samsonov 26.03.2009 21:25:36 (muokattu 26.03.2009 21:37:26) | |
---|
Hei! Uus hieno peruskoulu valmistuu ens kevääksi ja ollaan tässä musiikkiluokan laitehankinnoista vastaavan kanssa pyöritelty et mitä laitteita sinne ostetaan. Kitarakamat on vielä vähän auki ja aattelin kysästä viisaammilta neuvoa. Hintakatto pyörii siinä ~viidensaan~ tienoilla. Tila on isohko, noin 80 neliöö. Varmasti koulukäytössä etuja ois semmone terve perussaundi, clean kanavaa käytetään varmasti enemmän ku säröä. Luotettava pomminvarma laite kun tulee melko monta vuotta oleen kovassa käytössä. Musiikkikaupat tarjos seuraavia mallintavia comboja: Voxin Valvetronix Line6 Spider 75w Rolandin Cube 60 Kitara tulee olemaan hyvin todennäköisesti humppareilla varustettu suht laadukas keppi merkkiä ESP. Musiikki mihin pitäs taipuu..no mitä ny koulussa soitellaan, pop ja rock. Näillä annetuilla tiedoilla, mitä suosittelette? "Peli on raakaa, mutta julmaa" |
reppana 26.03.2009 21:28:57 (muokattu 26.03.2009 21:29:29) | |
---|
Voxi on varmasti perus hyvä tai tuo cube. Putkivahvistinta sinne ei kannata varmaankaan hommata koska, en usko että oppilaat osaavat antaa niiden lämmetä jne. Harjottelemalla oppii, paitsi minä. |
pietari-poika 26.03.2009 21:41:04 | |
---|
Kysäsenpä, onko toi kitara merkkiä ESP ihan ESP vaiko LTD? Omakohtaisesta kokemuksesta tiedän ettei kouluissa kitarat ole missään parhaassa kunnossa. :D Ei silti, onhan meidänkin koulussa aito Les Paul Studio sekä joku aito Fenkku, jossa tallan säädöt ihan perseellään. Molemmat ottaneet hittiä aikalailla. Lisäksi pari hapis-ibanezia jotka on vielä huonommassa kunnossa :D:D:D Koulumme vahvareina toimii Hughes & Kettnerin mallintava(?) sekä pari muuta vahvistinta joiden merkeistä/mallintavuudesta/putkista en ole yhtään varma. Varmasti mallintava on hyvä valinta kouluun, kun ei siellä mitään kuningas-säröjä tarvita. Esp Horizon & Line6 Pocket Pod |
oiva tumpeloinen 26.03.2009 21:42:20 | |
---|
Mä en kyllä koululle ostais mitään hedelmäpelejä. Niissä on liian monta kivaa nappia, mitä jokaisen pitää saada painaa. Ei ole varmaan mikään pitkäikäisin kone semmoinen. Ei sen puoleen, en kyllä ostais ESP:täkään koulukäyttöön, mut siitä ei vissiin ollut kysymyskään. |
epi2 26.03.2009 21:44:21 | |
---|
Meijän koululla on Cube 60 ja se on pelittäny hyvin, tosin meijän koulun kitaran on niin perseestä että... |
Yrms 26.03.2009 21:50:06 (muokattu 26.03.2009 21:52:07) | |
---|
Meillä tais olla yläasteaikoina Hughes&Kettnerin Edition Blue 60 wattiset combot ja oli erittäin passelit koulukäyttöön. Yksinkertaiset säädöt ja kouluhyväksytyt soundit. Äffästä varmaan lähtee... Ja tähän tarkotukseen riittää vielä halvemmat 30 wattiset versiot aivan hyvin www.mikseri.net/blindways |
Fenton 26.03.2009 21:52:42 | |
---|
On hienoa, että kouluja vielä myös rakennetaan ja musiikin päällekin vielä ymmärretään. Transistorivahvistin olisi varmaan koulukäyttöön varmatoimisin. Vox Valvetronikissakin on yksi putki. Hyvää peruskamaa olisivat esim. Fenderin Frontman-sarjan vahvistimet. Kaksi kanavaa ja hintakin sopisi. http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=7ae728 |
JuSu 26.03.2009 22:00:36 | |
---|
oiva tumpeloinen: Mä en kyllä koululle ostais mitään hedelmäpelejä. Niissä on liian monta kivaa nappia, mitä jokaisen pitää saada painaa. Ei ole varmaan mikään pitkäikäisin kone semmoinen. Mä näkisin asian myös näin. Suosittelisin Tech21 Trademark -vahvistimia, 30 tai 60 -wattinen tarpeen mukaan. JuSu Mitäs sulle kuuluu? |
Kuljukka 26.03.2009 22:05:49 | |
---|
JuSu: Mä näkisin asian myös näin. Suosittelisin Tech21 Trademark -vahvistimia, 30 tai 60 -wattinen tarpeen mukaan. JuSu Komppaan, aivan toimivia pelejähän nuo. |
Henkka1000 26.03.2009 22:19:52 | |
---|
Meillä on koululla Cube30 ja Line6 Spider 30W, ja ne riittää ainakin tehojen puolesta reilusti, myös noissa kevätjuhlien tapasessa. Munsta ei ainakaan oo mitään jarkeä ostaa yhtään sen isompia, oikeestaan se 30W:kin on liikaa harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Niin ja on meillä joku random-Behringer siellä, jossa on niin paljon nappeja ettei sitä osaa käyttää oikeesti kukaan. :D Kun painaa nappulaa, tulee tarjoilija, ja kun painaa tarjoilijaa, tulee nappula. Tai näin ainakin silloin 60-luvulla kun minä olin nuori.. (Kukkis 77) |
samsonov 26.03.2009 22:44:52 | |
---|
Joo kitaraksi ovat Oulussa tarjonneet ESP Ltd mh250 skebaa, kiinteällä tallalla. Tuo ois ainakin aivan luksusta verrattuna niihin mitä oli tarjolla omilla kouluajoilla. Joku kiinteetallanen, helpposoittonen jämäkkä kitara kuitenki. Sinnehän tulis Gibsonia, Martinia ja Mesaa jos olis upporikas kunta. "Peli on raakaa, mutta julmaa" |
oiva tumpeloinen 26.03.2009 22:48:07 | |
---|
samsonov: Joo kitaraksi ovat Oulussa tarjonneet ESP Ltd mh250 skebaa, kiinteällä tallalla. Tuo ois ainakin aivan luksusta verrattuna niihin mitä oli tarjolla omilla kouluajoilla. Joku kiinteetallanen, helpposoittonen jämäkkä kitara kuitenki. Sinnehän tulis Gibsonia, Martinia ja Mesaa jos olis upporikas kunta. Kyllä mä ehkä kuitenkin lähtisin liikkeelle jostain Stratosta. Ehkä läskimallisesta, jos on niitä hewistejä paljon (niin kuin todennäköisesti on). Siihen perään just joku TM30 tai 60. Sillä pitäis mennä kaikki, mitä koulussa kaivataan. |
hapan 26.03.2009 22:58:30 | |
---|
Komppaan oivaa siinä, että ei kannata mitään multimallinnusjoulukuusta sinne hommata. Joku perus pari-kolmekanavainen trankku/hybridi, esim. Kettnerin Edition Blue 60 tai vaikkapa Laneyn TF200. Ja kepiksi jotain perusosastoa myös, Stratossa liikaa liikkuvia osia, eli Les Paulia/Teleä miettisin ensimmäiseksi. |
ballfish 26.03.2009 22:58:55 | |
---|
Ihan hyvin Spider on toiminut lukiolla. "Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori |
Ziggy Bubba 26.03.2009 23:08:51 | |
---|
Tech 21:n Trademark-sarjalle täältäkin suositus - sopivan simppeli käyttää ja soundaa hyvältä. Kumma kyllä, se 120-wattinen peli ei pelittänyt omaan korvaan yhtään niin nätisti kuin nuo vähän snadimmat... |
Boldari 26.03.2009 23:09:12 (muokattu 26.03.2009 23:10:05) | |
---|
Hämikset on kyllä aika kuraa. Varsinkin jos on toinen keskiääniosastolla operoiva instrumentti kehissä. Hukkuu taakse sellaiseksi ihme sihinämatoksi. Peavey Vypyreitä ei ole itse tullut testattua, mutta osta koululle ja tee artikkeli, hehe. I am the Holy Half-Dead, the lord of the Necroloids |
ballfish 27.03.2009 00:24:22 | |
---|
sikki-six: Tech 21:n Trademark-sarjalle täältäkin suositus - sopivan simppeli käyttää ja soundaa hyvältä. Kumma kyllä, se 120-wattinen peli ei pelittänyt omaan korvaan yhtään niin nätisti kuin nuo vähän snadimmat... Omistuksessa on tuo 60. Kyllä muuten toimii, suosittelen. "Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori |
tommiot 27.03.2009 08:44:03 | |
---|
Meillä on noita Techejä vaikka kuinka paljon täällä koululla, ja kaikki ne taitaa olla vielä ehjiä. Eli voi suositella. Saundikin on ihan ok. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
jarmo vh 27.03.2009 09:36:20 | |
---|
Tuo LTD on varmasti sopiva valinta kitaraksi. Yksikelainen mikki olis tosin kiva puhtaita soundeja ajatellen. Mulla on tuolta koulumaailmasta kokemusta näin aikuisiälläkin, joten rohkenen sanoa, että kiinteätallainen on parempi kuin vibratalla. Ensimmäisenä ja tärkeimpänä perusteluna kitaran virittäminen ja vireessä pysyminen. Jos kitarassa on kampi, niin se on aloitteleville kitaristeille suuri houkutin. Sitä vaan pitää kokeilla. Ja sitten viritetään taas... Toinen juttu on sitten se, että kouluilla on harvoin henkilöä, joka säännöllisesti huoltaa ja säätää kitaraa. Yksinkertainen laite on varmempi valinta. Samat tarinat vahvistimen suhteen, yksinkertainen kahdella kanavalla varustettu transistorikombo on varmin ja tod.näk. kestävin valinta. Mallintavat digivehkeet on kivoja kyllä mutta kouluun hankkisin perinteisemmän pelin, esim jo esille tulleet H&K, Tech 21, miksei myös Peavey. Vahvistimessa olisi hyvä olla myös asiallinen särösoundi, vaikka sitä vähemmän käytetäänkin, niin se on kuitenkin se juttu mikä lapsia/nuoria kiinnostaa. Musiikki on kuin ruoka. |
Yrms 27.03.2009 09:38:48 | |
---|
Toi Tech 21 Trademarkin 30 w versio soundaa mun mielestä vielä paremmalta kun 60 wattinen, ja mökää riittää musantunneille varmasti www.mikseri.net/blindways |