WinterMad 24.10.2007 22:47:47 (muokattu 24.10.2007 23:17:20) | |
---|
Elikkäs mitä on rakkaille soittopeleillenne elämän myrskyssä tapahtunut? Tälläinen topic on jo Bänditoiminta -palstalla mutta jää aika pahasti varjoon joten ajattelin perustaa tänne ihan oman. Omille soittimille ei ole sattunut juurikaan mitään pahempaa, paitsi kerran hihna petti ja lapa murtui virittimen reiän kohdalta. Saatiin korjattua soitinkorjaajalla. Toki pieniä kolhuja ja naarmuja tulee keikaillessa ja kotisoittelussakin. Millon törmäillään kanssasoittajiin yms. Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. |
Painajaismainen 24.10.2007 22:53:38 | |
---|
Elikkäs mitä on rakkaille soittopeleillenne elämän myrskyssä tapahtunut? Tälläinen topic on jo Bänditoiminta -palstalla mutta jää aika pahasti varjoon joten ajattelin perustaa tänne ihan oman. Omille soittimille ei ole sattunut juurikaan mitään pahempaa, paitsi kerran hihna petti ja lapa murtui virittimen reiän kohdalta. Saatiin korjattua soitinkorjaajalla. Kolhuja, naarmuja, ilmalentoja, nesteillä läträystä yms. Kitara on lyömäsoitin. "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä |
Joees 24.10.2007 23:10:19 | |
---|
En tiiä onko niin sattunutta. Mutta kitaraa ajaa toisinaan ihan hyvin tarjottimen virkaa... Kyllähän nuo keikoilla jos jonkunlaista osumaa ottaa. Joku on kaadellut noita standeistaan ja sen sellaista. Mun mielestä kovinkaan moni stoori ei oikeesti tunnu miltään kiven tarinoiden jälkeen. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
2randpo 25.10.2007 07:25:17 | |
---|
En tiiä onko niin sattunutta. Mutta kitaraa ajaa toisinaan ihan hyvin tarjottimen virkaa... Kyllähän nuo keikoilla jos jonkunlaista osumaa ottaa. Joku on kaadellut noita standeistaan ja sen sellaista. Mun mielestä kovinkaan moni stoori ei oikeesti tunnu miltään kiven tarinoiden jälkeen. No Kivellä nyt on niin paljon sitä roinaa; on enemmän varaa hävitellä ja kolhia vermeitään. Muistan kun aikoinaan kaapelitehtaalla treenattiin sellaisessa isossa kämpässä, jokin verho siinä oli välissä. Kuitenkin kun lainailtiin kamoja puolin ja toisin, niin siellähän sai väistellä niitä kitaroita ja muita rojuja, joissa joka toiseen oli teipattu "Kivi". Mutta asiaan. Mitään kovin dramaattista ei ole omille soittimilleni sattunut, mitä nyt Tokain presari vähän kolhiintunut, ja volumepotikka lähtenyt irti. |
Numb 25.10.2007 07:26:29 | |
---|
Lainasin kerran kitaraa kaverille keikalle. Se tuli takaisin yltä päältä veressä. "Sorry, mä innostuin vähän." Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
duc 25.10.2007 08:01:38 | |
---|
Soitin kerran väärän soinnun :( Ja kerran Gibsoni tipahti lapa edellä päin Metal Zonea, yksi virityskoneisto meni palasiksi. Behringerin bokseja olisi vissiin pitänyt olla lattialla niin olisi voinut kestää paremmin. Hihnalukot tuli hommattua tän jälkeen. |
M Hossa 25.10.2007 08:52:08 | |
---|
Joskus nuoruuden vimmoissani sain Stratosta kammen poikki, tallapalan halki (graphite) ja mikin nastat uppos johonkin tuntemattomaan. Viimeisin lommo tais tulla kun tuli viskattua tuo samainen silmäterä halki treenikämpän ilmojen. kun eräät soitteli soolon taustaulle ihan jotain muuta kuin piti. Uskomatonta mutta tuo samainen kitara on vieläkin se ykkös skittani. Laulajan akustisen rikoin tämän perseeseen kun päähän nyt kitaralla ketään saa lyödä. Tosin niitä B-osan sointuja kannattaa ratkoa ihan muulla tavalla. |
SH1THEAD 25.10.2007 09:04:29 | |
---|
Ibanezissa on hampaan jäljet. Sitä on myöskin paranneltu porakoneella :) Saatana on herra. |
Apaas 25.10.2007 10:20:09 | |
---|
Kelly sai haavan asuntoautossa kun pöytä hyökkäsi kimppuun. Kannessa lähtenyt lakkaa...Naiselta kynsilakkaa päälle ja enee ei hilseile lakka pois. Avaimet ovat takaa hanganneet sen metallisen levyn jossa kaulan pultiton kiinni sellaiseksi metallin väriseksi. Yllättävän hienon näköinen!Puremajalkiä vähän sun muuta,ei suurempia.Rakastan häntä silti:) Ilman soosia ei rässi soi |
darrell 25.10.2007 13:16:48 | |
---|
Lapset kaatoi pienen kirjahyllyn vahvistimeen nojanneen Les Paulin päälle. Ei tullut kuin pieni lommo kaulan taakse, joka tokeni höyryttämällä. Mustaa väriä ja vähän lakkaa päälle sipaistiin, niin ei tunnu soittaessa lainkaan. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Iron Horse 25.10.2007 16:27:30 | |
---|
Tutun tuttu oli keikalla vetänyt Ibanezinsa lavan väliseinän läpi. Samaan ei olisi LP:llä pystynytkään. More is more. Blackmore.
http://www.youtube.com/watch?v=HOVK4Q4jMhg&mode=related&search= |
Dunga 25.10.2007 16:32:49 | |
---|
Ei ole onneksi mitään pahempia sattunut. Taannoin Squju putos lattialle ja lakkapintaa irtosi pieni palanen. SG heilahti eilen telineestä seinää päin. Seinä otti damagea, Gibson ei :) |
Räkkipeli 25.10.2007 19:28:34 | |
---|
Broidi kaato tuopin combon päälle. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Kjukka 25.10.2007 19:36:57 | |
---|
Soittaessahan nuo kuluu, ja niin pitääkin. En mä niitä tosin tahallani taltalla hakkaile :) Kolhut on vaan kolhuja ja naarmut naarmuja, olkoon kuinka "karkkikitara". |
Kivijalka 25.10.2007 19:41:31 | |
---|
Olikos siellä bänditoiminta-ketjussa juuri tämä onneton tapaus kun joku oli kakkinut kirjoittajan basson päälle? Muistan kyseisen tarinan varmaan hautaan saakka. |
Lancelot 25.10.2007 19:42:15 | |
---|
Juovuksissa oleva kaveri nappas stratoni kouraan ja hihna oli kääntynyt sillee vääriä päin, joten siitä seuras reilu metrin vapaapudotus xt liven päälle. Pieni lommo tuli bodyyn ja kaveria kiiteltiin:) |
Mandarax 25.10.2007 20:40:07 | |
---|
Mulla on tuolla omissa kuvissa Jemi jolla kaveri harjoitteli moukarinheittoa sisätiloissa. Kyllä sillä sohvapöydän pilkkoi... Nippeliä ja nappia sekä yllättäen suurin osa mikkejä jäi kyllä ehjäksi joten ostin pois varaosiksi. Ensin housut, sitten kengät. |
Kjukka 25.10.2007 20:41:30 | |
---|
Mulla on tuolla omissa kuvissa Jemi jolla kaveri harjoitteli moukarinheittoa sisätiloissa. Kyllä sillä sohvapöydän pilkkoi... Nippeliä ja nappia sekä yllättäen suurin osa mikkejä jäi kyllä ehjäksi joten ostin pois varaosiksi. Ha! Kerrankin joku keksi hyvää käyttöä Jemille :D |
Lancelot 25.10.2007 20:42:27 | |
---|
Mulla on tuolla omissa kuvissa Jemi jolla kaveri harjoitteli moukarinheittoa sisätiloissa. Kyllä sillä sohvapöydän pilkkoi... Nippeliä ja nappia sekä yllättäen suurin osa mikkejä jäi kyllä ehjäksi joten ostin pois varaosiksi. Ei tainnu Vait irrota ku noin hermostu.) |
Zed 25.10.2007 20:43:31 | |
---|
Intissä huvitin tupatovereitani tukevahkossa humalassa tekemällä Telecasterilla olalle vie -liikettä. Hihnalukoton väsäelmä ei tietenkään retuuttamistani kestänyt, ja hihna irtosikin kaulan puolelta. Tämän seurauksena soitin syöksyi ruskeaan lattiaan lapa edellä, steppasi hetken ja lakosi nurkkaan kasvoilleen. Kaulan kiinnitysloven kohdalta irtosi rungosta n. etusormen kynttä kokoluokaltaan vastaava pala paksua maalikerrosta. Kuten osa teistä kykenee arvelemaankin, myös lapaan jäi arpi. Sen verran ahisti, että olen tapauksen jälkeen pyrkinyt erityiseen varovaisuuteen etenkin kalliimpien soittimieni käsittelyssä. Heikkiys on henkinen tila, jota pitää pyrkiä välttämään. Sitä paitsi Heikit joutuvat keskivertoa useammin henkirikoksen uhriksi. |