Lefa 24.05.2007 16:04:34 | |
---|
Elikkä nyt olisi tarkoitus toteuttaa pitkäaikainen unelma ja hankkia se ensimmäinen Les Paul . Toistaiseksi olen etsinyt tietoa netin välityksellä ja olen lukenut kaikki mahdolliset arvostelut sun muut kirjoitukset mitä olen vain löytänyt . Tämän myötä olen täysin vakuuttunut että tämän kitaran tosiaan haluan . Sitten tullaankiin tähän ongelmaan . Olen siis vasuri ja tämän takia tuntuu olevan silkka mahdottomuus päästä kokeilemaan kitaraa ennen ostamista . Ainakaan en ole yhdessäkään kaupassa koko suomesta löytäny yhtään vasuri Les Paulia tai sitten en ole osannut etsiä laisinkaan . Nyt on kyse kuitenkin jo sen hintaisesta soittimesta että en haluaisi kokeilla vaan onneani , vai voiko Gibsonin laatuun luottaa niin sokeasti että sieltä varmasti tulee hyvä kitara? Hankinnassa olisi Gibson Les Paul Standard ja toive väri olisi root beer . Tälläista en ole vielä mistään löytänyt , olen kyllä Thomannilta löytänyt LP Standardin mutta sen väri olisi musta ja siinä olisi tuo 50's neck . Voiko tuota kaulaa verrata laisinkaan SG:n kaulaan? Kannattisiko minun vaan mennä johonkin kitara kauppaan ja tilata se mieleinen LP sitä kautta? Vai tilata vaan rohkeasti netistä? Pahoitteluni kirjoituksen pituudesta ja etukäteen kiitokset avusta. |
fox 24.05.2007 16:19:44 | |
---|
Nyt on kyse kuitenkin jo sen hintaisesta soittimesta että en haluaisi kokeilla vaan onneani , vai voiko Gibsonin laatuun luottaa niin sokeasti että sieltä varmasti tulee hyvä kitara? Mihinkään ei voi luottaa sokeasti, tykkään mä.. Eli tuon hintaluokan kepissäkin saattaa olla jotain, joten ehdottaisin, että käännyt jonkun isomman soitinliikkeen puoleen, ja sen kautta pistät tilausta. Nimittäin tilaustavaraksi menee 99 prosentin varmuudella vasuri rootbeer Stankku... ;) |
DZN 24.05.2007 16:25:02 | |
---|
Jos mahdollista ja budjetti riittää niin hanki mielummin vaikka käytetty Custom Shop Les Paul. Ne vaan on parempia ja niitä uskaltaa tilata näkemättäkin. Itse en enää liukuhihna lepakkoa osta. Aka. Dino and 6077dino |
Mandarax 24.05.2007 17:16:13 | |
---|
Tilauskamaa juu varmasti... Jos tuo väri ei ihan kynnyskysymys ole, niin kävisin ehdottomasti koittamassa tuota torilta löytyvää custom-vasuria. Helsingissä sekin. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=163276T-kaupassa stankku n.2600e, uusi. Torilta custom n.2400, käytetty. Ensin housut, sitten kengät. |
Lefa 24.05.2007 17:23:23 | |
---|
Tilauskamaa juu varmasti... Jos tuo väri ei ihan kynnyskysymys ole, niin kävisin ehdottomasti koittamassa tuota torilta löytyvää custom-vasuria. Helsingissä sekin. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=163276 T-kaupassa stankku n.2600e, uusi. Torilta custom n.2400, käytetty. Olen kyllä kyseistä kitaraa katellut torilta , väri on ihan ok . Minkäs verran eroa on noissa EMG:n mikeissä ja noissa standardin omissa mikeissä , oisko ne nämä Burstbucker Pro pickup with Alnico V Magnets? |
Guildfinger 24.05.2007 18:03:13 | |
---|
Jäsenkuvauksesi perusteella sanoisin, että Gibsonin mikit sulla pitäisi olla, jos vanhempaa soundimaailmaa haetaan. Sitten yksilöeroista: Olen törmännyt melko huonoihinkin uusiin Gibsoneihin eli merkki ei takaa laatua. Huomioi myös kaulaprofiilierot, kun teet päätöksiä. Käy kokeilemassa oikeakätisiä skeboja vasureiden puuttuessa, niin tiedät, minkä paksuinen kaula istuu käpälään. |
DZN 24.05.2007 18:31:22 (muokattu 24.05.2007 18:31:52) | |
---|
Aka. Dino and 6077dino |
Grabel 24.05.2007 19:20:51 (muokattu 24.05.2007 19:23:21) | |
---|
Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa.. |
Twinkle 24.05.2007 19:21:11 | |
---|
Nyt on kyse kuitenkin jo sen hintaisesta soittimesta että en haluaisi kokeilla vaan onneani , vai voiko Gibsonin laatuun luottaa niin sokeasti että sieltä varmasti tulee hyvä kitara? Samalla tavalla kuin mihinkä tahansa muuhun laatuun, nimittäin jos soittopeli on oikeasti viallinen niin sen saa uutena ostettaessa palauttaa. Käy kokeilemassa jossakin mitä hyvänsä vasuri-stankkua ja tilaa sitten haluamasi väri jostakin tai osta käytetty. |
darrell 24.05.2007 22:31:45 (muokattu 25.05.2007 09:46:57) | |
---|
Noin pari vuotta sitten eräässä pääkaupunkiseudun musaliikeessä roikkui LesPaul Standard 60's, ja aivan mielenkiinnosta sitä siinä kokeilin, kun ei oikeastaan ole muita Lespoja tullut edes kokeiltua, kun on tuo oma ollut jo 18v kotona. Saattoi johtua huonoista kuoleentuneista kielistä, mutta jo akustisena oli niin tukkoinen tumps-tumps sointi, että sokkotestissä olisin maksanut ko. kitarasta ehkä pari kolme sataa. Mietin pitkään, että onko kyseessä oman soittimen hyvänlaatuinen vanheneminen ja uuden soittimen aukaisemattomuus (joka sekin on vähän spekulatiivista), vaiko jotain muuta esim. L-kirjaimella alkavaa. Siinä mielessä sokkona kalliin soittimen ostaminen saattaa tuottaa kovan pettymyksen. Itse olen ostanut sokkona useita uusia ja käytettyjä kitaroita ilman ongelmia, mutta olen tarkkaan tiennyt, mitä olen ostamassa ja testannut (jos mahdollista) useampaa yksilöä etukäteen. E: Siis vielä korostan, että minulla on itsellä LesPaul Std ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
fendertalk 24.05.2007 22:55:15 | |
---|
miksi juuri les paul? siis meinaan että hyvä valinta, mutta millä perusteilla?? |
saastara 24.05.2007 23:02:53 (muokattu 24.05.2007 23:03:24) | |
---|
miksi juuri les paul? siis meinaan että hyvä valinta, mutta millä perusteilla?? Miksi Fender..? Antaa ihmisten haluata. :) E: Minusta pitkäaikainen unelma on jo ihan tarpeeksi hyvä syy, vaikka kitara olisi kuinka sysipaska. ;) |
Sabotage 24.05.2007 23:11:16 | |
---|
Itsellini iski kanssa vuosi takaperin pakollinen tarve saada se Gibson LP. Ja päiväkään enkä senttikään ole katunut. Rahat eivät riitäneet stankkuun, mutta classic pudottelee ihan mukavasti. Mutta melkein suosittelisin sinulle käyntiä Kitarapajassa. Hyvällä tsägällä siellä roikkuu seinällä joku lefti mitä pääsee kokeilemaan. Ja jos ei niin sieltä saat ainakin asiallista ja asiantuntevaa tietoutta tulevasta hankinnastasi. Se mitä ne miekkoset eivät tiedä Gibsoneista sitä ei tarvitsekaan tietää. - "Joka poika se pimppiä nuolee, mutta harva syö tamppoonin" - |
Ziggy Bubba 25.05.2007 01:27:47 (muokattu 25.05.2007 01:30:01) | |
---|
Itse olen myös vasuri jonka gibson-kuumeeseen auttoi vain Saksasta tilattu Studio. Kämmenethän tuossa ehtivät hikoamaan, mutta näin muutama vuosi jälkeenpäin olen erittäin tyytyväinen ostokseen.. Katselin myös noiden kotimaisten kauppojen suuntaan, mutta en nähnyt yhtäkään vasuri-Gibsonia. Tällä hetkellä esim. Thomann tarjoaa täyden 30-päivän palautusoikeuden tuotteilleen, joten sen "susipaskan" yksilön kohdalle sattuminen ei ole missään nimessä maailmanloppu. Sanoisin että tilaat rohkeasti sopivasta liikkeestä sopivan mallin, tahi haet pois se itseäkin himottaneen Customin :) E: Uskoisin että EMG:n mikit ovat turhan "hotit" sinun tarpeisiin... Tuon hintaisessa kapulassa niiden päivittäminen ei toki ole suhteessa enää iso panostus - suosittelen lempimusasi perusteella Duncanin JB/Jazz-settiä. Myspace.com/Crookmachine |
Lefa 25.05.2007 07:34:18 | |
---|
miksi juuri les paul? siis meinaan että hyvä valinta, mutta millä perusteilla?? Ensimmäinen syy on tietenkin soittimen ulkonäkö:) Pari kertaa olen kyseistä soitinta päässyt käteeni mallailemaan , en kylläkään vasuria . Kitaran paino ja semmoinen tietynlainen jämäkkyys tekivät siitä todella mielyttävän soittimen . Kyseiset LP:t omistaa naapurini ja kummatkin ovat 1980 luvun alkupuolelta . Näissä kyseisissä kitaroissa oli kummassakin niin mahtava saundi akustisesti sekä särön kanssa että hankintapäätös oli helppo tehdä. |
Zakk 25.05.2007 09:25:43 | |
---|
Kannattaa tiirailla myös täältä: http://www.coda-music.com/catalog/index.php Valikoima on hyvä, hinnat asialliset, palvelu ripeää ja toimitus Suomeen reilussa viikossa. Voin myös suositella Codaa, itse ostin sieltä Classic:ini ja hiton hyvää palvelu< sai ja valmiiksi säädettynä mieltymysten mukaan. Noi hinnat vaan on hieman tainneet nousta siitä parinvuoden takaisesta tuollakin, silloin oli halvin mesta mitä osui silmään. "Where there's a whip there's a way" |
MusaMasa 25.05.2007 09:34:45 | |
---|
Ensimmäinen syy on tietenkin soittimen ulkonäkö:) Pari kertaa olen kyseistä soitinta päässyt käteeni mallailemaan , en kylläkään vasuria . Kitaran paino ja semmoinen tietynlainen jämäkkyys tekivät siitä todella mielyttävän soittimen . Kyseiset LP:t omistaa naapurini ja kummatkin ovat 1980 luvun alkupuolelta . Näissä kyseisissä kitaroissa oli kummassakin niin mahtava saundi akustisesti sekä särön kanssa että hankintapäätös oli helppo tehdä. Jep! Itse suosittelen myös tuota Coda-Music:ia. Punnan kurssi on nyt suht ok ja palvelu on hyvää. Unohda myös joidenkin "sepustukset" laadusta. Kyllä ne ovat hyviä! Ja soundi muodostuu ajan myötä erinomaiseksi! Kas kun uusi kitara on AINA soitettava ns. auki! tämä ottaa aikaa jonkin verran. Värin suhteen voit hieman tinkiä...? Onnea hankinnalle. Life is for living! |
Les Fender 25.05.2007 11:34:56 | |
---|
Itse suosittelen myös tuota Coda-Music:ia. Kuin myös, sitäpaitsi oikeasti testaavat ja säätävät myymiään kitaroita. Huonot kuulemma saa Gibson paluupostina. "Living is easy with eyes closed!" |
p130 25.05.2007 11:40:27 | |
---|
Olen kyllä kyseistä kitaraa katellut torilta , väri on ihan ok . Minkäs verran eroa on noissa EMG:n mikeissä ja noissa standardin omissa mikeissä , oisko ne nämä Burstbucker Pro pickup with Alnico V Magnets? Käy ihmeessä katsomassa Customia kun kerran samalla paikkakunnallakin on. Eivät tosiaankaan taida mikit olla ihan sitä mitä haet, mutta jos kitara muuten tuntuu hyvältä, ei niiden vuoksi kannata jättää ostamatta. Pistä EMG:t torille ja etsi sieltä (hyvällä tuurilla vaihdossa) sopivammat tilalle. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
LamaAjanElvis 25.05.2007 11:49:51 | |
---|
Kuin myös, sitäpaitsi oikeasti testaavat ja säätävät myymiään kitaroita. Huonot kuulemma saa Gibson paluupostina. Mulla oli joskus ihan thomanniltakin tullut halpis RG säädettynä. Jopa perusvire oli kohdallaan laatikosta repiessä. |