Aihe: Novadelay digitaalipianoon??
1
Ultrasonido
09.02.2009 11:03:36
Hei. Minulla on kitaraefektinä Nova delay. Haluaisin käyttää sitä myös Roland fp-3 digitaalipianoon, jossa on line out ja line in, eli tavallaan efektilooppi.?

Koska Novassa ei ole fyysisiä potikoita lähtö ja tulotason säätöön, vaan calibrointi yhdestä napista automaattisesti sisääntulevan signaalin mukaan, en tajua miten saisin säädön kohalleen. delay alkaa vaan huutaa ja kiertää, ja pelkään kuulokkeiden puolesta.

Onko ainut vaihtoehto kuulokeliitännän lähtö, ja sitten novasta kaiuttimiin/kuulokkeisiin. kun ei löydy ohjeesta noita line out db-arvoja, vai mitä ne nyt oli.

Mulle on näin uudenaikainen tekniikka vähän vaikeaa, jos joku osais auttaa, niin iso kiitos.?
Janne Lehtinen
kivi
09.02.2009 13:19:13
Hei. Minulla on kitaraefektinä Nova delay. Haluaisin käyttää sitä myös Roland fp-3 digitaalipianoon, jossa on line out ja line in, eli tavallaan efektilooppi.?

Koska Novassa ei ole fyysisiä potikoita lähtö ja tulotason säätöön, vaan calibrointi yhdestä napista automaattisesti sisääntulevan signaalin mukaan, en tajua miten saisin säädön kohalleen. delay alkaa vaan huutaa ja kiertää, ja pelkään kuulokkeiden puolesta.

Onko ainut vaihtoehto kuulokeliitännän lähtö, ja sitten novasta kaiuttimiin/kuulokkeisiin. kun ei löydy ohjeesta noita line out db-arvoja, vai mitä ne nyt oli.

Mulle on näin uudenaikainen tekniikka vähän vaikeaa, jos joku osais auttaa, niin iso kiitos.?

Line out ja Line in EIVÄT ole yhdessä efektilooppi, vaan vaikutus on sama kuin jos kytkisit kasettinauhurin lähdön suoraan sisääntuloon - äänittäisit pelkkää kiertoa.

Jos haluat digipianoon delayn, sinun on kytkettävä piano johonkin ulkoiseen vahvistimeen ja jätettävä pianon kuulokekuuntelu sikseen. Silloin kytkentä menee:

piano line out -> delay -> ulkoinen vahvistin

Siihen ulkoiseen vahvistimeen saattaa sitten voida laittaa kuulokkeet taas kiinni.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
artha61
09.02.2009 14:04:11

Onnistuu ainakin siten, että hankit pikkumikserin, jossa on efektilooppi -> aux send jne (Behringer Xenyx802 tms. edullinen 70-80 eur hintainen), ja kytket pianon mikserin sisäänmenoihin, laitat Novan efektilooppiin (Huom! "kuiva ääni" pois eli "mix level" tms pelkälle kaiulle).
Efektin suhdetta kuivaan ääneen voi sitten säätää mikserin aux-send ja return säädöillä ja kuulokekuuntelu onnistuu mikserin kuulokelähdöstä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)