suvanto- 05.12.2008 17:20:17 | |
---|
Olen hommaamassa V-mallin kitaraa ja olen aatellut hommata ESP-LTD MMV kitaran. Huomasin tuossa yhtenä päivänä Musamaailman sivuja selatessa, että on tullut joku uusi MMV FD -malli. Kumpi näistä on parempi? Tai oikestaan mitä eroa näiden kahden mallin välillä on? Vai kannattaako valita joku muu V-mallinen kitara kuin ESP MMV? |
oomega 05.12.2008 17:34:32 (muokattu 05.12.2008 17:36:08) | |
---|
Näyttäs muuten samalta, mutta FD mallissa on Duncanin Blackout aktiivimikki. Itse ottaisin FD:n, onhan se halvempikin. E: Onhan siinä tosiaan vähän erilainen maalaus bodyssa. Silti ottaisin valkoisen FD:n. Tai sitten mustan ja maalailisin uusiksi. |
Peltsi88 05.12.2008 17:39:02 | |
---|
Jos ostat ekaa kitaraa ni en suosittele floikallista. Osta Gibson flying V. Esp:tä en ostais, mutta noista kahdesta, jos pitää valita niin mmv. |
oomega 05.12.2008 17:43:34 (muokattu 05.12.2008 17:43:59) | |
---|
Tässä varmaan haetaan vähän erilaista kitaraa kuin Gibsonin Flying-V? Ja mitäs vikaa floikallisessa on ensimmäiseks kitaraks. Itelläni eka oli strato, sitten LP ja nyt ostin sitten floikallisen ja tuo on helppo virittää ja säätää. Ja kitara on LTD MH-400, eli sama floikka ku tossa MMV:ssä. Hyvin on pitänyt vireen ja näin pois päin. |
mhaarala 05.12.2008 19:06:02 | |
---|
Tällä kertaa taitaa hintaluokka rajoittaa jonkin verran vaihtoehtoja. Noista saattaisin valita MMV FD:n hyvien mikkien takia. Muuten pidän mallia kyllä aika rumana. Jos vaihtoehtoja pitää esittää niin käytettynä saattaa hyvällä tuurilla törmätä Jackson RR5:een tuossa hintaluokassa, ellei floikka ole pakollinen varuste. Toinen hyvä vaihtoehto V-malliseksi voisi olla vaikka torilla myynnissä oleva LTD DV8-R: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=280384Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Icy-Sun 05.12.2008 20:45:42 (muokattu 05.12.2008 20:52:44) | |
---|
Tässä varmaan haetaan vähän erilaista kitaraa kuin Gibsonin Flying-V? Kyllähän tuo tuossa mainitsi, että saa ehdottaa muuta V-mallista ja mikäs sen aidompi V-olisi. Jenkeissä kasattuja ovat. LTD:t missä lie. ja mitäs vikaa floikallisessa on ensimmäiseks kitaraks. Itse ehkä sanoisin näin. Kyllä siinä jää aikaa sille soittamiselle, eikä halvan floikan kanssa räpeltämiselle, kun on kiinteätallainen. Mutta, jos on välttämätöntä tarvetta syville divebombeille ym. kampitempuille, se floikkahan ne mahdollistaa. |
Painajaismainen 05.12.2008 21:05:37 | |
---|
Jos ostat ekaa kitaraa ni en suosittele floikallista. Osta Gibson flying V. Esp:tä en ostais, mutta noista kahdesta, jos pitää valita niin mmv. Muistakaas että LTD ei ole ESP. Painiivat hiukan eri sarjassa. Ja aloittajalle. Koeta pysyä kaukana noista halvoista lisenssifloikkareista, jos mahdollista. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka |
Diego 05.12.2008 22:32:09 | |
---|
Ja aloittajalle. Koeta pysyä kaukana noista halvoista lisenssifloikkareista, jos mahdollista. Kyllä ne omien kokemusten mukaan sen ekan vuoden tuppaa toimimaan, olettaen, ettet käytä kampea hirvittävän rajulla otteella. Sitten ne on tupannut vähän väsähtämään, ja vire ei välttämättä oikein pidä. Tosin poikkeuksiin on tullut myös todistettua. "Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi |
Midian- 05.12.2008 23:51:30 (muokattu 05.12.2008 23:52:13) | |
---|
Muistakaas että LTD ei ole ESP. Painiivat hiukan eri sarjassa. Ja aloittajalle. Koeta pysyä kaukana noista halvoista lisenssifloikkareista, jos mahdollista. Mutta LTD:tä puolustaakseni onhan noi LTD kepit ihan laatukamaa. Siis nyt ei puhuta niistä budjetti malleista. ja orig. floikan voi aina ostaa tilalle. =) |
Henkka1000 05.12.2008 23:53:29 (muokattu 05.12.2008 23:54:32) | |
---|
Muistakaas että LTD ei ole ESP. Painiivat hiukan eri sarjassa. Ja aloittajalle. Koeta pysyä kaukana noista halvoista lisenssifloikkareista, jos mahdollista. Itellä oli toisena kitarana tollanen lisenssifloikkakitara. Se oli mulla vuoden ja toimi sen ajan kyllä ihan hyvin. Mutta suosittelen silti miettimään sitä floikan tarvetta ihan järjen kanssa. Itelle se oli sillon "must", mutta eipä sitä loppujen lopuksi tullut käytettyä oikeestaan yhtään. Toi vaan ongelmia, jos meinas virettä muuttaa, kun menee hirveeks säätämiseks. Toi DV8-R on kyllä tosiaan hyvä kitara. Mutta jos sulla ei rahat siihen riitä, niin suosittelen silti säästämään edes vähän lisää ja ostavan jonkun muun, floikattoman kitaran. That's it... |
Jazz- 06.12.2008 05:47:37 | |
---|
Olen hommaamassa V-mallin kitaraa ja olen aatellut hommata ESP-LTD MMV kitaran. Huomasin tuossa yhtenä päivänä Musamaailman sivuja selatessa, että on tullut joku uusi MMV FD -malli. Kumpi näistä on parempi? Tai oikestaan mitä eroa näiden kahden mallin välillä on? Vai kannattaako valita joku muu V-mallinen kitara kuin ESP MMV? Omakohtaista kokemusta noista MMV:eistä kun on niin ei voi muuta, kun käskeä pysymään kaukana. Eiköhän tuosta tosin ihan hyvän kepin saa vaihtamalla orkkisfloikkaan heti kättelyssä, mutta siinähän se on että se floikka maksaa parisataa euroa. Oma mmv ei käytännössä pitänyt virettä ollenkaan floikkailuissa. Tuo sitten johti floikan bokkaamiseen ja kepin myymiseen. Semmoista tinaa se talla oli. Niin ja yksi huono puoli lisää on se, että jälleenmyyntiarvo tuppaa laskemaan suht nopeasti. Tuommoista mmv:tä kun tuskin moni on soittanut paria vuotta pidempään. Nojaa, oikeastaan kysyit, että kumpi on parempi :D Itse ostaisin tuon FD:n, blackoutti sointuu kivemmalta (mielestäni) ja kaulamikki on hevikeppeilyssä osoittautunut melkosen turhaksi oman soittelun suhteen. |
suvanto- 06.12.2008 15:56:12 (muokattu 06.12.2008 16:04:04) | |
---|
Tarkennanpa hieman. En ole ostamassa ensimmäistä kitaraa (kolmas keppi kyseessä). Tällä hetkellä omistan Yamaha Pacifican (muistaakseni 112 V), joka on ihan "normi"keppi, ei mikään V-malli tms. Ajattelin hommata toisen, vähän parempi laatuisen kepin ja olen tykästynyt V-mallisiin kitaroihin. ESP-LTD MMV:tä ajattelin sen takia, koska sitä on kehuttu hyväksi hinta/laatu -suhteeltaan ja mikäli on uskominen Musamaailman sivuja, se on ollut myös Suomen halutuin V-mallin keppi. Mikäli se ei kuitenkaan ole hankkimisen arvoinen, niin kuin vastauksista voi päätellä, niin mikä olisi suunnilleen saman hintaluokan V-mallin kepeistä hyvä vaihtoehto? EDIT: Floikkatalla ei ole välttämättömyys, mutta jonkinlainen kampi systeemi olisi ihan kiva, mielellään semmoinen jossa kampea voi sekä nostaa että painaa alaspäin. Nykyisessä kepissäni on sellainen kampi, jota voi vain painaa alaspäin |
Mandarax 06.12.2008 16:43:41 | |
---|
mikä olisi suunnilleen saman hintaluokan V-mallin kepeistä hyvä vaihtoehto Torilla olisi Jacksonin Kevin Bond Rhoads samassa hintaluokassa. Kiinteä talla, EMG:n 81, Neck-thru ja mahonkia. Niin ja se ainoa oikea rhoads-V, eli Jackson..heh. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
mhaarala 06.12.2008 19:33:26 (muokattu 06.12.2008 21:42:53) | |
---|
ESP-LTD MMV:tä ajattelin sen takia, koska sitä on kehuttu hyväksi hinta/laatu -suhteeltaan ja mikäli on uskominen Musamaailman sivuja, se on ollut myös Suomen halutuin V-mallin keppi. Mikäli se ei kuitenkaan ole hankkimisen arvoinen, niin kuin vastauksista voi päätellä, niin mikä olisi suunnilleen saman hintaluokan V-mallin kepeistä hyvä vaihtoehto? Musamaailma voi sanoa mistä ritsasta tahansa että "joo se on Suomen halutuin V-malli..." Markkinointipuheita. Minulla oli MMV-sarjan kalliimpi MMV-SN ja se oli minusta uutena laatuunsa nähden aika kallis. Kyllä sillä soitteli, ei siinä mitään, mutta jos aiot iskeä yli 600 euroa kitaraan niin suosittelen kyllä että käytät sen johonkin muuhun kuin MMV-sarjaan. Esimerkiksi aiemmin ehdottamani DV8-R on laadukkaampi. On torilla näköjään hintakin laskenut sitten viime näkemän... itse ostaisin sen jos olisin hakemassa tuon tyylistä ESP/LTD-kitaraa. Omat preferenssit on kuitenkin Jacksoniin ja tulossa on jo RR5 niin... Jos taas floikka täytyy olla niin sitten ei kovin paljon ole vaihtoehtoja tuohon hintaluokkaan. Joku Jackson RR3 irtoaa käytettynä melko halvalla, mutta en tiedä onko se paljon parempi tai huonompi kuin MMV. Kauniimpi nyt ainakin... ja niitä saa halvalla. :P Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
suvanto- 07.12.2008 13:04:02 | |
---|
Joo ei ole pakko olla esp eikä floikkatalla mikään välttämättömyys. Etsin nyt lähinnä kyseisen hintaluokan (600-700 €) laadukasta edustajaa. Vastausten perusteella esp ei ole häävi, joten ajattelin että ostan samantien laatukepin. Ehdotuksia otetaan vastaan ;D |
Ihmissyöjä 07.12.2008 13:33:21 (muokattu 07.12.2008 13:34:16) | |
---|
"Mitään paskaa ei soiteta. Ainoastaan kusta" |
LosJormas 07.12.2008 14:07:27 | |
---|
Voin suositella Jackson RR24. Yritä vaikka käytettynä ettiä, ja kaupastakin varmasti voi saada alle tonniin tingittyä. |
Dr.El 07.12.2008 16:31:08 (muokattu 07.12.2008 16:31:20) | |
---|
Dean black v gold. Siinä on pirun hyvä skitta ja hintakaan ei ole kun jotain 650 about. So long suckers! |
suvanto- 07.12.2008 22:44:41 (muokattu 08.12.2008 19:27:55) | |
---|
Taitaa valinta kallistua tohon DV8-R:ään tai Jackson Kevin Bond Rhoadsiin... |
LosJormas 08.12.2008 00:31:00 | |
---|
|