Aihe: LINE6 toneport ux1
1 2 3 4 5 6
Shagrion
23.02.2006 22:54:39

onko kenelläkään kokemusta http://www.thomann.de/thoiw3_line6_toneport_ux1_prodinfo.html kyseisestä vempaimesta? onko kyseessä hyödyllinen peli vai roskaa? vai ajaako http://www.thomann.de/thoiw3_maudio_jamlab_prodinfo.html tämä paremmin asian?
Christians to ashes, angels to dust
tommiot
23.02.2006 23:25:21 (muokattu 23.02.2006 23:26:49)
Ihan mainio peli kotinauhoitteluissa. Ja mieluummin sillä soittelen kuin tuolla Fender Frontmanilla.

http://koti.mbnet.fi/explorer/toneport/Wasted%20Years.mp3
kuriken
24.02.2006 01:28:13 (muokattu 24.02.2006 10:22:34)
Olet hullu - Eikä kukaan huomaa sitä
Fide
24.02.2006 09:45:44

Mulla on UX2:nen ollu pöydällä nyt kohta kolmisen viikkoa, mutta kovin on jäänyt vähiin äänittely vielä muiden kiireiden tähden. Ensivaikutelmaa kuitenkin:

Otin kakkosen, kun halusin phantom virran mikeille ja muutenkin useamman raidan yhtäaikainen äänittäminen houkutti.

Asennus ole helppoa peruskauraa ja softat tuntuvat olevan stabiileja ainakin XP ympäristössä. tuo mukana tuleva äänityssofta ajaa asiansa, mutta ainakin minulla kesti hetken päästä sen logiikkaan sisään... vähän sekava softa minusta.

Gearbox tuntuisi ihan näpsäkältä lelulta, siellä saa kotitarpeiksi kohtuu nopeasti järkeviä soundeja, vaikka tuo vahvistinmallennusten suhteen olen edelleen aika skeptinen, onneksi softassa on bypass =)

Mulla ei ole kokemusta kuin linjan kautta tai mikillä äänittämisestä USB-linjalla koneeseen. Midit, jalkakytkimet sun muut on vielä kokeilematta...

UX kakkosessa saa saman aikaisesti 4 linjaa äänitykseen, mutta Gearboxin kautta tulee väkisin samat soundiasetukset aina mikeille ja instrumenteille, eli sinänsä neljä täysin yksillöllistä äänitysraitaa tarkoittaa Gearboxin jättämistä välistä pois...

Kaiken kaikkiaan kuitenkin haukkuu mielestäni hintansa oivallisesti ulkoisena USB "äänikorttina" ja kun softatkin ovat hyvää keskitasoa, niin mikäs siinä.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
madu
24.02.2006 10:12:39
Onkos tuossa toneportissa kitaralle ihan sama softa kuin guitarportissa vai onko suppeampi versio? Guitarport jo nimittäin löytyy niin siinämielessä kiinnostaa miten eroavat.
I'm afraid that I was very, very drunk...
Fide
24.02.2006 11:18:59

eikös guitarportin softassa oo integroitu toi äänitysmahdollisuus? TonePortissa äänitys ja tuo gearbox -soundisofta on erilliset, eli on noissa tosiaan jotain eroa. Kannattaa varmaan penkoa Line6 sivustot tuon suhteen.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Lancelot
28.02.2006 14:28:38
Torilla näyttäis olevan toneport myytävänä..
sihvoh
28.02.2006 17:57:49 (muokattu 28.02.2006 18:01:21)
eikös guitarportin softassa oo integroitu toi äänitysmahdollisuus? TonePortissa äänitys ja tuo gearbox -soundisofta on erilliset, eli on noissa tosiaan jotain eroa. Kannattaa varmaan penkoa Line6 sivustot tuon suhteen.

Guitarportin nauhoittelu onnistuu monella tavalla. Ensimmäinen on se, että määritetään Guitarport äänikortiksi ja nauhoitellaan millä hyvänsä ohjelmistolla. Toinen mahis on käyttää nauhoitusohjelmistoa, joka käyttää ASIO, KME, Directsound tai MME käytäntöjä.

Paras tapa on tosin hommata paketti nimeltä Riffworks joko Guitarportin kera tai sitten erikseen ohjelmistona. Riffworks on todella helppo tapa keräillä omat riffi-ideat talteen ja sillä pystyy rakentamaan omia demoja tosi helposti. Jos Guitarport löytyy ennestään, on tämä hyvä valinta.

Toneport sisältää Guitarport ja Riffworks ohjelmiston välimuodon. Itse laite on monipuolisempi liitäntöjen suhteen. Toneporttia en ole kokeillut, mutta aika hyvältä sekin vaikuttaa.

http://www.guitarport.com
http://line6.com/rifftracker
http://line6.com/toneport/

EDIT: Sen verran noista eroista vielä, että Toneportin ohjelmisto on suppeampi kuin Guitarport ja myöskin suppeampi toiselta osaltaan kuin Riffworks, eli... tuskin itse moista tulen hommaamaan...
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Aki
28.02.2006 18:16:45

Voiko Toneportilla tai Guitarportilla äänittää ulkoiseen ohjelmaan mallinnusten ollessa päällä?
Tai voiko ulkoisesta ohjelmasta ohjata jo äänitettyä signaalia Line6:sen kautta softalla?

Ja voiko UX2:sen yhtä kanavaa käyttää mallinnoksiin, toista mikrofonille?
sihvoh
28.02.2006 18:32:48 (muokattu 28.02.2006 18:35:10)
Voiko Toneportilla tai Guitarportilla äänittää ulkoiseen ohjelmaan mallinnusten ollessa päällä?

Vastauksia GUITARPORTTIIN

Riffworks on periaatteessa ulkoinen ohjema joka integroituu Guitarport-ohjelmistoon. Siinä kaikki mikä toimii Guitarportissa pelaa myös äänittelyssä. Samalla tavalla toimii jos nauhoitat Guitarportista analogisesti/digitaalisesti muun ohjelman avulla. Kyllä mallinnokset ovat mukana.

Tai voiko ulkoisesta ohjelmasta ohjata jo äänitettyä signaalia Line6:sen kautta softalla?

Se mitä Rifftrackerissä ei voi tehdä on taustanauhojen soitto ja niiden päälle nauhoitus suoraan. Sen voi kiertää nauhoittamalla tausta ensin Guitarportin lävitse riffiksi :-) Sen jälkeen voidaan saman riffin kanssa soitella niin monta kerrosta kuin tarvitsee, kitaraa, bassoa, laulua, mitä vaan...

Ilman Rifftrackeriä voi soittaa taustoja pelkällä Guitarport-ohjelmistolla, esim. MP3-muodossa ja analogisesta lähdöstä voi nauhoittaa koko homman.

Digitaalisesti se nauhoittaa vain sen oman kitaraosuuden kuten Rifftracker. Sama pelkkä kitara tulee "nauhalle" myös käytettäessä Guitarporttia äänikorttina.

Tästä en tiedä...
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
kuriken
28.02.2006 21:41:21 (muokattu 28.02.2006 21:45:00)
Tieto perustuu lukuisille saiteille ja MUIDEN käyttökokemuksille webissä, ei allekirjoittaneen kokemukseen. Eli ei ole 100% varma, vaikka minä uskonkin asioiden olevan näin.

Toneport:
Voi. Tämähän on juuri mallinnoksien tarkoitus. Kitara --> toneport --> mallinnokset(gearbox) --> mikä tahansa softa. Vieläpä line6 hehkuttaa ettei latenssia ole ollenkaan.

Ei voi. Tämän ominaisuuden puutetta ollaan harmiteltu esim tuolla line6 forumilla. Mallinnokset saa vain stereo inputeille, mikkiliitännöille ja kitaraliitännöille. Jos haluaa mallinnokset valmiiksi äänitettyyn kamaan, pitää line outista laittaa piuha line iniin.

Voi käyttää.
Olet hullu - Eikä kukaan huomaa sitä
meitu
21.06.2006 21:49:05

Onkos kukaan hommaillut Toneporttia, etenkin ux1:tä? Kertoilkaa kokemuksianne, sillä suunnittelen tuollaisen hankkimista kotidemotuksiin/räpellyksiin!
tommiot
21.06.2006 22:48:44
Onkos kukaan hommaillut Toneporttia, etenkin ux1:tä? Kertoilkaa kokemuksianne, sillä suunnittelen tuollaisen hankkimista kotidemotuksiin/räpellyksiin!

No toi meidän paskademo on vedetty Toneportilla (rummut Shuren 57:lla kun ei oo varaa rumpumikkeihin), tsekkaa mun allekirjoituksesta. Ihan kätevä vehje se on kotinauhoittelussa. Meinaan silti vaihtaa Podiin jossain vaiheessa, että voi soitella muutenkin kuin koneen ääressä.
Tuomas.
08.10.2006 22:05:13
Mulla on Toneportin ja kuulokkeiden kanssa soittaessa tullut sellainen ongelma, että välillä rupeaa kuulokkeista kuulumaan kauheaa pauketta ja vinkunaa. Kuulokkeita ja kitarapiuhaa oon vaihdellu mutta ei auta. Onko jollain muulla esiintynyt ongelmaa? Mikä ratkaisuksi?

Huom! Olet kirjoittamassa yli 108 päivää vanhaan ketjuun!

Sanos muuta.
V.U.K #34?
kivi
08.10.2006 23:34:34
Mulla on Toneportin ja kuulokkeiden kanssa soittaessa tullut sellainen ongelma, että välillä rupeaa kuulokkeista kuulumaan kauheaa pauketta ja vinkunaa. Kuulokkeita ja kitarapiuhaa oon vaihdellu mutta ei auta. Onko jollain muulla esiintynyt ongelmaa? Mikä ratkaisuksi?

Pistä bufferin kokoa isommalle.

GearBox Preferences -> TonePort UX1 Driver Settings ja sieltä Interface to ASIO using...

Latenssillahan ei oo mitään väliä kun TonePort monitoroi raudan kautta. Kannattaa myös samalta sivulta ruksia Force TonePort / Gearbox Format -> 44.1KHz 16bit ettei tuu ihan järjettömän korkeita resoluutioita raidoille turhaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Jormaz
09.10.2006 00:12:31
Mites toi vempain skulaa? Mitä siinä tulee mukana? Pitääkö erikseen ostaa jotain mallinnuspaketteja vai mitä? Oon hieman pihalla noiden Line6-vehkeiden kanssa.
Jetzt gehts wieder aufwärts
SH1THEAD
09.10.2006 03:08:03
Mites toi vempain skulaa? Mitä siinä tulee mukana? Pitääkö erikseen ostaa jotain mallinnuspaketteja vai mitä? Oon hieman pihalla noiden Line6-vehkeiden kanssa.

Vempain skulaa erittäin hyvin. Minä myin SpiderII:n ja vaihdoin tuohon enkä ole hetkeäkään katunut. Pakkauksessa tulee siis mukana laite, Gearbox- ja Ableton Live-softat. Gearbox on siis mallinnossofta ja ihan asiallinen, mutta suosittelen hakemaan Gearboxin päivitetyn version ILMAISEKSI netistä jo samantien. Mallinnoksia löytyy vaikka millä mitalla, muistaakseni 16 vahvaria, mutta hevikomppisaundien hakemisessa saattaa kestää. Oman saundini löysin todella yllätyksellistä kautta: Marsun 1993 Solo Head buustattuna tubescreamilla ja EQ:lla, V30 elementeillä varustetulla kaapilla. Jos olet kuolannut tuota Mesan Rectro-mallinnusta, niin voin paljastaa, että se on täysin paska. Muuten mallinnukset hakkaa entisen kotivahvarin aivan 6-0. Mitään erillistä mallinnuspakettia sinun ei tarvitse ostaa mikäli vain valmiit saundit miellyttävät, mutta ainakin itse olen päättänyt vielä tuon metalpackin hankkia.

Ableton Live taas on jonkinlainen nauhoitus/trackeri -ohjelma. Tuntuu pelaavan hyvin yhteen Line6:n kanssa, mutta latenssiongelmat kasvavat suuriksi kun yritetään soittaa sama kuvio uudestaan vanhan raidan rinnalle. Asetuksia säätämällä Toneport/Gearbox menee hyvin yhteen muidenkin ohjelmien kanssa, esimerkiksi täysin ilmaisen ja suomalaisen Audacityn kanssa.

Miinuspuolia vempaimesta on löytynyt tähän mennessä vain ulostuloissa. Laite ei tunnu ymmärtävän, että tietokoneessa on jo valmiiksi äänikortti ja vaatii, että kaikki ulostuleva ääni kulkee sen kautta. Ongelma ei ole sinänsä suuri, kaiuttimien piuhaan adapteri väliin ja se kuulokelähtöön, niin hyvin toimii. Mikkiliitäntää en ole päässyt vielä kokeilemaan, mutta ainakin tavalliseen plugiliitäntään liitettäessä ääni on kovinkin heikko. En ole ollenkaan varma, vaikuttaako mic gain -potikka mitenkään tuossa sisääntulossa. Yritän ottaa asiasta kokeilun kautta selvää mahdollisimman pian.

Onkos tuossa toneportissa kitaralle ihan sama softa kuin guitarportissa vai onko suppeampi versio? Guitarport jo nimittäin löytyy niin siinämielessä kiinnostaa miten eroavat.

Kyllä, molemmissa pyörii sama Gearbox-softa, joka käy myös kaikkiin muihinkin Line6:n tietokoneystävällisiin tuotteisiin, POD XT -versiot, Toneportit, Guitarportit. Guitarportissa tulee vain mukana vielä tuo Riffworks softa, josta on kerrottu plussan arvoisesti yläpuolella.
äsh :/
mailbag
09.10.2006 08:10:19
hyvin toimii kun vaihtaa windowsista toneportin ensisijaiseksi äänikortiksi niin ei tarvitse käyttää laitteen omaa kuulokelähtöä ja nauhotus/kuuntelu onnistuu paremmin.
Lancelot
09.10.2006 11:51:12
hyvin toimii kun vaihtaa windowsista toneportin ensisijaiseksi äänikortiksi niin ei tarvitse käyttää laitteen omaa kuulokelähtöä ja nauhotus/kuuntelu onnistuu paremmin.

Mulla kävi silleen et ku nauhottelin aluks ni mul oli äänen input toi line6 ja output koneen oma äänikortti ja kirosin ku ei oikeen nauhotukset menneet synkassa ja viivettä ilmaantui. Myöhemmin vasta tajusin laittaa myös outputiksi line 6:n. P*rkele!
Jormaz
09.10.2006 22:22:28
UX2 vaikuttais hyvältä kun on linjatasoisellekin signaalille sisääntulo. Vois halutessaan murjoa putkietuastetta sisään ja käyttää pelkkää kaappimallinnusta. Rahaa rahaa.. antakaa mulle rahaa?
Jetzt gehts wieder aufwärts
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)