Aihe: Pedaalikattauksen rakennus Lespa-Marsu Rock-Stoner-Psych
1
dbasteroid
18.02.2009 00:17:37

AWE!

Nyt olisi pedaali-arsenaali saatava kuntoon. Muutama muljutin puuttuu ja siihen kommenttia kaivataaan.

Soundi on sitä 60-70-lukua..
Vahvistin yliajettuna (puhtaat skebanvollalla)

Nyt mennään näillä:
Lespa-kopio---> EH LPB1 tai EH Double Muff tai EH Big muff ---> marshall 1959X----> keinokuorma----> Framus 2x12

Säröt on siis hallussa kutakuinki, mutta siihen lisäksi?

Haluan treble boosterin, flangerin, + jonkun muljuttimen
Flanger on kai electric mistress muita vaihtoehtoja?
Treble Booster joko itsetehty tai EH Screeming bird. Muita vaihtoehtoja?
Ja "muljutin" olisi EH:n Worm ekstrapedaalilla maustettuna. Tästä tulisi tremolo ja chorus..
Syököhän nuo singnaalia paljon?
Ja mikä järjestys kyseisille pedaaleille/muille ehdokkaille?

varastossa vielä eli jo nyt itsellä:
EH Holy grail
Schaller Wah Wah/Fuzz (tämä ehkä tulee mukaan lopulliseen settingsiin)
IBANEZ - Bi-Stage Phaser BPL
Boss DD-3
+ paljon muita outouksia
oksatboys
18.02.2009 08:30:53 (muokattu 18.02.2009 08:32:43)

Vätkytys-efektit jos haluaa samasta purkista, niin tc electroniksin novamodulator on todella hyvä siihen hommaan. Vaikka ei se kovin vintage-henkinen ole tietenkään :D. Monipuolisilla säädöillä ja säätövaroilla saa kuitenkin sekä vanhemmat että uudemmat soundit aikaiseksi.

E. Melkeimpä voisin artikkelin väsätä novasta, kun paljoa ei juttuja tunnu löytyvän.
ringmodulator piristää kummasti!
Spike
18.02.2009 19:34:08
Itse sijoittaisin parempaan kaappiin, mutta joku overdrive tai oktaaveri tois tohon viel monipuolisuutta.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
Kunnallisjäte
19.02.2009 08:49:26 (muokattu 19.02.2009 09:01:57)

Eks toi setti oo aika lailla kasassa?

Mul on järjestys wahi, buffer-viritin, booster+od, bender-fuzz, chorus, delay. Aika lailla standardi. M-netti perusvastaushan tässä kuuluu, että kokeilemalla selviää, mutta musta toi perusjärjestys on riittävän toimiva.

Treble boosteriksi itse hankkisin jonkun rangemaster kopion, niitä saa käytettynä huntin pintaan. Mul on ollut Kitarapajalta ostettu Bad Penny Boosteri, oli hyvä, mutta volamäärä oli hirveä. Myös HBE:llä on niitä Germania boostereita (jotka lienee hyviä pelejä), niitä on viimeaikoina myös torilla näkynyt.
Torilla on tällänenkin:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=293614

Oli myös Diazin rangemasteri, mutta se tais mennä.

Ite tosin luovuin rangemaster-boosterista, koska se pitää vähän liikaa meteliä.. Tai siis nyt mulla on Eternity overdrive, joka toimii trebeleboosterina.
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Terry Pantheras
19.02.2009 09:51:26
Mun kattaus menee näin:

Les Paul - Bossin pedaaliviritin - Russian Big Muff - RMC Wizard Wah - Seymour Duncan pickup booster - Soldano Hot Rod 50 - Marshall 1960B 4x12 kaappi johon asennan vielä Celestion G12H Heritaget ja Anniversaryt ristiin.

Joten tuossa kun Muffi on ennen wahia, niin saa semmosen tosi happosen suhina-sweepin aikaseksi muffin ollessa päällä, kannattaa testiä! Flangereista itse olen jostain syystä tykästynyt Bossin HF-2:en.

Mutta noista mun pedaaleista sen verran, että Muffilla haen sitä muhkua, pullaa ja pörinää hitaampiin ja sludgempiin riffittelyihin. RMC Wizardi taas on paras wahi millä oon ikinä soittanut ja se on true bypass, eli ei syö signaalia ollessaan pois päältä ja päällä ollessaankin sen voi jättää melkeinpä mihin asentoon tahansa ja silti nuotit erottuu. Sit vielä ton muffin kanssa spugedeliahöyrytystä... SD boosterilla saan lisää rosoa ja räkää sekä tiukkuutta Soldanon omaleimaisen särön päälle - joko sooloissa tai nopeammissa riffeissä.

Soitetaan siis semmoista raskasta ja groovaavaa möyhintää ála High On Fire, Down, Entombed, Black Sabbath, Weedeater ja hitusen Mastodoniakin on mausteena...
Höpsis töppöseen!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)