magge16 12.01.2009 17:02:16 (muokattu 12.01.2009 17:07:34) | |
---|
Jooo elikkäs, voiskos joku viisaampi kertoa, että minkä laisia eroja on saundin kannalta noissa eri kielimateriaaleissa(Sähkökitara)? Vai vaikuttaako se kauheasti kitran soundiin onko skebassa kiinni teräs- vai nikkelikielet? Minkälaisia kieliä suosittelette eri musiikki tyyleille esim. Rock,pop,blues,punk jne.. Paksuudet ja materiaalit. Ja minkä merkkisiä kieliä suosittelette/Minkälaisia kokemuksia teillä itsellänne on? Kiitos T: Tietämätön :) |
Evilson 12.01.2009 17:08:02 | |
---|
En mä usko että eri kielillä olis niinkään soundillisia eroja, toki pieniä eroja voi löytyä. Se tuntuma siinä vaihtelee enemminkin. Testaamalla löytää itselleen parhaimmat sanoisin... Opi tuntemaan sienet! |
Vladi 12.01.2009 17:55:22 | |
---|
Soundiin en ota kantaa, mutta itse voisin suositella merkin puolesta DR:n kieliä. En tiedä mikä niissä kielissä on, mutta tuntuvat paremmilta soittaa ja kestävät huomattavasti pitempään kuin muut. Huom, tämä on vaan meikäläisen mielipide :) Kyllä se siitä. |
Qwertyxi 12.01.2009 17:59:26 | |
---|
Itsekkin olen samaa mieltä että nuo DR:n kielet ovat laadukkaita, ainakin kestävyyden kannalta. |
Evilson 12.01.2009 18:00:03 | |
---|
Soundiin en ota kantaa, mutta itse voisin suositella merkin puolesta DR:n kieliä. En tiedä mikä niissä kielissä on, mutta tuntuvat paremmilta soittaa ja kestävät huomattavasti pitempään kuin muut. Huom, tämä on vaan meikäläisen mielipide :) Mulla oli yksi DR:n setti ja katkes tosi äkkiä... enpä osta enää toiste. Mielipideasioita tosiaan. Opi tuntemaan sienet! |
karsa 12.01.2009 18:01:06 | |
---|
Emmä tapella halua mutta yleinen käsitys noista DR kielistä taitaa olla päin vastanen, mulla ei ainakaa hyvii kokemuksii. Oli jotain häikkää ku ei intonaatio menny millää kohilleen. |
nikoniko 12.01.2009 18:09:28 | |
---|
Elixir 10-52. Kulttuurista puolet on tuuria |
ReBeat 12.01.2009 18:17:01 | |
---|
"Nickel plated steel, the most popular, produces a well balanced all around good sound. Stainless steel provides a brighter sound. Pure nickel, which some believe gives a richer, fuller sound." Suosittelen Kerly Kues -merkkisiä kieliä. En ole kyl ite kokeillut, mutta noissa on paras tatsi mun makuun. http://www.kerlymusic.com/products-electric.php |
Henkka1000 12.01.2009 18:20:51 | |
---|
"Nickel plated steel, the most popular, produces a well balanced all around good sound. Stainless steel provides a brighter sound. Pure nickel, which some believe gives a richer, fuller sound." Suosittelen Kerly Kues -merkkisiä kieliä. En ole kyl ite kokeillut, mutta noissa on paras tatsi mun makuun. http://www.kerlymusic.com/products-electric.php Et oo kokeillu mut silti sun makuun paras tatsi.. Joku ei täsmää |
jra 12.01.2009 18:38:49 | |
---|
Et oo kokeillu mut silti sun makuun paras tatsi.. Joku ei täsmää Olisko hjumouria tyyliin: "MG Marshallissa on parhaat efektit, en oo kyllä kokeillut"? - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Pluto 12.01.2009 18:50:17 | |
---|
Olisko hjumouria tyyliin: "MG Marshallissa on parhaat efektit, en oo kyllä kokeillut"? Niin, mites se alkuperäinen kommentti taas menikään? Joku voisi pistää sen kun on niin mainio. Yritin ettiä, tuloksetta. Dillon, you son of a bitch! |
Simo78 12.01.2009 19:06:26 | |
---|
Elixir 10-52. Tässähän ne on parhaat ja ainoat!! Siis mun mielestä!! Sainpa tuossa yhen kaverinkin elixir "talliin", kun suosittelin testaamaan:-) |
19691970 12.01.2009 19:10:28 | |
---|
Tämä jos mikä lienee ns. makukysymys, siis et mitkä kielet ovat kenenkin mielestä hyvät mihinkin ja miltä kuulostavat, ja mikä on "paras" vahvuus, mut oma kommenttini aiheeseen on, jotta olen kans testaillut useampaakin eri merkkiä viimeisen vajaan puolen vuoden aikana omassa tokai-stratokopiossani ja olen suuresti tykästynyt Electro-Harmonixin kieliin. Uraltonen verkkokaupasta saapi niitä aikas edullisestikkin vielä, 3 eurolla. Ajattelin vain asiasta mainita, kun ei noista kielistä juuri näy juttua missään, ja sit toinen pointti on lisäkysymys eli tietääkö joku, kuka nuo Electro-Harmonixin kielet oikeasti valmistaa ? Olen ymmärtänyt jotta varsinaisia tehtaita, jotka kieliä valmistavat, ei lopulta olisi kovin montaa ? Ts. yhdessä ja samassa tehtaassa väsätään n+1 yhdellä eri merkillä myytäviä kieliä ? |
karsa 12.01.2009 21:42:22 | |
---|
Olisko hjumouria tyyliin: "MG Marshallissa on parhaat efektit, en oo kyllä kokeillut"? Se tais mennä näin: Mun mielestä Mg Marshallissa on parhaat efektit mun tarpeisiin, en oo kylläkään kokeillu. Ois pitäny pistää taltee.. |
nikoniko 12.01.2009 22:36:55 | |
---|
Elixirit ei oo makuasia, vaan yksinkertasesti parhaat, oli sit kyse akustisest tai sähkiksest. Vähän niinku jäätelö on hyvää. Ei vaan oikeesti noi on loistavia kieliä ja pysyy ''soivina'' pitempään. PS. Oon käännyttäny kaikki, jotka on kokeillu ;) Kulttuurista puolet on tuuria |
hapan 12.01.2009 22:42:11 | |
---|
Elixirit ei oo makuasia, vaan yksinkertasesti parhaat, oli sit kyse akustisest tai sähkiksest. Vähän niinku jäätelö on hyvää. Sähkiksissä noi tosin on yhtä hyvää kuin se jäätelö ois levitelty pitsan päälle. Ei toimi. Ei vaan oikeesti noi on loistavia kieliä ja pysyy ''soivina'' pitempään. Kyllä, akustisessa. |
nikoniko 12.01.2009 22:43:51 | |
---|
Sähkiksissä noi tosin on yhtä hyvää kuin se jäätelö ois levitelty pitsan päälle. Ei toimi.
Kyllä, akustisessa. BUUU! Ootko varma, et oli kielet oikein päin? Kulttuurista puolet on tuuria |
Jucciz 12.01.2009 22:45:05 (muokattu 12.01.2009 22:46:02) | |
---|
Elixirit ei oo makuasia, vaan yksinkertasesti parhaat, oli sit kyse akustisest tai sähkiksest. Vähän niinku jäätelö on hyvää. Äläs nyt innostu: Elixirien tuntuma on kuminen - ei se toimi yhtään sähkökitarassa, jos multa kysytään. Lisäksi niiden 11-setin alapää sais olla paksumpi - .049 on vähän turhan ohut paksuksi E-kieleksi. Mun valinta on Dean Markley Blue Steel, 11-52. Muutamaan vuoteen en oo muita kieliä käyttänyt. Akkarissa saattavat Elixirit toisaalta toimiakin. |
nikoniko 12.01.2009 22:58:21 | |
---|
Äläs nyt innostu: Elixirien tuntuma on kuminen - ei se toimi yhtään sähkökitarassa, jos multa kysytään. Lisäksi niiden 11-setin alapää sais olla paksumpi - .049 on vähän turhan ohut paksuksi E-kieleksi. Mun valinta on Dean Markley Blue Steel, 11-52. Muutamaan vuoteen en oo muita kieliä käyttänyt. Akkarissa saattavat Elixirit toisaalta toimiakin. Totutteluun menee hetki, mutku noihin tottuu ei oo ikävä muita. Normikieliä saa vaihdella 2 viikon välein, noi kestää 1kk-1,5kk (siis kirkkaina). Tuntuu pehmeemmiltä ja sormet liukuu paremmin. Makuasioitahan nämä. Kannattaa kuitenki testata, jos ei ennen oo kokeillu. PS. 10-52 Kulttuurista puolet on tuuria |
Jucciz 12.01.2009 23:04:53 (muokattu 12.01.2009 23:06:22) | |
---|
Makuasioitahan nämä. Kannattaa kuitenki testata, jos ei ennen oo kokeillu. Jep. En muodosta mielipidettäni testaamatta. Kyllähän 9-setin kieliin tai Ibanezin Wizard-kauloihinkin tottuu, jos on pakko. Kysymys onkin vaan siitä, että jos joku setti on valmiiksi oikean tuntuinen, miksei käyttäisi sitä - ja miksi siirtyisi semmoisiin kieliin, jotka ei toimi tai tarjoa oikein mitään etujakaan, vielä kun maksavat 2-3 kertaa enemmän kuin nykyiset. Mulla kestää Blue Steelitkin 1-2kk kun välillä sipaisen pahimpia törkyjä vähän pois Fast Fret:illä. Riippuu tietty, onko monta keikkaa kuukauden aikana vai satunnaista soittelua. |