mikkomfg 26.01.2009 20:39:43 (muokattu 26.01.2009 20:40:06) | |
---|
Kuten tuolla soittimille sattuneissa kerroin, mun straton vibrakampi katkesi tossa joku aika sitten tallan sisään kierteistä. Onko kenelläkään vinkkejä tuon pois saamiseksi? Asiahan ei sinällään niin tärkeä ole, kun harvemmin tuota tulee kumminkin tulee käytettyä, mutta kyllähän se tietysti silti kiva olisi. Huonolaatuisia kamerakännykän kuvia luvassa jossain vaiheessa. |
Juippi! 26.01.2009 20:51:34 | |
---|
Kuten tuolla soittimille sattuneissa kerroin, mun straton vibrakampi katkesi tossa joku aika sitten tallan sisään kierteistä. Onko kenelläkään vinkkejä tuon pois saamiseksi? Asiahan ei sinällään niin tärkeä ole, kun harvemmin tuota tulee kumminkin tulee käytettyä, mutta kyllähän se tietysti silti kiva olisi. Huonolaatuisia kamerakännykän kuvia luvassa jossain vaiheessa. Pikaliimalla kampi siihen tynkään kiinni, ja sen kovetuttua repii irti? http://www.mikseri.net/artists/?id=103408 |
Grugi 26.01.2009 20:52:32 | |
---|
Poralla vois kokeilla jos sopiva terä löytyy ja sitten siihen reikään pienempi ruuvi ja varovasti kiertää ulos. SDMF |
pekurides 26.01.2009 21:02:15 (muokattu 26.01.2009 21:03:12) | |
---|
Poralla vois kokeilla jos sopiva terä löytyy ja sitten siihen reikään pienempi ruuvi ja varovasti kiertää ulos. Nii jos sen vibran "kireyden " saa erikseen säädettyä niin ei siinä pitäis mitään vastusta olla ettei se tuolla pikaliimallakin tulisi... tosin voihan se kammenpätkä olla hiukan taipunut ja jumittaa vastaan. Ainakin orkkisfloiderin saa purettua aika pieniin paloihin että pääsee vaikka paremmin poran kanssa riehumaan,, ja vastakierretapeiksi niitä tähän tarkoitukseen valmistettuja "ruuveja" sanotaan. .....stratohan se olikin.............. Tunteella päin vittua. |
mikkomfg 28.01.2009 22:25:56 (muokattu 28.01.2009 22:28:39) | |
---|
Okei, kiitoksia neuvoista. Vois kokeilla ekaks tota liimaamista, ja jos ei lähde niin sitten porailee. Vois kokeilla koulussa kun kumminkin kohta sinne kitarani raahaan laukkua varten. Niin jaa juu, onhan mulla ne kuvatkin, eipä niillä tosin mitään tee. Pistän esille kuitenkin: http://miettinen.freehostia.com/kitara/kampi/ |
blaekie 28.01.2009 22:54:40 | |
---|
Okei, kiitoksia neuvoista. Vois kokeilla ekaks tota liimaamista, ja jos ei lähde niin sitten porailee. Vois kokeilla koulussa kun kumminkin kohta sinne kitarani raahaan laukkua varten. Niin jaa juu, onhan mulla ne kuvatkin, eipä niillä tosin mitään tee. Pistän esille kuitenkin: http://miettinen.freehostia.com/kitara/kampi/ Tuosta pikaliima neuvosta en kyllä hirveesti kiittelisi ;-) se kun sopivasti valuu sinne kierteen väliin, olet keksinyt oivan ruuvilukitteen:-). Eli älä laita sinne mitään tököttiä. Tarkastele sitä ensin tarkemmin, ja etsi siitä katkenneestä päästä sopivaa pykälää, josta voisi päästä hyvässä lykyssä vaikka pienellä ruuvarilla tms. piikillä sitä pyörittämään , jos on jumissa, on ainoa vaihtoehto porata. Se poraus pitäisi koittaa tehdä sitten pienellä n 1,5-3 mm terällä vaikka, aika suoraan että tallaosan kierre ei vahingoitu. Sanoit että koulussa homma onnistuu. Kokeile pylväsporakoneella, sillä käsiporalla käy herkästi vahinko. Sitten kun siinä on reikä , parasta olisi kiertää se ulos ns. vastakierretapilla, jossa on vasenkätinen kierre. Kysy teknisen maikalta, löytyykö metalliverstaasta vastakierretappeja. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
mikkomfg 30.01.2009 19:43:12 | |
---|
Joo, kyllähän siellä noita vastakierretappeja oli. Oli se kammen metalli vaan niin pehmeää, ettei onnistunut. Porasin siihen sitten 5mm reiän ja heitin siihen 6mm kierteet. Teen siihen ensi tunnilla pyörökammesta sit ite sen kammen. Eihän siitä varmaan nättiä tuu, mutta toiminee. |
TheAssassin 31.01.2009 10:11:05 | |
---|
Itsellänikin meni Stratosta kampi poikki ja osa jäi sinne sisälle. Tämän jälkeenkin ostin Floyd rose straton ja nyt on floikallinen strato ja toinen strato on ilman kampea ja talla blokattu. Straton kampi on törkeän huonoa ainesta, ainakin minulla. Aivan liian pehmeää metallia. |
ReBeat 31.01.2009 11:09:33 | |
---|
Straton kampi on törkeän huonoa ainesta, ainakin minulla. Aivan liian pehmeää metallia. Ei lainkaan yleistystä havaittavissa tässä? Mikä strato oli kyseessä? |
tomukka 31.01.2009 14:26:19 | |
---|
Pikaliimalla kampi siihen tynkään kiinni, ja sen kovetuttua repii irti? Tuossa hommassa kokematon liimanhaistelija liimaa äkkiä tyngän kiinni tallaan... itselle kävi kerran samoin. Kampi katkesi kierteen puolivälistä ja sain sen irti poraamalla pienen reiän (kolon) tyngän toiseen reunaan ja darts tikalla kierittelin tyngän ulos. |