Aihe: Mahdollisesti uutta keppiä 200-400e 1 | |
---|---|
![]() 14.12.2008 15:36:04 | |
Elikkäs tässä ollut jo pitemmän aikaa jonkin sortin dilemma. Uusi kitara houkuttelisi mutta siihen ei olisi kauheasti varaa sijoittaa. Tällä hetkellä soittimena toimii (kohta kolmatta vuotta) Ibanezin GRG 170DX, joka siis on ihan suht pätevä soitin mutta kieltämättä alkaa tylsistyttää. Vaihtoehtoina olen ajatellut että voisi ostaa uuden tallamikin (Seymour duncan JB) tai sitten kokonaan uuden kitaran kun nyt on otollista tilata ulkomailtakin tuota kitarakamaa. Eli jos hintakatto on noin 400e, niin kannattaako suosiolla säästää vielä lisää (eli toisin sanoen odottaa kesään asti) ja ostaa 200e kalliimpi vehe, vai saako jo tuolla hinnalla nykyistä Ibanezia reilusti paremman kapulan jo? Kun olen katsonut tuolta dv247:sta, niin tuommoinen Washburn X50 PRO vaikuttaisi spekseiltään nyt suorastaan täydelliseltä. Haen nimittäin kiinteätallaista kepukkaa ehdottomasti, mikä syö vaihtoehtoja jo paljon pois. Mutta tuosta soittimesta ei ole paljoa kirjoiteltu niin jonkun omakohtainen kokemus olisi jees. Millanen kaula, millane viimeistely jnejne. Periaatteessa yksi vaihtoehto olisi ostaa Ibanez RG321, kun sitä niin kovasti kehutaan, mutta onko se nyt niin suuri parannus nykyiseeni? Tuosta nykyisestä ibastani olen tallan blokannut. Ja musiikkityyli on tommoisesta kasarirässistä (eli ei sirkkeliä ei tod) niin tuommoiseen bluesrämpyttelyyn kumpaakaan tyylisuuntaa korostamatta toisen edelle. Les Paul tai SG tai oikeastaan muut kuin stratomalliset eivät oikein kiinnosta. Vahvistimena toimii Peavey Valveking 112. Torilla aina silloin tällöin keikkuu Charvelin kiinteätallainen versio (1C), joka olisi kanssa kyllä melkoisen kiinnostava tapaus mutta niitä ei niin usein nää. Floikalle ei minulla mitään käyttöä ole. Eli lyhykäisyydessään Ibanez RG321 Washburn X50 PRO (varmaanki Duncan -mikeillä oleva versio) Uusi tallamikki ja rahat säästöön Joku muu, mikä? | |
![]() 14.12.2008 19:01:27 | |
Elikkäs tässä ollut jo pitemmän aikaa jonkin sortin dilemma. Uusi kitara houkuttelisi mutta siihen ei olisi kauheasti varaa sijoittaa. Tällä hetkellä soittimena toimii (kohta kolmatta vuotta) Ibanezin GRG 170DX, joka siis on ihan suht pätevä soitin mutta kieltämättä alkaa tylsistyttää. Vaihtoehtoina olen ajatellut että voisi ostaa uuden tallamikin (Seymour duncan JB) tai sitten kokonaan uuden kitaran kun nyt on otollista tilata ulkomailtakin tuota kitarakamaa. Eli jos hintakatto on noin 400e, niin kannattaako suosiolla säästää vielä lisää (eli toisin sanoen odottaa kesään asti) ja ostaa 200e kalliimpi vehe, vai saako jo tuolla hinnalla nykyistä Ibanezia reilusti paremman kapulan jo? Kun olen katsonut tuolta dv247:sta, niin tuommoinen Washburn X50 PRO vaikuttaisi spekseiltään nyt suorastaan täydelliseltä. Haen nimittäin kiinteätallaista kepukkaa ehdottomasti, mikä syö vaihtoehtoja jo paljon pois. Mutta tuosta soittimesta ei ole paljoa kirjoiteltu niin jonkun omakohtainen kokemus olisi jees. Millanen kaula, millane viimeistely jnejne. Periaatteessa yksi vaihtoehto olisi ostaa Ibanez RG321, kun sitä niin kovasti kehutaan, mutta onko se nyt niin suuri parannus nykyiseeni? Tuosta nykyisestä ibastani olen tallan blokannut. Ja musiikkityyli on tommoisesta kasarirässistä (eli ei sirkkeliä ei tod) niin tuommoiseen bluesrämpyttelyyn kumpaakaan tyylisuuntaa korostamatta toisen edelle. Les Paul tai SG tai oikeastaan muut kuin stratomalliset eivät oikein kiinnosta. Vahvistimena toimii Peavey Valveking 112. Torilla aina silloin tällöin keikkuu Charvelin kiinteätallainen versio (1C), joka olisi kanssa kyllä melkoisen kiinnostava tapaus mutta niitä ei niin usein nää. Floikalle ei minulla mitään käyttöä ole. Eli lyhykäisyydessään Ibanez RG321 Washburn X50 PRO (varmaanki Duncan -mikeillä oleva versio) Uusi tallamikki ja rahat säästöön Joku muu, mikä? Itseänikin rupesi tuo Washburn kiinnostamaan, mutta mikähän mahtaa olla viimeistelyn tulos? Vaikuttaa kaikin puolin pätevältä vehkeeltä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)