Aihe: humbuckeria telecasteriin?
1
spk78
24.11.2008 12:57:57
Omistan american deluxe telecasterin ja tällä hetkellä tulee käytettyä lähes yksinomaan kaulamikkiä. Olenkin miettinyt jos laittaisi tallamikiksi jonkin vähän jytkymmän.. Eikös sellaisia yksikelaisen kokoisia humbucker-mikkejäkin ole olemassa? Ja telessäni on s1-systeemi eli mikit voi keskiasennossa kytkeä sarjaan tai rinnan. Aiheuttaakohan tämä vaikeuksia mikin asennuksessa?
Ottaisin mielelläni vastaan suosituksia hyvistä mikeistä. Mitään metallisaundia en halua mutta munaa ja vähän normaalia telen tallamikkiä jytkympää saundia olen hakemassa.
Se mikä kuulostaa oikealta on oikein, Se mikä kuulostaa väärältä on oikein.
fox
24.11.2008 13:09:49

Ottaisin mielelläni vastaan suosituksia hyvistä mikeistä. Mitään metallisaundia en halua mutta munaa ja vähän normaalia telen tallamikkiä jytkympää saundia olen hakemassa.

En minä oikeen mitään suosituksia osaa antaa, on niin kovin henkilökohtasta tuo mikkien valkkaaminen.. ;)
Useempaan ku yhteen olen laittanut SD:n Lil' -59 mikin, sitten muita on toki DiMarzion Chopper, Fast Trackit, Hot Railsit ja vastaavat.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jumara
24.11.2008 13:22:24

Mulla on itse koottu telepartscaster - asensin siihen aikanaan Seymour Duncanin Hot Stackin. Nykyisestä SD-valikoimasta löytyy tällainen:

http://www.seymourduncan.com/produc … caster/cutting-edge/hot_lead_stack/

Tuolta se näyttää, mutta mielestäni siinä mun mikissä ei ollut kuin kaksi johdinta, tuossahan on puolitusmahdollisuus. Tämähän saattaa olla vain myöhempää tuotekehittelyä.

Mut toi on ollut ainakin pirun hyvä, sellainen miehekäs ja rouhea rockmeininki vailla kireyttä.
GAS in the bottom, put it any way you want...
Funkyshiva
24.11.2008 13:38:24
Itse olen tykästynyt tuohon Foxin mainitsemaan lil 59:iin. Toimii ainakin saarnibody teleissä mainiosti. Tuhdimpi, muhkeampi saundi, ei hurinoita ja säilyttää kummiskin osan siitä "teletwangista".
Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more"
Keke Urlaub
24.11.2008 16:44:58

Mulla on muistaakseni kans toi lil 59. Kyllä toimii!
Detox
24.11.2008 17:39:01

En minä oikeen mitään suosituksia osaa antaa, on niin kovin henkilökohtasta tuo mikkien valkkaaminen.. ;)
Useempaan ku yhteen olen laittanut SD:n Lil' -59 mikin, sitten muita on toki DiMarzion Chopper, Fast Trackit, Hot Railsit ja vastaavat.

Itsellä on tuo Chopper ja ihan hyväksi voisin sitä kehaista :)
Testasin myös muinoin Fast Track 2:sta sen tilalle, mutta siitä lähti liian muhjuinen ääni. Se tuuppasi ihan liikaa keskiääniä pihalle.
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
taskumatti
24.11.2008 18:35:16
Hot railssi on varma valinta.
Ikuinen aloittelija
Max
24.11.2008 19:03:06

SD hot rails on mullakin tallassa ja ihan kivasti toimii. Onkos kellään kokemuksia noista singlen kokoisista humppareista kaulamikkinä??
"Olut kylmänä ja naiset kuumana..."
ninokoo
24.11.2008 19:03:51 (muokattu 24.11.2008 19:04:22)
Itsellä on tuo Chopper ja ihan hyväksi voisin sitä kehaista :)

DiMarzio Chopper T löytyy täältäkin japski-Tokain tallasta. Mielestäni oikein hyvä valinta, tehoa löytyy ja sitähän tuolta, hurinattomuuden lisäksi, lähdin hakemaan. Rokkitouhuissa mielestäni erittäin hyvä mikki, omiaan säröllä soitettaessa mutta toimii hienosti myös cleanilla.
...where i'm surrounded by walls of one hundred thousand guitars
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)