Aihe: Mikki helppiä
1
totto
22.04.2009 18:21:33
eli olen kaavaillut seuraavanlaista mikki yhdistelmää kitaraani,

bridge = seymour duncan alnico II pro humbucker
middle = seymour duncan vintage rails
neck = seymour duncan little 59

miltäs tämmönen vaikuttaa? minkä laista soundia saa aikaan? tarkoituksena olis soitella kuitenkin enimmäkseen puhtaita ja vähemmän särösoundeja..
kaikki vinkit, kommentit ja ehdoitukset ovat tervetulleita.
Pluto
22.04.2009 19:10:29
No jos puhtailla meinaat soitella, niin kannattaisi harkita myös ihan perus-yksikelaisia minihumppareiden sijaan.
Dillon, you son of a bitch!
Roksennus
22.04.2009 19:12:27

miltäs tämmönen vaikuttaa? minkä laista soundia saa aikaan?

Ny on kyllä ihan pakko kysyä, että miksi ihmeessä sä olet juuri noita mikkejä kaavaillut jos et edes tiedä miltä ne soundaa?
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
hapan
22.04.2009 19:22:11
Pluto: No jos puhtailla meinaat soitella, niin kannattaisi harkita myös ihan perus-yksikelaisia minihumppareiden sijaan.

Kyllä noista matalatehoisista single coil sized humppareista saa hyvää kliiniä irti. Esim. DiMarzion Cruiser on erittäin lähellä yksikelaisen soundia. Toi Vintage Rails on juurikin sitä luokkaa.
hapan
22.04.2009 19:23:37
Roksennus: Ny on kyllä ihan pakko kysyä, että miksi ihmeessä sä olet juuri noita mikkejä kaavaillut jos et edes tiedä miltä ne soundaa?

Mä voisin melkein veikata, että Duncanin sivuilla olevaa tone wizardia on rämpätty, kunnes on saatu mieleinen setti aikaiseksi... ;)
totto
22.04.2009 19:34:05
jeps eli olen siis duncanin sivuja käynyt läpi ja kuunnellut ja sit mitä on tuttujen puheita kuunnellut niin näitä on kehuttu kovati, mutta haluan vielä varmistaa. ja haluaisin siis tietää että että miten hyvin clean soundit onnistuu ja millaisia kokemuksia näistä mikeistä ihmisillä on?

ja jos jonkun mikin vaihtaisitte niin mihinkä sen vaihtaisitte? lähinnä mietityttää toi little 59 , että jos joku osaa siitä jotain sanoa niin olisin tyytyväinen...

kiitos vastauksista
Eemil
22.04.2009 21:17:52
Voisit toki kertoa mikä sun kitara on.
totto
22.04.2009 22:09:58
kitarana on ibanez sa260fm.

mitä single coileja sit suosittelisitte noiden tilalle? antakaapas jotain esimerkkejä
Funkyshiva
22.04.2009 22:10:46 (muokattu 22.04.2009 22:11:18)
lähinnä mietityttää toi little 59 , että jos joku osaa siitä jotain sanoa niin olisin tyytyväinen...

Little 59 on mainio mikki, mun mielestä. Mulla on ollu moinen sekä saarni, että leppä-runkoisessa stratossa ja molemmissa toimi mainiosti. Sekä puhtailla , että säröillä.
Tällä hetkellä mulla on Little 59 kahdessa telessä. Toisessa saarnirunko ja toisessa millinpaksuisesta raudasta tehty body. Molemmissa toimii just niinkun pitää, mun saundimaailmaan. Sekä humpparina, että puolitettuna.
59 Gibsoniltahan tuo mikki ei kummiskaan kuulosta näistä materiaaleista tehdyissä kitaroissa, mutta tasapainoinen ja hyvä mikki omiin saundeihini.
Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)