--mikko-- 26.12.2008 02:12:07 | |
---|
Elikkä pitäisi ostaa säröpedaali. Musiikkityyli olisi rock n roll (hurriganes) . Eli jotain blues rock soundia hakisin. Millainen spedu tuohon musiikkiin kanattas ostaa.? itse olen ajatellut bossin fbm - 1 http://www.thomann.de/fi/boss_fbm1.htm . Olisikohan toimiva vaihtoehto? Saa esittää toki muitaki pedaaleita. hinta voisi olla tuossa 100 e molemmin puolin. |
McNulty 26.12.2008 03:38:16 | |
---|
Kertoisitko hieman lisää, että millaisia muita laitteita siulla on käytössäsi. Mikä kitara, mitkä mikit, millainen vahvistin, kotikäyttöön vaiko reenikselle/keikalle jne jne. Helpottaa hieman pedaalisuosituksissa kun tietää onko siellä lavan kulmalla möykkäämässä MicroCube vaiko vino pino vanhoja Marshalleja. Näin pikaohjeena voisi kai sanoa, että jokin Tube Screamer tyylinen Overdrive-säristin toimii todella monessa... ja niillä voi tarvittaessa boostata putkivaffaria suuremmille kierroksille. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
--mikko-- 26.12.2008 18:20:25 | |
---|
Kertoisitko hieman lisää, että millaisia muita laitteita siulla on käytössäsi. Mikä kitara, mitkä mikit, millainen vahvistin, kotikäyttöön vaiko reenikselle/keikalle jne jne. Helpottaa hieman pedaalisuosituksissa kun tietää onko siellä lavan kulmalla möykkäämässä MicroCube vaiko vino pino vanhoja Marshalleja. Näin pikaohjeena voisi kai sanoa, että jokin Tube Screamer tyylinen Overdrive-säristin toimii todella monessa... ja niillä voi tarvittaessa boostata putkivaffaria suuremmille kierroksille. Kitarana käytän fender stratocasteria ja vintage merkkistä 335 mallista kitaraa. molemmissa alkuperäiset mikit. Vahvaria olen uusimassa ja olen ajatellut craten v 50 comboa ja saatan siihen laittaa lisäksi keikka käyttöön marsun kaapin koska sellainen saattuu jo olemaan ennestään. Eli tosiaan reenikselle/keikalle tarvisen säröpedaalia. |
MarkoA 26.12.2008 19:59:59 | |
---|
335 ja strato, hmm. Toinen on tumma ja tuhti, toinen heleä ja kevyempisoundinen. Suosittelisin jotain "varmaa valintaa" joka on täällä yleisesti ns hyväksytty. Kuten Bad Monkey tjms. Toisaalta jotain kevyttä Fuzz:n tyylistä vois kans kuvitella sun tarpeisiin. Paras ois, jos saisit testeille (kaupasta/kavereilta?) eri tyylisiä. OD, Fuzz, Tubescreamer, Distortion ja monet muut. En ole testannut FBM spedua, mutta olisin hyvin skeptinen sen suhteen. Taidetaan myydä jotain mitä ei ole edes olemassa. Nimellä ja värillä ratsastellaan. Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan! |
--mikko-- 26.12.2008 20:26:28 | |
---|
|
McNulty 26.12.2008 22:08:58 | |
---|
Voodoo Lab Sparkle Drive, T-Rex Møller, MI Audio Tube Zone OD, Mad Professor Little Green Wonder, Lovepedal Eternity, ZVex Box Of Rock... pitäisi pärjätä monessa sopassa näillä. Yllättävän helppoa vielä testatakin, ei tarvitse kuin käydä Custom-Soundsilla (Customshop). Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
Vienokettu 26.12.2008 22:55:44 | |
---|
...Lovepedal Eternity, ZVex Box Of Rock... pitäisi pärjätä monessa sopassa näillä. Eternityissä on huomattavia eroja eri versioiden välillä. Onko valkoinen, musta vai bursti hw, vai sittenkin roadhouse? Väriä enemmän ratkaisee valmistusajankohta. Samoin on Box of Rockeissa. Onko kyseessä handpainted vai Vexter. Jos on handpainted, niin niissäkin on eroja valmistusajankohdan mukaan. Noista muista en tiedä, mutta Tero; oletko testannut näitä? Ja jos olet, niin mitä versioita? Kotitarvekitarointia
"budjettikamoilla"
suunnilleen vuodesta 1939 |
gtrhead 26.12.2008 23:00:40 | |
---|
Eternityissä on huomattavia eroja eri versioiden välillä. Onko valkoinen, musta vai bursti hw, vai sittenkin roadhouse? Väriä enemmän ratkaisee valmistusajankohta. Samoin on Box of Rockeissa. Onko kyseessä handpainted vai Vexter. Jos on handpainted, niin niissäkin on eroja valmistusajankohdan mukaan. Noista muista en tiedä, mutta Tero; oletko testannut näitä? Ja jos olet, niin mitä versioita? Oletko muuten huomannut, että Eternity soundaa aika erilaiselta, jos sijoitat bufferoidun tai toisen aktiivisen pedaalin sen jälkeen ennen vahvistinta? Oliko se tämän mallin ominaispiirre? ..ja versioita tuosta pedaalista on varmaankin vähintään 20 erilaista. |
McNulty 26.12.2008 23:09:42 | |
---|
Eternityissä on huomattavia eroja eri versioiden välillä. Onko valkoinen, musta vai bursti hw, vai sittenkin roadhouse? Väriä enemmän ratkaisee valmistusajankohta. Samoin on Box of Rockeissa. Onko kyseessä handpainted vai Vexter. Jos on handpainted, niin niissäkin on eroja valmistusajankohdan mukaan. Noista muista en tiedä, mutta Tero; oletko testannut näitä? Ja jos olet, niin mitä versioita? Eroista en tiedä... mutta testannut olen kohtalaisen uutta mustaa Eternityä (Custom-Soundsilla). Samoin käsinmaalattu (punainen pohjaväri) Box Of Rock oli kyseessä, se taisi olla jo vanhempi, sillä sellainen on jo jonkun aikaa lojunut reeniksen lattialla, frendini värmes onpi hän. Kumpainenkin pedaali kuulosti hyvältä. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
Vienokettu 26.12.2008 23:17:45 | |
---|
Oletko muuten huomannut, että Eternity soundaa aika erilaiselta, jos sijoitat bufferoidun tai toisen aktiivisen pedaalin sen jälkeen ennen vahvistinta? Oliko se tämän mallin ominaispiirre? Joo, niin soundaa. Olen kokeillut erästä bufferoitua pedaalia (jossa on sellainen kentaurin kuvio mukaelma) Eternityn jälkeen. ..ja versioita tuosta pedaalista on varmaankin vähintään 20 erilaista. Hitsi, minä en ole kokeillut kuin kuutta tai seitsemää:) Kotitarvekitarointia
"budjettikamoilla"
gtrhead 26.12.2008 23:27:02 | |
---|
Joo, niin soundaa. Olen kokeillut erästä bufferoitua pedaalia (jossa on sellainen kentaurin kuvio mukaelma) Eternityn jälkeen. Se kentauri-pedaalihan on kanssa ihan kiva särötin, mutta ehkä parempi ihan buusterina? Hitsi, minä en ole kokeillut kuin kuutta tai seitsemää:) Joo, mulla ihan sama. Jossain vaiheessa Seanilta tuli uusi versio about joka toinen viikko. Ei oikein pysynyt perässä enää.. |
gtrhead 26.12.2008 23:29:07 (muokattu 26.12.2008 23:29:56) | |
---|
Eroista en tiedä... mutta testannut olen kohtalaisen uutta mustaa Eternityä (Custom-Soundsilla). Varmaankin oli Eternityn viimeisin Roadhouse-versio, joka on Cusack OEM. Eli ei enää Lovepedalin Handwired tekeleitä. Ihan ok on tuokin versio. Jotenkin taitaa olla tuo Lovepedal-hype laantumaan päin.. |
Vienokettu 26.12.2008 23:35:25 | |
---|
Se kentauri-pedaalihan on kanssa ihan kiva särötin, mutta ehkä parempi ihan buusterina? Ei se oo mikään "kiva särötin". Parhaimmillaan se on nimenomaan buustina, ja valmistajansa mr Finneganin mukaan nimenomaan ketjun viimeisenä. Joo, mulla ihan sama. Jossain vaiheessa Seanilta tuli uusi versio about joka toinen viikko. Ei oikein pysynyt perässä enää.. Jep, ne versiopäivitykset lähti ihan lapasesta jossain vaiheessa. Tietänet kuitenkin ne tärkeimmät erot evoluutiossa? Kotitarvekitarointia
"budjettikamoilla"
gtrhead 26.12.2008 23:45:49 | |
---|
Ei se oo mikään "kiva särötin". Parhaimmillaan se on nimenomaan buustina, ja valmistajansa mr Finneganin mukaan nimenomaan ketjun viimeisenä. Ok, "karski särötin" sitten (jra:n toivoma myönnytys). Buustina se tuo sitä jotakin voodoota soundiin mitä ei oikeastaan juurikaan mistään muusta pedaalista löydy. Sen tietää vain jos on kokeillut. Jep, ne versiopäivitykset lähti ihan lapasesta jossain vaiheessa. Tietänet kuitenkin ne tärkeimmät erot evoluutiossa? Joo, hurahtaneille saatiin myytyä aina uusia lisää kun vähän muutettiin designia.. No, ei vaan, ne parhaat Eternity versiot taitaa löytyä vuosilta -05 ja -06, burstina ja valkoisena. Vuoden -06 jälkeen alkoi voodoo kadota tuosta designista.. |
gtrhead 26.12.2008 23:54:32 | |
---|
Elikkä pitäisi ostaa säröpedaali. Musiikkityyli olisi rock n roll (hurriganes) . Eli jotain blues rock soundia hakisin. Millainen spedu tuohon musiikkiin kanattas ostaa.? Albert Järvinen käytti ilmeisesti 70-luvulla Hurriganesissa Colorsoundin Overdriver -pedaalia (Ganes tietäjät voi korjata, jos tuli asiavirhe). Colorsound valmistaa/valmisti uudelleenjulkaisuna ko. pedaalia. Siitä löytyy myös kopioversiot: - ProAnalog PowerDriver - Throbak Overdriver - Divided by 13 Joyride .. jos siis haet Hurriganes-soundia. |
--mikko-- 27.12.2008 14:32:22 | |
---|
Albert Järvinen käytti ilmeisesti 70-luvulla Hurriganesissa Colorsoundin Overdriver -pedaalia (Ganes tietäjät voi korjata, jos tuli asiavirhe). Colorsound valmistaa/valmisti uudelleenjulkaisuna ko. pedaalia. Siitä löytyy myös kopioversiot: - ProAnalog PowerDriver - Throbak Overdriver - Divided by 13 Joyride .. jos siis haet Hurriganes-soundia. Jep hurriganes tyyppistä soundia haen just tuota alkuajan soudia. Koitin googlettaa noita kolmea pedaalia mutta ilmeisesti aika hankala löytää/ ostaa noita? |
Antti1 27.12.2008 14:37:58 | |
---|
Hei jos kiinnostaa, niin kaverilla vois olla kohtuuhintaan myynnissä Mad Professorin Sky Blue overdrive. Todella hyvässä kunnossa, poljettu lähinnä kotona sukat jalassa ja soundit on nannaa vähän joka menoon. Pistäs vaikka mulle pikaviestiä, jos kiinnostais moinen poljin. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
gtrhead 27.12.2008 19:29:51 (muokattu 27.12.2008 19:30:24) | |
---|
Jep hurriganes tyyppistä soundia haen just tuota alkuajan soudia. Koitin googlettaa noita kolmea pedaalia mutta ilmeisesti aika hankala löytää/ ostaa noita? Moi, ProAnalog ja /13 voivat olla hieman vaikeammin saatavilla. Throbakin saat tilattua helposti valmistajalta suoraan; maksu PayPal:llä. http://gundrymedia.typepad.com/thro … ronics/2005/10/overdrive_boost.html Tuossa kertovat tarkemmin myös ko. mallista; 70-luvun soundia.. |
Artist 27.12.2008 20:36:28 (muokattu 27.12.2008 20:53:05) | |
---|
ProAnalog ja /13 voivat olla hieman vaikeammin saatavilla. Throbakin saat tilattua helposti valmistajalta suoraan; maksu PayPal:llä. http://gundrymedia.typepad.com/thro … ronics/2005/10/overdrive_boost.html Tuossa kertovat tarkemmin myös ko. mallista; 70-luvun soundia.. Onks kukaan päässyt vertaamaan Throbakia tuohon reissue Colorsoundiin (jossa myös mastervolume)? Okei, tossa näyttää olevan liitin virtalähteelle, pienempi kotelo ja joku flipswitchin takana oleva germanium trankku, mutta kiinnostaisi tietää ovatko erot soundissa niin olennaisia, että Throbak kannattaisi valita Colorsoundin sijaan? E: Poistettu valuuttaan liittyvää sekoilua. "So come on over with something to do, baby, I need the company" |
--mikko-- 31.12.2008 16:04:28 | |
---|
Toisaalta jotain kevyttä Fuzz:n tyylistä vois kans kuvitella sun tarpeisiin. Mitä fuzz pedaalia suosittelisitta tuohon mun musa tyyliin. Hinta tosiaan siinä 100e molemmin puolin. |