Aihe: EMG LTD:n halpiskitaraan
1
jonne.i
12.12.2008 23:25:11 (muokattu 12.12.2008 23:29:07)
Olen ajatellut ostavain EMG mikin LTD MH-50 kitaraani. Yhden kappaleen tallamikiksi, käytän lähes pelkästään sitä ja en viitsisi käyttää niin paljon rahaa kaulamikkiin jota en käytä melkein ollenkaan. Ongelmana on vaan se, että en tiedä miten se onnistuu koska EMG:hän on aktiivi ja omassani on passiivimikit (patterille pitäisi kyllä riitää tilaa, mutta muita ongelmia?). Onko EMG passiivi mikkejä(EMG-HZ??)? Onko ne hyviä? Mikkien vaihdosta olisi myös hyvä tietää, että paljon se maksaa musaliikkeessä vai kannattaako vaihtaa ite. Entä onko siinä edes mitään järkeä ostaa hyvä mikki tälläseen kitaraan?
EDIT: EMG 81 on se mitä olen ajatellut
Detox
13.12.2008 00:46:56

Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
Mr. Speed
13.12.2008 00:50:19
Olen ajatellut ostavain EMG mikin LTD MH-50 kitaraani. Yhden kappaleen tallamikiksi, käytän lähes pelkästään sitä ja en viitsisi käyttää niin paljon rahaa kaulamikkiin jota en käytä melkein ollenkaan. Ongelmana on vaan se, että en tiedä miten se onnistuu koska EMG:hän on aktiivi ja omassani on passiivimikit (patterille pitäisi kyllä riitää tilaa, mutta muita ongelmia?). Onko EMG passiivi mikkejä(EMG-HZ??)? Onko ne hyviä? Mikkien vaihdosta olisi myös hyvä tietää, että paljon se maksaa musaliikkeessä vai kannattaako vaihtaa ite. Entä onko siinä edes mitään järkeä ostaa hyvä mikki tälläseen kitaraan?
EDIT: EMG 81 on se mitä olen ajatellut

Parempi kitara on aina parempi kitara, mutta mikkipäivityksen hinnalla tuskin saat kummoista parannusta tuohon keppiin.

Itse suosittelisin passiivimikkejä sulle, jos et aio kaikkia vaihtaa, mutta miksi sen pitää olla EMG? Paljon parempia passiivimikkejä saa esim. DiMarziolta ja Seymour Duncanilta :)

Seymour Duncanilta Inader, Dimebucker ja Jeff Beck vois olla sun juttu. DiMarziolta puolestaan esim. D-Activator ja X2N vois olla sulle.. Näin ihan esimerkkinä. :)
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
ibnz
13.12.2008 09:29:54
EMG HZ-H4 on EMG:n sivujen mukaan heidän passiivinen vastine 81:lle. "Tehoiltaan" (DC-resistanssina mitattuna) eivät vastaa DiMarzion tai SD:n kuumempia mikkejä, mutta lienee lähinnä EMG 81:n saundia, kai.
Louhimo
13.12.2008 09:38:06

Itse vaihdoin juuri samaiseen kitaraan EMG 81/85 setin ja asennus oli suht helppoa ihan kotikonstein, mitä nyt muutama ärräpää ja tunti siihen kului... Oli sinänsä helppoa vaihtaa molemmat aktiiveiksi ettei tullut tuollaista tilannetta vastaan että pitäisi saada passiivimikki toimimaan aktiivin kanssa :) Sekin jotenkuten onnistuu, mutta oliko se niin että tällöin et voi säätää jomman kumman mikin äänenvoimakkuutta & tonea, ne kun vaativat erikokoiset potikat!
Itse olen tyytyväinen vaihdokseen vaikka jotkut sitä alunperin mollasivatkin!
Vauhti korjaa virheet!
jonne.i
13.12.2008 15:14:51 (muokattu 13.12.2008 15:15:04)

Itse suosittelisin passiivimikkejä sulle, jos et aio kaikkia vaihtaa, mutta miksi sen pitää olla EMG? Paljon parempia passiivimikkejä saa esim. DiMarziolta ja Seymour Duncanilta :)

Seymour Duncanilta Inader, Dimebucker ja Jeff Beck vois olla sun juttu. DiMarziolta puolestaan esim. D-Activator ja X2N vois olla sulle.. Näin ihan esimerkkinä. :)

niin, unohdinkin sanoa ettei ole pakko olla EMG, mutta olen kuullut siitä paljon hyvää ja koittanut sitä lähes samanlaisessa kitarassa ja oli kyllä hyvä . En vain tiedä mikä muu on hyvä/miltä mikäkin kuulostaa ja niin edelleen.
taskumatti
13.12.2008 17:02:56 (muokattu 13.12.2008 17:03:42)
Käy testaamassa dimarzion tone zonea. Jos heviä soittelet, niin sillä saa kyllä hyvät soundit ulos kepistä. Ite oon ainaki hyvin tyytyväinen omaani.
Mitä emg:lta oon kokeillut, niin onhan niissä joissain "ihan jees" soundi, mutta jotenkin on melko kylmä ja vähän kuin suoraan tuubista.
Ikuinen aloittelija
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)