Aihe: Fender Classic player 60's stratocaster 1 2 | |
---|---|
![]() 19.12.2008 14:09:11 | |
Eli, eli.. Olen tuolta http://www.dv247.com jonkin Fenderin päättänyt ostaa, kun paljon halvemmalla saa ja olen tällä hetkellä ainakin kiinnittänyt huomiota tähän: http://www.dv247.com/invt/41615/ Joten osaisiko jotkut sanoa millainen skeba on kyseessä. Onko parempia Fendereitä sillä hinnalla (max 400 euroa)? Osaatteko suositella jotain parempaa vai onko hyvä? Soitan (tarkoitus soittaa) melkopaljolti sellaista kevyestä rockista raskaaseen rockiin. Hiukan power metal -tyyliäkin. ... | |
![]() 19.12.2008 16:59:53 | |
Jaa, no en tiedä miten se jytäheviin sopii, mutta rock-kitaraksi Classic Player on suorastaan mainio peli, hintaisekseen varsinkin. Itse olen sellaisen pari kuukautta omistanut eikä erityisempää moittimista ole löytynyt, paitsi että säädöt olivat tietysti tehtaan jäljiltä jokseenkin vinksallaan (kielet rämisivät jne.). Helpostikos sellaiset kuitenkin kotikonstein saadaan kuntoon. Hyvä peruskitara kuitenkin kyseessä. | |
![]() 19.12.2008 17:29:53 | |
Mulla on tommonen tuolta ostettuna. En ole katunut, hyvä peli. Ainut vika oli että ohut E katkeili välillä. Siihen auttoi kun hioin sitä tallan läpivientiä isommalla kielellä. ----
http://guitar.pictures.fi/kuvat/
RS93, 101, 102 voittaja | |
![]() 19.12.2008 17:29:57 (muokattu 19.12.2008 17:36:44) | |
Anna mennä vaan. Taidan tilata joskus tuommoisen itsellenikin, mikäli halu toiselle kitaralle käy liian suureksi. Varsin hyvään hintaan tuolla DV:llä. Eipä taida power metalli olla mikään este straton hankinnalle. Harvoin siinä tarvetta on mörkösäröille. paitsi että säädöt olivat tietysti tehtaan jäljiltä jokseenkin vinksallaan (kielet rämisivät jne.). Helpostikos sellaiset kuitenkin kotikonstein saadaan kuntoon. Aivan ja säädöt ovat usein kalliimmissakin kitaroissa vähän, mitä ovat. Rohkeasti vaan kitara tilaukseen, jos mieli tekee. ;) | |
![]() 19.12.2008 19:48:05 | |
Onnistuuko tuolla soittamaan myös raskaampaa metallia? Vai millainen ääni on jos soittaa raskasta metallia? Mitähän tähänkin pitäis ilmoittaa?! | |
![]() 19.12.2008 20:16:22 | |
Onnistuuko tuolla soittamaan myös raskaampaa metallia? Vai millainen ääni on jos soittaa raskasta metallia? Tohon tyyliin löytyy varmaan parempiakin kitaroita kun 60's Strato... | |
![]() 19.12.2008 20:21:31 (muokattu 19.12.2008 20:22:20) | |
Onnistuuko tuolla soittamaan myös raskaampaa metallia? Vai millainen ääni on jos soittaa raskasta metallia? Kyllä siihen raskaampaan metalliin tarvitaan yleensä se humbucker sinne tallaan nyt vähintäänkin. Kyllä tuolla varmaan power metal ja rock menee. E: kyllä ne humbuckerit ois power metal tilutuksessa ihan jees, mut ei varmaankaan pakolliset, en oo niin perehtyny tilutukseen. | |
![]() 19.12.2008 22:46:17 | |
Kyllä siihen raskaampaan metalliin tarvitaan yleensä se humbucker sinne tallaan nyt vähintäänkin. Kyllä tuolla varmaan power metal ja rock menee. E: kyllä ne humbuckerit ois power metal tilutuksessa ihan jees, mut ei varmaankaan pakolliset, en oo niin perehtyny tilutukseen. *Köhököh* Ynkkä *Köhköhkhöh. Ja ainaha voi ostaa ykskelasen kokose humpukkeri.. | |
![]() 19.12.2008 23:03:36 | |
Tämä stratoilu kuulostaa omiin korviin aika vahvalta ja sankarilliselta: http://www.youtube.com/watch?v=Y6IPBN6ARkE&fmt=18 Ja onhan tosiaan Maidenilla ja Ynkällä näyttöä straton käytöstä tuollaisessa, tosin humppari (normi tai yksikelainen) varmaan toimii modernimmassa power-menossa. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 19.12.2008 23:55:13 | |
Kyllä siihen raskaampaan metalliin tarvitaan yleensä se humbucker sinne tallaan nyt vähintäänkin. Kyllä tuolla varmaan power metal ja rock menee. E: kyllä ne humbuckerit ois power metal tilutuksessa ihan jees, mut ei varmaankaan pakolliset, en oo niin perehtyny tilutukseen. hehee, eihän tuo "60's Classic" kuulosta tilukepiltä, mutta onks toi oikeesti noi jaoteltuu toi homma ?. ettei siis suju ? Power metal ja rock tilutus, ei siis ole raskaimmasta päästä, hmm ,mä taidan tulla vaan vanhaks 8) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. | |
![]() 20.12.2008 00:10:14 (muokattu 20.12.2008 00:11:27) | |
Aivan loistava keppi, mutta orkkismikit ovat kyllä melko vintage-henkiset ja ponnettomat raskaamman musiikin veivaamiseen. Kaikella voi soittaa kaikkea joo, mutta itse vaihtaisin ainakin tallaan jonkun nohevan humpparin, tai sit ostaisin suoraan jonkun toisen straton jossa on valmiina normikokoinen humppari tallassa. | |
![]() 20.12.2008 00:35:48 | |
Aivan loistava keppi, mutta orkkismikit ovat kyllä melko vintage-henkiset ja ponnettomat raskaamman musiikin veivaamiseen. Kaikella voi soittaa kaikkea joo, mutta itse vaihtaisin ainakin tallaan jonkun nohevan humpparin, tai sit ostaisin suoraan jonkun toisen straton jossa on valmiina normikokoinen humppari tallassa. Oliko sulla kokemusta myös CV Stratosta? Mitenhän veratutuu tuohon Fenkun versioon teemasta 60's Strato? Siirränpä tänne, kun tällainen on harkinnassa: Nyt kun punta ruopii syvällä alkoi taas himottamaan, josko hommaisi lopultakin Straton. Alunperin olin suunnitellut ruusupuuotelautaisen Squierin Classic Vibe 60's ostamista, kun vaahteraotelautaisia telejä on jo kaksi, ja yksi vaahteraotelautainen 80-luvun Iban "strato". Sitten huomasin että Fenderin mehikolaisen Classic Playerin saisi jos laittaisi pottiin reilun satasen lisää. Koskaan en ole stratoa omistanut ja noita speksejä tutkailemalla en osaa itselleni perustella miksi maksaisin Meksikon Fenderistä tuon satasen lisää. Skujun Classic Vibe -Teleen olen ollut tyytyväinen, ja sen perusteella uskallan odottaa myös vastaavalta Stratolta tiettyä laatua. Pidän kohtuullisen reilusta kaulasta, ja ehkä enemmän pienemmästä radiuksesta Fenderi-tyyppisissä kuin kovin lättänästä. Toisaalta molempiin olen tottunut, jos soitettavuus on muuten kohdallaan. Nauhat mieluummin medium tai pienemmät. Eli mitkä ovat selkeimmät erot speksien ja mahdollisen kokemuksen perusteella: Squier Classic Vibe 60's €248.08 http://www.dv247.com/invt/54847/ Fender Classic Player 60's €378.04 http://www.dv247.com/invt/41614/ Spekseistä jotain mitä huomasin: - Molemmissa "C"-profiili (Skujussa Modern "C") - Radius: Skuju 9,5'/Fenkku 12'' - Molemmissa nauhat medium jumbot. - Tallan osalta näyttäisi menevät Fenderille pisteet: teräsblokilla oleva "custom two-point vintage bridge". - Mitenhän mikit käytännössä eroavat? Skuju: Custom Vintage Style Single-Coil Strat_ Pickups with Staggered, AlNiCo 3 Fenkku: "Custom 69 Single-Coil Strat Pickups" Radius menee ehkä omissa kirjoissa hieman Squierille, mutta jos talla on Fenderissä oikeasti teräsblokilla, niin sen osalta sitten sinne. Muuten en noista osaa eroja löytää. Työn ja materiaalien laatu ei sitten pelkkien speksien ja kuvien kautta tietystikään selviä. Mutta CV Telen perusteella minulle riittävä. Niin, ja tietysti olisiko tuossa noiden välissä jotain hyvää Meksikon Fenkkua, Squiereista otan tuon jos ko. merkkiin päädyn? Olen laittamassa tuonne yhtä tilausta sisään, mutta niitäkään kamoja ei ole DV:llä varastossa, joten voisi laittaa tuonne joulun yli tilauksen muhimaan. Jos hinnat vielä selvästi tippuu kurssimuutosten takia niin pitää sitten kokeilla perua ja uusia tilaus. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 20.12.2008 00:41:30 | |
Noh, ite ottaisin ehdottomasti Classic Playerin tuolla hintaerolla... Squjut ovat hyviä hintaisikikseen, mutta CP:t ovat oikeasti jo melko hyviä. Nuo mikit etenkin eivät Squierissa vakuuttaneet kun kaupassa testasin... | |
![]() 20.12.2008 01:06:53 | |
Noh, ite ottaisin ehdottomasti Classic Playerin tuolla hintaerolla... Squjut ovat hyviä hintaisikikseen, mutta CP:t ovat oikeasti jo melko hyviä. Nuo mikit etenkin eivät Squierissa vakuuttaneet kun kaupassa testasin... Mulla oli tosiaan Classic Player '60, jonka möin pois Skujun Classic Vibe '50:n tieltä. Classic Playerin kaula sopi omaan kouraani hiukan paremmin, mutta Classic Viben mikit soundaavat mielestäni paremmalta. Laadullisesti molemmat ovat ihan huippua, ehkä Classic Player pitää vireen ihan snadisti paremmin. Huippukeppejä molemmat. | |
![]() 20.12.2008 22:49:22 (muokattu 20.12.2008 22:52:30) | |
Onnistuuko tuolla soittamaan myös raskaampaa metallia? Vai millainen ääni on jos soittaa raskasta metallia? Ei onnistu. Piste. Mulla oli tuollainen jonkin aikaa testissä. Kaikesta uusvintage-uskottavuudestaan ja kauneudestaan huolimatta meni takaisin kauppaan. Jopa mun Japsi-Tokailla onnistuu standardi-classicmetal/hardrock paremmin kuin 60's Classic Playerillä. Ja kaikesta Tokaita kohtaan tuntemastani rakkaudesta huolimatta, jos siinä pitää jotain moittia, niin mikkien ponnettomuutta etenkin ronskimilla säröillä... Fenderin puhtaat soundit oli kyllä ihan ok. Testaamassani Classic Playerissä oli kaiketi huonoin häiriösuojaus kaikista viime aikoina soittamistani/testaamistani kitaroista. Edes perus overdrive-pedaalin kanssa hurinat olivat lähes sietämättömät (toki reenikämppämme on aika epäkiitollinen paikka testata, mutta silti...). Keskimikki ei ole RW/RP, joten hurinoita ei pysty monen straton tapaan eliminoimaan. Kaiken kaikkiaan kitara oli mulle pettymys. Ketjussa mainittu Squier CV on lyhyen testaamisen perusteella kiinnostavampi kitara, IMHO. Tietty pitää muistaa, että yksilöitähän nuo aina ovat...no hard feelings, anyone. ;-) GAS in the bottom, put it any way you want... | |
![]() 02.01.2009 16:32:46 (muokattu 02.01.2009 20:46:04) | |
Melkeinpä 60s Classic Player lähti jo tilaukseen...ja ehkäpä myös lähteekin, mutta kun ei ole ollut mahd. testata 50s classic playeria tai siis lähinnä 57/62 vs. custom 69 single-coil mikken erot lähinnä tässä kiinnostaisivat tai sopivuus... miten sen nyt määrittelisi: "vintagesävyiseen" blues/rock/roots tyyppiseen jamitteluun. Sinänsä tuo 60s CP:n ruusunpuu otelauta ja sunburstväritys olisivat aika maukas yhdistelmä. Edit: No lähti tilaukseen eli odottelua sitten. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." | |
![]() 09.02.2009 20:59:36 | |
Ostinpa tollasen kepin dv247:stä. Tuli vain mieleen miksi kyseinen pulju voi myydä tavaraa noin paljon halvemmalla. Pieni aavistus on asiasta. Kitarat mahdollisesti c-luokkaa...Kukaan sitä ei voi todistaa, mutta epäilenpä vahvasti. Minun kitarani oli käyttökelvoton. Kaulanauhat päin ******ä. Yksi nauhoista oli melkein millin korkeampi kuin muut. Tarkemmassa tarkastelussa koko kaulan nahoitukset fiturallaan. Ongelmaa oli peitelty asentamalla helvetin korkea kaulasatula. En viitsinyt lähettää takasin, annoin kyllä palautetta. Mutta eipä sieltä tullut minkäänlaista vastausta. Kitara oli kyllä halpa. Nauharempan ja mikrofonien vaihdon jälkeen kamppeesta sai toimivan. Mutta hintahan se nousee samoihin loppupeleissä suomesta ostetun kanssa. Paskaa tuli kouraan, mutta riskit tällaiseen sokko-ostoonhan aina on olemassa. Tämä oli ehkä ensimmäinen ja viimeinen ostos kyseisestä lafkasta. Hyvää tuuriakin voi varmasti olla, muttei minulla. Takaisinlähettäminen ja odottelu ei sopinut minun vartalolle. Pienenä vinkkinä, jos saatte huonon yksilön. ÄLKÄÄ tehkö MITÄÄN korjaustoimenpiteitä kitaraan. Takuu raukeaa saman tien! Fenderien kanssa yhteys fender scandinaviaan! Korjausjuttuja saa tehdä vain fenderin valtuuttama huoltoliike. Suomessa taitaa olla vain yksi liike! Onnea ja menestystä! | |
![]() 09.02.2009 21:34:59 | |
Kiitosta tuosta ohjeesta! Muuten, kauanko kyseisellä liikkellä kesti toimittaa Classic player 60's stratocaster, jos aika alkaa siitä, kun lähetit tiedot yhtiöön nettisivuilta? Mitähän tähänkin pitäis ilmoittaa?! | |
![]() 09.02.2009 22:03:07 | |
Ostinpa tollasen kepin dv247:stä. Tuli vain mieleen miksi kyseinen pulju voi myydä tavaraa noin paljon halvemmalla. Pieni aavistus on asiasta. Kitarat mahdollisesti c-luokkaa...Kukaan sitä ei voi todistaa, mutta epäilenpä vahvasti. Minun kitarani oli käyttökelvoton. Kaikenlaisia salaliittoteorioita voi tietysti esittää, mutta enpä usko, että sinun tapauksessasi on kysymys muusta kuin huonosta onnesta. Edulliset hinnat selittyvät kahdella seikalla: 1) punnan halpa kurssi ja 2) Britannian 15%:n arvonlisävero. Jos laskee hinnan 22%:n arvonlisäverolla ja muuntaa puntahinnat euroiksi "normaalimmalla" punnan kurssilla (n. 1,4 eur), hinnat alkavat näyttää melko tavanomaisilta. Sitäpaitsi sama liikehän myy kaikkea muutakin tavaraa kuin kitaroita selvästi täkäläisiä (ja Saksan) hintoja halvemmalla. Enpä usko, että jossain audiointerfaceissa tai digitaalipianoissa on samalla tavalla yksilöeroja kuin kitaroissa. | |
![]() 09.02.2009 22:20:40 | |
Minun kitarani oli käyttökelvoton. Kaulanauhat päin ******ä. Yksi nauhoista oli melkein millin korkeampi kuin muut. Tarkemmassa tarkastelussa koko kaulan nahoitukset fiturallaan. Ongelmaa oli peitelty asentamalla helvetin korkea kaulasatula. Hmm joo, sen verran yhdyn tähän että mulla tosiaan lähti ala-arvoisesti nauhoitettu classic player jaguar takaisin dv:lle jokunen aika sitten. Liekö huonoa tuuria vai mitä, mutta punomattomien kielten puolelta ylänauhat oli aika rumaa katseltavaa. Yksi nauha oli myös hiottu littanaksi. Jopa sähkökitarat kaukaa kiertävä naisystäväni huomasi että nyt on meksikon verstaalla hätäilty. Upsin seurannan mukaan palautus on vastaanotettu viime keskiviikkona, dv:stä ei ole luonnollisesti tullut mitään infoa tilanteesta. JAUUU muumiii | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)