Kelailin tässä, että miten porukka käyttää kyseisen vahvistimen eri kanavia. Mahdollisuuksiahan koneessa riittää. Mulla käytössä pääasiassa kolmos- ja neloskanava. Dioditasuri on päällä, 4X 6L6 tai 2x6L6. Kakoskanavalla käytän EL34 putkea, ja hyvin laulaa. Mitä putkia ootte vaihtanut päätteeseen? Tasuri putket mitä kaappia on käytössä. Omat kokemukset I- ja II-version saundeista? Voiko keikalla olla kolmen promillen humalassa? Riippuu raiderista! |
OT: Miten vertaisit EL34/6L6-putkien käyttöä säröillä ja puhtailla? Itsellä on Rectifier etuaste ja Stereo2:fifty pääte räkissä, niin oon miettiny tota pääteputkien vaihtoa EL34:siin (tällä hetkellä Mesan omat 6L6). Uraltonelta saa ainakin suoraan Mesaan sopivia pääteputkia Svetlana SED. Menee vaan satanen pelkkään testaukseen, et sillä haenkin vähän m.netistä mielipiteitä... =) Onko sulla mitään boosteria nupin edessä? Kumpaa modea vintage/modern käytät? Huomasin että bändisoitossa modern-mode katosi täysin kuuluvista... Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
VIPMetal: OT: Miten vertaisit EL34/6L6-putkien käyttöä säröillä ja puhtailla? Itsellä on Rectifier etuaste ja Stereo2:fifty pääte räkissä, niin oon miettiny tota pääteputkien vaihtoa EL34:siin (tällä hetkellä Mesan omat 6L6). Uraltonelta saa ainakin suoraan Mesaan sopivia pääteputkia Svetlana SED. Menee vaan satanen pelkkään testaukseen, et sillä haenkin vähän m.netistä mielipiteitä... =) Onko sulla mitään boosteria nupin edessä? Kumpaa modea vintage/modern käytät? Huomasin että bändisoitossa modern-mode katosi täysin kuuluvista... Roadkingillä saa vaihdettua pääteputket el34 nupin takana olevasta nupikasta (2x6L6, 2xEL34, 2x6L6+2xEL34, 4x6L6, or 4x6L6+2xEL34. Mä tykkään enemmän 6L6GC saundista. EL34 saundi oli jotenkin kädettömämpi. Putket mulla on kaikki Uraltonen Svetlanan sedejä. Tossa stereossa on vissiin se putkien valitsin jommassa kummassa asennossa (6L6 tai EL34). En muista pystyykö roadkingissä muuttamaan samalla tapaa. Käytän molempia ihan fiiliksen mukaan. Mun roadkingin eq:n säätö on kyllä aika hämärä, joten kannattaa niitä käännellä ihan radikaalilla kädellä saundin metsästämisessä. Buusteri aina päällä (SD1, OD 820 tai mikä tahansa od tai distortion). Jos alkaa hukkumaan muiden sekaan, niin volaa vähän ylöspäin.. Täytyy kans todeta, ettei toi putkien testaus niin halpaa ole, että ihan huvikseen niitä ostelisi. Voiko keikalla olla kolmen promillen humalassa? Riippuu raiderista! |