Aihe: Apua vahvistimen/ "vahvistimen" kaiuttimien kytkennässä?
1
yanera
18.04.2009 17:48:16

Eli omistan Hughes&Kettner Matrix 100w combon "loistava peli" ja olen miettinyt siihen lisäkaapin ostamista soundin laajentamiseksi.
Omistan myös Marshall:nin vs265 combon ja kysymys kuuluu, voiko sitä käyttää lisä kaappina matrixille?

Tämä teksti siis Marshllin handbookista, mutta olen sen verran epävarma tossa englannissa niin voitteko auttaa tulkkaamisessa?

Käsittääkeseni voin käyttää sitä pelkkänä kaappina, voitteko vähän jelpata?!

Ja jos tämä ei ole kyseinen liitäntä, niin onko jollain tietoa, mikä liitäntä olisi oikea Matrixin liittämiseen sitenn, että marsun kajarit toimivat kaappina??!!

3. & 4. Loudspeaker Jacks
For connection to external loudspeakers. The
minimum operating impedance for the VS100R, VS100H
& VS102R is 4 Ohms. The internal speaker on the
VS100R/VS102R is rated at 8 Ohms, therefore if using an
external speaker in conjunction with the internal speaker,
the external speaker should be rated at 8 Ohms.

Kiitos!

P.S Mun Mesa on muuten myynnissä kattotkaa tori Mesa-Boogie Rect-O-Verb!
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
ReBeat
18.04.2009 18:03:54

Ei siihen marsuun suoraan minkään liittimien kautta voi kytkeä HK:n kaiutinulostulosta tulevaa signaalia. Pitäisi irrottaa piuhat marsun elementeiltä ja kytkeä HK:n ulostulosta johdot suoraan sinne.

Toinen vaihtoehto on että jos HK:ssa on joku "line out", niin viet siitä linjatasoisen signaalin marsun efektilenkin paluuseen. Tällöin marsun oma päätevahvistin syöttäisi sen kaiuttimia.
Antti1
18.04.2009 18:07:48 (muokattu 18.04.2009 18:08:18)
yanera: Omistan myös Marshall:nin vs265 combon ja kysymys kuuluu, voiko sitä käyttää lisä kaappina matrixille?

Voi, jos impedanssit natsaa. Trankkuvahvareilla ei kannata pistää minimikuormaa pienempää, suurempia kuormia sensijaan voi laittaa, mutta tehot putoaa.

P.S Mun Mesa on muuten myynnissä kattotkaa tori Mesa-Boogie Rect-O-Verb!

Ja saat tuolla hinnalla noita ihan hetken aikaa myydäkin... ;)

EDIT: Niin tosiaan, ei liittimien kautta, vaan suoraan kajariin.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
yanera
20.04.2009 21:24:38

NO NIIN!

Mulla oli myynnissä täällä m-netissä Washburn mercuryII series, pyynti oli jotain 200€.

OK!

Menin paikalliseen musaliikkeeseen ja ostin Matrixille kaveriksi käytetyn KMD 4x12 celestion elementeillä varustetun kaapin. Pyynti oli 235€.
Pistin Wasburnin vaihdossa, sain siitä 150€ vaihdossa, maksoin kaapista 70€ ja sain vielä kaiutinpiuhan kaupanpäälle.

Mielestäni tein hyvät kaupat!
JA sitten kävin treeniksellä, löin Matrixin kiinni KMD:n kaappiin ja YEAH, mitkä soundit. Sitten siinä pinon vieressä on Marshall:lin vs265, jota voi vuorotella Matrixin kanssa A/B-kytkimen kanssa.
Ihan hyvät trankku-soundit! Kivaa.

PS: Kattokaa tori mulla on siellä se huippu Mesan-setti myynnissä.
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
pekurides
21.04.2009 02:25:52

yanera: NO NIIN!

Menin paikalliseen musaliikkeeseen ja ostin Matrixille kaveriksi käytetyn KMD 4x12 celestion elementeillä varustetun kaapin. Pyynti oli 235€.
Pistin Wasburnin vaihdossa, sain siitä 150€ vaihdossa, maksoin kaapista 70€ ja sain vielä kaiutinpiuhan kaupanpäälle.

Mielestäni tein hyvät kaupat!
.

Juu,ihan hyvältä aina kuulostaa kun pääse tarpeettomista eroon ja saa tarpeellista tilalle.
Kattoitko mitkä tötsät siellä sisällä oli....

jos ihan kunnolliset celestionit eikä näitä "rockdriver&seventysixty" halpismalleihin toimitettuja budjettiämyriä niin sillloin teit loistavan diilin, varsinkin jos komerokin ihan MDF-vaneria/vast. eikä selluloosa/lastulevyä!

Mulla kävi kanssa silleen että piti kokeilla kun halvalla sai behringeriä eikä niillä jensenin edukkaammilla elementeillä tehny kyllä yhtään mitään Verrattuna toiseen kaappiini että ei se sitten loppupelissä niin halpa ollukkaan kun kaikki tötösät piti vaihtaa että kehtoo rämpytellä.... no komero itsessään suht ok ,lähes perus-marsutasoa!
..mutta kuitenkin....

No joo, eihän sitä ole reilua alkaa vaatia 200+ kaapeista 1000+ saundia... ja jos hyvältä saundaa nii sehän riittää:=)
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)