Aihe: Jaguar talloista?
1
JoeCreb
05.11.2008 09:37:00
Miten saatte, jos saatte kielet pysymään tallassa kompatessa rankemmin?
Mulla esim. e pomppii pois niin pahasti, että jo harkitsen viilaamist, et pysyis.
Kun taas mustangis onkin parempi systeemi.
Thnx Joe Creb
RHirvela
05.11.2008 12:36:10
Mulla esim. e pomppii pois niin pahasti, että jo harkitsen viilaamist, et pysyis.
Thnx Joe Creb

Itellä kun Jaguar oli, niin vaihdoin Mustangin tallan ja laitoin Buzz Stopin. Hyvin natsas noilla eväillä.
annie mall on ihan kiva bändi.
Jungleman
06.11.2008 19:42:24
Thnx Joe Creb

Miten paksut kielet? Minä olen käyttänyt Jaguareissa vähintään 12-54 -settejä. Vaikuttaa merkittävästi asiaan.

Viilaamista voi kokeilla, saattaa auttaa myös. Mutta minun nähdäkseni Jaguar/Jazzmaster -tallan kanssa pitää vain oppia elämään, sitä ei millään keinoilla saa yhtä vakaaksi kuin vaikka perinteistä Telecaster-tallaa. Minullakin kesti jonkin aikaa oppia miten, millaisessa kulmassa ja millä voimakkuudella kieliä voi lyödä ilman turvallisin mielin. Minä lyön lujaa, mutta harkitusti. Eivät hypi pois paikoiltaan, enää.

Ratkaisu ei ole välttämättä mikään säätö: "tee näin ja näin, säädä osaa X ja vaihda osa Y toiseen" vaan - ikävä kyllä - pikemminkin: "kehitä oikea tatsi".
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
takape
08.11.2008 21:36:07
jazzmasterissa sama ongelma oli, kokeilin mustangin tallaa mut en oikeen ollu siihenkään tyytyväinen. sitten kerran tuo talla tipahti pöydältä lattialle ja jalka poikki.

Otin jyrsimen käteen ja jyrsin muutaman asteen kaulakulman kaulataskuun ja porasin isommat reiät tallan holkeille. Nyt jazzissa gotohin rullatalla ja vielä buzzstopper lisänä eikä enää mitää ongelmia.

Joissain uusissa jazzeissa on ainakin tremoloa tuotu myös sentin pari tallaan päin jolloin se kielten kulma tallalta tulee jyrkemmäsi. En tiiä miten uusu jaguareis on ja tietty tuon toimenpiteen tekeminen jälkikäteen ei kannatakaan....

pekka
tviinika
09.11.2008 09:01:42
Viilautin Jazzmasteriini hyvin pienet urat tallapaloihin ja nyt saa riuhtoa niin lujaa kuin jaksaa ilman kielten pomppimista. Olin erittäin yllättynyt erosta. Myös tallan korkeus kannattaa säätää niin, että kielet ottaa vain tallapaloihin kiinni, ei ollenkaan tallan takaseinämään. Ja samalla kannattaa ruuvata tallapalat korkealle, jolloin ne alkavat pysyä paremmin paikallaan ilman sivuttaisliikettä. Noilla konsteilla Paasosen A-P sai oman Jazzmasterini toimimaan upeasti.
JoeCreb
31.12.2008 02:19:07
Toimi erittäin hyvin myös minulla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)