Slunkman 27.12.2008 21:27:14 | |
---|
kertokaa siitä kaikki. Onko siinä mahtavat säröt? Voiko sitä käyttää pienellä volumella( kerros/rivi talossa )? Siis ihan kaikki mitä tiedätte, koska mä tiiän sen verran että se on mun lompakolle hyvän hintane. Kiitän jo etukäteen |
epi2 27.12.2008 21:32:07 (muokattu 27.12.2008 21:38:36) | |
---|
Tuskin on "mahtavat" säröt, ja 100w nuppi on kyllä ihan liian ISO kerros- tai rvitaloon, 100w putkilaitteesta lähtee aivan H*lvetisti ääntä, eikä tossa oo ees martervolumea (?), tollanen riittää jo vähän isommille keikoillekki. Oon melko varma että tossa hintaluokassa löytyy kerrostaloon parempia vaihtoehtoja, ja muutenkin, tuota on aika paljon haukuttu. E: saundillisesti kai esim. burgerat vois olla parempia jos junttasäröjä haetaan, mutta tuossakin on kerros- tai rivitaloon aivan liian paljon tehoja. |
RekoS 27.12.2008 21:47:04 | |
---|
eikä tossa oo ees martervolumea plussa napsahti juuri :D |
hullu_ukko 27.12.2008 22:04:04 | |
---|
Tuskin on "mahtavat" säröt, ja 100w nuppi on kyllä ihan liian ISO kerros- tai rvitaloon, 100w putkilaitteesta lähtee aivan H*lvetisti ääntä, eikä tossa oo ees martervolumea (?), tollanen riittää jo vähän isommille keikoillekki. Oon melko varma että tossa hintaluokassa löytyy kerrostaloon parempia vaihtoehtoja, ja muutenkin, tuota on aika paljon haukuttu. E: saundillisesti kai esim. burgerat vois olla parempia jos junttasäröjä haetaan, mutta tuossakin on kerros- tai rivitaloon aivan liian paljon tehoja. Säröt on aivan tarpeeksi hyvät, Valvekingillä voi aivan hyvin soittaa kerros- tai rivitalossa, 100w putkivahvistimesta lähtee helvetisti ääntä, jos niin haluaa, mutta säätömahdollisuuksia on todellakin enemmän kuin "äänetön" ja "kuulovaurio". Kotisoitteluun löytyy toki parempiakin vaihtoehtoja, mutta mikään ei silti estä Valvekingillä soittelua kotona. Jos Muusikoiden.net sanoo, että laite on paska, onko se? Valveking on takuuvarmasti paska, jos verrokkina on joku kolme kertaa kalliimpi vahvistin, mutta hintaluokassaan ihan varteenotettava vaihtoehto. Bugerasta en sano mitään. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones |
Antti1 27.12.2008 22:07:03 | |
---|
...mutta hintaluokassaan ihan varteenotettava vaihtoehto... Point. Eti haulla tietoa nupista, siitä on varmaan satoja keskusteluja. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
Slunkman 28.12.2008 00:00:27 | |
---|
katoin kans bugeran 6262 purtiloo. saako sitä pienille volille? |
HeavyMachinery 28.12.2008 00:02:54 | |
---|
katoin kans bugeran 6262 purtiloo. saako sitä pienille volille? Kaiken saa. Soundi vaan ei aukea enne kuin pääte tulee oikeasti mukaan. Monissa vahvareissa se ei oikein edes aukea bändi volallakaan. Eli tuloksena on trankkumainen soundi ilman sitä putki mojoa. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Slunkman 28.12.2008 00:04:51 | |
---|
no aukeaako soundi pienillä volumeilla bugera 6262 vaffarii käyttäessä |
HeavyMachinery 28.12.2008 00:07:20 | |
---|
no aukeaako soundi pienillä volumeilla bugera 6262 vaffarii käyttäessä EI
Edes pienimpien 5w< vahvareiden pääte soundi ei oikein aukea hiljaisella. Mutta sellaisella reippaalla puheen peittävällä volyymillä kyllä. Oikeastaan mallintavatkaan ei soundaa miltaa ennen kuin fjongaa vääntää kunnolla :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Antti1 28.12.2008 00:13:08 | |
---|
Se on vähän niinkin, että niiden tötteröiden täytyy tömähdellä. Ei se pelkkä pääte riitä. Tosin yleensä päätteen auetessa alkaa jo komerossakin tapahtumaan. "Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko |
Henkka1000 28.12.2008 02:24:28 (muokattu 28.12.2008 02:31:03) | |
---|
Eihän tuossa tosiaan mitkään junttasäröt ole, mutta mun mielestä toimii ihan hyvin spedujen kanssakin. Ite oon samaisella nupilla soitellu kotona muutaman kuukauden, ja kyllä siitä ihan toimivat saundit saa pienilläkin volilla. Vähän pitää säädellä namiskoita eri tavalla, kuin kovempaa soittaessa, ja volumen kanssa saa olla tarkka, se on aika millipeliä. E: Tosin olen tuosta _ehkä_ nyt lähiaikoina luopumassa, kun astuu 50W putkivehjas taloon tässä vuodenvaihteessa. Testailen ja päätän, että kumpi lähtee myyntiin. Jos kiinnostaa niin pistä privaa Onnellista joulua ja hyvää uutta vuotta! Eiku.. |
Slunkman 28.12.2008 19:22:49 | |
---|
saako tota bugeraa täältä suomesta, jos kävis vaikka kokeilemassa? |
Icy-Sun 28.12.2008 19:35:57 | |
---|
Tuskin on "mahtavat" säröt, ja 100w nuppi on kyllä ihan liian ISO kerros- tai rvitaloon Valveking kohtuullisena laitteena toimii kylläkin ihan jees pienemmällä volalla. Tosin olen ihan samaa mieltä, että ei sillä sadalla watilla tee mitään muualla kuin lavalla. Hi-gain vehkeitä ei vaan tehdä tuohon hintaluokkaan pienitehoisena läheskään yhtä paljon kuin vähän perinteisempiä vahvistimia. eikä tossa oo ees martervolumea (?), tollanen riittää jo vähän isommille keikoillekki. On mastervolume ja on meillä riittänyt yllin kyllin tehojen puolesta. Oon melko varma että tossa hintaluokassa löytyy kerrostaloon parempia vaihtoehtoja, ja muutenkin, tuota on aika paljon haukuttu. Näitä halpisvehkeitä ei kannatakaan verrata laatumerkkeihin, vaan pitää omana vaihtoehtonaan pienemmässä hintaluokassa. Olen samaa mieltä siitä, että kerrostaloon löytyy samaan rahaan parempiakin vaihtoehtoja, mutta tässä nyt taidetaan hakea hi-gainia ja ne laitteet löytyvät yleensä isompitehoisina. saundillisesti kai esim. burgerat vois olla parempia jos junttasäröjä haetaan, mutta tuossakin on kerros- tai rivitaloon aivan liian paljon tehoja. Bugerat ovat vielä tehokkaampia kuin VK. On tuokin kuitenkin sellainen laite, että tahdotaan haukkua ennen kun on kokeiltu. Sama taitaa tosin päteä Bugeroiden kohdalla. Junttasäröjä en kyllä välttämättä lähtisi VK:sta hakemaan. |
tommiot 28.12.2008 19:57:28 | |
---|
Valveking kohtuullisena laitteena toimii kylläkin ihan jees pienemmällä volalla. Tosin olen ihan samaa mieltä, että ei sillä sadalla watilla tee mitään muualla kuin lavalla. Onko sitten useinkin käynyt lavalla niin että ei olis riittäny 50 wattia lavalla? :) Ainakin JCM800:ssa on niin paska mastervolume, ettei sitä 50-wattista mallia meinannut saada soimaan livenä ollenkaan niin ettei olis tullut aivan infernaalista mökää lavalta etupäähän. |
Icy-Sun 28.12.2008 20:10:04 | |
---|
Onko sitten useinkin käynyt lavalla niin että ei olis riittäny 50 wattia lavalla? :) Ei ole :) Mutta onhan se suotavaa minkä kokoiselle vahvistimelle tahansa olla käyttökelpoinen mastervolume oli tehoja sitten minkä verran vain. |
sepisti 28.12.2008 22:53:58 | |
---|
Kotikäyttöön ei ole pakko ostaa putkivahvistinta, vaikka jotkut muusikoiden.netin käyttäjät sanovatkin, että mallintavilla ei tee mitään. Meikäläinen pärjää himassa vallan mainiosti POD 2:lla. 100W putkistyrkka voi toimia kotikäytössä ihan hyvin. Täällä on jamppoja, jotka soittelevat Diezeleillä yms. laadukkailla mastervolume-peleillä ja noissa tapauksissa kyseiset värkit kuulostavat hiljaisellakin varmasti paremmilta kuin PODit yms. Nämä tapaukset, joissa vahvariin on sijoittaa ainoastaan muutama sata euroa ja putki pitäs olla, kuulostavat naurettavilta... PODilla saa varmasti parempaa tai yhtä hyvää soundia. Mut minkäs teet, kun isot pojat on sanonu, että vain putkipelit on hyviä:) Eipä silti, sitä vartenhan nuo röörikunkut ja muut ovat markkinoille tulleet, että joka jampalla olisi mahdollisuus sanoa olevansa "putkiajassa". Ei hyvillä soundeilla olen noiden kanssa mitään tekemistä:) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Finlander 28.12.2008 23:54:16 (muokattu 28.12.2008 23:56:26) | |
---|
Hintaansa nähden ok ja puskee kuin sika soundia 4 ohmiin aivan järjettömän paljon mutta se siinä hyvää että irtoavat seinälaastit kuitenkin joskus irtoilee ja soittaessani tuota vahvaria isommassa harjoituksessa todella iso betoniplastin pala tippui nuottitelineelle joten laulaja siihen että huh mikäs tää on? No siis asiaan. Edelleen kysyn mikä on päätesärö ja voiko sen erottaa pahvikartion taikka neodymiumin säröstä jummarrattelos? Jos käännän 50 w putkivermeen melkein täysille ja rupeen säätämään pedaleista niin kuuroksihan siitä tulee eli olenko ollut tietämätön kaikkeen tähän pääteastesäröön josta kaikki täällä puhuvat. Epäilen siten että tarkoitatte sitä soundia joka tulee esim K. Richardsin telestä minkä lie vahvarin kautta soitteleekin stadionin keikoilla. Noilla on se etu että matkaa on paljon ämyristä siihen itse soittajaan ja se vaimenee se jökä matkan pidentyessä (1/4 osaan matkan kaksinkertaistuessa? kysyy viisaammilta=) Kertokaa olkaa hyvä pääteasteen särölinkkejä ja nyt mietin olenko koskaan soittanutkaan LIIAN kovalla vaikka sitä on väitettykin joskus? Vastaus: Hintaan nähden kivat soundit mutta ei tohon keikalla voi luottaa ikävä kyllä jos sen kokeiluni suhteen asiasta päättäisin enkä hankkisi. Cleankanava ei ole sopusoinnussa särön kanssa eikä kanavat ole tasapainossa ja tosiaan se MASTERSÄÄTÖ puuttuu ja tämä vahvistin sitä kaipaisi todella sikaäänekäskun on Finlander |
Antti1 29.12.2008 00:15:16 | |
---|
Hintaansa nähden ok ja puskee... Mitä kieltä sä yritit kirjoittaa tohon sun tekstiisi? "Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko |
Finlander 29.12.2008 09:31:44 | |
---|
Sikakieltä se kun sopii mulle parhaiten. Peevee on kuitenkin valikoiman ulkopuolella koska nimenomaan ei ole luotettava - kerron suoraan että pääteaste paloi kotisoitossa ja älkää vaan sanoko hyvät alan harrastajat että soitit liian hiljaa että toi nuppi ei sitä kestä tai että kaiutin vaatii enemmän...en alennu aiheen ulkopuoliseen keskusteluun taikka voisi sanoa kusteluun jos sopii? Finlander |
Väinämöinen 29.12.2008 10:32:08 | |
---|
Ostin Peavey Valveking -nupin uutena muistaakseni syksyllä 2006, aloin käyttää sitä keväällä 2007. Tähän mennessä olen soittanut sillä seitsemän keikkaa, lainannut sitä neljälle keikalle (joista yhdessä tosin soitettiin vain yksi kappale) sekä soittanut sillä lukuisat treenit (100-200?, vaikea arvioida, varmasti enemmän kuin sata). Alun opettelun jäkeen sen, soittajan, kitaran ja viimeistään efektien avulla on saatu aikaan niin soittajan kuin yleisönkin mielestä hyvä soundi. Ai niin, ja yhdet tee-se-itse-äänityssessiot rykäistiin myös, ääninäytteen stereokuvan oikeassa laidassa kuulet soittoani. Toistaiseksi ei ole tullut vastaan sellaisia ongelmia, jotka olisivat johtuneet vahvistimesta. Olen hyvin noviisi vahvistinten kanssa, tämä on ensimmäinen omistamani putkinuppi, mutta väitän silti, että kyseessä ei ole läpeensä paska vehje - ainakaan hintaisekseen. |