Mandela70th 15.12.2008 16:31:29 | |
---|
Eli terve ja tota asiani koskee toisen kitarani ja siihen liittyen on aika paljo kysyttävää.. Aloitan siis kertomalla hiukan että ostin siis tutulta viikon vanhan tälläisen marshall aloitus setin, johon kuului 15w marshallin vahvari ja jotain sälää marshallilta ei siittä sen enempää mutta settiin kuului tälläinen stratocaster kopio, Rocket Deluxe. Eli siis ostin tämän setin kesän lopulla, sen jälkeen harjoitellut todella paljon ja nyt alkaa keppi jo pikku hiljaa lahota ja tietenkin mieleenkiinto ja innostus harrastusta kohtaan on noussut ja nyt siis kyselenkin hieman mielipiteitä ja vinkkejä eri kitaroista. Hintaluokka saisi olla 250 - 350e. Soittelen paljon tälläistä Dire Straitsin tyylistä musiikkia(ensimmäinen laulu oli Brothers In Arms)eli en todellakaan hae mitää hevi keppiä vaan enemmänki painostaen clear soundeja` kitara saisi todellakin olla stratocaster mallinen. Eli kysyisin mikä kitara sopii hyvin tälläiseen tyyliin. Onko Esp Ltd:n kitarat enemmänki metalli musiikille suunnattu. Olen ottanut paljon tietoa mutta silti aloittelijana kuitenkin ammattilaisen mielipide tulisi hyvänä aloitus potkuna ostopäätökseen. Fender Squierin kitaroita olen katsellut mielenkiinnolla.Osuisi hyvin hinta väliin ja täälläkin kerrottu kuitenkin olevan laatu keppejä. Ja jos joku asiasta tietävä viitsisi vielä jopa kertoa eri squiereiden eri ominaisuuksista??Esimerkkinä tämä malli FENDER SQUIER CLASSIC VIBE STRAT 50`S kiehtoisi tai sama kymmenisen vuotta vanhempana mallina;)Mutta siis todella toivon vastauksia ja mielipiteitä asiasta tietäviltä. Kiitos jo etukäteen;) |
Klapp 15.12.2008 17:15:24 | |
---|
Esimerkkinä tämä malli FENDER SQUIER CLASSIC VIBE STRAT 50`S On tuota Classic Vibe -sarjaa ihan myönteisesti kohdeltu puheissa niin täällä kuin muuallakin. Squier kun ei välttämättä takaa aina laatua nimenä, varsinkaan aivan halvempien malliensa tapauksessa. Mutta siis Classic vibe on saanut ihan hyvää kohtelua. En tunne kitaraasi, tätä Rocket Deluxea, mutta aiheetta ja pahennusta herättäen arvaan sen olevan superbudjettiluokan tusinatuote, Anttila-tavaraa. Tällöin päivittäminen esimerkiksi Squier Classic vibe -sarjan hyvään yksilöön voi olla aivan paikallaan, Strat-mallisena pysyy se sounditoivekin hanskassa. Ja kun alkaa budjetti-Squierin rajat tulemaan jossain vaiheessa ehkä vastaan, on siinä todennäköisesti oiva peli päivittää niin elektroniikaltaan kuin kovatavaraltaan. Henkilökohtaisesti olen siis sitä mieltä, jotta anna mennä, soittointosi tuskin laimenee. Voi kuitenkin olla syytä pohtia, josko ois aiheellista säästää vielä saturainen-kaks, jolloin budjetti alkaisi antamaan myöten jo Fenderin Mexicon malleihin, jolloin ollaan taas jo askelta laadukkaammissa soittopeleissä. Eli yhden askelen sijasta kaks. Ja sit on tuo vahvistinpuoli, joka ilmeisesti ei ole ihmeellisissä kantimissa, rohkenen epäillä 15w-Marshallin tarkoittavan MG-sarjalaista, jolloin vahvistimen päivittäminen ihan mihin tahansa muuhun malliin voi olla aiheellista. Mutta kun kitarasta kysyttiin, vastaan vain kitarakysymykseen, etenkin rajoitetun budjetin ollessa kyseessä. "And if you say that you can tell a bigger tale, I swear to God you'd have to tell a lie" -Tom Waits. |
nikoniko 15.12.2008 17:23:47 (muokattu 15.12.2008 17:24:45) | |
---|
Käytettyjä kannataa katsoa, saat sitten rahas takasin, kun päivität parempaan. Mulla on kotana 15w trankku Crate ja kyllä sitä kuuntelee, kunhan on vaan hyvä kitara (ainakin sen verran, ettei mikään kitarassa häiritse). Eli ensin hyvä kitara, sitten muut... siis näin mun mielestä. Testailemaan vaan... Kulttuurista puolet on tuuria |
Mandela70th 15.12.2008 17:47:37 | |
---|
Joo kiitos tähän mennessä ja heti kitaran hankittua seuraavana kyllä tulee vahvarin vuoro.Löytyykö muita tietoja mahdollista hyvä hinta laatu suhde squiereista, sillä olen vielä aika avoimin mielin tässä merkki ja malli jahdissa.Kertokaa toki ja valaiskaa. Kiitoksia. -Kaveri muuten näyttää vähän sekaselta mutta kun on keppi kädessä ei voi ku ihmetellä- |
cr4b 15.12.2008 18:47:11 (muokattu 15.12.2008 18:56:21) | |
---|
Haha mun eka kitara oli Rocket Deluxe... :D Aivan kauheen huono kitara, kuten olet varmaan huomannutkin ;) En muuta osaa sanoa aiheeseen kuin että tuohon hintaluokkaan saat paljon paremman kitaran, jos joku vielä osaa neuvoa tohon musiikkityyliin liittyen. EDIT: Ps. Olen kokeillut vain yhtä Squieria mutta mikäli ne yhtään tasalaatuisia ovat niin ihan hyviä. It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire. |
jra 15.12.2008 18:59:47 (muokattu 15.12.2008 19:03:31) | |
---|
Joo kiitos tähän mennessä ja heti kitaran hankittua seuraavana kyllä tulee vahvarin vuoro.Löytyykö muita tietoja mahdollista hyvä hinta laatu suhde squiereista, sillä olen vielä aika avoimin mielin tässä merkki ja malli jahdissa.Kertokaa toki ja valaiskaa. Kiitoksia. Mulla on Squierin Classic Vibe -Tele, joka on hintaansa nähden ja muutenkin aivan laatupeli. Kaula on hyvä, nauhat olivat hyvin viimeistelty, satula kunnon materiaalia (Tusq), potikat merkkitavaraa. Mikit ja virityskoneisto kotisoitteluun ja Tele-ketjun mukaan jopa keikkakäyttöön riittäviä. Olen saanut käsityksen että myös Classic Vibe -stratot olisivat Squierin parasta laatua sitten legendaaristen 80-luvun JV-mallien. Omassa CV Telessä ainoa viimeistelymoka oli D-kielen hieman liian matalaksi viilattu satulaura (hoitui tipalla pikaliimaa). DV247.com olisi tuon takia suostunut vaihtamaan koko kitaran uuteen, joten ainakin tuolla takuukin olisi toiminut. Classic Vibe Stratojen talloja ovat jotkut vaihtaneet teräksisiin, mutta sama koskee myös Meksikon Fendereitä. Kotisoitossa alkuperäinen tallakin riittää varmasti mainiosti. Siirtyminen nykyisestä kitarastasi Classic Vibe -stratoon on uskoakseni isompi muutos parempaan kuin Classic Vibestä perustason Meksikon Fenderiin. Meksikon Fendereitäkin on tietysti moneen lähtöön ja hintaluokkaan. Englannista saa esim. 50's Classic Viben alle 250€ + postikulut n. 20€: http://www.dolphinmusic.co.uk/shop/flypage/product_id/37687 - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Mandela70th 15.12.2008 22:36:56 | |
---|
Haha mun eka kitara oli Rocket Deluxe... :D Aivan kauheen huono kitara, kuten olet varmaan huomannutkin ;) Joo elikkä kauan sulla meni että laitoit sen alotus setin vahvarin vaihtoon. -Kaveri muuten näyttää vähän sekaselta mutta kun on keppi kädessä ei voi ku ihmetellä- |