Aihe: Thoman vai F-musiikki?
1 2
Hurja
28.03.2009 13:00:21
Eli, kuten otsikossa jo lukee; Thoman vai F-musiikki?

Olen katsellut itselleni ensimmäistä kitarasettiä, joka sisältää Epiphone Les Paul Studio Gothicin, Roland Cube 20X vahvarin ynm. sälää.

Thomanilla kyseinen kitara setti on postikuluineen 453 euroa ja F-musiikissa se on tasan 500 euroa.
Itse olen sillä kannalla, että ostan sen F-musiikista ja maksan sen 47 euroa.
Huolto ynm. takuut ovat ainakin helpommin hoidettavissa, kun kauppa sijaitsee 15 minuutin ajomatkan päässä.

Olen käynyt kokeilemassa kitaraa ja vahvaria F-musiikissa ja omaan käteen se vaikutti ihan hyvältä. Kitara tosin oli Epiphone Les Paul Studio Chameleon, mutta myyjän mukaan kitaroilla ei oikein muuta eroa tuon värin lisäksi ole. Vahvarista tuli omasta mielestäni hyvät soundit, efektejä myöten.

Kertokaa mielipiteenne ostopaikasta ja myös kitarasta ja vahvarista, lämpimät kiitokset jo etukäteen!

http://www.thomann.de/fi/epiphone_gothic_lespaul_studio.htm

http://www.thomann.de/fi/roland_cube_20x.htm
lavaamo
28.03.2009 13:12:26
Kun välillä ostaa myös paikallisesta, niin se paikallinen saattaa pysyäkkin siinä, ja kitaroita voi käydä siellä jatkossakin testaamassa.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
McNulty
28.03.2009 13:19:35
F-musiikissa voit testata soittimen ennenkö lyöt rahat tiskiin. Jos siinä on naarmuja, kolhuja tai jotain muuta huomautettavaa, voi niistä reklamoida jo ennen rahan ja tavaran vaihtokauppaa. Samoin soittimen voi pyytää valmiiksi säädettynä, niin ei tarvitse ruveta nypläileen kotona viilalla nauhanpäitä tai heti ensimmäiseksi sääteleen kaularautaa.

PS. kielipoliisi iskee samaan rysään ja toteaa että se on Thomann, kahdella N-kirjaimella.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
FensonGibder
28.03.2009 13:40:21
Jos kyse on pienestä erosta, niin tottakai kannattaa ottaa soitinliikkeestä.

Muutenkin kitara pitäisi itse testaamalla valita.

Muissa kuin itse kitarassa en koe etukäteen testaamista niin tärkeäksi, etteikö ulkomailta voisi tilata - jos saa tosi halvalla.
riffi, nyt
Juicy
28.03.2009 15:01:57

Kannattaa sitten tingata mukaan kielisetti, plekuja, piuha ja ehkä hihnakin.
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
Henkka1000
28.03.2009 15:07:03
Juicy: Kannattaa sitten tingata mukaan kielisetti, plekuja, piuha ja ehkä hihnakin.

Tai ainakin hintaa pois, ei niistä kannata listahintoja maksella ;)
Kun painaa nappulaa, tulee tarjoilija, ja kun painaa tarjoilijaa, tulee nappula. Tai näin ainakin silloin 60-luvulla kun minä olin nuori.. (Kukkis 77)
trih
28.03.2009 15:26:22
Kannattaa verrata sitä yksilöä minkä ne sulle laittaa että on yhtä hyvä kuin se testaamasi toinen malli. Epiphonea tulee kymmenestä eri tehtaasta joten ei noi gothicit ja studiot niin vertailukelpoisia ole kuin myyjä väitti. Ja jokainen kitara on yksilö jne.
Just.
PappaSF
28.03.2009 16:21:27
Onko tuo F-musiikin 500 euroa ovh hinta vai se hinta missä myyjä on esim. huominoinu käteisalennuksen.

Hintoja kun vertailee niin hyvä muistaa, että nettikaupan hinnat ovat ne mitkä on eikä niistä saa alennusta kun taas täällä Suomessa olevissa myyntiliikkeissä yleensä myyjä ainakin jonkin verran tulee hinnassa vastaan antamalla esim. käteisalennuksen ja jos on vakiasiakas niin alennus voi olla ihan mukavan suuruinen esim. n. 20 % (riippuu tietysti suhteesta ja myytävästä tuotteestakin).

Yleisimmillään taitaa käteis alennus olla 10% luokkaa?

Jos tämän topikin tiimoilta kuvittelis että F-musan ovh on 500 ja siitä pois 10% niin F-musiikki tulisi vielä halvemmaksikin.

Tämän kirjoitin ihan vaan sen takia kun (ainakin tuntuu siltä) yllättävän moni katsoo niitä ovh hintoja eikä huomioi käteisalennuksia (voin kyllä hyvin olla väärässäkin).
Hurja
28.03.2009 18:15:39
Onko tuo F-musiikin 500 euroa ovh hinta vai se hinta missä myyjä on esim. huominoinu käteisalennuksen.

Ovh. noista oli 570 euroa ja olen tingannut sen tuohon 500 euroon. Myyjä ei myy kitarasettiä alle tuon 500 euron.
trih
28.03.2009 19:31:36 (muokattu 28.03.2009 19:54:21)
Hurja: Ovh. noista oli 570 euroa ja olen tingannut sen tuohon 500 euroon. Myyjä ei myy kitarasettiä alle tuon 500 euron.

No edelleenkin, ethän sä ole edes nähnyt sitä kitaraa.

Lisäys siis:

Et sä voi ostaa sitä kitaraa ennenkuin olet testannut sen sulle sopivaksi ja tarpeeksi hyväksi.

Lisätään vielä:

Aina sanotaan että ei ikinä kannata ostaa kitaraa testaamatta sitä. Aina sanotaan että kaikki kitarat ovat yksilöitä. Aina sanotaan että siksi ei kannata tilata nettikaupasta koska et voi testata ennen tilaamista, tosin voit lähettää sen aina takaisin jos ei miellytä.

Nyt myyjä valehtelee päin naamaa sanoen että les paul studio chameleon-malli mikä löytyy heillä hyllystä (ja mitä olet kokeillut) on ihan vastaava kuin se gothic-versio mikä tilataan maahantuojalta tai muusta paikasta. Se on valetta. Täällä muusikoidennetissä on se käytäntö että se kitara tosiaan testataan ennen ostoa. Muuten on sama vaikka tilaisit thomannilta säästäen rahaa. Se on kauppiaan velvollisuus laittaa sulle paras mahdollinen kitara. Jos se ei ole unelmasäädöissä on ihan sama jos tilaat postimyynnistä halvemmalla.

Jos saat myyjän laittamaan kitaran viimisen päälle säätöihin(pyydä asiantunteva kaveri apuun jos et tiedä mikä on hyvä) niin kannattaa maksaa se viiskymppiä enemmän. Ammattitaitoinen kitaristi pistää kitaran nopsaan hyviin säätöihin tehtaan pahvilaatikon jäljiltä. Ei tosin ehkä tunnissa kaulan asetuksien takia mutta ehkäpä muutamassa jos kaula ei elä liikaa. Jos kaula elää liikaa en ostaisi...

Tällasta.
Just.
FensonGibder
28.03.2009 20:31:24
trih: Se on kauppiaan velvollisuus laittaa sulle paras mahdollinen kitara. Jos se ei ole unelmasäädöissä on ihan sama jos tilaat postimyynnistä halvemmalla.

No annan kauppiaan valita mulle kitarat.

Hoho.
riffi, nyt
J.RA
29.03.2009 08:13:06
Itse ainakin tilaisin surutta Saksasta. Ai miksikö? No, ensinnäkin myyjähän suoraan melkeinpä kusetti kun tarjoaa testikappaleeksi jotain muuta kuin myytävää tuotetta. Onko sillä merkitystä jos tilaat surutta sen Saksasta kun Äffä joutuu tilaamaan kuitenkin sen kanssa ja tuskin sieltä tulee muuta kuin juuri se yksi ainut kappale. Niin eihän sitä sitten pakko ole tietenkään ottaa, mutta mitä jos valitat siitä? Toista kappaletta samasta vehkeestä et varmasti saa jos ko yksilö ei miellytä. Päälle vielä saat vittuuntuneet katseet kun jätät kitaran hyllyyn.

Takuu, niin sehän on kiva kun on Suomesta ostettu. Miksi? Mitä vikaa Saksan veljien takuu systeemissä on? Multa pimeni kerran Saksasta ostettu vahvistin, mailia Thomannille ja sain sieltä osoitteen mihin pistää paskana oleva tuote ja uusi vahvistin lähti tulemaan. Kaikkeen tähän meni viikko. Väittäisin aika esimerkilliseksi toiminnaksi. Toisin kun suomessa missä aletaan vittuilemaan (yleensä) ensimmäiseksi, tulee parikin myyjää yhdessä naureskelemaan että tää hippi ei kuitenkaan vaan osaa käyttää ostamaansa tavaraa. No sitten se otetaan vastahakoisesti vastaan ja ehkä luvataan korjaa tai lähettää maahantuojalle. No pari kuukautta menee ja meet kyselemään tavaras perään että olis kiva jo saada pikkuhiljaa laite kotiin käyttöön. Meet tiskille ja huomaat että siellä se pedaali on edelleen koskemattomana siinä samassa alepan muovipussissa missä sen sinne pari kuukautta sitten toit. Näin oikeasti kävi, ja mikä oli lopputulos? Ne antoi paskana olevan pedaalin mukaan ja selitti jotain aivan epämääräistä...

Tottakai hinnassa pääsee aika kivasti lähelle toisiaan tinkaamalla, mutta itteeni kuitenkin ainakin ärsyttää naamakertoimen vaikutus hintaan. Ehkä olen aikasen mulukku jätkä kun hinnat on usein jäänyt yläkanttiin ja se kuuluisa palvelu on lähes järjestäen jäänyt saamatta. En ainakaan koe yhtään omantunnon tuskia pistää rahoja saksaan. Niin se Lohjan ainukainen musakauppakin lopetti, mutta eipä tunnu juuri missään.

Älkää nyt vetäkö taas niitä herneitä väärään paikkaan, tää on vain yksi näkökulma... :)
www.circusnecropolis.com Katsasta uusi demo! ^^
TTV
29.03.2009 08:56:53
Tuossa ylempänä jo sivuttiinkin takuuasiaa ja lisäyksenä vielä se takuun kesto joka Thomannilla on 36kk, kun taas Suomessa 6kk/12kk/24kk. Thomannin etuna useimpiin Suomi-liikkeisiin verrattuna on 30 päivän kokeilumahdollisuus; saa rauhassa testata kotona/treeniksellä just niissä olosuhteissa kun sitä tuotetta tullaan käyttämään. Jos joku asia ei miellytä, niin tuote takaisin Saksaan ja uutta matoa koukkuun. Useasti olen huomannut, että Musakaupassa suoritettu syvällinenkin testaus ei kata kaikkia kotiolosuhteita, jolloin vasta kotona huomaa tehneensä loistohankinnan tai sitten ei.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Tympee Huttunen
29.03.2009 09:51:03
TTV: Tuossa ylempänä jo sivuttiinkin takuuasiaa ja lisäyksenä vielä se takuun kesto joka Thomannilla on 36kk, kun taas Suomessa 6kk/12kk/24kk. Thomannin etuna useimpiin Suomi-liikkeisiin verrattuna on 30 päivän kokeilumahdollisuus; saa rauhassa testata kotona/treeniksellä just niissä olosuhteissa kun sitä tuotetta tullaan käyttämään. Jos joku asia ei miellytä, niin tuote takaisin Saksaan ja uutta matoa koukkuun. Useasti olen huomannut, että Musakaupassa suoritettu syvällinenkin testaus ei kata kaikkia kotiolosuhteita, jolloin vasta kotona huomaa tehneensä loistohankinnan tai sitten ei.

Tämä on tosiaan mielenkiintoinen juttu. Mikään laki ei velvoita kauppaa ottamaan kaupasta ostettua ja haettua tavaraa takaisin. Postimyynnissä on aina mahdollisuus kaupan purkuun.
FensonGibder
29.03.2009 12:22:30 (muokattu 29.03.2009 12:23:30)
Mäkrö: Mikään laki ei velvoita kauppaa ottamaan kaupasta ostettua ja haettua virheetöntä tuotetta tavaraa takaisin. Postimyynnissä on aina mahdollisuus kaupan purkuun.

täyteh heh
riffi, nyt
Hurja
29.03.2009 13:29:05
Kiitos asiantuntevista kommenteista ja etenkin siitä, miten nopeasti vastasitte tähän kyselyyn!
FensonGibder
29.03.2009 20:59:28
Mäkrö: Mikään laki ei velvoita kauppaa ottamaan kaupasta ostettua ja haettua tavaraa takaisin. Postimyynnissä on aina mahdollisuus kaupan purkuun.

Korjataan tähän vielä, että jos todistajien läsnäollessa sopii erikseen kauppiaan kanssa palautusmahdollisuuden, niin se pätee lain edessä.

Eli aina kannattaisi sopia palautuksesta - varmuuden vuoksi.
riffi, nyt
rheinone
29.03.2009 22:14:47
Ehdottomasti F-musiikki. Ja kyllä se kauppa sillä T-kaupan hinnalla tulee; Painat vaa päälle.
PappaSF
29.03.2009 23:10:06
TTV: Tuossa ylempänä jo sivuttiinkin takuuasiaa ja lisäyksenä vielä se takuun kesto joka Thomannilla on 36kk, kun taas Suomessa 6kk/12kk/24kk. Thomannin etuna useimpiin Suomi-liikkeisiin verrattuna on 30 päivän kokeilumahdollisuus; saa rauhassa testata kotona/treeniksellä just niissä olosuhteissa kun sitä tuotetta tullaan käyttämään. Jos joku asia ei miellytä, niin tuote takaisin Saksaan ja uutta matoa koukkuun. Useasti olen huomannut, että Musakaupassa suoritettu syvällinenkin testaus ei kata kaikkia kotiolosuhteita, jolloin vasta kotona huomaa tehneensä loistohankinnan tai sitten ei.

Tuli takuu asioista mieleen että kun Thomann antaa takuun 36 kk niin onko kyseessä myyjäliikkeen antama takuu vai ns. valmistajan takuu?

Vaikka Suomessa liike antaisi vain 1 vuoden (12kk) takuun niin valmistajalla se takuuaika voi olla pidempi eli esim. 24 - 36 kk, korjatkaa jos olen ihan väärässä.

Ihan sen takia tämän esille otan kun tuo Thomannin antama takuu 36 kk tuntuu myyjän takuuajaksi pitkältä. Onko kellään mitään tarkempaa tietoa, että mihinkä tuollainen Thomannin "pidempi" takuu perustuu esim. sopimukset itse valmistajien kanssa? ja mitenkä Thomann hinnoittelee tuotteet, onko siinä ns. laskettu takuulisä?

Kertokaa jos on tarkempaa tietoa tästä Thomann takuusta.
bfoc
29.03.2009 23:41:17
PappaSF: Tuli takuu asioista mieleen että kun Thomann antaa takuun 36 kk niin onko kyseessä myyjäliikkeen antama takuu vai ns. valmistajan takuu?

www.thomann.fi ja alalaidasta 3v tuotetakuuta klikaten -> gou theer!

PappaSF:Vaikka Suomessa liike antaisi vain 1 vuoden (12kk) takuun niin valmistajalla se takuuaika voi olla pidempi eli esim. 24 - 36 kk, korjatkaa jos olen ihan väärässä.

Yleensä ei näin. Ei ole kauppiaan edun mukaista antaa lyhyempää takuuta kuin kun mitä valmistajalta saa. Joku muu antaa kuitenkin valmistajan takuun, jolloin lyhyempi on kipailuhaitta.

PappaSF:Ihan sen takia tämän esille otan kun tuo Thomannin antama takuu 36 kk tuntuu myyjän takuuajaksi pitkältä. Onko kellään mitään tarkempaa tietoa, että mihinkä tuollainen Thomannin "pidempi" takuu perustuu esim. sopimukset itse valmistajien kanssa? ja mitenkä Thomann hinnoittelee tuotteet, onko siinä ns. laskettu takuulisä?

Kertokaa jos on tarkempaa tietoa tästä Thomann takuusta.

Tarkkaa tietoa on Thomannin vain sedällä ja tavarantoimittajilla. Nuohan ovat sopimusasioita ja tuskin Thomann tiedottaa päämiessopimuksiaan kenellekään. Ovat yleensä salaisia ne. Joko ne ottaa valmistajan takuun ylittävän lisätakuun omaan pikkiinsä tai neuvotteltavat itselleen valmistajan normaalisopimusta paremmat ehdot vuosisopimuksiin.
sutiojrikellA
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)