Aihe: Kaappi Mesa F-30 -combolle
1
cr4b
30.12.2008 01:57:32 (muokattu 30.12.2008 02:02:46)
Not another kaappiketju, mutta olen päättänyt hankkia combolleni seuralaisen. Ehdoton hintakatto olisi 600 euroa, ja vaihtoehtoina ovat 2x12" ja 4x12" -koot. Profiilistani voi luurata minkälaisesta musiikista tykkään, mutta lähinnä 80s -soundiset metal heavyt (Megadeth, Grave Digger, Accept) olisi tarkoitus toistaa sillä lootalla.

Toi F-30 on mun mielestä aika tummasoundinen vahvari, vaikkakin combon omalla kaiuttimella se bassotoisto jää vähän muussiksi, siihen kaipaisin vähän tiukkuutta lisää (combossa on nyt Weberin Blue Dog). Olisiko laadun ja soundin kannalta järkevämpää ostaa 4x12" vai saman hintainen 2x12"? Olen myös middlen ystävä, kirkkaus on hyvä juttu, mutta korviin pistävästä treblestä en nauti.

Combossa on 30 wattia ja 4 ja 8 ohmin lähdöt, joten ei mielellään 16 ohmin kaappeja.

Vähän jos saisi suosituksia niin tietäisi mistä suunnasta alkaa ekaa kaappia metsästämään. Quitos etukäteen.
It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire.
cr4b
30.12.2008 15:22:58
FFWF
30.12.2008 19:50:53
Mesa 2x12 Three-Quarter Back
Guitar Cabinet
Slunkman
30.12.2008 22:55:46
pistä thomannin 2x12 kaappi sivu hinta järjestykseen ja otat nii halvan ku mahollista kunhan näyttää hyvältä
Rakkaus on sitä kun kehtaa pierasista toisen seurassa
dropD
31.12.2008 09:06:45 (muokattu 31.12.2008 09:08:56)

Tuo laneyn GS212IE on kuumotellut itseänikin pidemmän aikaa. En oo vaan saanu aikaseksi käydä missään kokeilemassa. Siinä käsityksessä kuitenkin olen, että kyseessä olis juurikin kasarihenkinen keskiäänipöhistin. Alkaa kyllä briteissä hinnat olemaan sillä tasolla, että heikkona hetkenä moinen tulee varmaan tilattua.

EDIT: tarkemmin lukien sulla oli toi ohmivaatimus mukana. Ei siis lanikka taida 16 ohmisena sopia
cr4b
31.12.2008 13:09:38
EDIT: tarkemmin lukien sulla oli toi ohmivaatimus mukana. Ei siis lanikka taida 16 ohmisena sopia

Niin, no siis teoriassahan sen kaapin voi aina johdottaa eri tavalla ja saada sen 4-ohmiseksi. Eri asia sitten, kuinka paljon soundi muuttuu kun kaikki kaiuttimet onkin rinnankytketty. Tämän vuoksi ehks mieluummin sellaisia, jotka valmiiksi on suunniteltu esim. just 8 ohmille.

pistä thomannin 2x12 kaappi sivu hinta järjestykseen ja otat nii halvan ku mahollista kunhan näyttää hyvältä

Tän mä aion ignorata.
Antti1
31.12.2008 14:18:14 (muokattu 31.12.2008 14:34:42)
Niin, no siis teoriassahan sen kaapin voi aina johdottaa eri tavalla ja saada sen 4-ohmiseksi. Eri asia sitten, kuinka paljon soundi muuttuu kun kaikki kaiuttimet onkin rinnankytketty. Tämän vuoksi ehks mieluummin sellaisia, jotka valmiiksi on suunniteltu esim. just 8 ohmille.

No nyt ollaan niin vähäpätöisten asioiden kimpussa, että unohda koko homma. Kytkentätapa vaikuttaa kyllä pikkasen yläpäätoiston voimakkuuteen ja alapääntoiston tiukkuuteen, mutta vaikutus soundiin on paaaaljon pienempi, kuin vaikka vertailtaessa etu- ja takakautta ladattua kaappia. Käytännössä siis ei juurikaan mitään eroa, vaikka kuinka koittaisi viinejä maistella.

Kun nyt kyseessä vielä tommonen Laneyn halpiskaappi, niin enempi mä murehtisin sen rakenteellisesta laadusta ja suurempi murheenkryyni nuo kohtalaisen huonot elementit.

EDIT: Toi Laneyn kaappi muuten 155 puntaa: http://www.guitarandampshop.co.uk/c … Cabinets.html%23a1_211885#a1_211885
"Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko
cr4b
01.01.2009 14:03:16
Ookoo! Entä onko Celestion V30 hyvä kaiutin? Toisaalta eikös halpis-HB:n 4x12-kaapissakin ole nuo elementit, ja jos oikein muistan, niin kaappi maksaa vähemmän kuin pelkät 4 elementtiä (!)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)