Aihe: Kitaran lakkapinta ja kalvovärit
1
d3monilaama
12.04.2009 22:26:14
Löytyi nurkistä pyörimästä muutama kalvoväriputeli ja mieleen tuli kitaran customointi jollain äärettömän omaperäisellä kuviolla/tekstillä. Eli jos (=kun) joku ei noista ole kuullut, niin ideana on pirtää maalintapaisellä töhnällä kuva piirtoheitinkalvolle ja sen kuivuttua läntätä tuotos tällä kertaa ikkunan sijasta kitarankanteen.

Ennen kuin ehkä tuhoan jälleenmyyntimielessä arvottoman kitarani, ajattelin kuitenkin kysyä, että mahtaako tuo väri reagoida kitaran lakkapinnan kanssa jotenkin? Kukaan täällä tehnyt tätä ennen ja osaisi sanoa?
Nyt varmaan ootte kaikki mua vastaan, mutta muistakaa mitä Raamatussa sanotaan: "Se ken on kiviä ensimmäisenä heittävän, on naapurinsa aasia himoitseva ja se on eläinsuojelurikos, että sikäli."
jumara
12.04.2009 23:18:33
Bändikaverilla on ollut tuollainen ainakin Fenderin puoliakustisessa, ei ole seurannut mitään murheita (pl. bändikavereiden ihmettely ja kommentointi). Mut nää on tietty aina niitä kuuluisia omavastuu-teemoja... ;->
GAS in the bottom, put it any way you want...
spedu ray
13.04.2009 13:11:06
Mulla on alvarezissa sellainen, akustisessa siis. Naturaali finish, kiiltävä lakkapinta. Siihen on ainakin jäänyt väriä siihen lakkaan kuvan alle kun kurkkasin kerran. Enpä tosin aio kuvaa ottaa ikinä siitä pois, ollut jo vuosikausia. Riippuu takuulla lakasta ja kitaran väristä miten sitä väriä jää. Uskon hyvin jos johonkin ei ole jäänyt ollenkaan. Ja ihmisestä sitten riippuu mitä sellainen väri siinä haittaa. :)

Kokeile vaikka kitaran taakse joku pieni alue, mitä käy. Toki sillä on eroa onko se siinä viikon vai kesät talvet kymmenen vuotta. :D
d3monilaama
13.04.2009 13:42:55 (muokattu 13.04.2009 14:34:06)
No, ehkäpä tuon toteutan sitten. Ja kitara on tosiaan muutenkin hieman kärsinyt, joten eipä tuo maailmaa kaada vaikka jotain pientä jälkeä jäisikin.

E: No nyt sain piirrettyä sen kuvan, saa nähdä pääseekö kitaraan asti, ku tulikin sen verran ohut.
Nyt varmaan ootte kaikki mua vastaan, mutta muistakaa mitä Raamatussa sanotaan: "Se ken on kiviä ensimmäisenä heittävän, on naapurinsa aasia himoitseva ja se on eläinsuojelurikos, että sikäli."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)