Aihe: Electro Harmonix Q-Tron 1 | |
---|---|
![]() 11.04.2009 11:19:53 | |
Moi! Voisiko joku ystävällinen Q-Tronin omistaja auttaa minua? Tarvitsisin kuvan ja mitat piirilevystä ja jos mahdollista, kuvia sisälmyksistä ylipäänsä. Kyse on vanhanmallisesta Q-Tronista tai Q-Tron+:sta: http://www.chrisguitars.com/eh-qtron-0503.jpg . Ville | |
![]() 12.04.2009 20:40:01 | |
Oisko kellään Q-Tronia? | |
![]() 13.04.2009 21:16:20 | |
Nostetaan nyt vielä. | |
![]() 14.04.2009 12:28:56 | |
..Ei oo, mut oon kuullut kun sellaista käytetään..saattaa olla että on tullut itsekin koitettua, mutt en oo varma.. Ronkeli ei saa rinkeliä | |
![]() 14.04.2009 13:38:54 | |
En ole EH -asiantuntija, mutta oletko tsekannut freestompboxes.org:in ? Pikahaku tuotti ainakin tämän (voi vaatia rekisteröitymisen): http://freestompboxes.org/viewtopic … 5&p=46289&hilit=tron#p46289 If the White House calls...
Tell them... 'I'm out in the field'... | |
![]() 14.04.2009 18:56:03 | |
Sammo: En ole EH -asiantuntija, mutta oletko tsekannut freestompboxes.org:in ? Pikahaku tuotti ainakin tämän (voi vaatia rekisteröitymisen): http://freestompboxes.org/viewtopic … 5&p=46289&hilit=tron#p46289 Kiitoksia, puoli ongelmaa ratkaistu! Vielä tarttis saada mitat piirilevystä - tai sisälmyksitä kuvia, jossa on mukana viivoitin tai mitta. powerfly: ..Ei oo, mut oon kuullut kun sellaista käytetään..saattaa olla että on tullut itsekin koitettua, mutt en oo varma.. Kyl sä tietäisit jos oisit kokeillu, siitä ei voi erehtyä... =) Ei vaan, onhan se rockmusassa aika harvinainen; funk-puolella tutumpi. | |
![]() 15.04.2009 21:21:45 | |
Lisäänpä tähän tarinaa, mihin tarvitsen piirilevyn mitat. Samalla kätevästi nosto keulille... Q-Tronin (ja Q-Tron+:n) saundi miellyttää korvaa mahdottomasti. Yksi XO-loodassa oleva Q-Tron+ mulla onkin. Mikä taas ei miellytä, on isohko laatikko ja 24VDC virran tarve. Koska en ole löytänyt vastaavan saundista pienikokoista pedaalia, tuli mieleen voisiko Q-Tronin asentaa pienempään laatikkoon. Kytkimiä voisi pienentää ja kenties vaihtaa jonkin potikoista trimmeriksi. XO-version piirilevy on koko loodan kokoinen, vaikka piirilevyllä on paljon tyhjääkin; potikat ja säätimet ovat juotettu suoraan piirilevylle. Näin ollen XO-versio ei käy vaihdettavaksi pienempään. Ehkä aiempi versio kävisi, koska muistaakseni siinä on pienempi piirilevy. 24VDC-virran ajattelin tehdä yhdestä 9VDC-lähdöstä MAX1044-piirin avulla, täällä geofexin ohjeet: http://www.geofex.com/circuits/+9_to_33.htm . Ville | |
![]() 15.04.2009 21:40:41 (muokattu 15.04.2009 21:44:56) | |
Mini Q-Tronin (ei Micro) piirilevy on kohtuu maltillinen, vaikkei kotelo niin mini olekkaan. Piirilevy vie vähän alle puolet kotelon tilasta. Pedalareasta löytynee kuva. Namiskojahan tuossa on vähän vähempi, eikä down-modea löydy. Mutta saundi on ainakin mun korvaan ehtaa Q-Tronia. Ja toimii perus 9VDC muuntajalla, vaatii tosin 3.5mm plugin. | |
![]() 15.04.2009 22:02:25 | |
erty: Mini Q-Tronin (ei Micro) piirilevy on kohtuu maltillinen, vaikkei kotelo niin mini olekkaan. Piirilevy vie vähän alle puolet kotelon tilasta. Pedalareasta löytynee kuva. Namiskojahan tuossa on vähän vähempi, eikä down-modea löydy. Mutta saundi on ainakin mun korvaan ehtaa Q-Tronia. Ja toimii perus 9VDC muuntajalla, vaatii tosin 3.5mm plugin. Mulla oli Micro Q-Tron, mutta sen saundi ei miellyttänyt. Filtterin dynaaminen vaste oli heikompi eikä saundi ollut yhtä paksu ja mehevä. Mini Q-Tronia en ole kokeillut kun ei ole tullut vastaan, oisko niissä tosiaan eroa? Ville | |
![]() 16.04.2009 10:47:08 | |
wilo: Mulla oli Micro Q-Tron, mutta sen saundi ei miellyttänyt. Filtterin dynaaminen vaste oli heikompi eikä saundi ollut yhtä paksu ja mehevä. Mini Q-Tronia en ole kokeillut kun ei ole tullut vastaan, oisko niissä tosiaan eroa? Ville Mulle tuo Mini on ainakin bp:llä ihan tarpeeksi läski, joskus vähän liiankin. Väittävät Micron manuaalissa, että olisi identtinen sisuksiltaan Minin kanssa, tiedä sitten.. | |
![]() 16.04.2009 11:09:17 | |
erty: Mulle tuo Mini on ainakin bp:llä ihan tarpeeksi läski, joskus vähän liiankin. Väittävät Micron manuaalissa, että olisi identtinen sisuksiltaan Minin kanssa, tiedä sitten.. Joo niin väittävät. Micro Q-Tron oliskin muuten hyvä, mut soundi ei oo sitä mitä haen. Itte käytän oikeestaan vain LP-filtteriä ja tuossa se jäi aika ohueksi ja riipiväksi, paras pehmeys ja paksuus puuttui. BP-filtteristä en oo saanu koskaan tarpeeks pehmeetä ja paksua edes isolla Q-Tronilla. Ville | |
![]() 16.04.2009 11:24:40 | |
wilo: Joo niin väittävät. Micro Q-Tron oliskin muuten hyvä, mut soundi ei oo sitä mitä haen. Itte käytän oikeestaan vain LP-filtteriä ja tuossa se jäi aika ohueksi ja riipiväksi, paras pehmeys ja paksuus puuttui. BP-filtteristä en oo saanu koskaan tarpeeks pehmeetä ja paksua edes isolla Q-Tronilla. Ville Eiku perhana, lp:stä munki piti puhua eikä bp:stä.. Tosiaan lp:llä tulee vedeltyä ja saundi on ainakin mulle ihan tarpeeksi läski. Huonoja puolia Minissä on tosin pieni volumeboosti lp-modessa. Eikä tuo tykkää oikein olla bufferien takanakaan, mikä nyt on ihan normaalia näiden kanssa. Ois kiva testata Microa ja todeta onko kyseessä sama peli. | |
![]() 16.04.2009 14:27:39 | |
erty: Eikä tuo tykkää oikein olla bufferien takanakaan, mikä nyt on ihan normaalia näiden kanssa. Mä ostin ihan kokeilumielessä micro Q-tronin. En ole vielä varma, laitanko sitä boardiin kiinni. Yksi asia mikä itseäni haittaa, on se että kun kitaran volumea pienentää, muuttuu pedaalin käytös. Näin varmaan tapahtuu aina, riippumatta pedaalin sijainnista muihin pedaaleihin nähden? Vai auttaako tuohon mikään? | |
![]() 16.04.2009 14:37:49 | |
juzi: Mä ostin ihan kokeilumielessä micro Q-tronin. En ole vielä varma, laitanko sitä boardiin kiinni. Yksi asia mikä itseäni haittaa, on se että kun kitaran volumea pienentää, muuttuu pedaalin käytös. Näin varmaan tapahtuu aina, riippumatta pedaalin sijainnista muihin pedaaleihin nähden? Vai auttaako tuohon mikään? Toi kuuluu asiaan ja johtuu siitä, että Q-Tron aukoo filtteriä juuri sen mukaan, kuinka lujaa signaali tulee sisään. Mä tykkään monesti säätää filtterin just himpun turhan herkälle, jolloin voin säätää kitaran volumella ja soittotuntumalla filtterin avautumista. Ville | |
![]() 16.04.2009 23:34:57 | |
Jos vielä kuvia kaipaat niin tässä niitä on muutama: http://www.pedalarea.com/env_followers.htm Toivottavasti auttaa. ei se siitä!! | |
![]() 16.04.2009 23:41:44 | |
Flaser_Phanger: Jos vielä kuvia kaipaat niin tässä niitä on muutama: http://www.pedalarea.com/env_followers.htm Toivottavasti auttaa. Kiitti, auttaa kyllä! Onko noi sun pedaaleja? Ei sulla sattuis olemaan yhä tuota vanhaa Q-Tronia? Meinaan että saisitko otettua piirilevyn mitat ylös. Saahan sen toki noista kuvistakin arvioitua jollakin tarkkuudella. Ville | |
![]() 17.04.2009 00:35:32 | |
wilo: Kiitti, auttaa kyllä! Onko noi sun pedaaleja? Ei sulla sattuis olemaan yhä tuota vanhaa Q-Tronia? Meinaan että saisitko otettua piirilevyn mitat ylös. Saahan sen toki noista kuvistakin arvioitua jollakin tarkkuudella. Ville Oon ehtinyt myymään tuon jo jonkin aikaa sitten, valitan. Oisin jo hukkunut pedaaleihin jos en välillä myisi vähän poiskin... :) ei se siitä!! | |
![]() 21.04.2009 08:13:49 | |
Kerran vielä nostan... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)