Aihe: Ilmainen viritin S60-puhelimille saatavilla..
1
hq
12.03.2009 18:50:21 (muokattu 15.03.2009 15:38:17)
Kai tämän kitarakamaksi voi laskea, tai ainakin oletan että täältä suurin yleisö tälle löytyy :)

Eli mielessä on ollut pitkään että aina mukana kulkeva (kitaran)viritin olisi kätevä. Olen nähnyt kyllä puhelimille tehtyjä virittimiä, mutta en löytänyt ainakaan ilmaisten joukosta sellaista joka olisi toiminut ja miellyttänyt. Niinpä tein itse.

Toimii uudemmissa Symbian S60-puhelimissa. Kyseessä on vielä testiversio jota on tarkoitus aina joskus parannella palautteen perusteella. Oikeiden virittimien korvaajaksi tästä ei ole, mutta toivon mukaan käyttökelpoinen silloin kun muuta ei ole matkassa.

- Tarkkuus hertzeinä on vakio koko alueella (n. +-0,25 Hz) joten tarkkuus centteinä on parempi korkeilla taajuuksilla ja huononee alemmas mennessä (n. +-1c 440Hz:ssa).
- Päivitetyssä versiossa hienomman ulkoasun lisäksi paranneltu taajuuden tunnistus. Ei se vieläkään täydellinen kyllä ole...

http://www.students.tut.fi/~holstilh/tuner/

Kirjoita ja kerro miten S60-viritin on vaikuttanut sinun elämääsi. Mainitse myös millä puhelimella kokeilit ja jos jostain syystä ei toimi niin mitä tapahtuu...
mikkomfg
12.03.2009 21:08:57
Ainakin tällä mun 5500lla oli aikamoisia heittoja noissa, olishan sen varmaan saanu vireeseen tollakin, mutta meikäläiseltä loppu kärsivällisyys.
oksatboys
12.03.2009 21:20:46 (muokattu 12.03.2009 21:21:00)

Nokian n73:lla testasin ja toimiihan tuo, mutta aika pahasti "viisari" heittelee. Hätävirittimenä toiminee kumminkin.

Ja hieno homma, että tämmösiä väsätään. Tais olla se rumpukonekin sinun......
ringmodulator piristää kummasti!
pekurides
12.03.2009 21:23:22

Vanhaan kunnon lankapuhelinaikaan innovaatinen ja säästeliäs tee-se-itsemies-viritti vehekeitä sillä pitkällä "ei vastaa" vai mikä se oli kun pitkään soi yhtäjaksoisesti... ei enää edes muista.

Se oli B. ...muistaakseni.
Tunteella päin vittua.
Borlag
12.03.2009 22:05:45

iPhonella kokeilin jotain vastaavaa, en tarkalleen muista mikä softa se on. iTunes kaupasta saa sen kuitenkin, parikin erilaista. Toimihan ne jotenkuten, mutta harvemmin tuosta on todellista hyötyä kuitenkin kun mittari aina mukana jos on kitarakin.
Antti1
12.03.2009 22:11:47
Mä mieluummin ottaisin puhelimeeni sellaisen "signaaligeneraattorisoftan", johon olisi valmiiksi ohjelmoitu säveliä, jotta voi korvakuulolta virittää. Voisko semmosen ympätä kenties tuohon mukaan?
Parasite
12.03.2009 22:22:24
Antti1: Mä mieluummin ottaisin puhelimeeni sellaisen "signaaligeneraattorisoftan", johon olisi valmiiksi ohjelmoitu säveliä, jotta voi korvakuulolta virittää. Voisko semmosen ympätä kenties tuohon mukaan?

Äänittelet puhelimeesi haluamiasi säveliä ja virität niiden mukaan?
"Blessed are the cheesemakers"
Antti1
12.03.2009 22:25:03
Parasite: Äänittelet puhelimeesi haluamiasi säveliä ja virität niiden mukaan?

Pitäis jostain tekasta siniaaltoa ja oikeita säveliä vaan... Ehkä netin ihmemaa tarjoilee jotain.
hq
12.03.2009 23:03:59
Joo eihän tällä kuuhun mennä tai oikeita virittimiä korvata, mutta jos nyt edes joskus osoittautuis hyödylliseksi. Kyllä itse ainakin kitaran vireeseen tällä sain, tarkistin vielä ihan kunnollisella virittimellä :)

Koitan parannella ohjelmaa sitten kun on ylimääräistä aikaa.

aika pahasti "viisari" heittelee

Ainoastaan saman nuotin ympäristössä vai "satunnaisesti" nuotista nuottiin?

Tais olla se rumpukonekin sinun......

Se oli jonkun muun tekosia.

Mä mieluummin ottaisin puhelimeeni sellaisen "signaaligeneraattorisoftan", johon olisi valmiiksi ohjelmoitu säveliä, jotta voi korvakuulolta virittää. Voisko semmosen ympätä kenties tuohon mukaan?

Ei se kovin iso homma ehkä olisi, mutta muistaakseni sellaisia softia löytyy jo muutenkin (mulla oli sellainen joskus mutta nimeä en nyt muista).

Pitäis jostain tekasta siniaaltoa ja oikeita säveliä vaan... Ehkä netin ihmemaa tarjoilee jotain.

Audacitylla voi tehdä.
oksatboys
13.03.2009 10:30:24

Ainoastaan saman nuotin ympäristössä vai "satunnaisesti" nuotista nuottiin?

Sekä että. Mikäs muuten on se numero sen nuotin nimen perässä? Sekin tuntuu vaihtuvan välillä.
ringmodulator piristää kummasti!
pekurides
13.03.2009 13:02:37

Parasite: Äänittelet puhelimeesi haluamiasi säveliä ja virität niiden mukaan?

hyvin yksinkertaista.komppaan. eri vireille vielä omat nauhoitteet.

eiköhän puhelimen kaiuttimesta äänirautaa vastaavaan voluumin saa aikaiseksi?
Tunteella päin vittua.
MaQ
13.03.2009 13:45:33
pekurides: Vanhaan kunnon lankapuhelinaikaan innovaatinen ja säästeliäs tee-se-itsemies-viritti vehekeitä sillä pitkällä "ei vastaa" vai mikä se oli kun pitkään soi yhtäjaksoisesti... ei enää edes muista.

Se oli B. ...muistaakseni.

Vanha lankapuhelimen vapaa ääni 440 hz.

Joskus muinoin klubikeikalla kysyin baarimikolta etä saanko lainata baarin puhelinta.
Katseli sitten vähän pitkään ku painelin kitara sylissä, luuri korvaan ja aloin virittelemään :)

Sillä sai nappärästi A n vireeseen ja loput menikin korvalla.
Les Paul
13.03.2009 16:48:51
Asennettu ja testattu toimivaksi Samsung SGH-i450 mallilla. Mä havaitsin kanssa tuota neulan pomppimista holtittomasti, mutta kyllähän tuolla hätätapauksessa virittää mainiosti!

Kiitokset tekijälli viitselijäisyydestä! Plussa tuli.

-Kimi-
High School is like a spork: it's a crappy spoon and a crappy fork, so in the end it's just plain useless. -John Mayer-
hq
15.03.2009 15:38:52
Uusi versio, aloitusviestiä muokattu.
Andy J.
16.03.2009 11:29:00
Hienoa, latasin just, kotona testaillaan...
hq
09.04.2009 23:25:22
Aloitusviestiä ei näköjään enää olekaan mahdollista muokata... Noh, nostetaan kun on taas uusi versio olemassa ja nettisivunkin osoite on vaihtunut:

http://hqh.unlink.org/s60/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)