Slunkman 27.12.2008 23:55:18 | |
---|
kyselin aikasemmin peavey valvekingiä mutta sitä ei kuulemma saanu pienelle volumelle. Oon kuullu paljon kehuja 6262n hinnasta mutta kysyisin vaan että voiko sitä käyttää pienellä volallla? Otan myös mielelläni vastaan muuta tietoa/mielipiteitä kyseisestä putkipurtilosta. kiitos jo etukäteen. |
hullu_ukko 27.12.2008 23:57:21 (muokattu 27.12.2008 23:57:34) | |
---|
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones |
Pluto 28.12.2008 00:00:07 | |
---|
Jatka tuolla edellisessä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=173196 Valvekingilläkin voi soittaa kotona. Ei kannata uskoa kaikkea nettiin kirjoitettua mutua. Viime aikoina tää "voiko yli 5-wattisella putkivahvistimella soittaa kotona" -keskustelu on tosiaan saanut jo aika tragikoomisia piirteitä. Kaupassa on helvetin helppo testata myös, miltä se tuleva mölytoosa kuulostaa hiljaa soittaessa. Dillon, you son of a bitch! |
duc 28.12.2008 00:16:21 (muokattu 28.12.2008 00:24:12) | |
---|
Itelle oli 6262 vähän liian kovaääninen vaikka pikkasen kainokuormaa pisti väliin, tosin kapissa oli silloin herkät elementit (103 dB). Jollain Greenback-kaapilla ehkä voi soitella hiljempaakin... Jooh, elikkä omassa yksilössä on sellainen ominaisuus että soundi on masteri nollan ja ykkösen välissä huono. Yläkertaa puuttuu. Sitten tietyn pykälän yli kun vääntää niin alkaa kuulostaa normaalilta. Vastaavaa on muutamassa muussakin putkivahvistimessa ollut. Uudehkot Marshallit saattaisivat olla sellaisia että kuulostavat hyvältä masteri ihan pienelläkin, tosin en ole kuin paria testannut. Tuo kotisoittoäänenvoimakkuuskin on sitten aika henkilökohtainen juttu, jotku tykkää soittaa kovaa, ja ite tykkään että ei tule häätöä ja voi vaikka telkkariakin katsoa samaan aikaan... |
H.Corruption 28.12.2008 01:16:47 | |
---|
Kyllä tuolla on ominaisuutena mennä liian kovalle heti kun soundi kuulostaa hyvälle. Keinokuorma on ainoa millä hillitä yhtäkkistä äänenvoimakkuutta. Toinen toimiva voisi olla EQ tai vastaava efektilenkissä ja siitä vaimentaa ääni sopivaksi. |
Antti1 28.12.2008 01:21:08 | |
---|
Kyllä tuolla on ominaisuutena mennä liian kovalle heti kun soundi kuulostaa hyvälle. Keinokuorma on ainoa millä hillitä yhtäkkistä äänenvoimakkuutta. Toinen toimiva voisi olla EQ tai vastaava efektilenkissä ja siitä vaimentaa ääni sopivaksi. Onko joku muuten joskus tutkinut laajemmalti missä kohtaa tuo soundi huonontuu? Tai siis kun yleensäottaen volapotikan alkupäässä mölyn lisääntyminen on vähintäänkin epämääräistä ja soundi kovin ohut surina. Onko kyse huonosti toimivasta potikasta, vai jostain muusta? Josko vääntäis vehkeen lujemmalle potikasta, sinne paremmalle säätöalueelle ja looppihässäkän kanssa jarruttaisi mekkalaa. Mahtaako pelittää lainkaan sen paremmin toi volansäätö? "Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko |
Slunkman 28.12.2008 19:21:36 | |
---|
mistä tuollastaa saa täällä suomessa, jos kävis vaikka kokeilemassa? |
Icy-Sun 28.12.2008 19:24:49 | |
---|
Bugeraahan en ole koskaan kokeillut, mutta jos tuo on nyt kopio Peaveyn 6505stä, kannattaa muistaa, että 6505 omaa sellaisen mastervolumen, että kotona soittelu on ihan toivotonta. |
Slunkman 29.12.2008 17:59:51 | |
---|
eikö kukaan tiiä missä tota bugeraa vois testata? jos joku tietää nii sanoo koska näillä tiedoilla mitä oon saanu nii tilaus lähtee. |
teukka 29.12.2008 18:21:08 (muokattu 29.12.2008 18:22:04) | |
---|
Soundata myy. Suomen maahantuoja, mutta en tiedä onko niiden ainoassa(?) liikkeessä Helsingissä laitetta testiin. Thomannilta omani kesällä tilasin ja toiminut moitteetta.Voin suositella ainakin omasta puolestani laitetta.Tosin luulen ettei pääse oikeuksiinsa hiljaisella. Kämpällä taas jyrähtää! There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
Henkka370 29.12.2008 18:23:55 | |
---|
Mun mielestä valvekingillä voi ihan hyvin soittaa kotona... |
Juicy 29.12.2008 18:48:18 | |
---|
6262:sen volumen asennot (potikoiden arvot 0 - 10): 0, "kiinni", kitara kuuluu kumminkin 0.75, "pikkuisen auki", kuulostaa trankkucombolta suht. isolla 1, "hieman enemmän auki", parempi seistä muutaman metrin päässä jos on ilman tulppia 1 - 2, bänditreenit tulppien kanssa >2, Wacken Open Air. Tosin taitavat mikittää siellä nämä vehkeet, näin mutuna. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
Lag 29.12.2008 19:11:27 | |
---|
Enkä nyt tiedä onko ylipäänsä mitään järkeä ostaa 120 watin putkinuppia pelkkään kotisoittoon, jotenkin tuntuu niin tarkoituksettomalta kun harvoin sitä oikeasti luukuttamaan pääsee. Toki kukin tyylillään, ite en vaan ainakaan ostas jos ei ois muuta käyttöä kuin kotona jamittelu. In the finished article, the only thing that is important is whether it moves you or not. There is nothing else that is important at all.
- Roger Waters |
rosberg 29.12.2008 21:46:18 | |
---|
Blackstar HT-5 tuohon käyttöön. Always for the better. |
Mandarax 30.12.2008 11:01:46 | |
---|
Blackstar HT-5 tuohon käyttöön. Vähän hintsusti näyttäisi noita jälleenmyyjiä löytyvän tuolle HT-5:lle... T-kaupankin varastosaldo näyttää tyhjää. Hieman ihmetyttää, että kun tuo Blackstar on kuitenkin brittipulju, niin niitä ei silti löydy näistä dv247:stä, soundsliveistä jne... Onko jollakulla parempaa tietoa mistä kannattaisi tilata..? Ja itseäni kiinnostaisi tuo nuppiversio yhdellä 1x10" -kaapilla - ei siis sitä kokonaista ministäckiä. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
rosberg 30.12.2008 12:58:23 | |
---|
mua himottaa tuo Blackstar HT-5 enemmän kuin mikään. En tiedä miten sen kotiin upottaisi. Always for the better. |
Fiz 30.12.2008 13:00:45 (muokattu 30.12.2008 13:23:16) | |
---|
Itse laitoin juuri eilen tilaukseen HT5:n ja Orangen PPC112:n nimenomaan kotikäyttöä varten tuolta http://www.guitarandampshop.co.uk/index.html :sta. Päädyin erilliseen nuppi/kaappi-yhdistelmään, koska todennäköisesti kuitenkin kaapille löytyy/on käyttöä, vaikka nuppi jossain vaiheessa kiertoon menisikin ja uskon, että vähän paremman kaapin kanssa soundikin on kivempi! Ja posteiksi tuli 25 puntaa, joten ei ihan kovin kamala loppujen lopuksi. Yhteishinta taisi olla 430e tienoilla. |
Mandarax 30.12.2008 13:44:21 | |
---|
Itse laitoin juuri eilen tilaukseen HT5:n ja Orangen PPC112:n nimenomaan kotikäyttöä varten tuolta http://www.guitarandampshop.co.uk/index.html :sta. Päädyin erilliseen nuppi/kaappi-yhdistelmään, koska todennäköisesti kuitenkin kaapille löytyy/on käyttöä, vaikka nuppi jossain vaiheessa kiertoon menisikin ja uskon, että vähän paremman kaapin kanssa soundikin on kivempi! Ja posteiksi tuli 25 puntaa, joten ei ihan kovin kamala loppujen lopuksi. Yhteishinta taisi olla 430e tienoilla. Voi räkä... Miksi edes kysyin - nythän tuon joutuu tilaamaan... Mä luulen, että noilla hinnoilla juurikin tuo Orangen pönttö on hyvä ratkaisu. Saas nähdä josko sitä tilaisi saman setin kotiin..! I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
rosberg 30.12.2008 16:25:06 | |
---|
pitää tilata, hinta on kohillaan! Always for the better. |