calenture 30.12.2008 07:01:09 | |
---|
Viittiskö joku osaava neuvoo, että mistä löytyis Boss pedaaleihin semmoset välipiuhat, että ne vie mahdollisimman pienen tilan eli saa efektit niin lähelle toisiaan kun mahdollista..?? |
ejhfi 30.12.2008 07:36:48 | |
---|
Oletko kysynyt musaliikkeestä vaihtoehtoja? Onhan niitä vaikka mitä liittimiä välijohdoista väliplugeihin ja itse värkkäämälläkin voi virityksiä tehdä. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Janne19691 30.12.2008 08:03:53 | |
---|
George L piuhat voi tehdä hyvin pieneen tilaan, laatukin on hyvä. Rule #1: There are no rules. |
baba o riley 30.12.2008 09:28:36 | |
---|
itsekin käyttäisin george L piuhoja. Hyvä laatu, hyvä soundi ja helppo korjata ja pätkiä just oikean mittaisiksi. |
Mandarax 30.12.2008 10:11:00 | |
---|
George L piuhat voi tehdä hyvin pieneen tilaan, laatukin on hyvä. Voi ei..! Te herätitte nukkuvan hirviön!! I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
karsa 30.12.2008 10:23:46 | |
---|
Lukkoa niin nopeesti ku mahollista? Ja musaliikkeestä niitä piuhoja kyseleen... |
dropD 30.12.2008 10:28:26 | |
---|
Onhan niitä vaikka mitä liittimiä välijohdoista väliplugeihin Lainailen topiccia... löytyykö jostain tosiaan pelkkiä väliplugeja? Ei ole sattunut kohdalle, mutta tarvetta voisi moisille olla. |
Vancet 30.12.2008 10:32:31 | |
---|
|
dropD 30.12.2008 10:37:18 | |
---|
Jees... hyvä. Vielä kun löytäis jostain paikallisesta liikkeestä. Tai sitten odottele jos tulee muuta asiaa T-kauppaan. |
gemisti 30.12.2008 11:46:54 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/liitin_sovittimet.html Tosta listasta löytyy muutama. Tuollaisen tikkusuoran välipalan ongelma on viimeistään siinä, että tavallisessa pedaalissa pystypinnat jakkeineen on pikkuisen sisäänpäin kallellaan, jolloin yhteenliittäessä jää vierekkäisten pedaalien ulkoreunat hieman ilmaan (koittakaa ymmärtää) eikä tunnu kovin luotettavalta ratkaisulta sellainen. Kerran olen nähnyt kun kitara mykistyy keikalla, ja syyksi selviää tuollainen väliplugi, josta vaan lakkasi pedaalin polkaisun jälkeen kulkemasta ääni läpi. ..ja öisin nukun. |
calenture 30.12.2008 12:01:41 | |
---|
Tuollaisen tikkusuoran välipalan ongelma on viimeistään siinä, että tavallisessa pedaalissa pystypinnat jakkeineen on pikkuisen sisäänpäin kallellaan, jolloin yhteenliittäessä jää vierekkäisten pedaalien ulkoreunat hieman ilmaan (koittakaa ymmärtää) eikä tunnu kovin luotettavalta ratkaisulta sellainen. Kerran olen nähnyt kun kitara mykistyy keikalla, ja syyksi selviää tuollainen väliplugi, josta vaan lakkasi pedaalin polkaisun jälkeen kulkemasta ääni läpi. Siis eikö tuo tikkusuora oo hyvä vaihtoehto silloinkaan kun kaikki on saman valmistajan vermeitä? (BOSS) |
Andy J. 30.12.2008 12:49:18 | |
---|
Juu ei, sillä Bossinkin speduissa ne boksit ovat valutekniikasta johtuen hieman kapeampia yläpäästään, ja jakit näinollen hieman yläviistoon kallellaan. Kovaa "väliplugia" käyttäessä plugiin ja pedaalin jakkeihin kohdistuu näinollen huomattavasti kovempi rasitus verrattuna siihen, jos välissä olisi piuha... |
Mikaelo 30.12.2008 12:52:54 (muokattu 30.12.2008 12:53:42) | |
---|
Siis eikö tuo tikkusuora oo hyvä vaihtoehto silloinkaan kun kaikki on saman valmistajan vermeitä? (BOSS) Marshallin spedujen (Guvnor,Bluesbreaker Jackhammer) välillä oon ainakin ihan onnistuneesti käyttänyt noita "tikkuja". Tai ainakaan en huomannut em ongelmia... Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 |
sepisti 30.12.2008 13:50:40 | |
---|
Noi tikuthan on tosi käteviä just keikalla, kun sattuvat menemään rikki. Varsinkin silloin, kun spedut on ruuvattu lautaan kiinni. Nopea korjata:) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
calenture 30.12.2008 14:05:09 | |
---|
Juu ei, sillä Bossinkin speduissa ne boksit ovat valutekniikasta johtuen hieman kapeampia yläpäästään, ja jakit näinollen hieman yläviistoon kallellaan. Kovaa "väliplugia" käyttäessä plugiin ja pedaalin jakkeihin kohdistuu näinollen huomattavasti kovempi rasitus verrattuna siihen, jos välissä olisi piuha... Kiitos hyvästä neuvosta :) |
jussimus 30.12.2008 14:18:46 | |
---|
Jos tikkua haluaa käyttää, niin kannattaa ostaa sellanen tikku joka on hiukan Z-kirjaimen muotoinen. Tällöin ei haittaa vaikka vierekkäisten pedaalien inputit oiskin eri korkeuksilla, pedaalit pysyvät silti tukevasti laudassa. Mulla on ollut sellanen laudassa tosi pitkään, ja hyvin on toiminut. Oisko Planet Wavesia ollut, ellen väärin muista.. Sanonpahan vielä että välipiuhalla jossa on molemmissa päissä L-plugit, saa taatusti kaksi pedaalia yhtä lähelle toisiaan kuin tikkua käyttämällä, ellei jopa lähemmäksikin. Plus että välipiuhojen kanssa on aina enemmän pelivaraa jos laudan pedaalikattaus muuttuu. Eikä mun mielestä pedaalien ole hyvä ollakaan ihan kylki kyljessä, ellei sitten kengännumero satu olemaan alle 30 :) |
Muusikonrenttu 31.12.2008 19:31:10 (muokattu 31.12.2008 19:32:45) | |
---|
Mulla pelkkää huonoa kokemusta noista "tikuista". Melkeen joka kerran kun polkas purkkia niin kuulu ikävä napsahdus, kun katkes signaali. Sama vika noilla z-tikuilla. Tosin mulla ei ollu sillon noi vermeet kauheen hyvin kiinni laudassa, eli ehkä kunnon velcrolla tahi ruuveilla kiinnitetyt vermeet vois jopa toimia, jos pedaalin ja laudan/lattian välissä ei oo mitään joustavaa materiaalia. Nykyään käytössä George L's eikä oo napsunu kamat sen jälkeen. Ja tämän firman kulmaplugit ei ainakaan mitään tilasyöppöjä ole. Aika vintage.. |
McNulty 01.01.2009 01:39:29 (muokattu 01.01.2009 01:41:21) | |
---|
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |