Aihe: Peavey 6505+ suhisee ja kiertää? 1 | |
---|---|
![]() 17.12.2008 08:59:31 (muokattu 17.12.2008 09:27:21) | |
Tällainen ongelma on että 6505+ nuppi suhisee ja kiertää aivan perhanasti. Suhina kuuluu ilman että kitarassa on volia päällä, kiertäminen alkaa kun laittaa skeban volat päälle. Kiertäminen luonnollisesti häviää soittaessa. Kielten soinnin täysi sammuttaminen ei lopeta kiertämistä. Rhythm kanavalla suhinaa ja kiertoa ei esiinny. Lead kanavallakin suhina ja kierto häviävät, kun laittaa pre ja post gainit minimaalisiin asetuksiin, mutta eipä nupista silloin paljon iloa soittamiseen ole. Nupin ja kaapin välistä piuhaa on vaihdeltu, kuin myös skeban ja nupin välistä. Eri kitarallakin on kokeiltu. Ilmeisesti hieman heikkolaatuisemmalla piuhalla kun kokeilin kitaran ja nupin väliin, kierto muuttui pistäväksi ujellukseksi. Kokeiltu on myös kahdella eri kaapilla. En nyt tarkalleen säätöjä muista, mutta joten kuten näin: pre gain : 4-5 low : 2 mid : 7-8 high : 7-9 post gain : 4-6 Ohmit on säädetty kuten pitääkin. Samaten olen ihmetellyt, kuuluko kyseisen nupin olla aika reippaan bassovoittoinen, vaikka low:t ovat aika alhaalla? Nuppi on n. 2 kuukautta vanha, eli takuuta on vielä jäljellä reippaasti, mutta olisiko asiat nyt kiinni jostain muusta kun viasta nupissa, vai onko takuuhuolto edessä? www.the-wake.net | |
![]() 17.12.2008 09:16:31 | |
Ensimmäiseksi kokeilisin Vaihtaa Lead -kanavan etuasteputket todistettavasti toimiviin (jos kitara ja kaapelit on varmasti toimivia). Rule #1: There are no rules. | |
![]() 17.12.2008 09:18:21 | |
Nuo peaveyn hevikoneet on tunnetusti aika kovia suhisemaan, mutta sitä normaalia tasoa nyt on vaikea lähteä suullisesti arvioimaan.. Ääni on suht voimakas, muttei nyt mikään helvetillinen, kuuluu selkeästi jos et soita, mutta bändin seasta ei erotu.. Omasta mielestäni tuo ei ole mikään bassovoittoisin nuppi mitä maa päällään kantaa, riippuu toki asetuksista ja kaapista. Mutta itse pidän tuota tarvittaessa suht tiukkasoundisena nuppina.. Bass säädintä huomattavasti enemmän vaikuttaa kuitenkin resonance säädin, joka on tavallaan aktiivinen alapään eq.. Se pitää suhteuttaa post gainiin, pienemmillä volilla se voi olla vaikka 5-8 välillä, mutta normaaleilla bändivolilla ainakin itse pidän sitä 2-3 välillä. Jos saat jostain lainaa toisia etuasteputkia, niin kokeile väheneekö suhina niitä vaihtamalla.. | |
![]() 17.12.2008 09:22:30 | |
Pienemmän vahvistuskertoimen etuasteputkilla 5150:n ja 6505(+):n särön määrää (ja sen myötä myös suhinoita) saa huomattavasti järkevämpiin lukemiin. Kokeilepa heittää yhden tai useamman etuasteputken tilalle ECC81/12AT7- tai 5751-tyyppinen putki. Jotkut ovat tykänneet. | |
![]() 17.12.2008 09:59:32 (muokattu 17.12.2008 09:59:50) | |
Itse olen myös huomannut oman 6505-nuppini kanssa vahvistimesta irtoavan suhinan törkeän voimakkaaksi. Suhina ilmenee myös clean (vai crunchko se toinen kanava on)-kanavalla, mutta eniten särökanavalla. Särön laskeminen tietenkin vähentää suhinaa, mutta ei merkittävästi. Pitäisi varmaan itsekin koittaa josko putkien vaihdosta saisi apua... | |
![]() 29.12.2008 12:39:49 | |
Mulla iski sama ongelma trankku vahvistimen + säröpedaalin kanssa. Ostin viime viikonloppuna Boss ns-2 spedun ja ei muuten kuulu enäään minkäännäköstä suhinaa tai kiertoa. Kannattaa chekittää. En allekirjoita | |
![]() 29.12.2008 17:47:53 | |
Hommaa Eurotubesilta 5150:een mätsätty setti, ja suhinat vähenee kuumasti Ellei tänään niin sitten huomenna | |
![]() 29.12.2008 18:03:24 | |
Mulla iski sama ongelma trankku vahvistimen + säröpedaalin kanssa. Ostin viime viikonloppuna Boss ns-2 spedun ja ei muuten kuulu enäään minkäännäköstä suhinaa tai kiertoa. Kannattaa chekittää. Niinkuin Jucciz tuossa toisessa ketjussa totesi niin kandeis mieluummin poistaan se häiriön alkuperä eikä laitella geittejä sinne sun tänne. Se on vähän niinkuin ongelman kiertämistä ja sitäpaitsi signaaliketjun laadun huonontamista. Mut ei siin mitään kukin tekee niinkuin lystää ja jos on tyytyväinen niin kaikki on hyvin. Rule #1: There are no rules. | |
![]() 29.12.2008 18:24:28 | |
Tällainen ongelma on että 6505+ nuppi suhisee ja kiertää aivan perhanasti. Suhina kuuluu ilman että kitarassa on volia päällä, kiertäminen alkaa kun laittaa skeban volat päälle. Kiertäminen luonnollisesti häviää soittaessa. Kielten soinnin täysi sammuttaminen ei lopeta kiertämistä. Rhythm kanavalla suhinaa ja kiertoa ei esiinny. Lead kanavallakin suhina ja kierto häviävät, kun laittaa pre ja post gainit minimaalisiin asetuksiin, mutta eipä nupista silloin paljon iloa soittamiseen ole. Nupin ja kaapin välistä piuhaa on vaihdeltu, kuin myös skeban ja nupin välistä. Eri kitarallakin on kokeiltu. Ilmeisesti hieman heikkolaatuisemmalla piuhalla kun kokeilin kitaran ja nupin väliin, kierto muuttui pistäväksi ujellukseksi. Kokeiltu on myös kahdella eri kaapilla. En nyt tarkalleen säätöjä muista, mutta joten kuten näin: pre gain : 4-5 low : 2 mid : 7-8 high : 7-9 post gain : 4-6 Ohmit on säädetty kuten pitääkin. Samaten olen ihmetellyt, kuuluko kyseisen nupin olla aika reippaan bassovoittoinen, vaikka low:t ovat aika alhaalla? Nuppi on n. 2 kuukautta vanha, eli takuuta on vielä jäljellä reippaasti, mutta olisiko asiat nyt kiinni jostain muusta kun viasta nupissa, vai onko takuuhuolto edessä? Suhiseeko se vaikka kitaraa/piuhaa ei ole kiinni vahvarissa ? Onko loopissa romua ? Jos se suhisee ilman kitaraa kokeile siihen eteen JJ Ecc803S:ää sen pitäs olla lo-noise ainakin itsellä se rauhoitti VH100r :n leadi kanavan kohinaa kummasti. Noise gate toimii piisien väliin soittaessa se vain haittaa. (no hyvä noisegate auttaa toki tiukkaja tappo demppeja soundaamaan tiukemmalta) Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)