Aihe: Säröpedaalista..
1 2
staropramen
25.03.2009 05:53:47
Oiskohan tää enneminkin "aloittelijat"-osion kysymyksiä?

Mulla on vahvistimena Marsun valvestate, haluaisin siihen hiukan mureampaa säröä, eikä od 2-kanava sitä ainakaan kotisoittovolyymillä tarjoa. Kokeilin kerran Mega Distortion-pedaalia joka kuullosti hyvältä mutta oisko ehdottaa jotain muuta? Lähinnä semmoista karkeaa, alapäästään selkeämpää soundia haen.

Nyt se varsinainen kysymys. Mulla on kyllä kanavanvaihtaja, jonka avulla clean/od-vaihtelu onnistuu. Mutta mitenkäs, kun säröpedaalin kytkee clean-kanavaan ja siihen polkaisee virran niin muriseehan se, mutta entäs jos haluan soitella cleania? Kun virran polkaisee pois niin sillonhan siitä ei kuulu mitään? Vai oliko kokeilemani pedaali jotenkin rikki?
http://www.staropramen.com/
tommiot
25.03.2009 07:27:54
staropramen: Oiskohan tää enneminkin "aloittelijat"-osion kysymyksiä?

Mulla on vahvistimena Marsun valvestate, haluaisin siihen hiukan mureampaa säröä, eikä od 2-kanava sitä ainakaan kotisoittovolyymillä tarjoa. Kokeilin kerran Mega Distortion-pedaalia joka kuullosti hyvältä mutta oisko ehdottaa jotain muuta? Lähinnä semmoista karkeaa, alapäästään selkeämpää soundia haen.

Nyt se varsinainen kysymys. Mulla on kyllä kanavanvaihtaja, jonka avulla clean/od-vaihtelu onnistuu. Mutta mitenkäs, kun säröpedaalin kytkee clean-kanavaan ja siihen polkaisee virran niin muriseehan se, mutta entäs jos haluan soitella cleania? Kun virran polkaisee pois niin sillonhan siitä ei kuulu mitään? Vai oliko kokeilemani pedaali jotenkin rikki?

Kyllä se tarkoitus olisi että pedaalin pois kytkiessä se ohittaa signaalin.

Osta vaikka toi mun Bossin DS-1. Ääninäyte: http://www.mikseri.net/artists/?id=117541
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
wilo
25.03.2009 08:22:37

Säröpedaali päästää normaalitapauksessa signaalin lävitse enemmän tai vähemmän muuttumattomana silloin, kun pedaali on kytketty pois päältä. Sun kokeilema pedaali oli rikki tai säädöt jotenkin pielessä.

25.03.2009 08:58:43
Toi ylläoleva ds-1 vois toimia, tai sitten se ainainen bad monkey tai sd-1. Varsinkin jos boostaa sitä od-kanavaa, sitten sulla on kahden soundin sijaan neljä soundia eli: clean, vahvarin oma särö, purkin särö clean kanavan päällä, purkin särö vahvarin od:n päällä.
staropramen
25.03.2009 23:48:48
Simo78: Toi ylläoleva ds-1 vois toimia, tai sitten se ainainen bad monkey tai sd-1. Varsinkin jos boostaa sitä od-kanavaa, sitten sulla on kahden soundin sijaan neljä soundia eli: clean, vahvarin oma särö, purkin särö clean kanavan päällä, purkin särö vahvarin od:n päällä.

Pitääpäs testailla, toimivalla laitteella siis. Arvelinkin, että mitäs järkeä siinä muuten ois. Mullahan ois sitten itse asiassa 8 saundia: vahvarin clean+boostattu clean, sitten od 1 ja 2. Ja nämä vielä pedaalilla tai ilman.

Onhan mulla multsari jonka avulla saa miljoona erilaista kanavaa, mutta kun ei vaan kuulosta niin hyvältä kuin pelkkä marsu...
Antero5
26.03.2009 11:16:40
Toki myös Big Muff voisi vastata noita määritelmiä jonkun verran. Tosin on hyvin erilainen kun noi DS-1:t ja Bad Monkeyt. Mutta jos pääset testaaman niin kannattaa koittaa...
www.nothingrightleft.com www.theenchained.com
frank_z
26.03.2009 11:41:39
http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=132

Itelläni on tuo OS-2. Mielestäni tuosta saa aika monipuoliset, vaikkakin hieman miedot saundit irti. Sopiva boostaukseen.
Tällä hetkellä käytössä lähinnä GT-8:n loopissa ja hyvin ajaa asiansa.
McNulty
26.03.2009 11:49:40
ProCo RAT2 jos ihan perushyvän säristimen haluaa. MI Audion TubeZone OD (se uudempi malli) on kyllä todella monipuolinen niin säädöiltään kuin soundiltaankin.

http://www.procosound.com/?page=viewprod&cat=150&id=741
http://www.mieffects.com/TZinbrief.htm

Miksikö nämä? Siksi että ProCo on yleisesti hyväksytty ja käytetty perussärö, joka on kuitenkin selkeästi uniikimpi mitä perus-Bossit. Ei sillä etteikö Bossilla pärjäisi, mutta jos kaipaat "ihan jotain muuta" kuin Boss DS-1, kannattaa tuo Rotta pitää silmällä.

MI Audion TubeZone OD on monipuolinen overdrive, joka piisaa kyllä rankempaankin musiikkiin asti. Itse sain tuosta rasiasta myös fuzzahtavia soundeja pihalle. Vaffarina toimi Vox AC15, jonka oma soundi oli "lähes puhdas". Purkki meni lopulta asiakkaalle, joka kaipasi "Soldano-tyylisiä" lead-soundeja. Hieman kalliimpi säristin, mutta loihtii suht helposti hyviä OD- ja särösoundeja ihan perusvaffaristakin ulos.

Kumpaakin pitäisi päästä testailemaan Musamaailmassa.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
wilo
26.03.2009 12:49:13
Mä suosittelen hyväksi ja monipuoliseksi yleissäröksi Fulltone Distortion Prota. Sitä ei valmisteta enää, mutta niitä liikkuu käytettynä jonkin verran.
Bassolle, keskiäänille ja treblelle on omat säätimet. Ne on nimetty vähän erikoisesti ja keskiäänten säröytymisen trimmeri on loodan sisällä, mutta monipuolisuutta löytyy hyvin. Lisäksi on tavallinen hi-cut tyyppinen tone sekä saturation-säätö, jolla voi säätää saundin ja särön yleisluonnetta. Sisällä on vielä trimmeri säröytymiselle, jolla saa muokattua distortion-säätimen vaikutusaluetta.

Mulla on pedaalilaudassa kaksi Distortion Prota. Toinen on säädetty kevyelle ja kuivalle pintasärölle, toinen mehevämmälle distortionille. Saundi erottuu mukavasti bändin seasta puuroutumatta.

26.03.2009 12:53:14
Miksikö nämä? Siksi että ProCo on yleisesti hyväksytty ja käytetty perussärö, joka on kuitenkin selkeästi uniikimpi mitä perus-Bossit. Ei sillä etteikö Bossilla pärjäisi, mutta jos kaipaat "ihan jotain muuta" kuin Boss DS-1, kannattaa tuo Rotta pitää silmällä.

Turbo Ratti kyl ainakin oli aika fuzz... En itse pitänyt siitä.

Kyseessähän oli toi modattu DS-1, se on jotain ihan muuta kuin stock versio... ;)
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
j4kk1
26.03.2009 13:01:42
staropramen: Oiskohan tää enneminkin "aloittelijat"-osion kysymyksiä?

Mulla on vahvistimena Marsun valvestate, haluaisin siihen hiukan mureampaa säröä
Kun virran polkaisee pois niin sillonhan siitä ei kuulu mitään? Vai oliko kokeilemani pedaali jotenkin rikki?

Ei muuta ku ostat Bossin Metal Zöunnin!!!! !11111 Ne jotka sanoo että se on paska ei vaan osaa säätää!

Sen saa poiski päältä, mutta ei kannata otta hewi medallissa
s8na
26.03.2009 13:35:06

Moridin: Turbo Ratti kyl ainakin oli aika fuzz... En itse pitänyt siitä.

Kyseessähän oli toi modattu DS-1, se on jotain ihan muuta kuin stock versio... ;)

Veikkaan että turbo RAT on vähä omassa sarjassaan perusrattiin verrattuna. En oo kyl molemipie vierekkäi testannu. Todellakin melkonen futsi, löysä alapää ja paljo säröö. Joskus onnistuin siitä kyllä saamaan oikein massiivisen "in your face" särön. En voi kyllä suositella "yleispedaaliks" minäkään.
tommiot
26.03.2009 14:12:33
s8na: Veikkaan että turbo RAT on vähä omassa sarjassaan perusrattiin verrattuna. En oo kyl molemipie vierekkäi testannu. Todellakin melkonen futsi, löysä alapää ja paljo säröö. Joskus onnistuin siitä kyllä saamaan oikein massiivisen "in your face" särön. En voi kyllä suositella "yleispedaaliks" minäkään.

Erona oli muistaakseni clippausdiodit (alkuperäisessä rotassa pii, turbossa ledit) ja ulostulon bufferointi. Mutta en nyt ihan takuuseen mene.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
staropramen
30.03.2009 17:12:55 (muokattu 30.03.2009 17:13:23)
Oon tässä yrittäyny käydä meidän kyläkaupassa testailemassa pedaaleita, mutta kolme kertaa minut on hätistelty pois "oikeiden ostajien" tieltä. Perhana. Bossin pedaaleja oli boardi täynnä mutta eipä muuta. Ei tuo DS-1 huono ollu, Metal Zone kuulosta tiukalta mutta saakos siitä kevyempään menoon mitään iloa?

http://www.musiikkiliike.fi/image.p … &image_id=4409&window=popup entäs tämä, onko kokemuksia? Rauhassa noita ei taida saada kokeilla missään muualla kuin kotonaan.

Saisko chorus-pedaalilla toivottua vaikutusta?
Antti1
30.03.2009 17:49:23
staropramen: Oon tässä yrittäyny käydä meidän kyläkaupassa testailemassa pedaaleita, mutta kolme kertaa minut on hätistelty pois "oikeiden ostajien" tieltä. Perhana. Bossin pedaaleja oli boardi täynnä mutta eipä muuta. Ei tuo DS-1 huono ollu, Metal Zone kuulosta tiukalta mutta saakos siitä kevyempään menoon mitään iloa?

http://www.musiikkiliike.fi/image.p … &image_id=4409&window=popup entäs tämä, onko kokemuksia? Rauhassa noita ei taida saada kokeilla missään muualla kuin kotonaan.

Saisko chorus-pedaalilla toivottua vaikutusta?

Tälleen lyhyesti vastailtuna:
-Metal Zone ei sovellu keveille säröille vahvan ominaissoundinsa vuoksi.
-DS-1 on sellaisenaan aika kurja, noi modaillut on ihan toisesta universumista soundillisesti.
-Jackhammer ei toimi Valvestaten kanssa hyvän kuuloisesti oikein.
-Chorus ei tee säröstä sen mureampaa, tuo korkeintaan vahvan kasarifiiliksen.
"I did not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
oudour
30.03.2009 18:50:06
Eikös tässäkin kannattaisi suositella jotain "tuplapedaalia" kuten se hyväksi todettu Jekyll & Hyde. Löytyy od-puoli ja säröpuoli ja sitten voi yhdistellä kumpaistakin. Itse en kyseistä pedaalia edes omista, ainoastaan musakaupassa testannut, mutta harkinnassa olisi itselläkin, että mahdollisesti korvaisi kaksi säristintä tuolla yhdellä vempeleellä.
Boozer
31.03.2009 02:07:50 (muokattu 31.03.2009 02:52:22)
ds-1:stä ei oo mihinkään ja mitä ihmettä jollain Bosseilla, fuzzeilla ja muffeilla tekee? Soundi = prööt
SiwamieS
31.03.2009 03:04:58
Kaikenmoisilla härveleillä ja säädöillä tuli Valvestate (mun tapauksessa VS65R)-aikoina yritettyä vehkeen käsittämättömän kummallista säröosastoa parannella.. Parhaaksi (ja viimeiseksi ennen putkiosastolle siirtymistä) härveliksi sen kanssa jäi Ibanezin Smashbox, joka toimi Valvestaten kanssa jostain syystä ihan helvetin hyvin. Mihinkään järin kepeisiin säröihinhän tuo pedaali ei taivu mutta jos vähänkään 'rankempi' soundi miellyttää niin suosittelen ainakin testaamaan.
I wanna see movies of my dreams
staropramen
31.03.2009 12:08:05
Onko kokemuksia tuosta Jekyll&Hydestä? Ääninäytteitä?
s8na
31.03.2009 12:22:50

staropramen: Onko kokemuksia tuosta Jekyll&Hydestä? Ääninäytteitä?

Kerran on ollu testikäytössä, tasapainoinen perusvehe kahella erilaisella säröllä. Ei mullistava mutta toimii niiku pitää. Säätöjäki vähä löytyy joilla saa niitä säröjä muokattua. Ite käytän vastaavan tyylistä tuplapedaalia, MXR doubleshottia, omaa luonnetta tässä on enemmän mutta vastaavasti saa kyllä paskoja soundejakin loihdittua huomattavasti enemmän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)