Aihe: Mesa Boogie 50/50 1 | |
---|---|
![]() 26.11.2008 16:19:51 | |
Nimensä mukaan hyvä vahvari. Mulla nyt Peavey 6505 alkuperäsillä putkilla. Haaveileen vaan räkki vermeestä. Järkeä vaihtaa tuohon? Mielipiteitä otetaan vastaan. Peavey soi helevatin hyvin kyllä. Nyt on vaan etuasteet ja efektit räkillä niin mielellään heittäis kaikki saman kannen alle.. Eli vaihtoehtoja otetaan vastaan. Hintaluokka max ~1500 eur. Soitan raskasta paskaa. | |
![]() 28.11.2008 13:13:00 | |
Kyllähän tuo hyvä saundinen päättäri on! Soundimaailma tietenkin riippuu etusesta, mutta lämmin ja isosaundinen pääte! Nimensä mukaan hyvä vahvari. Mulla nyt Peavey 6505 alkuperäsillä putkilla. Haaveileen vaan räkki vermeestä. Järkeä vaihtaa tuohon? Mielipiteitä otetaan vastaan. Peavey soi helevatin hyvin kyllä. Nyt on vaan etuasteet ja efektit räkillä niin mielellään heittäis kaikki saman kannen alle.. Eli vaihtoehtoja otetaan vastaan. Hintaluokka max ~1500 eur. Soitan raskasta paskaa. Eroottinen asia mistä vaimo ei tykkää=KAMARUNKKAUS!!! | |
![]() 28.11.2008 17:37:29 | |
Soitan raskasta paskaa. Minä ottaisin raskaasen shittiin myös raskaan sarjan päätteen. Taitaapi tuo 50/50 el34 putkilla pöristä ja niitä pidetään yleensä hiukan britti tyylisinä rokkiputkina, tosin rankka shittiä niistäkin pukkaa. Sitten taas 100/100 osastolla ruvetaan jo oikeasti kaatamaan aitaa ja demppisaundi tuntuu munuaisissa asti! Itse suosittelisin oikeastaan vain kahta päätettä metalliin, VHT 2/90/2 (tai 2150 jos perse kestää roudauksen ja löydät jostain, minä en myy:) tai sitten MESAn vastaava. Putkina KT88 "king of tubes" VHT osaastolla ja mesasta en mene takuuseen mutta hiukan kalliimpia tuntuvat olevan kuin VHT. makuasioita ja älä liikaa tuijota watteihin ,noiden päätteiden omat volasäädöt parantavat pirusti soitettavuutta input leikkureiden ja tehonpuolituksien kanssa aukeavat paljon aiemmin kuin vastaavat nupit. Ainakin minusta. makuasioita loppupelissä... Tunteella päin vittua. | |
![]() 30.11.2008 11:14:17 | |
Itse suosittelisin oikeastaan vain kahta päätettä metalliin, VHT 2/90/2 (tai 2150 jos perse kestää roudauksen ja löydät jostain, minä en myy:) tai sitten MESAn vastaava. Itseasiassa tuosta VHT:stä oon aiemminkin kuullu vaan hyvää. Pitäis päästä koittaan.. Perse kestää kyllä roudauksen, mutta tuon 2150:n budjetti puoli on vähän eri :) makuasioita loppupelissä... ..sanoi myös koira kun munianasa nuoli. Mul on nyt etuasteena ART DST4 joka on pätevä laite. Intelliflexin saattaisin hommata jos jostain löytyy. Siitä tykkään kans. | |
![]() 30.11.2008 11:38:01 (muokattu 30.11.2008 11:44:41) | |
Nimensä mukaan hyvä vahvari. Mulla nyt Peavey 6505 alkuperäsillä putkilla. Haaveileen vaan räkki vermeestä. Järkeä vaihtaa tuohon? Mielipiteitä otetaan vastaan. Peavey soi helevatin hyvin kyllä. Nyt on vaan etuasteet ja efektit räkillä niin mielellään heittäis kaikki saman kannen alle.. Eli vaihtoehtoja otetaan vastaan. Hintaluokka max ~1500 eur. Soitan raskasta paskaa. Mulla on päätevahvistimena toi Mesan 50/50. Etusena Mesan Triaxis. Eipä ole kyllä mitään moitittavaa. Toki voi ajatella, että isompi on aina isompi, mutta itselläni ei ole tullut (ainakaan mitään järkiperäistä, hehe) kaipuuta isompaan päätteeseen. Alunperin mulla kyllä oli hakusessa se Mesan 2:90, mutta tämä tuli vastaan käytettynä sen verran edullisesti ettei jäänyt vaihtoehtoa. Saundi on erittäin tanakka, alapää on aika massiivinen. Toistaiseksi oon soittanu sitä vaan EL34-putkilla. 6L6L:lla saisi ilmeisesti vielä lisää botnea ja headroomia. Kaappivalinta on kyllä aika kriittinen tommosen pääteasteen kanssa. Mun oma Marshallin 4x12" 1960B ei oikein onnistu pitämään alapäätä kasassa, alkaa ns. rönsyilemään. Pitäisi olla joku jämäkämpi kaappi kaverina. Sulla näyttääkin olevan Peaveyn kaappi. Oon treeniksellä välillä soitellu semmosen kautta, ja siinä tota alapääongelmaa ei oo. Jos siis et karsasta käytettyjä vaihtoehtoja, niin suosittelen kyttäämään niitäkin. Ton hintaluokan vehkeet on sen verran laadukkaita, ettei käytetyn ostamisessa kauheeta riskiä ole, jos niitä nyt on jotenkuten asianmukaisesti kohdeltu. Omani maksoi alle puolet siitä, mitä kaupassa maksaa uutena. Ja sain vielä räkkikotelon ja toiset pääteputket messiin. Very nice! Edit: Tulikohan mun pointti tosta selväksi, tiivistelmä: Mesan 50/50 on erittäin hyvä raskaan musiikin soittoon. Mutta en kiellä sitä, etteikö esim Mesan 2:90 olisi jopa parempi. Siinä on extra-wattien lisäksi myös pirusti enemmän kaikkia säätönappuloita jne :) Ja tosiaan noita VHT:n päätteitä on kanssa kehuttu, ovat varmaan ihan hyviä kanssa. Käyppäs joutessas ihmettelemässä: Soulfallen ja Beautiful Betrayal | |
![]() 30.11.2008 12:00:51 | |
Voisiko joku muuten kertoa, mikä on VHT 2-90-2:n ja 2-50-2:n suurin saundillinen ero? | |
![]() 30.11.2008 12:20:56 (muokattu 30.11.2008 12:24:55) | |
Voisiko joku muuten kertoa, mikä on VHT 2-90-2:n ja 2-50-2:n suurin saundillinen ero? KT88 putkilla varustettu "ysikymppinen" saundaa huomattavasti tiukemmalta kuin "viisikymppinen", jossa on EL34 putket. Molempia perusteellisesti kokeilleena valitsisin ehdottomasti tuon 2-90-2:n. Kaappivalinta on kyllä aika kriittinen tommosen pääteasteen kanssa. Mun oma Marshallin 4x12" 1960B ei oikein onnistu pitämään alapäätä kasassa, alkaa ns. rönsyilemään. Pitäisi olla joku jämäkämpi kaappi kaverina. Kannattaa harkita Mesan kaappia, Stiletto 4 x 12" kaappi vaan kehiin niin eipä piere kaappi enää. Mesa 4 Life! Check this Shit out!!! | |
![]() 30.11.2008 13:17:19 | |
Kannattaa harkita Mesan kaappia, Stiletto 4 x 12" kaappi vaan kehiin niin eipä piere kaappi enää. Ei tosiaan piere senttiäkään. (ks. allekirjoitus ;) ) Mesa/Boogie Stiletto 4x12" myynnissä torilla | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)