![]() 20.01.2009 19:42:00 | |
---|---|
Olisikos monella kokemusta otsikon mukaisesta vahvistimesta? Itse olen kyllä eri mesoilla päässyt soittelemaan, mutta kyseinen nuppi jäänyt vaille testiä. Omistan tällä hetkellä Mark 3 simulclassin ja ajattelin päivittää "monipuolisempaan" ja pääsääntöisesti säröiltä rankempaan. Ja Mesa on tällä hetkellä ollut ainut nuppi mikä soundeiltaan on miellyttänyt. On ollut engliä, laneyta, peaveyta..testattu on VHT, fender, oranget yms.. Olisikos tässä se ratkaisu nyt nupiksi itselle? Musiikkityylinä olisi toisella bändillä instrumentaalirokki ja toisella taas rankemman puoleinen meno ja mätke. Kiitos kovasti jo etukäteen vastanneille! heiii! | |
![]() 20.01.2009 19:44:33 | |
Kohta taitaa tulla Antti1, haukkuu Roadsterin ja ehdottaa Diezeliä. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787 | |
![]() 20.01.2009 19:55:13 | |
Omaa kokemusta ei ko. laitteesta kamalasti löydy, joten jorinani on lyhyt. Itse olen kuitenkin Mesan 3ch Dual Recton omistanut, joten särpuolesta voin jotain kertoa. Roadsterissaha pitäs olla kaks särökanavaa DR:stä ja kaks clean kanavaa Lone Starista. Cleanit pitäis siis olla erittäin kunnossa. DR:n särö ei kuitenkaan ole se tiukin mahdollinen. Sun Mark III pitäs olla middlekkäämpi ja tiukempi soundiltaan kuin Rectifier. Lisäksi ainakin Boogie Boardilla on ollut juttua, että DR ois Roadsteria vihasempi, mutta tätä en itse osaa sanoa. Jos Roadster on harkinnassa, ja uutena ostat, niin kannattaa katsastaa myös Mark V. Joku ko. topicissa ainakin sanoi, että Levytukussa olisi Mark V:n hintaa arveltu olevan tasoa Roadster. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. | |
![]() 20.01.2009 20:28:36 | |
Itse soittelin tuonne maahantuojalle hinta-asiasta ha sielä ei vielä osattu sanoa yhtään mitään :) Mitä nykyiseen vahvistimeen tulee niin on aavistuksen liian "rokkihenkinen" eli sen takia ajattelin roadsteriä heiii! | |
![]() 20.01.2009 20:54:33 | |
Itse soittelin tuonne maahantuojalle hinta-asiasta ha sielä ei vielä osattu sanoa yhtään mitään :) Mitä nykyiseen vahvistimeen tulee niin on aavistuksen liian "rokkihenkinen" eli sen takia ajattelin roadsteriä Kokeile jotain boostia ton edessä? Roadsterkin taitaa tarvita joko tiukemmat pääteputket tai OD:n eteen, jos tiukempaa säröä halajat. Jos Mesa särö miellyttää, niin edelleen painotan, että Markit ja Rectot kuulostaa kovin erilaisilta. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. | |
![]() 20.01.2009 21:01:43 | |
Itse soittelin tuonne maahantuojalle hinta-asiasta ha sielä ei vielä osattu sanoa yhtään mitään :) Mitä nykyiseen vahvistimeen tulee niin on aavistuksen liian "rokkihenkinen" eli sen takia ajattelin roadsteriä Juu, ei ne tiiä siellä ikinä mitään omista asioistaan ja varsinkaan mitään hinnoista.... "ja sit ku määki olen täällä vaan töissä ni eip paljoa kiinnostakka" Tuosta rokkihenkisyydestä voisin sanoa että recto-preamp ja Studio preampia (sanovat olen melkein samanmoinen kuin MK2C(+) muutaman illan intensiiviseti samalla päätteellä (VHT2150)verratessani tulin siihen lopputulokseen että en oikeestan tiiä kumpi on kovempi kunnon metallimäiskeeseen!!! Oikestaan studio oli agressiivisempi ja tiukemmin vastasi soittoon varsinkin dempatessa mutta recton löysä pörinäkin mukavasti kutitteli munaskuissa varsinkin hiukan "stonertyylisempää" matskua vedettäessä droppivireellä! . tämä tietenkin täysin makuasia jolla ei mitään tekemistä lopullisen totuuden kanssa :=) ...niin ja taitaapi mesoissa omat päättetkin vaikuttavan huomattavasti saundii.... mitä en päässyt taas vertaamaan. Tunteella päin vittua. | |
![]() 20.01.2009 21:42:47 | |
Ja nyt kun sekoittaa soppaa kunnolla niin on minulla ollut se Englin Invader100 :kin vähän harkinassa. Tiedän että noista lähtee eri tyylin soundit... Olen aina pitänyt siitä mesan omasta soundista ja niistähän lähtee säätämällä aivan pirusti vaikka mitä. Englissä taas "houkuttelee" se helpposäätöisyys. Ja tuo invader ei toki aivan pöllömpi ole raskaammassakaan menossa. Markin edessä olen kyllä kokeillut muutamaa erilaista boosteria, mutta itse en ole aivan sitä haluamaani saanut pihalle. Tuntuu jotenkin loppuvan yty siitä 7-kielisellä soittaessa omasta mielestäni. Nämä vahvistin-asiat on niiiin mukavia :) heiii! | |
![]() 20.01.2009 21:58:10 | |
Kohta taitaa tulla Antti1, haukkuu Roadsterin ja ehdottaa Diezeliä. Eijeijei, mulla kesti vähän. Sorry boys. Roadsterissa on helvetin hyvät puhtaat (Lonestarista) ja jotain kevyempiä sävyjä myös. Kaikkeen muuhun sitten toi Diezel. ;) Olettaen, ettei hae niitä Rectosäröjä, joita tuosta kyllä ihan miehekkäästi lähtee. Mä tarinoin lisää myöhemmin, nyt on pirun kova kiire. 5 tyyppiä lähettelee pikaviestejä, sähköpostia, kolme kaveria vaivaa messengerillä ja palstalla on paljon mielenkiintoisia ketjuja lukematta... Ääh :D | |
![]() 20.01.2009 22:28:32 | |
Niin tosiaan, mitäpä oikeastaan kiinnostaisi Roadsterista tietää? Soundia löytyy laidasta laitaan, pari pointtia kuitenkin. Sellasta semisäröytynyttä brittipopparimeininkiä on vaikea saada irti, kevyempää ja rankempaa helpostikin. Toinen ns. "mahdoton" soundi ilman vatkuttimia on sellainen pyöreä ja napakka vuorenhuippuleadi. Ei vaan irtoa, vaikka päällään pomppisi. Mitään perinteisiä soundeja tuosta ei irtoa sitten millään, kuulostaa vaan tän vuosituhannen laitteelta. Joskin hyvässä mielessä. Puhtaat on erinomaiset. Mä pidin kakkoskanavan brit ja fat -moodeista, sekä siitä ykköskanavan tweed moodista. Niistä oikeastaan kaikista saa vähän rutinaa tai puhdasta puhdasta, mikä nyt sattuu miellyttämään eniten. Sit se joka mulla tökkis varsinaisesti oli noi 3 ja 4 kanavat. Mä en vaan löytänyt niistä yhtään mitään mieleistä edes boosteilla. Se Recton tiheä, löysä ja yläpäästä sirisevä junttasärö ei vaan istu mun korvaani ollenkaan. Myöskään mitään järkeviä kevyempiä sävyjä noista ei irtoa, vaikka niissä miedompia moodeja onkin. Tarttis jotain taikatemppuja ja niihin mulla ei riittänyt enää kuukauden vääntämisen jälkeen hermot. Mättösäröillä tosiaan Dual Recto saattaa olla vähän ärhäkämpi, mutta puhutaan erinomaisen pienistä sävyeroista. Molemmat ovat kuitenkin ns. löysää paskaa ilman overdrivepoljinta tms. Tiedän kuitenkin, että monet tosta Rectosoundista pitää. Mä en oo koskaan pitänyt ja tämäkin tuli kokeiltua ihan vaan kuriositeettina, kun tilaisuus tarjoutui. Laite on Mesalle tuttuun tapaan ihan helvetin hankala säätää ja napit klo 12 ei löydy järkevää soundia juurikaan. Musta aina tuntuu, ettei herra Smith jostain syystä osaa ja uskalla tehdä päätöksiä soundista mihinkään suuntaan. Työntää markkinoille vaan tommosia vipupakkauksia, jottei joudu edesvastuuseen pieleen menneistä ratkaisuista. Kaiku on hyvä, mutta tosi vaimea. Käyttökelpoinen kuitenkin. Tehojen puolitus ei juurikaan tuo mitään merkittävää soundiin, mutta saa silläkin jälleen hitusen viilattua. Tasasuuntauksen muuttaminen nyt on perusjuttuja näissä ja putkilla tietenkin löysempää pärinää. Soundi hiljaisella melko ponneton ja avautuu vasta vähän turhan lujalla (master klo 10-11). Ei 100W toosaksi mikään älyttömän äänekäs, koska suuri osa tehoista menee ihan tarpeettoman matalien taajuuksien vahvistamiseen. En mä oikein tiedä mitä tästä taas sanois... Jos ei tykkää Rectosta, niin ei tonnepäin kannata katsoakaan. Jos taas tykkää, niin tässä on viety puhtaammat soundit uudelle tasolle. Kysykää jotain, niin osaan ehkä kertoa paremmin. | |
![]() 20.01.2009 22:42:55 | |
Itse henk. kohtaisesti olen kyl aina pitänyt rectomurinasta...Ja boosteri löytyy nytkin joten varmaan luulisi sillä saavan tarvittavaa tiukkuutta asiaan. Itse pidän juuri tuosta aika matalapörinäsäröstä :) Soundimaailma mitä tässä nyt haetaan pitäisi nimenomaan olla monipuolinen eli lähteä siitä killswitch engagesta kasarirokin henkiseen. Se tässä olisi nyt hakusassa heiii! | |
![]() 20.01.2009 22:45:08 | |
Hohoo, etpä oikeastaan hillinnyt mun Roadster-kaasuja yhtään. Pakko tuollaista on päästä kokeilemaan. "There is no need for torture: hell is other people."
- Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944) | |
![]() 20.01.2009 22:46:04 | |
Soundimaailma mitä tässä nyt haetaan pitäisi nimenomaan olla monipuolinen eli lähteä siitä killswitch engagesta kasarirokin henkiseen. Se tässä olisi nyt hakusassa Kyllä mä lähtisin ite tuota hakemaan vaikka siitä uudesta Mark V:stä mieluummin, mutta ehkä se on tuo Recto-ihottuma mulla vaan... :) Suosittelen testaamaan ainakin ennen ostamista. Toisaalta on se niin vittumainen vehje säätää, ettei pikatesti juuri mitään auta. :D | |
![]() 20.01.2009 22:51:50 | |
Tuo kyl polttelis tuo mark 5 mutta eii millään malta odottaa noin kauaa :D Se on malttamatonta menoa kun vahvistinkuume iskee ;) Ei kellään muuten olisi vielä hyviä soundiclippejä millään sivustolla tuosta roadsterista? heiii! | |
![]() 20.01.2009 23:03:06 | |
Toi että recto ois löysää paskaa aina kuulostaa kyllä aika hurjalta. Onhan tolla kuitenki nauhotettu niin monta tiukkaa komppi raitaa että oksat pois.. ja jos hankit tyyliin 1500€ nupin ja sitte ei oo varaa hankkia sitä 100€ boosti pedaalia ni ihmetys on seki. Kohtuu pieni investointi kuitenki signaali ketjussa jos se siitä jää kiinni. Mut enhän mä noista vehkeistä mitään tiedä.. kunhan heitin vain.. jatkakaa. :D Cocksucker! | |
![]() 20.01.2009 23:03:53 | |
Tuo kyl polttelis tuo mark 5 mutta eii millään malta odottaa noin kauaa :D Se on malttamatonta menoa kun vahvistinkuume iskee ;) Joo, tiedetään.. Nm. kuukauden odotin hetkeä et pääs hakee VHT:n maksun jälkeen :o Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. | |
![]() 20.01.2009 23:06:26 | |
Toi että recto ois löysää paskaa aina kuulostaa kyllä aika hurjalta. Henkilökohtainen mielipide montaa Mesaa testanneena ja yhden omistaneena... En mä mitään totuuksia täällä oo kertomassakaan, kun en moisia pysty kuitenkaan sanomaan. ja jos hankit tyyliin 1500€ nupin ja sitte ei oo varaa hankkia sitä 100€ boosti pedaalia ni ihmetys on seki. Ketä sä ihmettelet? Toi Roadster ei lähde 1500€ ja boosteria löytyi kyllä ainakin multa. Löysä siltikin, alapää vaan katoaa ja keskiäänet pomppaa paremmin silmille noilla ts-tyylisillä polkimilla. | |
![]() 20.01.2009 23:11:37 (muokattu 20.01.2009 23:14:02) | |
Henkilökohtainen mielipide montaa Mesaa testanneena ja yhden omistaneena... En mä mitään totuuksia täällä oo kertomassakaan, kun en moisia pysty kuitenkaan sanomaan. Ketä sä ihmettelet? Toi Roadster ei lähde 1500€ ja boosteria löytyi kyllä ainakin multa. Löysä siltikin, alapää vaan katoaa ja keskiäänet pomppaa paremmin silmille noilla ts-tyylisillä polkimilla. Tässä ei voi muuta kuin komppailla Antti1:a. Mä luulin, että Recto on hurja vehjes.. Se oli kuitenkin yllättävän laimea ja kesy TS9:n kanssa. En tiedä, ehkä en vain osannut säätää sitä, mutta kun se vain pörisi matalilta taajuuksilta, eikä siitä saanut tiukkaa millään. TS vähän helpotti ongelmaa, mutta silloinkin tulikaikennäköistä kohinaa ja kihinää soundiin mukaan. Nyttemmin kun VHT:hen vaihdoin, niin voin sanoa, että tähänastisen kamarumbani ehdottomasti paras sijoitus! Tuo Ultra Lead tulee vaikka mistä vallista läpi, ja sellasen tavarajunan massalla ja voimalla, että heikompaa hirvittää ja sydämen tahdistimet sanoo poks. Tämä pönttö on paljon vihasempi laitos kun mitä Savage ja Recto oli yhdessä, mutta kyseessähän on vain mun mielipide. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. | |
![]() 20.01.2009 23:14:13 | |
Henkilökohtainen mielipide montaa Mesaa testanneena ja yhden omistaneena... En mä mitään totuuksia täällä oo kertomassakaan, kun en moisia pysty kuitenkaan sanomaan. Ketä sä ihmettelet? Toi Roadster ei lähde 1500€ ja boosteria löytyi kyllä ainakin multa. Löysä siltikin, alapää vaan katoaa ja keskiäänet pomppaa paremmin silmille noilla ts-tyylisillä polkimilla. Niin.. nää saundi asiathan muutenki täällä lähtee sormista..Omaan korvaan vain monta tiukkaa komppi kitaraa kuullu rectosta lähtevän niin livenä ku levylläki.. ni tollanen yleistys tuntu vähä hurjalta. Cocksucker! | |
![]() 20.01.2009 23:14:19 (muokattu 20.01.2009 23:15:30) | |
Tässä ei voi muuta kuin komppailla Antti1:a. Ja sama toisinpäin, kovasti samanlainen vaikutelma mulle on jäänyt sekä Rectoista että VHT:n tuotteista. Mutta ne nyt onkin soundillisesti kovin kovin erilaisia jo lähtökohtaisesti, vaikka higainia molemmat edustaa tässä tapauksessa. EDIT: Niin.. nää saundi asiathan muutenki täällä lähtee sormista..Omaan korvaan vain monta tiukkaa komppi kitaraa kuullu rectosta lähtevän niin livenä ku levylläki.. ni tollanen yleistys tuntu vähä hurjalta. Sekin riippuu, että mitä tolla tiukkuudella tarkoittaa. Mä en kuitenkaan löytänyt tiukkuutta siitä siinä mielessä, kuin mitä mä sillä miellän. Samaa mieltä oli myös koko loppu bändini ja mä siirryinkin aika nopeaan takas Diezelin leiriin... | |
![]() 20.01.2009 23:23:12 | |
Eli vielä näin tiivistelmää... Kun lonestarista on kerran otettu kliinit niin luulisi Andy timmonsit lähtevän? Ja Recton säröt niin eikö luulisi olevan aikas monipuolinen vehje. Mitenkäs muuten tuo Bold/Spongy....vaikuttaako soundiin kuinka runsain mitoin heiii! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)