tukse 15.12.2008 20:18:01 | |
---|
Onko olemassa 24-nauhaista hevikeppiä missä olisi paksu kaula? Testasin tuommosta ibanezin 321 kitaraa, ja mun mielestä siinä oli liian ohut kaula, ja muutenki tuntu liian hepposelta peliltä. Vaatimuksena olisi myös se että kitarasta löytyisi vibrakampi. Tällähetkellä omistan Epiphone les paul standardin johonka olen muuten tyytyväinen, mut mieli tekis sitä 24-nauhaista kitaraa. Eli paras mahdollinen hevikitara olisi samantyyppinen kuin les paul, mut siinä olisi 24-nauhaa, ja vibrakampi. |
Räbbänä 15.12.2008 20:22:30 | |
---|
Onko olemassa 24-nauhaista hevikeppiä missä olisi paksu kaula? Testasin tuommosta ibanezin 321 kitaraa, ja mun mielestä siinä oli liian ohut kaula, ja muutenki tuntu liian hepposelta peliltä. Vaatimuksena olisi myös se että kitarasta löytyisi vibrakampi. Tällähetkellä omistan Epiphone les paul standardin johonka olen muuten tyytyväinen, mut mieli tekis sitä 24-nauhaista kitaraa. Eli paras mahdollinen hevikitara olisi samantyyppinen kuin les paul, mut siinä olisi 24-nauhaa, ja vibrakampi. Paksukaulaisesta hevikepistä floikalla ja 24 nauhalla tulee ensimmäisenä mieleen Schecterin Hellraiser. Suhteellisen tukeva kaula nuissa malleissa, varsinkin seiskassa. Mahonkirunko ja vaahterakansi, mutta ei se silti ihan lespa ole. Voisi varmaan auttaa, jos budjettiä kehtaisit sanoa. Ei sitten kovin paljoa yläkanttiin heitellä näitä ehdotuksiamme. Paina tämä mieleesi senkin kakkapylly. |
tukse 15.12.2008 20:27:45 (muokattu 15.12.2008 20:32:46) | |
---|
0-600e Mites tuo BC RICH Mockingbird ST? |
Jankku 15.12.2008 20:28:10 | |
---|
No Schecterit ja Jacksonin soloistit, vähän halvemman luokan soloist paksulla kaulalla olis sl-3 (jääppän). Tämmöset ekana tulis mieleen... Hell is where the heart is! |
south_of_heaven 15.12.2008 20:49:10 | |
---|
voipi olla, että tuohon hintaluokkaan unohtaisin sen kammen. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Krice 15.12.2008 21:04:11 | |
---|
Osta minulta Dark Arts Warlock. Tukeva ja iso kitara, painaakin ihan saamaristi. |
DZN 15.12.2008 21:19:34 | |
---|
USA B.C.Richeissä on aika tuhdit kaulat. Jacksonit ja Ibanezit ovat aikas ohuita verrattuna noihin. Aka. Dino and 6077dino |
Jankku 15.12.2008 22:13:59 | |
---|
Iteltä löytyy U.S.A Ridge ja täytyy sanoa et kyllä U.S.A Jaskoissa on paksumpi kaula... Hell is where the heart is! |
tukse 20.01.2009 00:01:06 | |
---|
Ostin sit tuon B.C Richin Mockingbird ST:n. Tuossa on samanlainen kaula, ja otelauta (tietysti 2 nauhaa enemmän) kuin mun epiphone les paul standardissa. Tänään vein kitaran säädätykseen, ja kun saan kielet alemmas, niin oon enemmän ku tyytyväinen. |
Hogan 20.01.2009 13:23:58 | |
---|
Deanin kitaroissa on yleensä melko paksu kaula. |
Jankku 20.01.2009 15:30:23 | |
---|
Deanin kitaroissa on yleensä melko paksu kaula. Paksu kaula = parempi tatsi... Hell is where the heart is! |
Mr. Speed 20.01.2009 15:42:09 | |
---|
Paksu kaula = parempi tatsi... Enempi taitaa vaikuttaa radius ja muotoilu kuin paksuus.. Esim. ESP LTD:n kaulat ovat pyöreämpiä ja kapeampia kuin Jacksonilla, joka taas aiheuttaa sen, että ESP LTD:n kaula tuntuu huomattavasti paksummalta kuin Jaskan, vaikkei paksuudessa olisi mitään eroa. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
pekurides 20.01.2009 17:09:57 | |
---|
Enempi taitaa vaikuttaa radius ja muotoilu kuin paksuus.. Esim. ESP LTD:n kaulat ovat pyöreämpiä ja kapeampia kuin Jacksonilla, joka taas aiheuttaa sen, että ESP LTD:n kaula tuntuu huomattavasti paksummalta kuin Jaskan, vaikkei paksuudessa olisi mitään eroa. niin, ja sormien pituudet myöskin. Lyhytsormiset kaverit sanovat tykkäävänsä kapeammista kauloista , joku kehu music mania. pitkät sormet varmaan pitempää skalaa myös suosivat ja ymmärrän hyvin miksi lyhytsormiset sitä inhoavat kun ei tahdo pikkurilli ylettää:=) ..deanin v-profiili on aika jännä ja siihen kun tottuu ei muilla haluaisi soitta, varsinkaan pesismailoilla. Tunteella päin vittua. |
Juicy 20.01.2009 17:37:19 | |
---|
Eikä sovi tietenkään unohtaa satulan leveyttä, mulla se on melkein ratkaiseva tekijä mitä gaasutteluihin tulee. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
Juzpe 20.01.2009 18:55:50 | |
---|
Offtopic: Voisko näistä X-tyyppistä kitaraa, Y-käyttötarkoitukseen, budjetilla mmm-nnn euroa koota jonkun uusiutuvan ketjun? Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi |
Mr. Speed 20.01.2009 19:00:15 | |
---|
Offtopic: Voisko näistä X-tyyppistä kitaraa, Y-käyttötarkoitukseen, budjetilla mmm-nnn euroa koota jonkun uusiutuvan ketjun? Enpä tiedä onko siitä hyötyä sillä näistä ketjujen avaajista max. 10% osaisi lukea sen, kun nykyisetkään eivät jaksa seltata 3 ensimmäistä sivua, saati käyttää hakua. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
P-man 20.01.2009 21:21:35 | |
---|
Eli paras mahdollinen hevikitara olisi samantyyppinen kuin les paul, mut siinä olisi 24-nauhaa, ja vibrakampi. Caparison Dellinger. On myös kohtalaisen paksu ja järkevästi muotoiltu kaula. |
Evergrey 21.01.2009 00:31:55 (muokattu 21.01.2009 00:52:12) | |
---|
Caparison Dellinger. On myös kohtalaisen paksu ja järkevästi muotoiltu kaula. Nut Width: 42mm Tuon ohuempaa en ole nähnyt missään. Suurin osa floikkakitaroista on 43mm Itseänikin kiinnostaisi kaikki yli 43mm floikkaskebat jos sellaisia on. |
Sensonic 21.01.2009 05:25:27 | |
---|
Offtopic: Voisko näistä X-tyyppistä kitaraa, Y-käyttötarkoitukseen, budjetilla mmm-nnn euroa koota jonkun uusiutuvan ketjun? Enpä tiedä onko siitä hyötyä sillä näistä ketjujen avaajista max. 10% osaisi lukea sen, kun nykyisetkään eivät jaksa seltata 3 ensimmäistä sivua, saati käyttää hakua. Se on vähän sama juttu kuin manuaalien kanssa. On niin paljon helpompaa laittaa kysymys jonnekin nettifoorumille tai soittaa kyseisestä tuotteesta tietävälle kuin itse vaivautua lukemaan tuotteen manuaalia ja etsiä sieltä tarvittava tieto. Sanalla sanoen : uusavuttomuutta. Itse kannatan tuon ehdotetun threadin perustamista ja uusien "uutta keppiä", "hevikeppiä" jne. otsikoitujen threadien välitöntä poistamista täältä kitarakamat -osiosta. On se ihme, että kun aloittaa threadin kyselemällä jotain joistain kitaroita, niin se otsikko ei olla informatiivinen tyyliin "Ibanez (malli) vs. LTD (malli) vs. Yamaha (malli)" tai jotain vastaavaa. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Radix Deluxe Broken Wings,
Landola F6/Cut
+ roppakaupalla arvottomia kimppatilausritsoja ;-) |
P-man 21.01.2009 10:12:49 | |
---|
Nut Width: 42mm Tuon ohuempaa en ole nähnyt missään. Suurin osa floikkakitaroista on 43mm Itseänikin kiinnostaisi kaikki yli 43mm floikkaskebat jos sellaisia on. Tässä puhuttiin nyt paksuudesta, ei leveydestä. 42mm (r2) satula on hyvin yleinen floikkakitarossa. |