Aihe: Mistä LTD MH-400NT:oon sopivat potikat?
1
esyk
03.02.2009 06:26:44

500-kiloisia A/B-potikoita (pelkkä B:kin käy) tarvitsisi saada seuraavin mitoin:

-Kotelon halkaisija 16mm
-kierreosan paksuus ~ 7,7mm
-kierreosan pituus ~ 10mm
-hammasjako niin, että seitsemän kokonaisen ja yhden puolikkaan verran hampaita jää keskeltä halkaistun pään molemmin puolin näkymään.

24-millistä CTS:ää on koetettu. Kierreosa on liian paksu, menisi puutöiksi. Reikä on mitoitettu melko tarkkaan 25K-alkuperäispotikoiden varrelle, joten merkittävästi jykevämpää on turha edes yrittää sovittaa. Toisekseen 24-millisen kotelo vaatisi konehuoneen pohjan syvennyksen leventämistä vuolemalla, minkä välttäminen on aina plussaa.

500K mini pot @ http://www.stewmac.com/shop/Electro … ometers/Specialty_Control_Pots.html vaikuttaisi olevan mitoiltaan sen verran lähellä, että saattaisi käydäkin. Saakohan Suomesta ostettua vastaavia? Mistä?
ibnz
03.02.2009 07:11:42
Itse jouduin länttäämään Hoscon push/pull -potikan (500k) ESP:n volumelävestä juuri potikan tapin paksuudesta johtuen. Joutuipahan askartelemaan puolitukset samalla vaivalla - kannatti!
esyk
03.02.2009 17:53:32

Itse jouduin länttäämään Hoscon push/pull -potikan (500k) ESP:n volumelävestä juuri potikan tapin paksuudesta johtuen. Joutuipahan askartelemaan puolitukset samalla vaivalla - kannatti!

13€ kappale. Huh! Taidan suosiolla etsiä Euroopan alueelta perinteisiä potikoita.
esyk
03.02.2009 23:35:04

Mainitaan nyt tännekin siltä varalta, että joku toinen painii saman asian kanssa: http://www.wdmusic.co.uk/product/POT_MINI_500K_WD500S näyttäisi olevan mitoiltaan oikea. Hammasjaon käypäisyys vanhoihin nuppeihin odotuttaa toimituksen saapumisen verran.

Tilaaminen on Paypal-tilillä helppoa ja toimituskuluja tuli kahdelle potikalle 85 eurosenttiä. Jännä juttu, että näinä kalliin polttoaineen aikoinakin on halvempaa postittaa tavaraa Briteistä Suomeen kuin kotimaan sisällä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)