Temes76 08.12.2008 16:39:57 | |
---|
siis kyseisestä purkista kokemuksia! |
Antti1 08.12.2008 16:42:36 (muokattu 08.12.2008 16:42:48) | |
---|
siis kyseisestä purkista kokemuksia! Ois voinut pitää samassa ketjussa tämän asiaan liittyvän kysymyksen... No mutta, kohtuullisen hyvä keinokuorma. Syö kuitenkin yläpäätä signaalista suurilla vaimennuksilla, kuten taitavat kaikki. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
Temes76 08.12.2008 16:51:44 | |
---|
niin aivan. siis tää liittyy tohon engl thunder aiheeseen :) mie vaan hiukan nyt häröilen. |
LaXu 08.12.2008 19:16:59 | |
---|
Samalla linjalla kuin Antti1. Ajaa asiansa, mutta syö soundia kun tarpeeksi vaimentaa. Näin mielestäni tekevät kyllä THD:n ynnä muiden tunnetumpien merkkien keinokuormatkin. Itse olen keinokuorman käytöstä oikeastaan luopunut kokonaan ja luotan tätä nykyä vahvistimieni master volumeihin. |
Hannu H. 08.12.2008 20:12:43 | |
---|
Ite oon ihan tykänny senverta mitä oon omaa hotmamaani käytelly. Ajaa asiansa ja siinä on juuri senverta keinokuormaa ku itte olen tarvinnu. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
PappaSF 08.12.2008 20:17:06 | |
---|
Tuosta merkistä ja mallista ei kokemuksia. Weber Standard Mass 100W sen verran kokemuksia, että syö soundia sekin. Vaikka tuossa Weberin vehkeessä on suht kivasti säätöä niin soundia syö isoilla vaimennuksilla. Aivan kuten ylempänä on jo todettu, myös itse luopunu keinokuormien käytöstä. Omani on tällä hetkellä lainassa (tuo Weberin vehje)sen vois myydä halvalla jos joku tuollaista välttämättä haluaa, ite hoitelen hommat volumella ja kanavakohtaisella master säädöllä ja hyvin pelittää. |
Grabel 08.12.2008 20:57:46 | |
---|
Keinokuorman myötä soundi muuttuu, mutta samalla muuttuu myös äänenvoimakkuus. Keinokuormaan kannattaa mielestäni suhtautua värkkinä, jonka käyttöönoton jälkeen soundi muutetaan vahvarista uusiksi (kun niin moni muukin juttu soundissa vaihtuu). Turha siis yrittää saada vahvarista irti sitä "samaa" soundia, joka oli esillä ennen keinokuorman settiin kytkemistä - no, se tuskin on tarkoituskaan, sillä vahvariahan on ajatus yleensä hieman avata, kun keinokuorma otetaan käyttöön. Ihmisen kuulokin reagoi hommaan huomattavasti eri tavalla, mikäli äänenpainetasoon tulee suuria muutoksia. Itse Uraltonen Hot mamasta, että se on mun mielestä hyvä. Käytin Hotmamaa aikaisemmin Marsun JMP 2203:n kanssa ja soundi oli keinokuorman kanssa kohdalleen hierottuna sangen asiallinen. Nykyisen VintageModernin kanssa keinokuormaa en tarvitse, sillä tässä pelissä master-vola toimii huomattavasti hienovaraisemmin kuin vanhassa JMP:ssä. Hot mamassa hyvää on halvan hinnan lisäksi se, että sen voi värkätä sellaiseksi kuin itse haluaa - rakennussarja kun on. Itse tein siitä tällaisen: http://kuvablogi.com/blog/6402/3/Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa.. |
duc 08.12.2008 21:20:45 (muokattu 08.12.2008 21:26:23) | |
---|
Itellä on Hot Mama käytössä Blues Juniorin kanssa. Ei kovin isolla vaimennuksella ettei syö soundia liikaa, mutta vähän hurinoita leikkaamassa ja äänenvoimakkuuden säätöä helpottamassa. Pienellä vaimennuksessa tuntus syövän soundia vähemmän kuin Mini Mass söi, tosin yhtä isollehan tuota vaimennusta ei sitten saakaan.... |
Klapp 09.12.2008 10:41:57 | |
---|
Keinokuorman myötä soundi muuttuu, mutta samalla muuttuu myös äänenvoimakkuus. Keinokuormaan kannattaa mielestäni suhtautua värkkinä, jonka käyttöönoton jälkeen soundi muutetaan vahvarista uusiksi (kun niin moni muukin juttu soundissa vaihtuu). Heh, enpä oo ees osannu suhtautua näin, itse oon ajatellu kuormaa lähinnä efektinkaltaisena, jonkinlaisena typpeänä suppeana EQna ja vaikutuksen terästämiseksi pitänyt käytännössä koko ajan tuolla toiseksi rankimmalla vaimennuksella. Tekee H&K:n Edition Tubesta kovasti kovasti voximaisen. Koto-oloissa kerrostaloasunnossa saa täten avattua 20-vattista melekeen puoleenväliin, jollon kliineistä lähtee semmonen läksytys tai napsutus vek. Kai se pointti tässä oli varottaa, ettei kuvittelekaan potentiaalinen kerrostaloasuja saavansa mitään päätesäröjä kuormalla, kaikenlaisista vahvistimista ainakaan, vaikka edellisiä kirjoituksia lukeneena tämä tuskin on kovin mehevä pointti. Sen vielä sanon, että itsellä tuon lievän ongelman ratkaisi Fulltone OCD, pölhönä kun kuvittelin vahvistimeni taipuvan yksinkertaisella vaimennuksella kodin blueskoneeksi. Summa-pummarum: oikein, oikein hyvä laite tuo hot mama, mutta ei lain siihen tarkoitukseen, mihin sitä muita viestiketjuja lukeneena kuvittelin. Toisaalta vasta kuormaajaksi siirryttyäni oon saanu ET:stä kunnon jatsisoundit esille, sillä kuten jo mainittua, tummennusta tulee ja yläpäätä menee. Which is nice. "And if you say that you can tell a bigger tale, I swear to God you'd have to tell a lie" -Tom Waits. |