Aihe: Mikä on PARAS kompura/sustaineri??!!
1
micow
09.05.2007 22:11:17

Tällaista pedaalimallin kompressoria tarvisin, muttei sellaista ole olemassa:

-Joka ei muuta kitaran ominaissaundia,
-Jossa on myös tone-potikka,
-Josta saa säröillä vitusti sustainia, ja
-Joka ei suhise.

Mikä on lähinnä?

Omani, Ibanez CP-835 Compressor II leikkaa hieman yläpäätä ja kohisee. Jos siinä olisi tone-säätö, tämä avaus olisi turha.. :-/
Paras musa on tehty v. 1967-84, jos Pahhia ja Peethooffenia ei lasketa...
Iron Horse
09.05.2007 22:12:33

Mahdoton yhtälö?
Screaming! Screaming for vengeance!
Jungleman
09.05.2007 22:28:39
Barber Tone Press? Siinä ei ole tone-säätöä, vaan mahdollisuus miksata mukaan suoraa signaalia. Ei muuta soundia (jollet halua sen tekevän niin).

Tai ehkä Barge Concepts RC-2:

http://www.bargeconcepts.com/rc1.html

Minulla on Barge Dual Boost joka ei suhise. Se on suorastaan pelottavan hiljainen vehje - voisin kuvitella kompressorin olevan kohtuullisen laadukas myös. En ole kokeillut, mutta joku näillä palstoilla omisti tuollaisen... kukahan olisi ollut...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Flaser_Phanger
09.05.2007 23:06:40

itselläni on maxonin CP101, se on mun mielestä todella hyvä. Siinäkään ei ole tone-säätöä, mutta se ei värjää soundia ollenkaan eikä kohise ainakaan häiritsevästi. Vertasin sitä vintage dynacompiin ja vei omasta mielestäni kirkkaasti voiton kotiin.
ei se siitä!!
jjnews
09.05.2007 23:59:55
Barber Tone Press? Siinä ei ole tone-säätöä, vaan mahdollisuus miksata mukaan suoraa signaalia. Ei muuta soundia (jollet halua sen tekevän niin).

Tai ehkä Barge Concepts RC-2:

http://www.bargeconcepts.com/rc1.html

Minulla on Barge Dual Boost joka ei suhise. Se on suorastaan pelottavan hiljainen vehje - voisin kuvitella kompressorin olevan kohtuullisen laadukas myös. En ole kokeillut, mutta joku näillä palstoilla omisti tuollaisen... kukahan olisi ollut...

Jep, täältä löytyy Barge rc-2 kompura ( yllätys yllätys.. kts.tori). Laadukas peli on kyseessä, mutta kovin vähälle käytölle on nuo kompurat yleensä jääneet omassa setissäni. Punaniska kantri menossa ne toimii, mutta muuta käyttöä en ole vielä niille keksinyt.
Captain Farrell
10.05.2007 06:32:59
Hmm... selitäpä vähän tarkemmin. Miksi kompurassa pitäisi olla tone?

Mä olen käynyt läpi useammankin kompuran. Olen päätynyt Keeley Compressoriin - se toimii niinkuin kompuran pitääkin. On yksinkertainen ja hyvä.
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
bluehippie
10.05.2007 13:01:42
Komppaan Keeleytä. Ei muuta soundia, sustainia löytyy, eikä suhise liikoja.
mansipoika
11.05.2007 20:34:38
EH White Finger toimii ainakin mulla. Neutraali ja säätövaraa riittää.
www.myspace.com/hatedivisionband
ekorocket
12.12.2008 19:57:18
Hankin hiljan Barberin Tone Pressin, lainaan itseäni toisesta ketjusta:

Jo pienen soittelun jälkeen voin todeta, että onpa aivan vitun hyvä kompura. Ei juuri lainkaan meteliä, saundi säilyy selkeänä eikä mene huonompien kompureiden tapaan "lätyksi", vaan kompressoi ja antaa sustainia TERVEEN ja ORGAANISEN kuuloisesti. True by-pass ei tietenkään ole huono juttu, eikä myöskään "Blend" säädin, jonka avulla voi säädellä orkkissignaalin ja kompuroiden signaalin suhdetta. Kääntämällä "Blend" minimiasentoon spedu toimii siis myös clean-boostina.

Ja toisin kuin useimmat kompuraspedut, ikävää halpaa napsahtelua ei kuuluu pikatessa. Tämä kaveri hoitaa homman siististi ja kauniisti.

Sisäistä color-säädintä en ole vielä kokeillut, nyt jo homma toimii loistavasti. Pitänee testata sitäkin tässä.

Ihan törkeän hyvä investointi, ei voi juuri nyt kuin suositella.
Sun saundi on sun sormissas, sii.
McNulty
12.12.2008 20:26:25
Vähän tyyriimmistä Keeley, Mad Professor (tahi vanhempi BJF), AnalogMan 2-knob/3-knob comprossor tai Bi-Comprossor.

Halvemmista sitten MXR Dyna Comp tai Super Comp.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan
M4ss3 m/
12.12.2008 20:31:54
Behringerissä on tone, mutta please! Älä osta!
Jos haluat hurinaa niin sitten ehkä, muuten..EI!
Three four!!!
Janne19691
12.12.2008 20:45:51

Tällaista pedaalimallin kompressoria tarvisin, muttei sellaista ole olemassa:

-Josta saa säröillä vitusti sustainia, ja
-Joka ei suhise.

Mikä on lähinnä?

Omani, Ibanez CP-835 Compressor II leikkaa hieman yläpäätä ja kohisee. Jos siinä olisi tone-säätö, tämä avaus olisi turha.. :-/

Tech 21 CompTORTION

http://news.harmony-central.com/Newp/1998/CompTortion.html

Transparentti kompura jossa on hurja range. Tone potikkaa leikkaa korkeita mutta täysillä ollessaan ei leikkaa mitään, koske mihinkään. Kaikki kompurapedaalit suhisee, tämä aika vähän ellei käytä extreme säätöjä. Pedaalissa on lisäksi särö mutta sitä ei tarvitse käyttää (itse en ikinä ole käyttänyt), särö nollissa ohittaa särön täysin. Kompura ja särö nollissa toimii vaikka clean boostina.

Haittapuoli on että pedaalia ei valmisteta enää.
Rule #1: There are no rules.
Socialite
12.12.2008 22:41:23
Hankin hiljan Barberin Tone Pressin, lainaan itseäni toisesta ketjusta:

Jo pienen soittelun jälkeen voin todeta, että onpa aivan vitun hyvä kompura. Ei juuri lainkaan meteliä, saundi säilyy selkeänä eikä mene huonompien kompureiden tapaan "lätyksi", vaan kompressoi ja antaa sustainia TERVEEN ja ORGAANISEN kuuloisesti. True by-pass ei tietenkään ole huono juttu, eikä myöskään "Blend" säädin, jonka avulla voi säädellä orkkissignaalin ja kompuroiden signaalin suhdetta. Kääntämällä "Blend" minimiasentoon spedu toimii siis myös clean-boostina.

Ja toisin kuin useimmat kompuraspedut, ikävää halpaa napsahtelua ei kuuluu pikatessa. Tämä kaveri hoitaa homman siististi ja kauniisti.

Sisäistä color-säädintä en ole vielä kokeillut, nyt jo homma toimii loistavasti. Pitänee testata sitäkin tässä.

Ihan törkeän hyvä investointi, ei voi juuri nyt kuin suositella.

Juuri näin! Tätä voi kompata sanasta sanaan.
Jucciz
12.12.2008 23:14:14 (muokattu 12.12.2008 23:18:33)
Mulla on Maxon CP101-kompura ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Se ei väritä soundia ja käyttöliittymä on naurettavan helppo: vain sustain- ja level-säädöt. Tein testiäkin kun semmoista pyydettiin, käykääs tutustumassa ja painamassa plussaa:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=159215#p7964755

Mitään tone-potikkaa ei pedaaliin mielestäni tarvita, sillä tuo pedaali pitää kitaran soundin semmoisena kun se onkin, eikä sitä siis tarvitse kirkastaa/tummentaa. Sustainia on myös tarjolla riittävästi ja suhinoista/pörinöistä ei ole tietoakaan.

Muistathan, että kompuralla ei pelasteta paskasti soivaa kitaraa tai tehdä huonosta särökanavasta hyvää. Kompura yleensä lähinnä voimistaa huonojen vehkeiden huonoutta (joskus harvoin tämä lie toivottavaakin...), eli jos haluat hyvää soundia, on muunkin paketin oltava kunnossa - muuten kompura ei sinänsä auta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)