Adetzg 05.12.2008 22:37:41 (muokattu 05.12.2008 22:38:22) | |
---|
Terve. Joulu lähenee ja olen vähän kahden vaiheilla; Katso otsikko. Nuohan ovat varmaan aika eri tyylisiä, mutta miten on: Metal Muffissa on varmaan hyvä soundi, mutta kyseessä on vain säröpedaali. Pocket PODilla voi taas ilmeisesti äänittää USB:n kautta ja siinä on monia eri ääniä. Kumpaa itse suosittelisitte, vai suosittelisitteko jotakin muuta? Kiitos! Saattaa olla väärä osio tjsp. Kitarakamat:
Ibanez RG321MH,
Roland Cube 15x |
Henkka370 05.12.2008 22:47:27 | |
---|
Pocket PODilla voi taas ilmeisesti äänittää USB:n kautta. Ei voi. USB:n kautta voi ainoastaan muokata jotaa saundeja tjms
|
Diego 05.12.2008 22:49:45 | |
---|
Terve. Joulu lähenee ja olen vähän kahden vaiheilla; Katso otsikko. Nuohan ovat varmaan aika eri tyylisiä, mutta miten on: Metal Muffissa on varmaan hyvä soundi, mutta kyseessä on vain säröpedaali. Pocket PODilla voi taas ilmeisesti äänittää USB:n kautta ja siinä on monia eri ääniä. Kumpaa itse suosittelisitte, vai suosittelisitteko jotakin muuta? Kiitos! Saattaa olla väärä osio tjsp. Jos aiot ton cuben kanssa soitella, niin en itse ostaisi tuota metal muffia. Ennemmin tuo Pocket POD siis, tulet varmasti tarvitsemaan enemmän, kotiäänityksiin ihan passeli peli kyseessä. Itse näkisin nuo säröpedaalit yms. sillä tavalla, että jos sulla on hyvä, terve soundi vahvarissa, niin niillä on kiva maustaa sitä tarpeen vaatiessa sitten. Muistelisin tosin, että Pocket PODissa ei ole USB-liitäntää, mutta ulostulot äänittelykäyttöön kuitenkin? "Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi |
Adetzg 05.12.2008 23:05:40 (muokattu 05.12.2008 23:17:40) | |
---|
En ollut oikeastaan edes varma, että oliko siinä USB:tä, mutta ilmeisesti äänitys onnistuu kuitenkin helposti...? Niin ja ehdottakaa toki muitakin vaihtoehtoja Muffin ja PODin lisäksi. :P E: Lisään tähän vielä että äänitys ei ole se olennainen asia, mutta se olisi kiva lisä, jos se olisi helppoa. Kitarakamat:
Ibanez RG321MH,
Roland Cube 15x |
M4ss3 m/ 05.12.2008 23:22:49 (muokattu 05.12.2008 23:23:57) | |
---|
Omistan molemmat, jippii! Pocket Pod: -Säröt tosi muoviset, mutta paremman puuttessa toimii -Suosittelen soittamaan vain kuulokkeiden kanssa, vahvistimen kanssa ihan hirveen kuulosta Metal Muff: -Omaan mieleen ei sopiva tai ei ainakaan toimi micro cuben kanssa -liian sirisevä Edit: Suosittelen jotain muuta. En nyt osaa sanoa mitä, mutta parempiakin on varmasti olemassa. |
Diego 05.12.2008 23:40:27 | |
---|
Omistan molemmat, jippii! Pocket Pod: -Säröt tosi muoviset, mutta paremman puuttessa toimii -Suosittelen soittamaan vain kuulokkeiden kanssa, vahvistimen kanssa ihan hirveen kuulosta Metal Muff: -Omaan mieleen ei sopiva tai ei ainakaan toimi micro cuben kanssa -liian sirisevä Edit: Suosittelen jotain muuta. En nyt osaa sanoa mitä, mutta parempiakin on varmasti olemassa. Sanon sen Pocket PODista, että kyllä sitä ruuvaamalla saa ihan mukiinmenevät soundit esimerkiksi kotiäänityksiin. Ehdottomasti. En tosin itsekään Pocket PODia käyttäis vahvistimen kanssa, etenkään Cuben. Jos noista kahdesta täytyy valita, niin POD on ehdottomasti valintani. "Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi |
darrell 06.12.2008 11:56:08 | |
---|
Pocket PODin sijaan ottaisin Toneport UX1:n tai vastaavan. Niitä saa kohtuu hintaan, toimii ulkoisena äänikorttina, ja siten äänitykset onnistuu USB:n kautta. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Adetzg 06.12.2008 13:19:11 | |
---|
Jos PODista ei saa hyviä soundeja vahvistimen kanssa, sitä en ainakaan hommaa. Enemmän fiilistä soittaa ilman kuulokkeita. Kitarakamat:
Ibanez RG321MH,
Roland Cube 15x |
charvette 06.12.2008 13:59:30 | |
---|
Huono puoli POD:issa on kuitenkin se mainostettu ominaisuus jotta pattereilla soittelet pitkät pätkät. Aikas nopeasti tuo syö paristot eli adapteria tarvitaan. Mutta vastaus kysymykseen on ilman muuta Pocket POD pukinkonttiin. Siitä löytyy kaikenlaista äänimaailmaa kun jaksaa/viitsii ruuvata - ennenkaikkea sillä ilmaisella editorisoftalla. |
Spiral 06.12.2008 15:31:36 | |
---|
|
M4ss3 m/ 06.12.2008 15:35:49 | |
---|
Joo, jos pitää noista kahdesta valita niin kyllä tuo Pod on parempi, mutta jos haluat soittaa vahvistimen kanssa niin et silloinkaan ihan metsään mene tuon kanssa. |
Adetzg 06.12.2008 20:15:57 | |
---|
Olen katsonut vaikka kuinka monta videota Muffista ja PODista, tällä hetkellä olen ehkä hiukan enemmän Muffin kannalla. Jos on jotain moittimista, ehdottakaa jotakin muuta. Mikä on helpoin tapa äänittää koneelle? Kitarakamat:
Ibanez RG321MH,
Roland Cube 15x |
McNulty 08.12.2008 11:59:37 | |
---|
Mikä ihmeen vertailu tämä on? Kaulin vai polkupyörä? Säröpedaali vs. pieni ja halpa multivatkain... vaikuttaisi siltä, ettei hakija ole ihan selvillä itsekään mitä nyt oikeasti tarvitsisi. EHX Metal Muffin kanssa kannattaa tuijottaa muutakin kuin härskiä nimeä ja Metal-sanaa. Muitakin varsin mainioita säristimiä löytyy pilvinpimein. Ehkäpä nyt onkin syytä kysyä, että millaista säröä ja/tai efektejä oikeasti kaipaat? Vai kaipaatko kenties kotinauhoitteluun sopivaa laitetta? Pitäisikö sen toimia itsenäisenä (stand-alone) vaiko kenties tietokoneen kanssa kimpassa, vaiko ehkäpä molempia? Kerro siis lisää, niin on helpompi tehdä diagnoosi ja suositella täsmälääkkeitä. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan |
Adetzg 08.12.2008 17:41:07 (muokattu 08.12.2008 17:49:10) | |
---|
Hyvää säröpedaalia etsin. POD ei enää kiinnosta, mutta otsikkoa ei ilmeisesti voi enää muuttaa. POD kiinnosti sen takia, että sillä pystyy äänittämään ja siinä on monia eri soundeja. Muff ei ilmeisesti olekkaan niin hyvä kuin odotin, ainakaan kommenttienne perusteella. Ehdottakaapa siis parempia vaihtoehtoja! Niin ja joululahjaksi ajattelin tätä kitarakamaa pyytää. P.S. Olen katsonut muitakin säröpedaaleja, tottakai, mutta olen törmännyt niin moniin kommentteihin koskien mm. Uber Metal, Metal Muff sekä MT-2 säröpedaaleja (varsinkin Muff), että olen uskonut niiden olevan hyviä pedaaleja (paitsi MT-2 :P). Kitarakamat:
Ibanez RG321MH,
Roland Cube 15x |
McNulty 08.12.2008 18:22:02 | |
---|
P.S. Olen katsonut muitakin säröpedaaleja, tottakai, mutta olen törmännyt niin moniin kommentteihin koskien mm. Uber Metal, Metal Muff sekä MT-2 säröpedaaleja (varsinkin Muff), että olen uskonut niiden olevan hyviä pedaaleja (paitsi MT-2 :P). Kannattanee enempi kuunnella ja testata pedaaleita, kuin uskoa ihan kaikkea lukemaansa. Ylipäätänsä mikä tahansa säröpedaali varustettuna sanalla "metal" on kovasti usein pelkkää kihinää ja pihinää... rankkoja hyviä pedaaleita kun on niin monia muitakin. Pedaalin nimi ei siis kerroa hyvyyttä tai paremmuutta johonkin tiettyyn musatyyliin. Suosittelen että testailet halvemmista speduista (kaikki enempivähempi 100e budjetissa) vaikka Digitechin Hot Headin ja HardWire-sarjan Valve Distortionin, Marshall Guv'norin, MXR Dime Distortionin, VOX Satchuratorin, Boss DS-1, ProCo RAT2, Ibanez DS7... DigiTechin speduissa on se hyvä puoli, että niissä on kaiutinsimuloitu lähtö normilähdön lisäksi. Voit siis vetää piuhan pedaalista suoraan miksauspöytään tai vaikka koneen taakse. Nauhoittelu onnistuu kyllä... soundin laadukkuudesta en mene takuuseen. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan |
M4ss3 m/ 08.12.2008 19:21:31 | |
---|
Testaaminen on tärkeätä. Katsoin videoita Youtubesta Metal Muffista ja siellä kuulosti hyvältä, mutta ei sitten oikeesti ollutkaan niin hyvä kun luulin. Ostin silti=D(särötyyli vähän vaihtunut) |
Kulkki 09.12.2008 09:32:30 | |
---|
Itselläni on tuo Metal Muff ollut ja täytyy sanoa, että rajut hevijytinät kyllä saa aikaseksi. Ehkä ihan pieni styrkkari alkaa pieremään alapään voimasta, mutta isommasta sillä jaa kyllä tyylikkään hevijuntan aikaiseksi. Itse soittelen VOX:n kaksi elementtisellä 50W vahvistimella. Ehdottoman kliinit kyllä pitää olla pohjalla. Tosin tuosta vahvistimesta kyllä irtoaa niin paljon erilaisia hevijyriä, että pedaali on aika tarpeeton. Kotisoittelussa tuo top boost on jäänyt vähän tarpeettomaksi. Bändin kanssa varmaan toimii ihan ok. Omaan korvaan se on liian sirkkeli. EHX:n big muff on jäänyt minulle tuntemattomaksi, mutta kuullostaa ihan hyvältä. Muut EHX:n säröpedaalit ei iske (ainakaan muut tarjolla olevat Muffit) |
Pluto 09.12.2008 09:50:16 | |
---|
Testaaminen on tärkeätä. Katsoin videoita Youtubesta Metal Muffista ja siellä kuulosti hyvältä, mutta ei sitten oikeesti ollutkaan niin hyvä kun luulin. Ostin silti=D(särötyyli vähän vaihtunut) Niin, vai olisiko testaajilla eri kamat kuin itselläsi? Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja niin pois päin. Dillon, you son of a bitch! |
M4ss3 m/ 09.12.2008 17:29:52 | |
---|
Niin, vai olisiko testaajilla eri kamat kuin itselläsi? Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja niin pois päin. No sehän se just, kun itsellä aivan eri kamat. |