telecustom 19.11.2008 10:38:42 | |
---|
millä kanavalla tapaatte soitella? vai yhdistelettekö kanavia piuhalla toisiinsa? miten tuon tremolo kanavan saisi järkevästi käyttöön, kun se ei ilman efektiä kummoiselta kuulosta?? "rock`n`roll is never die" Kirka |
BBHendrixon 19.11.2008 10:45:59 (muokattu 19.11.2008 10:46:42) | |
---|
millä kanavalla tapaatte soitella? vai yhdistelettekö kanavia piuhalla toisiinsa? miten tuon tremolo kanavan saisi järkevästi käyttöön, kun se ei ilman efektiä kummoiselta kuulosta?? Soitan Top Boostini brilliant-kanavalla, mutta kyllähän se nätisti normalinkin kanssa yhdistyy. Mikä AC30-malli sulla on? Some men throw their gifts away on a life of mediocrity, great men throw everything they have into their gifts and achieve a life of success. Siitä oppia ;) |
telecustom 19.11.2008 11:25:54 | |
---|
Soitan Top Boostini brilliant-kanavalla, mutta kyllähän se nätisti normalinkin kanssa yhdistyy. Mikä AC30-malli sulla on? ysäri top boost...en ole pitkään aikaan soitellut voxilla josta johtuen kysymyksiä heräili. "rock`n`roll is never die" Kirka |
BBHendrixon 19.11.2008 11:37:32 | |
---|
ysäri top boost...en ole pitkään aikaan soitellut voxilla josta johtuen kysymyksiä heräili. Niin no sitten en voi suoraan verrata, kun en itse ole koskaan soittanut 90-luvun Voxilla. Kyllä vanhoissa toi tremolo on hieno, vaikka itselläni ei edes ole tällä hetkellä kytkettynä.. En kans itse tarvitse sitä. Ei porukka kai ylipäätäänkään sitä ihan kauheasti käytä. Millasta musiikkia soittelet Voxillasi? Some men throw their gifts away on a life of mediocrity, great men throw everything they have into their gifts and achieve a life of success. Siitä oppia ;) |
telecustom 19.11.2008 11:49:01 | |
---|
Niin no sitten en voi suoraan verrata, kun en itse ole koskaan soittanut 90-luvun Voxilla. Kyllä vanhoissa toi tremolo on hieno, vaikka itselläni ei edes ole tällä hetkellä kytkettynä.. En kans itse tarvitse sitä. Ei porukka kai ylipäätäänkään sitä ihan kauheasti käytä. Millasta musiikkia soittelet Voxillasi? beatlesista oasiksen kautta u2:kkoseen...nyt viikonloppuna pitäis veivata bluesia ja perinteisempää osastoa, siksi mietin tuota tremoloa/vibraa "rock`n`roll is never die" Kirka |
BBHendrixon 19.11.2008 13:15:58 | |
---|
beatlesista oasiksen kautta u2:kkoseen...nyt viikonloppuna pitäis veivata bluesia ja perinteisempää osastoa, siksi mietin tuota tremoloa/vibraa No siinähän on hienoa soitettavaa :) Itse haen Voxeista pääasiassa soundiin sitä heleyttä ja chimea. Ehkä jotain hyvää phaser-pedaalia käyttämällä saisit tremolosta ja vibrasta hienoja soundeja? Mutta ehkä joku muu osaa tähän sanoa jotain enemmän.. Some men throw their gifts away on a life of mediocrity, great men throw everything they have into their gifts and achieve a life of success. Siitä oppia ;) |
Vebu 19.11.2008 20:15:18 | |
---|
Mulla AC-30 CC2X, sekoitan top boost ja clean channelia keskenään ja pidän brilliant asetuksella. Tremoloa olen käyttänyt tunnelman luomiseen paljonkin, ja itse olen siihen tykästynyt. Tremolo toimii myös kivana efektinä nopeimmalla ja syvimmällä asetuksella yhdessä modulate delayn kanssa straton tonet tiputettuina. Soitan siis enimmäkseen poppia. Parhaaseen säröön oon päässyt siis top boostin ja clean channelin yhdistelmällä niin, että se klippaa vasta kovaa soittaessa. TS808 sitten tukemaan omalla rosollaan koko hommaa, kun tarvitaan enempi överiä :). |
Åboensis 19.11.2008 21:28:12 (muokattu 19.11.2008 21:34:45) | |
---|
millä kanavalla tapaatte soitella? vai yhdistelettekö kanavia piuhalla toisiinsa? miten tuon tremolo kanavan saisi järkevästi käyttöön, kun se ei ilman efektiä kummoiselta kuulosta?? Itse kytkin aina AC30:ni (vm95) Top boost- ja tremolokanavan lyhyellä efektipiuhalla toisiinsa, koska halusin käyttää vahvistimen omaa tremoloa ja vibratoa, mutta TB-kanavan soundi oli paaaaaaaaljon tremolokanavaa parempi. Volumeiden säätämisen kanssa sai tosin välillä olla tarkkana, että efektin sai kuulumaan uhraamatta TB-kanavan kirkautta ja rouheutta. Sittemmin olen tosin kyseistä Voxistani luopunut, lähinnä siksi, että ne parhaat soundit saadakseen sitä piti luukuttaa minun tarpeisiini aivan liian lujaa. Onneksi jäljelle jäivät kotisoitteluun passeli 15W Pathfinder sekä pikkuinen Amplug Vox-tarpeita tyydyttämään ; ). EDIT: Korjasin parit typot "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" |
Janne19691 19.11.2008 21:32:13 (muokattu 19.11.2008 21:33:39) | |
---|
Mulla on AC30CC2 Weberin alnico blue dog 30 W kaiuttimilla (+ Beam Blockerit) ja käytän pelkästään normaali kanavaa mutta siten että treble boosteri (Rangemaster clooni) on aina päällä. Aika klassinen ja käytetty setuppi (ainakin Brian May, Rory Gallagher). Ei reverbiä tai tremoloa mutta muita fx pedaaleja kuten delay, phaser ja wah. Niin ja lisäyksenä että mastervolume on aina täysillä ja keinokuormalla sitten hiljennellään. Rule #1: There are no rules. |
pekkaee 20.11.2008 21:48:47 | |
---|
Mulla taas on tuo Kiinan Voxitin AC30 CC2X, siis sinisillä Celestioneilla. Käytössä normal kanava ja loopista boostaan hieman Bad Monkeyllä (taitaa olla kyllä osin tonestackinä, kun Voxin normal-kanavassa ei moista ole). Isommat säröt yritän ottaa BB Preampilla kitaran ja vahvarin välillä. Tulee soiteltua bluesia ja jazzia enimmäkseen elikkäs aika kliineillä menen kompatessa, sooloissa taas säröytyminen on mahdollista soittodynamiikalla, lähinnä plekun käyttöönotolla. Mielestäni tremolon nopeus ei kummia salli, mutta mellevät suobluessithan sillä tulee. Soittelen lähinnä humpparikitaroilla, joten "pieni tuhnuisuus" saundissa on aina läsnä. Data is not information. Information is not knowledge. Knowledge is not wisedom. Wisedom is not intelligence. Music is. (alunperin FZ:n ajatus) |
fanjet 24.11.2008 22:48:25 (muokattu 24.11.2008 22:48:59) | |
---|
Mulla on -65 JMI ja kaikki kanavat on käytössä yhtä aikaa. Volumea säätämällä saa soundit kohdalleen. |