Pacer 09.07.2008 12:20:32 | |
---|
Onko kellään kokemuksia tuosta Tech 21:n Trademark 30 -vahvistimesta kotikäytössä? Tarvitsisin kotiin hyväsoundisen pikkuvahvistimen ja Trademark 30 saattaisi olla yksi vaihtoehto. Mutta, onko kellään kokemusta tästä laitteesta, voiko sitä käyttää esim. kerrostalossa? Toimiiko se hyvin pienillä äänenvoimakkuuksilla? Yleensä trankuista kuitenkin saa hyviä soundeja pienilläkin volyymeillä. Ei tietty mitään aitoa putkisoundia, mutta siitä olen jo käytännössä luopunut. No sad songs tonight, something's in the air |
Dunga 09.07.2008 12:28:39 (muokattu 09.07.2008 12:30:07) | |
---|
Onko kellään kokemuksia tuosta Tech 21:n Trademark 30 -vahvistimesta kotikäytössä? Tarvitsisin kotiin hyväsoundisen pikkuvahvistimen ja Trademark 30 saattaisi olla yksi vaihtoehto. Mutta, onko kellään kokemusta tästä laitteesta, voiko sitä käyttää esim. kerrostalossa? Toimiiko se hyvin pienillä äänenvoimakkuuksilla? Yleensä trankuista kuitenkin saa hyviä soundeja pienilläkin volyymeillä. Ei tietty mitään aitoa putkisoundia, mutta siitä olen jo käytännössä luopunut. Mulla on Trademark 10 kotisoitossa ja sekin on jo melko äänekäs pikkupönttö kerrostalosoitteluun. Tuo toimii ainakin hyvin myös pienillä äänenvoimakkuuksilla. Lähimmäksi putkisoundia mä tuolla olen päässyt, kuin millään mulla trankulla, mutta eihän se nyt vastaava tietenkään ole. Tervesoundinen ja suhteellisen monipuolinen peli kaikenkaikkiaan. TM30 en ole kylläkään testannut, mutta eivätköhän nuo ole aika samasta puusta veistettyjä. With my reputation... what were they thinking of? |
PappaSF 09.07.2008 13:08:08 | |
---|
Eiköhän tuo toimi pienillä volyymeilläkin ihan OK, trankut on siitä hyviä että äänet ei hirveesti kärsi vaikka soittelis pikku volyymeillä. Testasin tuon Tech 21 TM 60 ehkä noin 4-5 kuukautta sitten ja hyvä peli oli soundeiltaan tai toimi pienemmilläkin volyymeillä, joten eiköhän tuo 30 toimi myös pienillä volyymeillä. Joka tapauksessa aina ostettaessa on hyvä testata miltä homma kuullostaa pienillä ja myös isommilla volyymeilläkin. |
T.K. 09.07.2008 14:20:44 | |
---|
Itsellä ollut kolme vuotta em. laite kotikäytössä. Toimii hyvin myös pienellä volymellä.Laite on melko monipuolinen soundeiltaan. Eli vie oman aikansa, kunnes homman luonne alkaa selviämään.Kannattaa tutustua mukana tulevaan käyttöohjevihkoseen huolella.Laitteen myynyt myyjä totesi: "olemme ihmetelleet, kuinka hyvin se jäljittelee oikeaa putkivahvistinta". Olen kolmen vuoden säätämisen jälkeen samaa mieltä. |
Odie 09.07.2008 16:34:02 | |
---|
Joo hyvä peli on kotisoittoon.Mulla on ollu tollainen kohta jo neljä kuukautta eikä mitään moitittavaa ole löytyny. Kotisoittoon näppärä mutta muistutan että bändisoittoon toi ei oikein tahdo riittää,vaikka et kai sitä sellaiseen meinannutkaan? Treeneissä ei välillä kuulu ollenkaan,ja liikaa leveliä ei viitsi laittaa kun kuumenee aika lailla siitä yhdestä kohdasta :) Not born to rock but roll |
Timothy 09.07.2008 16:40:35 | |
---|
Mulla on ollut Trademark 10 jo jonkun aikaa ja on kyllä hyvä. Parempi dynamiikka, kuin monissa trankkuvahvareissa, ainakin mun kitaroilla. Putkivahvarimainen soundi ja säätövaraa löytyy runsaasti. Jaahas... |
Kivijalka 09.07.2008 16:52:53 | |
---|
TM10 löytyi myös täältä kunnes akuutti rahantarve pakotti luopumaan... Mielelläänhän tuollaisen vieläkin omistaisi, ja tuskin TM30 yhtään huonompi on. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
opaa 09.07.2008 16:54:14 | |
---|
Mikä ero on Trademark 10 ja 30 välillä? Muutakuin teho? |
Thule 09.07.2008 16:56:36 (muokattu 09.07.2008 16:58:28) | |
---|
Mikä ero on Trademark 10 ja 30 välillä? Muutakuin teho? Elementin koko. Kympissä on kasi- ja kolmekymppisessä kymppituumainen. EDIT: Omistin itsekin tuon kolmekymppisen tässä taannoin. Hyvä vahvistin, mutta tuon kymppituumaisen kaiuttimen ominaissoundi verrattuna 12-tuumaiseen ei ollut mieleen. Señorita mas fina, who's that girl? |
kunnasja 09.07.2008 18:26:54 | |
---|
Hyvä laite kotisoitteluun ja nauhoitteluun. Osta pois vain. |
Pacer 09.07.2008 18:58:37 | |
---|
Mukavaa, että on tullut näinkin paljon vastauksia. Vaikuttaa siltä, että tollanen laite olis ihan kelpo vehje kotioloihin. Vähän harmi, että lopettivat sen 10-wattisen valmistamisen. Mutta jos 30:n kanssakin pärjää, niin mikäs siinä sitten. No sad songs tonight, something's in the air |
koponen 09.07.2008 20:40:41 (muokattu 09.07.2008 20:42:26) | |
---|
Mukavaa, että on tullut näinkin paljon vastauksia. Vaikuttaa siltä, että tollanen laite olis ihan kelpo vehje kotioloihin. Vähän harmi, että lopettivat sen 10-wattisen valmistamisen. Mutta jos 30:n kanssakin pärjää, niin mikäs siinä sitten. Se 10W versio vaatii kyllä ehdottomasti ulkoisen kaapin. Itse soittelen mm sellaisella kotona marsun 4x12" komeroon niin toimii todella hyvin. Omalla ämyrillä se kuulostaa aika paskalta. Sama koskee varmaan myös TM30:a, mutta ei yhtä jyrkästi. If it says Marshall on the front, you're good to go |
Detox 09.07.2008 21:41:23 | |
---|
Se 10W versio vaatii kyllä ehdottomasti ulkoisen kaapin. Itse soittelen mm sellaisella kotona marsun 4x12" komeroon niin toimii todella hyvin. Omalla ämyrillä se kuulostaa aika paskalta. Sama koskee varmaan myös TM30:a, mutta ei yhtä jyrkästi. Täälläkin soi TM60 mesan kaapin läpi, ja se toimii erittäin mukavasti :) Ei se TM60:n oma elementti mikään ihan roska ole, mutta kun erehdyin testaamaan sitä mesan kanssa niin tulos oli niin järkyttävän hyvä että tekee mieli soitella jatkossakin sillä :) |
T.K. 09.07.2008 21:57:11 | |
---|
Kokeilin just äsken mökillä TM 30:stä aivan täpöllä, sellaisilla kevyt rosoilla, blues/rock soundeilla.Mitään ylimääräisiä koteloresonansseja tai että kajari olisi jotenkin ylikuormitettu ei esiintynyt.Siis mielestäni toi tm 30 on parempi kuin tm 10, jota kai ei enää tehdä.Tosin kovaa soitettaessa jää tietysti kaipaamaan sitä putken pehmeyttä soundissa,mutta muuten kyllä tällä jotain pikkukeikkaa vetäis. |
Pluto 30.12.2008 21:34:08 | |
---|
Nopea kysymys: Onkohan tässä laitteessa irroitettava virtajohto? Näyttää tuolla saarivaltion kaupassa Trademark 30 olevan naurettavan halpa, ja kotisoitteluun pitäisi pikkulaite saada. Lisäkysymyksenä: Laittavatko DV247:ssa mannereurooppalaisen virtajohdon pakettiin yhtä auliisti kuin esim SoundsLivessä? Dillon, you son of a bitch! |
Evilson 30.12.2008 22:00:19 | |
---|
Nopea kysymys: Onkohan tässä laitteessa irroitettava virtajohto? 9 TM10:ssä on irrotettava virtajohto, varmaan löytyy 30:stakin. Näyttää tuolla saarivaltion kaupassa Trademark 30 olevan naurettavan halpa, ja kotisoitteluun pitäisi pikkulaite saada. Teet aivan oikean valinnan, ihan älyttömän hyvä vahvistin! Opi tuntemaan sienet! |
Pluto 12.01.2009 11:56:38 (muokattu 12.01.2009 12:00:04) | |
---|
No niin, nyt on laite ollut viikonlopun yli kotona. Ja täytyy sanoa, että kenties parhaat 217 euroa, mitä koskaan olen käyttänyt! Yritän nyt pysyä ensihuumasta huolimatta objektiivisena ja totean heti, että tietysti tämä kuulostaa pieneltä combolta, koska se on sellainen. Eli laatikkomaisuutta löytyy soundista, sille ei voi mitään. Suoraan linjaan nauhoittaminen ei myös kuulosta tässä(kään) laitteessa hyvältä, vaikka kuinka SansAmp onkin. Lisäksi cleanit ovat lähinnä "ihan hyvä" -osastoa. Ainakaan vielä en ole saanut loihidittua mitään maata järisyttävää sillä osastolla. Mutta mutta, säröosasto onkin sitten todella mainio! Purkista löytyy omasta mielestäni juuri täydellinen soolosoundi, joka on täydellinen sekoitus pyöreyttä ja pistävyyttä. (Yritä tässä nyt sitten sanallisesti selittää soundia!) Mieletön sustain, vaikka säröä ei edes ole paljoa. Siihen vähän delayta mukaan looppiin, niin meikäläinen kusee hunajaa. En sitten tiedä, miten tällainen soundi toimisi bändin kanssa, enkä 30-wattisella vehkeellä ala sitä yrittämäänkään. Mutta juuri nyt: Me happy, very happy! Kuulostaako tämä just tasan Fenderiltä, Mesalta tai Marsulta, tai miltään muultakaan putkipeliltä? No ei tietenkään! Mutta helvetin hyvältä kylläkin. Dynamiikka ei ole samaa luokkaa kelpo putkivahvarin kanssa, mutta trankuksi kyllä äärettömän hyvä siinäkin suhteessa. Ja täytyy rehellisesti sanoa, että olen soittanut monia tätä huonommalta soundaavia putkipelejä. Dillon, you son of a bitch! |
Evilson 12.01.2009 15:36:17 | |
---|
Jep. Soundi paranee vielä entisestään lisäkaapin kanssa. Joku 1x12 on ihan kätevä tollasen kanssa. Se aktiiviEQ on tosi hyvä kans, saa tosi monipuolisesti kaikenlaista mökää ulos. Opi tuntemaan sienet! |
MTM 13.01.2009 09:30:20 | |
---|
Olen tästä sen verran paljon hyvää kuullut, että tekisi itsekin kovasti mieli kokeilla. Nykyisellään minulla on Rolandin Cube 30x ja vaikka se onkin sangen monipuolinen ja miellyttäväsoundinen peli, niin äänimaailmansa lisäksi Trademarkissa kiinnostaisi mm. siinä oleva efektilenkki. Tuo Cuben mallinnososasto ei nimittäin nikottelematta kaikkia käyttämiäni pedaaleja niele (esim. delay ja chorus), vaan ne on täytynyt ajaa signaaliketjuun erillisen säröpolkimen perässä ja vahvistin melko puhtailla asetuksilla. Täytyypä hankkiutua testiajolle... |
Detox 13.01.2009 12:38:48 | |
---|
No niin, nyt on laite ollut viikonlopun yli kotona. Ja täytyy sanoa, että kenties parhaat 217 euroa, mitä koskaan olen käyttänyt! Eipä sinänsä tullut yllätyksenä ;) Yritän nyt pysyä ensihuumasta huolimatta objektiivisena ja totean heti, että tietysti tämä kuulostaa pieneltä combolta, koska se on sellainen. Eli laatikkomaisuutta löytyy soundista, sille ei voi mitään. No tuo on ihan normaalia pikkucomboille. Kannattaa testata vielä vahvaria ulkoisen kaapin läpi. Seurauksena yllättäviä käänteiteitä GASitykseen.... Suoraan linjaan nauhoittaminen ei myös kuulosta tässä(kään) laitteessa hyvältä, vaikka kuinka SansAmp onkin. Lisäksi cleanit ovat lähinnä "ihan hyvä" -osastoa. Ainakaan vielä en ole saanut loihidittua mitään maata järisyttävää sillä osastolla. Eipä ole vielä tullut vastaan hyvää linjasaundia. Fractal Audion AxeFX saattaisi olla sellainen, mutta hintakin on sitten kymmenkertainen! Kuulostaako tämä just tasan Fenderiltä, Mesalta tai Marsulta, tai miltään muultakaan putkipeliltä? No ei tietenkään! Mutta helvetin hyvältä kylläkin. Dynamiikka ei ole samaa luokkaa kelpo putkivahvarin kanssa, mutta trankuksi kyllä äärettömän hyvä siinäkin suhteessa. Ja täytyy rehellisesti sanoa, että olen soittanut monia tätä huonommalta soundaavia putkipelejä. Kyllä se on yllättävän hyvä paketti vaikkei tietenkään saundaa samalta kuin esikuvansa niin riittävän hyvältä kuitenkin. Itse en kyllä dikkaa mistään mallintavista laitteista (em. AxeFX on siis vielä kokeilematta), mutta TM:n saundi on myös mun mieleen. Riittävän hyvä kotisoitteluun. Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!! |