Aihe: Washburn (WI65 Idol tai WI64 Idol Vintage)
1
solus
18.04.2008 04:37:24
Mua kiinnostaisi saada mahdollisimman paljon infoa noista?
En oo koskaan törmännyt kyseiseen/kyseisiin soittimiin..
Minkälainen kitara Washburn oikeen on?
Minkälaista musaa sillä yleensä tehdään?
Soveltuuko esim Rockiin, Metalliin?
Sopiiko siihen matalempi vire, paksummat kielet?
Minkälaiset mikit niissä yleensä on?

Valaiskaa joku tietämätöntä..kiitos! :)
Music is the key to feel free.
Y3J
18.04.2008 10:57:11 (muokattu 18.04.2008 10:59:20)
Moi, minulta löytyy tuollainen WI66PRO jota käytän "pääkitaranani". Voisin melkein sanoa että satsaa siihen, sillä siinä tulee valmiina Seymour Duncanin mikit joten ei tarvitse vaihtaa.

Muuten taitaa olla melkein samanlaisia kitaroita WI66 ja WI65. Ehkä eri kaulaprofiilit ovat merkittävin ero. Tuo VCC-systeemi on kätevä, sillä saa portaattomasti vaihdettua humbucker ja single coil-saundien välillä. Hardware on hyvää tasoa esim Groverin virittimien osalta, ja Buzz Feiten-systeemi saa kitaran kuulostamaan vireiseltä.

Omaan kitaraani olen kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen, mutta noista WI65 ja 64-malleista olen myös kuullut pelkkää hyvää. Eroja tosiaan mikeissä ja viimeistelyssä, lisäksi WI64 ja 65 taitavat olla enemmän SG:tä muistuttavia kitaroita ja WI66PRO Les Paulia muistuttava keppi. Kysy lisää jos haluat jotain tietää, en ole oikein tyhjentävällä kirjoituspäällä...
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum!
matuska
18.04.2008 23:58:30
Mistä ostit WI66? Suomessa noita ei hirveästi näy myytävänä. Tuliko kovalaukku mukaan? Ja millainen kaula on ohut vai paksu?
Y3J
20.04.2008 17:28:22
Mistä ostit WI66? Suomessa noita ei hirveästi näy myytävänä. Tuliko kovalaukku mukaan? Ja millainen kaula on ohut vai paksu?

Tilasin ihan lähimusiikkiliikkeestä maahantuojan kautta. Sokkonahan tuo piti käytännössä tilata, mutta tiesin millainen kitara on kyseessä joten uskalsin tilata suoraan ilman testausta. Ja kannatti! Kovasta laukusta en ihan satavarma ole että kuuluisiko se tuohon kaupanpäälle, kysyin nimenomaan kitaralle sopivaa gigbagia mukaan koska se on minulle tarpeellisempi kuin kova laukku. Kaula on omaan käteen just sopiva, vähän ohuempi kuin Les Paulin 60's profiili (eli se ohuempi) mutta ei silti mikään Ibanezin Wizard. Siitä väliltä. Helpompi päästä ylänauhoille kuin LP:llä soitettaessa nimenomaan tuon soololoven ansiosta.

Jymäkät saundit kaiken kaikkiaan ja sopiva käsiini.
Soundi lähtee sormista... mutta hyvät vehkeet aina edesauttaa asiaa
Osteri
23.04.2008 01:48:46
Moriens!

Mulla on WI64DL ja olen todella tyytyväinen siihen. Laitoin kerran tänne myyntiin mutta otin ilmoituksen pois ja en ole katunut :-) Mikeiksi olen sittemin vaihtanut Dimarzion Breedit. En oikein saanut riittävästi irti alkuperäisistä Duncan design tehdasmikeistä. Kitara on hyvä soittaa, kaulan tatsi on hyvä ja nopea...eli ei oikeen mitään negatiivista. Just sellainen allround kitara. Mikkien vaihdon jälkeen VCC systeemi jopa toimii selkeämmillä soundeilla.

Käytössä on myös wanha Washburn Mercury II pohjainen laite, johon asennettu Duncanin Custom, Vintage Rails ja Hot Rails. Tää on se ykköskitara. En myy, en lainaa, en anna muiden koskea. Laulaa kuin enkeli ja rokkaa kuin hirvi. Näyttää hyvältä eikä tule toista samanlaista vastaan.

Joskus takavuosina mulla oli Washburn RS 10 V, sellainen PRS mallinen EMG mikeillä. Oli varsin nätti ja hyväsoundinen peli ja ostaisin takaisin jos vastaan tulee.

Yleisesti ottaen Washburn'in kohdalla kannattaa aina pysähtyä. Hinta/laatu-suhde erittäin kohdallaan. Puu ja työn jälki hyvää, metalliosissa saattaa olla säästetty.
Täällä keskusteluissa laatuunsa nähden aliarvostettu kitaramerkki.
JAM
27.11.2008 10:03:47
Miten ohut kaula noissa Idoleissa on? Itse en kovin lituskasta tykkää, esim. LTD viper-400:n kaula on 24.75" skaalalla minun kouraan sopiva.
Jebe-
27.11.2008 10:39:13
Miten ohut kaula noissa Idoleissa on? Itse en kovin lituskasta tykkää, esim. LTD viper-400:n kaula on 24.75" skaalalla minun kouraan sopiva.

Itselläni on ollut vain WI66V Pro -malli ja siinä ainakin oli aika todella lituska kaula.
Melkeinpä Ibanezin tilukeppimäinen kaula eikä volutea lavan päässä.
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
JAM
27.11.2008 11:19:15
Itselläni on ollut vain WI66V Pro -malli ja siinä ainakin oli aika todella lituska kaula.
Melkeinpä Ibanezin tilukeppimäinen kaula eikä volutea lavan päässä.

Aijai. Harmi kun muuten vaikuttavat ihan kelpo kitaroilta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)