workingclasshero 30.03.2009 14:26:04 | |
---|
Olis kitaran uusiminen tullut ajankohtaiseksi ja siihen kaipailisin vähän mielipiteitä. Pitäs löytää sellanen kitara mikä soveltuisi ensinnäkin perinteiseen suoraan rokkenrolliin, mutta taipuisi mielellään myös vähän raskaampaan rymistelyyn.. Entinen Les Paul mielestöni ihan toimiva molempiin tyyleihin, mutta ehkä joku vähän nopeampi ja ohutkaulaisempi saattaisi olla seuraava.. Ei kuitenkaan mitään ihan puhdasta tilu-keppiä.. Edullinen kitara kuitenkin olisi haussa ja hintaa sais olla max joku 600€.. |
dropD 30.03.2009 14:32:49 | |
---|
SG:ltä kuulostaa... |
Estranged 30.03.2009 14:36:26 | |
---|
dropD: SG:ltä kuulostaa... Sama tuli täälläkin mieleen. G:n Stankkuun tosin ei taida ihan 600e riittää käytettynäkään, mutta Fadedia, Specialia, mitä näitä on.. Tai Tokai? "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787 |
dropD 30.03.2009 14:39:25 | |
---|
Estranged: Sama tuli täälläkin mieleen. G:n Stankkuun tosin ei taida ihan 600e riittää käytettynäkään, mutta Fadedia, Specialia, mitä näitä on.. Tai Tokai? Tai 61' kopsuja epi, grassroots, vintage... Fadedin metsästyksestä vois lähtee liikkeelle. |
Icy-Sun 30.03.2009 14:50:40 (muokattu 30.03.2009 14:51:21) | |
---|
Tuplat... |
Icy-Sun 30.03.2009 14:50:50 | |
---|
vähän nopeampi ja ohutkaulaisempi Tämä ei minusta korreloi kaikkien kohdalla ollenkaan. Esimerkiksi itselläni on Gibsonin LP studio ja kaula on paksuhko. Kyllä minä sillä mieluummin tiluttelen kuin jollain super stratolla. Tietysti, jos itse koet ohuen kaulan nopeasoittoisena. |
Krice 30.03.2009 16:06:01 | |
---|
workingclasshero: Entinen Les Paul mielestöni ihan toimiva molempiin tyyleihin, mutta ehkä joku vähän nopeampi ja ohutkaulaisempi saattaisi olla seuraava.. Ei kuitenkaan mitään ihan puhdasta tilu-keppiä.. Kitarat ei niinkään ole nopeita, soittajat ovat. Tuohon kuvaukseen voisi sopia aika hyvin Ibanezin S-malli, tai sitten joku halvempi Fender strato tallahumpparilla. |
epi2 30.03.2009 16:33:33 (muokattu 30.03.2009 16:35:53) | |
---|
|
Tuomoo 30.03.2009 18:43:41 | |
---|
epi2: Fenkut: http://www.thomann.de/fi/fender_stdstratocaster_hss_mnbsb2009.htmKomppaan mukana. Perusrokit taipuu noilla yleensä mukavasti, eikä ne hevimmässäkään menossa huonoja _yleensä_ ole. Ja tuo kaulanpaksuus ei oikeestaan kerro mitään, joissain tilukepeissä on ohuet ja melko leveät kaulat, ja toisissa on taas aika syvät, mutta kapeat kaulat. Itellä stratossani on kapea ja paksu kaula, mutta omasta mielestä paaaaaaljon parempi ja nopeampi soitettava mitä esim. joidenkin tilu-ibanezien kaulat. Makuasia kuitenkin tämäkin. KaiPr 109 |
workingclasshero 31.03.2009 00:19:55 | |
---|
Icy-Sun: Tämä ei minusta korreloi kaikkien kohdalla ollenkaan. Esimerkiksi itselläni on Gibsonin LP studio ja kaula on paksuhko. Kyllä minä sillä mieluummin tiluttelen kuin jollain super stratolla. Tietysti, jos itse koet ohuen kaulan nopeasoittoisena. Joo tuo on tietysti totta... Paksukaulaisessa LP:ssä sitä nopeutta hillitsee lähinnä se ylimmille nauhoille pääsy mielestäni.. Tekniikkakysymys kai sekin on.. Mulla tuo LP on jotain 8 vuotta sitten ostettu J&D brothers.. Niin halvaksi kitaraksi soundaa minusta yllättävän hyvälle.. |
workingclasshero 31.03.2009 19:23:10 | |
---|
Mites ESP:n kitarat yleisesti soveltuuko muuhun kun raskaaseen musiikkiin?? Jos voisi tulla kysymykseen niin mikähän malli? Noita V- malleja olen lähinnä katsellut mutta en ole oikein kunnolla kokeillut. |
pietari-poika 31.03.2009 20:08:47 | |
---|
workingclasshero: Mites ESP:n kitarat yleisesti soveltuuko muuhun kun raskaaseen musiikkiin?? Jos voisi tulla kysymykseen niin mikähän malli? Noita V- malleja olen lähinnä katsellut mutta en ole oikein kunnolla kokeillut. LTD skeboja varmaan tarkoitat, ESP:t on ihan eri kitaroita kuin LTD:t. Mikeistä (ja puusta) riippuu aika paljon se soveltuvuus eri musatyyleihin. http://espguitars.com/guitars_ec.htmlTossa on EC:eitä, lespaulmallisia siis. Noissa on kyllä muistaakseni ohkasempi kaula kuin normilessussa. Tokaylin on duncanin mikeillä jotka nyt soveltuu humpasta heviin. http://espguitars.com/guitars_h.htmlTossa on H-sarjalaisia, ylimmässä duncanit. Paras vaihtoehto kyllä kitaraa etsiessä on mennä musiikkikauppaan testailemaan. Esp Horizon & Line6 Pocket Pod |
aalataur 31.03.2009 20:10:52 | |
---|
Itellä stratossani on kapea ja paksu kaula, mutta omasta mielestä paaaaaaljon parempi ja nopeampi soitettava mitä esim. joidenkin tilu-ibanezien kaulat. Makuasia kuitenkin tämäkin. Mulla on Fenderissä paksuhko moderni C-kaula ja Jacksoneissa taas todella ohut kaula, mutta molemmat sopii itselläni käteen. Kyllä se nopeus lähtee enemmänkin sormista, jos lähtee. |