Stone 16.06.2008 16:19:15 (muokattu 16.06.2008 16:21:36) | |
---|
Haulla katsoin, että tästä ei ole ilmeisesti mitään itsenäistä aihetta, mutta kehuttu sivulauseissa kyllä. Kiinnostaisi kyllä kovasti, että miten toimii fender putkivahvistimen edessä? Onko kukaan tehnyt mitään vertailua direct drive vs. sparkle drive (itseltä löytyy) ? Kumpi monipuolisempi? Haluaisin simppelin/monipuolisen od pedaalin, jossa olisi laaja säröskaala kevyestä bluesruttauksesta tuhtiin rosoon. Olisiko tässä sellainen? Vahinko että ei taida päästä testaamaan, kun Custom-soundsista loppu. Saako näitä tilattua euroopasta kohtuu hintaan, vaikka omat riskinsä siinäkin? Youtuben demo vaikutti aika hyvältä, mutta ne ei aina kerro täysin totuutta. Kommentteja pöytään puolesta/vastaan ? "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
Dunga 16.06.2008 16:20:11 (muokattu 16.06.2008 16:22:21) | |
---|
Justiinsa aamulla bongasin torilta itelleni Direct Drive SS:n. Voin kertoa jotain ympäripyöreää kunhan saan testiin. Käsittääkseni tuon skaala on aika laaja kevytrososta kunnon säröosastoon, enkä haukkuja ole kuullut. Pian se nähdään. e. joku voisi muuten muakin valaista, että miten SS eroaa normiversioista. Tuli ostettua melko sikana säkissä kuulopuheiden perusteella. Accidento bizarro - tutto morto. |
Jungleman 16.06.2008 16:38:58 | |
---|
Justiinsa aamulla bongasin torilta itelleni Direct Drive SS:n. Voin kertoa jotain ympäripyöreää kunhan saan testiin. Käsittääkseni tuon skaala on aika laaja kevytrososta kunnon säröosastoon, enkä haukkuja ole kuullut. Pian se nähdään. e. joku voisi muuten muakin valaista, että miten SS eroaa normiversioista. Tuli ostettua melko sikana säkissä kuulopuheiden perusteella. Joo, hyvä se on. SS oli minullakin ja olen sitä kehunut eri keskusteluissa useaan otteeseen, en jaksa toistaa itseäni enempää :-) SS pitää sisällään kolme trimmeriä, muistaakseni Bass, Presence ja Harmonics. Manuaaliin kannattaa tutustua, se valaisee erittäin paljon. Pedaalin säröskaala on melkoisen laaja, todellakin. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Jorte Kariko 16.06.2008 17:21:54 (muokattu 16.06.2008 17:22:22) | |
---|
Juu itse myös ostin kyseisen pedaalin (SS mallin) ihan sokkona ja skaala on todellakin laaja. Ainakin omasta mielestäni taittuu ihan hyvin metallimusiikki ja vähän "laihempikin" musiikki. Pedaalin takakannen, kun tosiaan aukaisee niin sieltä löytyy sitten vasemmalta oikealle Harmonics, Bass, Presence. Nuilla voi soundia vielä muokata aika paljon... Myöskin 18v muuntajalla voi saada spedusta jotain lisäjytyä irti, itse en tiedä mitä se tuo lisää, mutta viisammat kultakorvat voivat kertoa, koska olen ajatellut sitä 18v muuntajaa, mutta vain jos sillä konkreettisesti saavuttaa jotain lisää. Tällä hetkellä kiistatta paras OD mitä olen kokeillut. Tuo harmonics säätö on aika jees itsellä tulee siitä lähinnä mieleen ns. "rapeuden" säädin=) We cant stop here - THIS IS BAT COUNTRY! |
Stone 16.06.2008 17:44:03 | |
---|
Ihan vielä sellaista, että huomasin direct drivesta olevan 3:a erinlaista versiota (siis ulkoisesti) olevan liikkeellä, niin onko niissä muuten jotain eroa toisiinsa? "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
penatuna 16.06.2008 21:01:06 | |
---|
Onko kukaan tehnyt mitään vertailua direct drive vs. sparkle drive (itseltä löytyy) ? Kumpi monipuolisempi? Molemmat olen jossain vaiheessa omistanut ja DD löytyy vieläkin. Kyllä DD on monipuolisempi, mutta kummatkin hyviä purkkeja. Sparklessa on makea se puhtaan ja särön sekoittamisen mahdollisuus. |
Stone 17.06.2008 00:05:32 | |
---|
Molemmat olen jossain vaiheessa omistanut ja DD löytyy vieläkin. Kyllä DD on monipuolisempi, mutta kummatkin hyviä purkkeja. Sparklessa on makea se puhtaan ja särön sekoittamisen mahdollisuus. Huomasitko (mielestäsi), että kummasta löytyy ns. "lihavampaa" muroa? "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
Ziggy Bubba 17.06.2008 02:29:52 (muokattu 17.06.2008 02:30:32) | |
---|
Sparklea testaamatta täytyy sanoa, että DD tarjoa ainakin omien kokemusten mukaan todella lihavaa ruttua - eteenkin se tonepotikka nostetuna. Yleisesti sanoisin purkin särön olevan varsin vahvasti vahvarisärön tyylinen luonteeltaan. Sweet & smooth, etten sanoisi, myös isommilla rutuilla. Jos pienempi särötuuppaus kiinnostaa, tuo Barber LTD vaikuttaa todella kovalta peliltä myös... |
wilo 17.06.2008 10:00:50 | |
---|
Jos pienempi särötuuppaus kiinnostaa, tuo Barber LTD vaikuttaa todella kovalta peliltä myös... Moro! LTD kiinnostais just kevyemmän särön takia. Onkohan myös LTD:ssä trimmerit sisällä? Ville |
Numb 17.06.2008 10:02:32 | |
---|
LTD kiinnostais just kevyemmän särön takia. Onkohan myös LTD:ssä trimmerit sisällä? Kaksi trimmeriä on LTD:ssä. Silver on parempi kuin se tavallinen :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
penatuna 17.06.2008 17:48:36 | |
---|
Huomasitko (mielestäsi), että kummasta löytyy ns. "lihavampaa" muroa? Hmm.... Sparklessa särö on hiukan pehmeämpi ja jazzimpi muistaakseni. Itsekin saatan joskus tuon DD:n vaihtaa esim. LTD:en, kun otan purkista kuitenkin vain "pikkuruttua". |
kimurantti1 17.06.2008 17:56:33 | |
---|
Hmm.... Sparklessa särö on hiukan pehmeämpi ja jazzimpi muistaakseni. Itsekin saatan joskus tuon DD:n vaihtaa esim. LTD:en, kun otan purkista kuitenkin vain "pikkuruttua". Osaisitko vertailla vähän enemmän Sparkle Drivea ja Direct Drivea? Mulla itselläni on tällä hetkellä Direct Drive, mutta Sparkle Drive kiinnostaisi kanssa. DD:hän on aika ärtsy TS-johdannainen, enkä ole ihan varma, että tarvitsenko ihan niin ärhäkkää pedaalia. |
Stone 17.06.2008 19:44:55 | |
---|
Osaisitko vertailla vähän enemmän Sparkle Drivea ja Direct Drivea? Mulla itselläni on tällä hetkellä Direct Drive, mutta Sparkle Drive kiinnostaisi kanssa. DD:hän on aika ärtsy TS-johdannainen, enkä ole ihan varma, että tarvitsenko ihan niin ärhäkkää pedaalia. No nyt odottelen itsekkin postista Direct Drivea ja mikäli se osoittautuu enempi "omaksi jutuksi", niin täältä sitten mahd. Sparkle Drive kaupan..(jos kiinnostaa?). "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
Klapp 17.06.2008 20:15:16 | |
---|
Moro! LTD kiinnostais just kevyemmän särön takia. Onkohan myös LTD:ssä trimmerit sisällä? Ville Tsiigaa huvikses tuo Direct Drive LG:n (low-gain) versio, ellet oo jo huomannu. siis: http://www.youtube.com/watch?v=obWCspO5lHQ&feature=related tuolla. mää tätä ketjua luin ja ajauduin YouTubessa tuon LG:n pariin kun oon ettiny sellasta ihan pientä, dynaamista rosoa, semmosta 60-luvun kaikuista ja tremoloitua twin-meininkiä, enkä tiiä, osuuko tuo ihan niille maille mutta pahuksenmoinen kaasutus iski päälle tuon demon vähempisäröisistä osasista. Ei kellään sattuis löytymään? Kokemuksia? (Myynnissä?) :). -Klappis. "And if you say that you can tell a bigger tale, I swear to God you'd have to tell a lie" -Tom Waits. |
kimurantti1 17.06.2008 20:15:54 | |
---|
No nyt odottelen itsekkin postista Direct Drivea ja mikäli se osoittautuu enempi "omaksi jutuksi", niin täältä sitten mahd. Sparkle Drive kaupan..(jos kiinnostaa?). Kyllähän se vähän kiinnostaisi, mutta toisaalta olin miettinyt, että yrittäisin päittäin vaihtoa DD -> Sparkle Drive. Saa nyt nähdä. |
Varjo1 17.06.2008 20:18:04 | |
---|
Mulla oli tuo Direct Drive, ja sinänsä hyvä pedaali. Ainut, että en saanu sitä toimimaan muitten pedaalien kanssa, eli ei oikein tykänny jos sitä vaikka boostasi TS:lla. No, varmaan toimii erilaisessa signaali-ketjussa mainiosti, mulla ei toiminu. En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä. |
Stone 18.06.2008 18:53:06 (muokattu 24.06.2008 20:14:44) | |
---|
Kiinnostaa vielä noi trimmeri säädöt tuossa polkimessa eli precence sekä bass. Tässä poljinta odotellessa kuinka ne toimivat ts. onko ne sormin vai työkalulla säädettävät ja miten vaikuttavat? Presence täysillä=särkee enemmän ja basso täysillä=botnekkain sävy..vai kuinka? Edit: vastaus saapui toisessa ketjussa, joten kiitos siitä :) "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
Stone 24.06.2008 20:13:34 (muokattu 24.06.2008 20:20:26) | |
---|
Osaisitko vertailla vähän enemmän Sparkle Drivea ja Direct Drivea? Mulla itselläni on tällä hetkellä Direct Drive, mutta Sparkle Drive kiinnostaisi kanssa. DD:hän on aika ärtsy TS-johdannainen, enkä ole ihan varma, että tarvitsenko ihan niin ärhäkkää pedaalia. Olen tässä "sadepäivän" aikana ruuvaillut noita molempia vuorotellen ja tässä jotain omia näkemyksiäni. Clean boostina sparkle drive kuullostaa direct drive paksummalta, mutta säröasetuksilla direct drive paksumpi ja hivenen musikaalisempi kuin sparkle..harmooninen "marshall" tyyppinenen särö. Säröskaala taittuu direct drivessa sparklea pidemmälle...heavyrockiin ainakin sanoisin (ehkä pidemmällekin). Sparkle drive enempi perinteiseen bluesiin taipuva (SRV osastoa jne.). DD agressiivisempi ja SD diplomaattisempi. Itse "ehkä" valitsisin tällä hetkellä edelleen sparkle driven ykköspolkimekseni, jos pitäisi pesäeroa tehdä, mutta makuasioitahan nämä...oikeastaan aika erinlaisia, mutta molemmat hyviä oikeassa paikassa. Edit: Direct drive kyllä taipuu hyvin, kun haetaan sellaista todella laulavaa leadia "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
jyrkalt 01.07.2008 12:36:55 | |
---|
Voi veljet. Sain eilen postista tuon Barberin Direct Driven ja tänään aamulla herätessä oli pakko laittaa se vahvistimeen kiinni ja kokeilla. Ensiviakutelma olikin aikamoinen pettymys! Saundi kuulosti todella ohuelta. Päätin laittaa rinnalle pari muuta pedaalia vertailun vuoksi. Mad Professorin Little Greeen Wonderin ja Keeleyn modaaman BD-2:sen kun epäilin korvieni olevan vähän "unessa" vielä. Ei helevattan helevatta. Pettymys vaan kasvoi entisestään. Saundi oli todella ohut ja murinat ja "botne" kokonaan hukassa. Kotona vahvistimena on Kochin Twintone I ja aika reippailla volumeilla soittelin ja toivotin naapureille hyvät huomenet. Pedaalin sisällä on säädöt vielä bassolle ja presence asetuksille ja snadisti noiden sääteleminen saundiin auttoikin, mutta se jokin jäi uupumaan. Voiko pedaalin sointi olla kiinni tuosta mun vahvistimesta? En tiiä sitte... Onko kellään samanlaisia kokemuksia tosta pedaalista? Mä oon aika jyrkkä näissä mielipiteissäni saundeissa ja jos toi ei treenikämpällä tule toimimaan niin vaihtoon menee ja nopeesti. Mitä mä tuollasella lankkusaundilla muka sitte teen? |
Arthur 01.07.2008 14:11:18 (muokattu 01.07.2008 14:19:01) | |
---|
Voi veljet. Sain eilen postista tuon Barberin Direct Driven ja tänään aamulla herätessä oli pakko laittaa se vahvistimeen kiinni ja kokeilla. Ensiviakutelma olikin aikamoinen pettymys! Saundi kuulosti todella ohuelta. Päätin laittaa rinnalle pari muuta pedaalia vertailun vuoksi. Mad Professorin Little Greeen Wonderin ja Keeleyn modaaman BD-2:sen kun epäilin korvieni olevan vähän "unessa" vielä. Ei helevattan helevatta. Pettymys vaan kasvoi entisestään. Saundi oli todella ohut ja murinat ja "botne" kokonaan hukassa. Kotona vahvistimena on Kochin Twintone I ja aika reippailla volumeilla soittelin ja toivotin naapureille hyvät huomenet. Pedaalin sisällä on säädöt vielä bassolle ja presence asetuksille ja snadisti noiden sääteleminen saundiin auttoikin, mutta se jokin jäi uupumaan. Voiko pedaalin sointi olla kiinni tuosta mun vahvistimesta? En tiiä sitte... Onko kellään samanlaisia kokemuksia tosta pedaalista? Mä oon aika jyrkkä näissä mielipiteissäni saundeissa ja jos toi ei treenikämpällä tule toimimaan niin vaihtoon menee ja nopeesti. Mitä mä tuollasella lankkusaundilla muka sitte teen? No, kyllä samantapaisia kokemuksia on.Mullakin on laudassa vielä kiinni DD, josta olen sisäiset trimmerit presencen osalta kääntänyt nollille ja basson lähes täysille siinä toivossa, että saisin saundista vähän paksumman, mutta eipä tuo vielä tuonut toivottua tulosta.Täytyy vielä kokeilla ääriasetukset bassollekkin. Särö sinänsä on suht miellyttävä, mutta käyttö rinnakkain esim. Fulltone OCD:n kanssa ei oikein onnistu ohuen alapään takia. Ilmiö on sama parilla eri vahvistimella kokeiltuna (Vox,Mesa), joten tuntuu, että juttu ei ole vahvistimesta kiinni. |