Marwel 11.12.2008 11:30:25 | |
---|
Olisi vahvistimen hankinta alla ja 2 kanavainen Mesa dual recto olisi mielessä. Käytettynä tällä 1.3 usd kurssillaki ebaystä osta heti noin 900-1000€. 1 - Kysymys kuuluu paljonko porukka on maksanu muutos sähkö töistä Siis 110-->220 vai miten ootte tuon ongelman hoitanu. 2 - kysymys mitä noin suunnilleen ton kokosen vahvistimen kulut on ton osto hinnan päälle.. Tietyst alvit ja tullit osaan laskea mut rahti lähinnä kiinnostaa ja sen eri vaihtoehdot eli millä halvin. Jos ei omatoimi matkalla itse tuo. Siinäki paino ongelma eli ei ehkä järkeä siinäkään. 3- kysymys.. Kannattaako hankkia Flight Case vai uskaltaako postittaa jossain pahvilootas? kuinka herkkiä vehkeitä.. Putket tiesti pois sisältä mut pitääkö jotain muuta vielä ottaa huomioon. Kattelen vielä jonku aikaa jos lähempää löytyis.. mut jos tuo dollarin kurssi ei huonone/täältä ei löydy asialliseen hintaan täytyy sitte tilailla amerikoista. Kertokaa toki kokemuksianne vastaavista tilanteista kannattaako kyseiseen operaatioon edes lähteä. Cocksucker! |
Detox 11.12.2008 11:48:50 (muokattu 11.12.2008 11:52:06) | |
---|
Itse pohdiskelin samaa asiaa muutama vuosi sitten. Ei niitä vahvarin sähköjä tarvitse muuttaa, ostat vaan adapterin joka laskee virrat 230V -> 110V. Hinta ei ole ihan päätä huimaava, tsekkaa esim. nämä: http://www.yeint.fi/index.php?main=64&productCat=1589 Omasta mielestä tuosta koituisi liikaa päänvaivaa joten hankin ihan Mark IVn EURO version (230V) saksasta. Kyllä noita vahvareita voi lähetellä ihan hyvin seim UPSin kautta, ainakin itselleni tuli Mesan omassa laatikossa hyvin pehmustettuna orkkis pehmusteita vähän pimpattuna vaahtomuvilla hyvin perille, putketkin ehjänä! Hintaa lähetykselle tuli muistaakseni n 100€ mikä on mielestäni ihan kohtuullinen n. 50kg:n paketille. Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!! |
nikoniko 11.12.2008 13:38:04 (muokattu 11.12.2008 13:42:34) | |
---|
2 vahvaria oon tilannu ilman ongelmia. Kannataa varmistaa, että pakataan asiallisesti ja ei vakuutuksesta ja/tai seurantanumerosta haittaa ole. Asiakaspalvelu ollut paljon parempaa, kuin Suomessa ja volttimuuntajia löytyy esim: ebaystä. Joku n.30 pakettia tullut ehjänä perille ja ainut pelottava mörkö on Suomenposti... kilpailu vois tehdä ihan hyvää... EDIT: http://shop.ebay.com/items/__voltag … 6Q2ec0Q2em359?_trksid=p3286.c0.m359 Mulla tommonen 500W ja hienosti toimii Kulttuurista puolet on tuuria |
Detox 11.12.2008 13:50:06 (muokattu 11.12.2008 13:52:33) | |
---|
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!! |
nikoniko 11.12.2008 14:13:49 (muokattu 11.12.2008 14:17:08) | |
---|
Noissa on hyvä olla reippaasti varaa, mutta tollanen halpis (alle 16€) herättää kyllä jo hieman epäilyksiä. No tietty, jos se toimii hyvin niin mikäs siinä... Juuri näin, 100W:n (eri merkki, kun toi 500W) sain sulatettua 18W vahvarilla. Noi Metallipurkit vastaa laadulta niitä mitä Clas Olsson myi ennen. Siellä laatu maksoi 25e Kulttuurista puolet on tuuria |
Antroid 11.12.2008 14:31:09 (muokattu 11.12.2008 14:33:11) | |
---|
Ja sitten treeniksellä kannattaa vahtia, että jengi käyttää sitä muuntajaa jos soittelee sen kanssa. Ei oo yks eikä kaks jenkkisähköillä toimivaa vahvistinta kun on menny sen takia, että vahtimattomat kaverin kaverit tunkee siihen epähuomiossa suomivirtapiuhan ja päästää käyttösavut pihalle masiinasta... Claes Ohlsonin muuntaja on toiminu ainakin mulla ihan moitteettomasti. Ilmeisesti edelliselläkin omistajalla...:P |
Mr. Speed 11.12.2008 15:05:57 | |
---|
Ja sitten treeniksellä kannattaa vahtia, että jengi käyttää sitä muuntajaa jos soittelee sen kanssa. Ei oo yks eikä kaks jenkkisähköillä toimivaa vahvistinta kun on menny sen takia, että vahtimattomat kaverin kaverit tunkee siihen epähuomiossa suomivirtapiuhan ja päästää käyttösavut pihalle masiinasta... Claes Ohlsonin muuntaja on toiminu ainakin mulla ihan moitteettomasti. Ilmeisesti edelliselläkin omistajalla...:P Se hyvä puoli noissa step down muuntajissa on, että jos mahdollinen virtapiikki iskee pistorasiasta, ei vahvari ole vaarassa, vaan muuntaja kyrvähtää eka. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Dropped C 11.12.2008 16:29:59 | |
---|
Ja sitten treeniksellä kannattaa vahtia, että jengi käyttää sitä muuntajaa jos soittelee sen kanssa. Ei oo yks eikä kaks jenkkisähköillä toimivaa vahvistinta kun on menny sen takia, että vahtimattomat kaverin kaverit tunkee siihen epähuomiossa suomivirtapiuhan ja päästää käyttösavut pihalle masiinasta... Claes Ohlsonin muuntaja on toiminu ainakin mulla ihan moitteettomasti. Ilmeisesti edelliselläkin omistajalla...:P Mun omistuksessa ollutta jenkkivaffaria ei ainakaan olisi ilman massiivista väkivaltaa saanut millään suomalaiseen pistorasiaan. http://en.wikipedia.org/wiki/NEMA_connector |
Antroid 11.12.2008 16:48:48 | |
---|
Mun omistuksessa ollutta jenkkivaffaria ei ainakaan olisi ilman massiivista väkivaltaa saanut millään suomalaiseen pistorasiaan. http://en.wikipedia.org/wiki/NEMA_connector Joissakin on katsos irroitettava virtapiuha, jonka paikalle voi sitten tumpeloida suomalaispäisen johdon. |
cr4b 11.12.2008 19:05:35 | |
---|
Kannattaa varmistaa, että muuntaja on maadoitettu, voi vahvari hurista sangen häiritsevästi, mikäli ei ole. It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire. |
Marwel 13.01.2009 10:25:37 | |
---|
No joo Mesan Triple Recto tuli hankittua. Eli nyt pitäis tuo step converteri vielä saada. Onko suomessa firmoja jotka noita myy , Vai kannattaako suoraan vaikka saksan ebaystä tuo hankkia. Onko laatueroja mihin ei pidä sortua ym ym? Cocksucker! |
syndrome- 13.01.2009 11:54:01 | |
---|
No joo Mesan Triple Recto tuli hankittua. Eli nyt pitäis tuo step converteri vielä saada. Onko suomessa firmoja jotka noita myy , Vai kannattaako suoraan vaikka saksan ebaystä tuo hankkia. Onko laatueroja mihin ei pidä sortua ym ym? Ihan mielenkiinnosta, tuliko miten paljon hintaa, jos tuon nyt jenkkilästä siis tilasit? |
Marwel 13.01.2009 12:27:03 | |
---|
Jenkeistähän tuon ostin. Dualia olis saanu todella halvallaki.. noin 800$ plus rahti niitä meni.. mut noita tripejä aika vähä myynnis ja vähä reilu tonni piti siitä maksaa. Eli kotiin tulleineen ja alveineen tällä kurssilla noin 1300€ Cocksucker! |
Detox 13.01.2009 12:58:01 (muokattu 13.01.2009 12:59:20) | |
---|
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!! |
Dropped C 13.01.2009 13:05:15 (muokattu 13.01.2009 13:15:49) | |
---|
Nää on huippuja, mut on sit varmaan kyllä kalliimpiakin. Luulisin että noista oikea malli olisi KM630.110: http://www.trafox.fi/index.php?id=293 Mulla oli tuollainen 350VA malli 60W:n putkistyrkan kanssa ja pelitti kyllä ilman mitään huroinoita, yms. loistavasti. Luulen vaan että 150W:n putkari popsasee verkosta sen verran että tuo 630VA:n malli on tarpeen.... |
Ben_D 13.01.2009 13:19:37 | |
---|
En jaksa aikasempia postauksia lukea, mutta kehtoan ostamaan osoitteesta ebay.de Olen tuolta mm. yhden Mesa Dual Rectifierin ostanut reilulla tonnilla. Yhden ENGL Savagen hintaan 900e. Eikä tarvi miettiä tulleja, alveja tai jännitteitä. Fierce New EP Streaming@http://www.myspace.com/fiercemetal |
Marwel 13.01.2009 16:00:02 | |
---|
Kyllä saksassa tällähetkellä muutaman satasen kalliimpaa. Ja tarjonta niukempaa,, Kieli muuri.. Itelle oli helpompi hankkia jenkeistä. Cocksucker! |
Ben_D 13.01.2009 16:15:15 | |
---|
Kyllä saksassa tällähetkellä muutaman satasen kalliimpaa. Ja tarjonta niukempaa,, Kieli muuri.. Itelle oli helpompi hankkia jenkeistä. Jeah..helpompi + kalliimpi + vaikeempi = rahdit, tullit, alv, jännitteet, mahdollinen rahtien katoaminen, selvittäminen jne. Fierce New EP Streaming@http://www.myspace.com/fiercemetal |
Marwel 13.01.2009 20:27:37 | |
---|
Kyllä saksassa tällähetkellä muutaman satasen kalliimpaa. Ja tarjonta niukempaa,, Kieli muuri.. Itelle oli helpompi hankkia jenkeistä. Jeah..helpompi + kalliimpi + vaikeempi = rahdit, tullit, alv, jännitteet, mahdollinen rahtien katoaminen, selvittäminen jne. No jokaiselle jotain. Eihän tähän mitään absoluuttista totuutta ole vai onko? Sulle helpompi mulle vaikeempi ja toisin päin. Onneks eletään suht vapaassa maailmassa ja sitä myötä vapaus valita. On tuolta saksastaki/briteistä ja euroopasta tullu tilailtua itekki ja ei.. ei sekään aina niin ruusuilla tanssia ole. Joskus tuntuu että siihen lähi kivijalka kauppaan kaikista hankalin mitään saada.. Cocksucker! |
Ben_D 13.01.2009 21:43:01 | |
---|
Onneks eletään suht vapaassa maailmassa ja sitä myötä vapaus valita. Toki....se on sitten eriasia, mikä on järkevää ja mikä ei. Fierce New EP Streaming@http://www.myspace.com/fiercemetal |