Aihe: Vox Valvetronix XL 1 | |
---|---|
![]() 28.01.2009 15:16:28 | |
En löytänyt kovin yksityiskohtaista keskustelua tästä vahvistinsarjasta, haukkukaa jos olen väärässä. Eli tämä Voxin askel raskaan rokin, hevin ja metallin puolelle. Erityisesti 50-wattista versiota kahdella 12" kaiuttimella olen tässä katsellut. Löytyykö keneltäkään henkilökohtaisia kokemuksia? Taittuuko särösoundit oikeasti uskottavasti? Riittääkö mökä bänditreeneihin ja keikoille? Onko parempi vai heikompi esitys kuin muut vastaavat pöntöt, esim. Cube 60? Combolle olisi tarvetta, mutta ei huvittaisi enää pyörittää tätä kamarulettia vaan mieluummin ostais kerralla sellaisen millä pärjäis jonkin aikaa. Rahaa on kuitenkin tietysti melko rajoitetusti. Dv247 ja Dolphinmusic tuota 50-wattista tarjoaisivat Briteissä alle 200 punnan, mikä olisi varsin houkutteleva diili kotoiseen hintapolitiikkaan verrattuna. Dv:llä ei löydy kuitenkaan voxia nyt varastosta, ja täällä on ollut kovasti puhetta että toimitusajat venyvät. Kannattaisi varmaan siis tilata Dolphinmusicista.. joten ne joilla on dolphinista kokemuksia, kertokaas jotain perusjuttuja. Toimiiko kaikki kuten pitää, rullaavatko takuuasiat? Allekirjoitus | |
![]() 28.01.2009 23:32:04 | |
Eli tämä Voxin askel raskaan rokin, hevin ja metallin puolelle. Erityisesti 50-wattista versiota kahdella 12" kaiuttimella olen tässä katsellut. Löytyykö keneltäkään henkilökohtaisia kokemuksia? Nokitan välittömästi: juuri tuli markkinoille se VT-sarja, jossa speksit ovat käytännössä melkein samat (elementti, molemmissa 12AX7, efektit), mutta VT:ssä mallinnuksia on tuplamäärä ja eri nimillä. Haiskahtaisi lähinnä siltä, että vanha AD-sarja on naitettu XL-sarjan kanssa ja XL jää siis väliinputoajaksi, jonka VT ehkä jatkossa korvaa. Soundeista ei mitään hajua, kun VT:tä ei ole vielä näkynyt Suomessa ja XL:äänkin olen vain 30-wattisena törmännyt. Kyse on siis näistä kahdesta: http://www.voxamps.com/us/valvetronix/xl-series/ http://www.voxamps.com/us/valvetronix/vt-series/ "Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti." | |
![]() 29.01.2009 13:10:45 | |
Itselläni oli Voxin Valvetronix...hyvin mökää lähti mutta jotenkin tunkkainen saundi omaan korvaan ja se hajosikin kerran.Tässä tilanteessa päätyisin cube60seen.... parempi saundi , parempi kestävyys... ei sillä kitaralla soiteta vaan sormilla... | |
![]() 29.01.2009 15:48:44 | |
Omistin juurikin tuon Voxin ad50vt-xl:n. Aika paljon täällä on vissiin dissattu sitä. Noh, musta se oli oikeastaan varsin maukkaan kuuloinen 7-kielisellä ja matalammissa vireissä. E-vireessä tuntui kuitenkin ettei tonea irronnut tarpeeksi. Tietenkin soittotyyli on vähän erilainen, että matalammissa vireissä murina säröillä ja normivireestä punkkia ja rässiä vähän kirkkaammilla saundeilla. Muutenkin aika rajottunu toi namiskoitten säätely siinä. Saundit oli myös aika digitaalisen kuuloisia. Efektit... noo ok, ihan turhan paljon niitä siinä on kun ehkä kolmea osasin itse käyttää. (delay, reverb ja rotation) Ja ne mallinnokset... no ei ne mitään erityisiä ollu, vähän nappeja kääntelemällä kuitenkin saa ihan kelvollisia ääniä aikaiseksi. Melkoisen paljon bassoa tuosta kyllä lähtee. Ja tuohan on toki takaa suljettu combo. Ääntä mokomasta lähti aika mukavasti, koskaan en kyllä täysillä tainnut huudattaa. Myin laitteen pois kun tilalle tuli ENGL:in thunderi, joka on muuten huomattavasti kovaäänisempi kuin 50w VOX. Uskoisin että tuo XL riittää pienemmille keikoille ihan mainiosti. Volumessakin on ne 3 säätönappia joita saa ruuvailla ja tuon takia laite sopii hyvin niin kotiin kuin treeniksellekkin. DV247:ssä olis myynnissä hintaan 190e, itse maksoin tuosta 299e + jalkakytkytin. Jos mulla olis parisataa ylimääräistä ja olisin vahvistinta vailla niin toi ois kyl aika varma ostos (varsinkin dv247:n hinnoilla), ihan hyvä se on loppujen lopuks. Anna mennä jos siltä tuntuu. Olen surmannut miehen! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)