mah mun 26.12.2008 19:31:36 | |
---|
Oisko kellään mitään tietoa mimmonnen yhdistelmä ois? Tai ylipäätänsä kaikki kommentit kyseisistä oisi mukavia, koska hankinnan alla on :) En allekirjoita |
RekoS 26.12.2008 23:01:44 | |
---|
Nuppi kirkas, kaappi tunkkainen. Mitä sitten hakeekin, mutta sullahan on tossa HB:n kaappi. Osta siihen vaikka ENGL Fireball nupiksi, huomattavasti järkevämpi sijoitus IMO. |
HeavyMachinery 27.12.2008 23:42:57 | |
---|
Nuppi kirkas, kaappi tunkkainen. Mitä sitten hakeekin, mutta sullahan on tossa HB:n kaappi. Osta siihen vaikka ENGL Fireball nupiksi, huomattavasti järkevämpi sijoitus IMO. Thunder on moderminpi kuin fireball molemmat agressiivisia sanoisin että thunderissa on isompi headroomi kuin fireballissa. Itse taasen kallistuisin thunderiin jo sen takia että ne on hyvin lähellä tosiaan ja thunder on halvempi . Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Antti1 27.12.2008 23:45:40 | |
---|
Thunder ja vanha kaappi, sanoisin. Sit seuraavaksi päivittää kaapin johonkin oikeasti hyvään, jos tuntee tarvetta. Fireball ei mun mieltäni ainakaan lämmitä, tuossa toisessa ketjussa sitä just kerkesinkin dumaamaan. :) Noita nuppeja muuten pyörii kiitettävästi käytettynä, kannattaa olla tarkkana. "Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko |
Kivijalka 28.12.2008 06:38:11 | |
---|
Thunder on moderminpi kuin fireball molemmat agressiivisia sanoisin että thunderissa on isompi headroomi kuin fireballissa. Itse taasen kallistuisin thunderiin jo sen takia että ne on hyvin lähellä tosiaan ja thunder on halvempi . Mites Thunder vs. Screamer? Kumpi on tiukempi ja gainikkaampi? Jostain lueksin että Screamer olisi "modernimpi" saundeiltaan mutta kun en ole päässyt testaamaan niin kyselenpä tähän väliin. A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Antti1 28.12.2008 13:03:08 | |
---|
Mites Thunder vs. Screamer? Kumpi on tiukempi ja gainikkaampi? Jostain lueksin että Screamer olisi "modernimpi" saundeiltaan mutta kun en ole päässyt testaamaan niin kyselenpä tähän väliin. Mun mielestä niistä irtoaa ihan 1:1 soundit, kun Screamerilla rullailee vaan presencen sopivaan kohtaan. Joskus ollaan meinaan yhden kamun Thunderin kanssa vedelty a/b testiä. "Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko |
darkus 28.12.2008 15:43:51 (muokattu 28.12.2008 15:45:04) | |
---|
Thunderia suosittelen, soundit hyvät ja toimii hyvin bändisoitossa tottakai :D Valvekingin kaappia en suosittele. Bentonin vintage (?) kaapeissa on muistaakseni celestionin elentit, ne ainakin skulaa. En tiedä onko toi sun kaappi sitten just se vintage versio? -darkus Be the devils own, Lucifer`s my name! |
McNulty 28.12.2008 15:47:07 | |
---|
Kaapin kanssa ei välttämättä kannata nuukailla. Se onpi kovasti tärkeä elementti soundiketjussa. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
HeavyMachinery 28.12.2008 17:27:19 | |
---|
Kaapin kanssa ei välttämättä kannata nuukailla. Se onpi kovasti tärkeä elementti soundiketjussa. Tämä dilemma tulee aina esiin. Näkisin niin että kannattaa ensin ostaa kunnon nuppi + huononmpi kaappi kuin molemmista se keskinkertainen. Siten välttyy siltä että joutuu vielä uusimaan molemmat. Kun ostaa kerralla kunnon nupin on se kaappi helppo siihen päivittää. Esim thunderin alle vaikka framuksen 212 niin on v30:set ja moderni metalli soundi hanskassa. Screamerin etuna noihin kahteen yllä mainittuun on se että siitä saa oikeasti hyvät puhtaat irti mutta noista kahdesta ei jos haluaa samaan aikaan vielä hyvät säröt. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Sam Hotman 28.12.2008 18:16:30 | |
---|
Esim thunderin alle vaikka framuksen 212 niin on v30:set ja moderni metalli soundi hanskassa. Eikös tuosta Thunder + V30 yhdistelmästä juuri täällä aina valiteta, että on liian kirkas soundi. Joulunviettosi? ''Ostan ihan helvetisti lahjoja, käytän jenkkimaasturia tyhjäkäynnillä koko yön, lähetän arfikan köyhille kersoille jääpalamuotteja ja koskettelen itseäni joulukirkossa.'' - Jawski |
RekoS 28.12.2008 18:58:48 | |
---|
Eikös tuosta Thunder + V30 yhdistelmästä juuri täällä aina valiteta, että on liian kirkas soundi. Onhan siinä, mutta toiset tykkää kirkkaammasta. Itselle ainakin kyseinen yhdistelmä oli liian kirkas, johtui tosin myös kitarasta jonka mikit oli tod. huonot. Päädyin kaapin vaihtoon, ja kitarakin pitäisi uusia koska muilla kitaroilla saundi on huomattavasti parempi uuden kaapin kanssa (Framus cobra). Eli myös kitara vaikuttaa kaapin ohella ja eritoten mikit. |
mah mun 28.12.2008 23:43:40 | |
---|
Thunderia suosittelen, soundit hyvät ja toimii hyvin bändisoitossa tottakai :D Valvekingin kaappia en suosittele. Bentonin vintage (?) kaapeissa on muistaakseni celestionin elentit, ne ainakin skulaa. En tiedä onko toi sun kaappi sitten just se vintage versio? -darkus Ei oo vintage En allekirjoita |
mah mun 28.12.2008 23:46:29 | |
---|
Kiitos kaikista kommenteista! Ajattelisin näiltä pohjin jopa lähte hankkimaan sitten todella hyvää nuppia, elikäs Peavey 6505 nuppia, sitten kun on taasen lisää rahaa tuleen nähtävsti peaveyn kaappikin siihen (6505) Entäs toimiiko tuo 6505 pienillä volumeilla hyvin? Koska en voi pahemmin soitella kovilla desibeleillä kun asun kerrostalossa. En allekirjoita |
HeavyMachinery 28.12.2008 23:58:26 | |
---|
Eikös tuosta Thunder + V30 yhdistelmästä juuri täällä aina valiteta, että on liian kirkas soundi. Ei se edes ole kirkas vaan terävä. Kirkas on väärä sana kuvaamaan sitä piikkisikaa joka tuossa kompinaatiossa asuu. Aina itse jostain syystä palaan v30sen äärelle se on vain jetnkin osa omaa soundia. Sen erottelu kyky on niin muista poikkeava. Centuryt on toinen henk kohtainen suosikki. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
pulliha 29.12.2008 14:36:18 | |
---|
Kiitos kaikista kommenteista! Ajattelisin näiltä pohjin jopa lähte hankkimaan sitten todella hyvää nuppia, elikäs Peavey 6505 nuppia, sitten kun on taasen lisää rahaa tuleen nähtävsti peaveyn kaappikin siihen (6505) Entäs toimiiko tuo 6505 pienillä volumeilla hyvin? Koska en voi pahemmin soitella kovilla desibeleillä kun asun kerrostalossa. Ei kannata kerrostaloon ostaa 6505:sta. Ainakaan ilman minkään näköistä keinokuormaa. Nuppi aukenee vasta kovilla volilla. Ei järkevää jos ei ole jotain treenikämppää missä pääsee luukuttamaan. Näin minun mielestä... fak me |
darkus 29.12.2008 18:13:10 | |
---|
Ei kannata kerrostaloon ostaa 6505:sta. Ainakaan ilman minkään näköistä keinokuormaa. Nuppi aukenee vasta kovilla volilla. Ei järkevää jos ei ole jotain treenikämppää missä pääsee luukuttamaan. Näin minun mielestä... Ja voin kompata. Bändimme toisella kitaristilla on 6505, hänellä volat auki kakkosella kun mä saan thunderilla luukuttaa 4-5 lukemissa. Ja himassa kun sen piiviin volumen avasi niin oli jo heti liian kovalla :D -darkus Be the devils own, Lucifer`s my name! |
taskumatti 30.12.2008 00:05:00 | |
---|
Ja voin kompata. Bändimme toisella kitaristilla on 6505, hänellä volat auki kakkosella kun mä saan thunderilla luukuttaa 4-5 lukemissa. Ja himassa kun sen piiviin volumen avasi niin oli jo heti liian kovalla :D -darkus (se peaveyki aukee kunnol vasta siinä vol.3 kohdalla) Joo älä hyvä mies sitä peaveytä kerrostaloon hanki.. Miksi ees pakko olla kaappi ja nuppi? eikös joku kombo olis paljon käyttökelpoisempi sinne kerrostaloon? ja semmosen voi myös viedä bändikämpälle, ja toimii suht moitteettomasti kelpo volyymeillä? Hello musician. I want to play a game. |
mah mun 30.12.2008 00:58:20 | |
---|
(se peaveyki aukee kunnol vasta siinä vol.3 kohdalla) Joo älä hyvä mies sitä peaveytä kerrostaloon hanki.. Miksi ees pakko olla kaappi ja nuppi? eikös joku kombo olis paljon käyttökelpoisempi sinne kerrostaloon? ja semmosen voi myös viedä bändikämpälle, ja toimii suht moitteettomasti kelpo volyymeillä? Onhan minulla combokin mikä pyörii reeniksellä, mutta kyllä nuista stakeista munmielestä paremman saundin saa. En allekirjoita |
Mr. Speed 30.12.2008 13:02:32 | |
---|
Onhan minulla combokin mikä pyörii reeniksellä, mutta kyllä nuista stakeista munmielestä paremman saundin saa. No sehän riippuu aivan täysin stackista. Edelleen.. 120W putkikone on aivan ylimitoitettu kotiin. Itse ostan tässä kotisoitteluun, ja -nauhoitteluun POD:in, vaikka kunnon nuppiakin löytyy. Ei noita tehokkaampi putkinuppeja kamalasti avata kotona, varsinkaan 412 kaapin kanssa. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
mah mun 30.12.2008 16:21:11 | |
---|
Kai sitä sitten ostetaan se 50w thunder nuppi :) En allekirjoita |