Aihe: DSL100 vai Fender Twin Reverb?
1
georges
05.01.2009 19:04:19
Kun tässä rahaa alkaa kasassa olemaan niin ajattelin sijoitella kultakolikkoni vahvistinkamoihin. Kitarana toimii Iban rg350ex ja fender strato. Eli siis

Onko tuo DSL 100 mistään kotoisin? Rocki ja progeilusoitteluun, lähinnä ne cleanit hakusessa, mutta varmasti säröillekin on käyttöä. Sitten tuohon greenbacks kaappi kuten mr1960ax alle.

Vaihtoehto 2

Samat kysymykset Twin Reverbin kohdalla. Tässähän ei ole kuin cleanit mutta silti GASittää.
Ajatuksissani, olen nähnyt savurenkaita läpi puitten ja ääniä niiden, jotka seisovat katsoen.
Pluto
05.01.2009 19:12:14 (muokattu 05.01.2009 19:33:17)
Kun tässä rahaa alkaa kasassa olemaan niin ajattelin sijoitella kultakolikkoni vahvistinkamoihin. Kitarana toimii Iban rg350ex ja fender strato. Eli siis

Onko tuo DSL 100 mistään kotoisin? Rocki ja progeilusoitteluun, lähinnä ne cleanit hakusessa, mutta varmasti säröillekin on käyttöä. Sitten tuohon greenbacks kaappi kuten mr1960ax alle.

Vaihtoehto 2

Samat kysymykset Twin Reverbin kohdalla. Tässähän ei ole kuin cleanit mutta silti GASittää.

Miksi vain nämä kaksi vaihtoehtoa?

Niin ja lisätään vielä, että sinänsä oudot vaihtoehdot, koska Fender ja Marshall tietyllä tapaa edustavat täysin eri ääripäitä vahvistimissa.
Dillon, you son of a bitch!
duc
05.01.2009 20:37:16
DSL:ssä on kyllä ihan hyvät puhtaat (Marshalliksi ainakin), mutta kyllä Twin Reverb sitä sillä osastolla vie... Marshallissa on sitten aika monipuolinen säröosasto lisäksi.

Nämä olisivat käytettynä tarjolla vai paikallisesta musakaupasta sai hyvän tarjouksen? Vai miksi vain nämä vaihtoehdot...
georges
05.01.2009 20:45:00
No mitkäs sitten olisivat hyviä tuohon samaan hintaluokkaan?

50 wattia olisi kiva ulostulo
ja putkistyrkkari luonnollisestikin
cleanit olisi ykkössijalla, mutta säröosasto tulisi kyllä käyttöön jos se on boxissa. Englannissahan nuo marsut on koviinkin halpoja tällä punnan kurssilla.
Ajatuksissani, olen nähnyt savurenkaita läpi puitten ja ääniä niiden, jotka seisovat katsoen.
duc
05.01.2009 21:03:43 (muokattu 05.01.2009 21:04:35)
Fender Super Sonic vois olla hyvä vaihtoehto:
http://www.dv247.com/invt/41542/

Vibroluxin ja Bassmanin puhtaat soundit ja raskaampaan rokkiin asti taipuva säröpuoli. Kaksi kanavaa on tässä.

Vähän kalliimpi ja paljon painavampi olisi Orangen Rockerverb 50 -compo:
http://www.dv247.com/invt/41804/

Hyvät puhtaat ja erittäin monipuolinen särökanava. Kakasi kanavaa, mutta tällä tais olla painoa jotain 39 kiloa, niin kannattaa ehkä nuppia ja kaappia harkita jos pitää paljon liikutella...

Muitakin vaihtoehtoja tietenkin on, nuo vaan tulivat mieleen tässä ekana :)
artopee
05.01.2009 21:09:48 (muokattu 05.01.2009 21:12:30)

No mitkäs sitten olisivat hyviä tuohon samaan hintaluokkaan?

50 wattia olisi kiva ulostulo
ja putkistyrkkari luonnollisestikin
cleanit olisi ykkössijalla, mutta säröosasto tulisi kyllä käyttöön jos se on boxissa. Englannissahan nuo marsut on koviinkin halpoja tällä punnan kurssilla.

Mulla itselläni on ENGL:n Classic Combo, hankittu viime kesänä käytettynä ja olen ollut todella tyytyväinen. Suosittelen lämpimästi. Hietasen Pena myi yhtä vastaavaa hiljan sitten torilla...
georges
05.01.2009 22:07:28
Kiitoksia vaan kaikille neuvoista!

Kaikki tulleet ehdotukset vaikuttavat kyllä enemmän kuin hyviltä!
Eemil
05.01.2009 22:12:35
Jos Marshallia haluat niin unohda DSL ja panosta JVM-sarjaan. Halvempi ja paremman kuuloinen. Löytyy esim 50-wattinen nuppi jos pitää 50-wattia olla.
Pluto
05.01.2009 22:33:14
Mulla itselläni on ENGL:n Classic Combo, hankittu viime kesänä käytettynä ja olen ollut todella tyytyväinen. Suosittelen lämpimästi. Hietasen Pena myi yhtä vastaavaa hiljan sitten torilla...

Engl päätyi sitten hyvään kotiin. :)

Yksi ehdokas lisää olisi Hughes & Kettnerin Statesman -nuppi. Tai saman sarjan Dual 6L6 -combo.
Dillon, you son of a bitch!
Icy-Sun
05.01.2009 22:46:55
Jos Marshallia haluat niin unohda DSL ja panosta JVM-sarjaan. Halvempi ja paremman kuuloinen. Löytyy esim 50-wattinen nuppi jos pitää 50-wattia olla.

Lähtis kyllä 1987x Englannista kans aika halvalla ;) Plexi progehommissa tuntuisi luonnolliselta. Vintage modern olisi kanssa yksi vaihtoehto. Meillä treenikämpällä yksi pönöttää ja ihan kiva laitos. Vie ainakin DSL:ää minun mielestäni.
duc
05.01.2009 22:48:31
Lähtis kyllä 1987x Englannista kans aika halvalla ;) Plexi progehommissa tuntuisi luonnolliselta. Vintage modern olisi kanssa yksi vaihtoehto. Meillä treenikämpällä yksi pönöttää ja ihan kiva laitos. Vie ainakin DSL:ää minun mielestäni.

Puhtaissa? Säröpuolella luultaavsti viekin...
bloodsucker
05.01.2009 23:05:43

Mistä kaupasta noita Marsuja saa tilattua nyt kun Soundslive ei enää toimita niitä?
WinterMad
06.01.2009 00:17:10 (muokattu 06.01.2009 00:18:44)
Mistä kaupasta noita Marsuja saa tilattua nyt kun Soundslive ei enää toimita niitä?

www.dv247.com Täältä saa.

E: Jaa eipä ollut kuin noita edullisemman pään Marshalleja, nuppeja ei tainnut olla ollenkaan pikaisella vilkaisulla.
Icy-Sun
06.01.2009 01:24:21
Coda Music myy edullisesti marsua.
artopee
06.01.2009 11:11:53

Engl päätyi sitten hyvään kotiin. :)

Yksi ehdokas lisää olisi Hughes & Kettnerin Statesman -nuppi. Tai saman sarjan Dual 6L6 -combo.

ENGL päätyi hyvään kotiin !

Pääteasteessa ovat edelleen ne C-logolliset Svetlanan 6L6GC:t. Etusessa mouruaapi 4 x Telefunkenin ECC83-putkia...suosittelen lämmöllä kenelle vaan noita Telfunkeneita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)