Fuckbarbie 07.12.2008 12:38:15 (muokattu 07.12.2008 13:16:05) | |
---|
Hei! Nyt tuota rahaa sitten siunaantui senverta, että olisi mahdollisuus toteuttaa unelmia. Kyseisestä sinisestä kukkajemistä olen haaveillut jo varsin pitkään, mutta vasta nyt aloin tekemään tutkimusta kyseisestä kepistä. Suomessa näitä on todella vähän, eli varmaankin ulkomailta lähdettävä hankkimaan. Iik, apua? Kysyisinkin nyt, että onko täällä joku jolla olisi ihan omakohtaisia kokemuksia kyseisestä laitteesta? Kaikin puolin laatupeliltä vaikuttaa kaiken lukemani perusteella, mutta sitäkun ei koskaan tiedä. Kaulaprofiili kiinnostaisi erityisesti! Testaamismahdollisuudet ovat todella huonot, varsinkin jos tilaaminen täytynee ulkomailta asti hoitaa. Kokemuksia, faktoja, ajatuksia, kiitos. MUOK: Hintaa olen tällä kepillä nähnyt aina 1,2k - 2,3k € asti. Miksi näin suuri skaala? Tietämättömiä myyjiä vai? Onko eri vuosimalleilla suuriakin eroja tai jotakin? |
ballfish 07.12.2008 13:03:41 | |
---|
Ei tuo käsittääkseni eroa muista jemeistä muuten kuin värin puolesta. Laatupelejä ne ehdottomasti ovat. Hintahaitari on laaja noissa juum. Noi on suuressa keräilyarvossa, joten pienetkin kolhut laskevat hintaa ihan naurettavan paljon. Toisaalta taas on tietysti myyjiä, jotka eivät seuraa kitaramarkkinoita, eivätkä välttämättä osaa laittaa parempaa hintaa kepilleen. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
Fuckbarbie 07.12.2008 16:18:03 (muokattu 07.12.2008 17:00:16) | |
---|
Ruotsissa olisi yksi kappale yksityisellä myynnissä. Mitenkä tämä maidenvälinen kauppa toimii? Osaako joku kertoa tämän kaulaprofiilista jotakin? Onko esim jossain nykyisessä iban peruskitarassa samanlaista profiilia? Kun nyt ei aivan sikaa säkissä ehkä ostaisi. Ja Jemsitellä näytti olevan muutama myynnissä. Hinnat pyöri aikalailla 1.6k€ paikkeilla. Hienoa jos jotain kommenttia saisi. Yhden aikaisemman oikeasti hyödyllisen topiikin löysin, mutta enemmän specific infoa juuri tästä kitarasta kaipaisin. |
Estranged 07.12.2008 20:15:13 | |
---|
Ruotsissa olisi yksi kappale yksityisellä myynnissä. Mitenkä tämä maidenvälinen kauppa toimii? Laitat rahat kaverin tilille ja hän laittaa kitaran tulemaan? "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787 |
Kiksaus 07.12.2008 20:42:43 (muokattu 07.12.2008 20:51:46) | |
---|
Kaulan profiili on erilainen kuin nykyisissä jemeissä, jotenkin pyöreämpi ja ihan snadisti paksumpi. Mun mielestä paljon parempi ku muissa. En tiedä onko nykyisissä Iban kitaroissa samanlaista, ei oo ainakaan mulle tullut vastaan. Ja tykkään Paf Prosta enemmän kaulassa ku Evosta. "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
kärsä 07.12.2008 21:13:08 | |
---|
Paf prot on aika yläpäävoittoiset, ja etenkin kun vaahteraotelauta, niin soundi on tosi yläpäävoittoinen. Kaulan profiili on pyöreä ja tosi hyvä jos sellainen omaan näppiin sopii. Kitaran kaulan tatsi on kuin vanhemmissa JEMeissa mitä olen epätoivoisesti rämpyttänyt. Hyvä kaikin puolin. Nauhat on kapeat 6140 toisin kuin monissa muissa JEMeissa. |
Fuckbarbie 07.12.2008 23:41:50 | |
---|
Eli mahdotonta on päästä kaulaprofiilia etukäteen testaamaan aikalailla. Harmi, tässä kepissä kyllä olis muuten ollut sitä jotakin. Eikös nuo jemit aikalailla pidä hintasa? Ja mitä nyt Jemsiten foorumilta katsoin, niin aikahyvin menevät myös kaupaksi.. |
Jemppa 08.12.2008 10:01:30 | |
---|
Kyllä se vaahteralauta tosiaan antaa vähän kirkkaamman soinnin mitä ruusupuu. Samoin PafProt tuntuvat soundaavan eri kombinaatioissa ihan eritavalla. Esim. mulla olevissa 7 PBK:ssa ja 77 FP:ssä on soundi erilainen vaikka mikit ovatkin samat. Tuossa FP:ssä on kyllä akustinenkin sointi paksumpaa. Lie sitten hitusen paksummalla kaulaprofiililla jotain tekemistä asian kanssa. 77 BFP on mielestäni kyllä yksi komeimpia Jemejä. Soittimen luulisi pitävän myös arvonsa sen harvinaisuuden vuoksi. Jemit on jees! |
FensonGibder 08.12.2008 12:41:00 | |
---|
Eli mahdotonta on päästä kaulaprofiilia etukäteen testaamaan aikalailla. Harmi, tässä kepissä kyllä olis muuten ollut sitä jotakin. Eikös nuo jemit aikalailla pidä hintasa? Ja mitä nyt Jemsiten foorumilta katsoin, niin aikahyvin menevät myös kaupaksi.. No enpä tiiä.. Vuosi pari sitten kaupasta uutena 2300e (ovh jotain 2700-2800). Nyt käytetystä tuntuisivat maksavan torilla n.1700e. Tosin nyt on muutenkin huono aika myydä. Eli ei pidä hintaa sen paremmin kuin mitkään muutkaan kestosuosikkikepakot. |
tommiot 08.12.2008 12:54:10 | |
---|
No enpä tiiä.. Vuosi pari sitten kaupasta uutena 2300e (ovh jotain 2700-2800). Nyt käytetystä tuntuisivat maksavan torilla n.1700e. Tosin nyt on muutenkin huono aika myydä. Eli ei pidä hintaa sen paremmin kuin mitkään muutkaan kestosuosikkikepakot. Joo mutta kyllä käytettynä ostettu Jemi pitää hyvin hintansa. Varsinkin vanhat FP:t, 777-sarja, BFP ja harvinaisemmatkin... Siis jos niitä pitää hyvin. |
Fuckbarbie 08.12.2008 13:26:43 | |
---|
Joo mutta kyllä käytettynä ostettu Jemi pitää hyvin hintansa. Varsinkin vanhat FP:t, 777-sarja, BFP ja harvinaisemmatkin... Siis jos niitä pitää hyvin. Näin käsitinkin. Olenko ymmärtänyt oikein, että kysyntä on kova? Eli myytyä sen saa käytännössä aina? Tämän päättelin Jemsiteltä. |
jippe 08.12.2008 15:02:42 | |
---|
Näin käsitinkin. Olenko ymmärtänyt oikein, että kysyntä on kova? Eli myytyä sen saa käytännössä aina? Tämän päättelin Jemsiteltä. Yritätkö nyt varmistaa selusta, jos vaikka et tykkääkkään soittimesta? BFP:n varmasti saat myytyä, mutta millä hinnalla - se on aivan eri asia. Kaverin minttu BFP (vm. jotain 90 tienoilla) vaihtoi omistajaa hintaan 1200e. Kyseessä oli todellakin minttu-peli. Itse olen omasta FP:stä maksanut 800e (vm.88 ei niin minttu) 1,5 vuotta sitten, eräs hyväkuntoinen vastaava oli kaupan jokin aika sitten hintaan 1000e. Ok-kuntoisesta 777VBK:sta maksoin jokunen vuosi takaperin 1200e - sittemmin päästänyt menemään samaan hintaluokkaan... Em. hinnat siis aivan Suomen maan rajojen sisäpuolella tehdyistä kaupoista, joista omakohtaista kokemusta. Ostajahan se toki päättää mitä tuotteesta haluaa maksaa. Jos jonkun mielestä esimerkiksi 1700e on BFP:stä käypä hinta, niin sitten se on - jonkun toisen mielestä hintaa voisi tarkistaa. Jos jokin tietty malli on pakko saada heti, niin sitten on tietty mentävä markkinoiden ehdoilla. |
FensonGibder 08.12.2008 15:59:54 (muokattu 08.12.2008 16:00:14) | |
---|
Joo mutta kyllä käytettynä ostettu Jemi pitää hyvin hintansa. Varsinkin vanhat FP:t, 777-sarja, BFP ja harvinaisemmatkin... Siis jos niitä pitää hyvin. Mitkäs tunnetut mallit menettävät kovasti arvoa käytettynä ostettuna? |
kimurantti1 08.12.2008 16:12:26 | |
---|
Mitkäs tunnetut mallit menettävät kovasti arvoa käytettynä ostettuna? 1700 eurolla käytettynä ostetty 77FP. :-D |
Fuckbarbie 08.12.2008 16:56:15 | |
---|
Yritätkö nyt varmistaa selusta, jos vaikka et tykkääkkään soittimesta? Juurikin näin, sillä testimahdollisuudet ovat aika olemattomat. |
FensonGibder 08.12.2008 20:40:46 | |
---|
1700 eurolla käytettynä ostetty 77FP. :-D Niinkö paljon maksoit? |
kimurantti1 08.12.2008 21:01:52 | |
---|
Niinkö paljon maksoit? En. Ei mulla ole Jemiä, mutta tuossa ylempänä heiteltin aika rajuja hintoja käytetylle 77F:lle. |
FensonGibder 08.12.2008 21:41:53 (muokattu 08.12.2008 21:43:19) | |
---|
En. Ei mulla ole Jemiä, mutta tuossa ylempänä heiteltin aika rajuja hintoja käytetylle 77F:lle. Luepa uudelleen. Vastasin kysymykseen, pitävätkö jemit hyvin arvonsa. En spesifioinut mallia. *Edit* jos haluat tietää, tarkoitin 7VWH:ta |
kimurantti1 08.12.2008 22:18:31 (muokattu 08.12.2008 22:29:56) | |
---|
Luepa uudelleen. Vastasin kysymykseen, pitävätkö jemit hyvin arvonsa. En spesifioinut mallia. *Edit* jos haluat tietää, tarkoitin 7VWH:ta Niin vastasit, etkä spesifioinut, enkä mä siihen kommenttiin viitannutkaan. Aloittaja antoi hintahaarukan 1200-2300e. Yli 2000 euroa on mistä tahansa sarjatuotanto-Jemistä aivan absurdi pyynti, ja nimim. jippe sanoi 1700 euronkin olevan 77BFP:stä aika kova hinta. Hyväkuntoisesta 7VWH:sta maksaisin 1400 euroa ja 77FP:stä 1100-1200. |
Fuckbarbie 08.12.2008 22:27:05 | |
---|
Mahtavaa kuulla, että tuo hinta pysyttelee kuitenkin alle kahden tonnin. Testimahdollisuuksien puutteessa taitaa kuitenkin jäädä keppi hankkimatta, ellei joku sitten keksi ibanezin mallia joka omaa samanlaisen kaulaprofiilin. |