Aihe: Vahvistinta kotikäyttöön!
1
talmander
28.12.2007 12:58:36
Tarkoitus olisi hankkia Epiphonen Lespan kaveriksi kiva pikkuvahvistin kotinurkkiin.
En sano mitään budjetin ylärajaa, sillä sitä ei oikeastaan ole, mutta en mielelläni yli 400 pulittaisi. Soittelen yleensä kevyempää rockia (Led Zeppelin ym.).

Ehdotuksia?
Sam Hotman
28.12.2007 13:02:44
Voxin Valvetronixi: http://www.thomann.de/fi/vox_ad15vt_valvetronix_gitarrencombo.htm

Päätä itse haluatko 15 vai 30 wattisen. Itselläni tuon 30 wattinen ja hyvin pelittää.
Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS
Antti1
28.12.2007 13:03:33
Melkein sanoisin, että 30W, kun siinä on se tehonalennuspotikka. Se vaikuttaa kuitenkin ihan selkeästi soundiin, positiivisessa mielessä.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
talmander
28.12.2007 13:07:42
Pitää sitten ilmeisesti tuollainen laittaa tilaukseen. Tuolla taitaa taittua hieman rankempikin rock?
Sam Hotman
28.12.2007 13:09:12
Pitää sitten ilmeisesti tuollainen laittaa tilaukseen. Tuolla taitaa taittua hieman rankempikin rock?

Kyllä siitä saa ihan hyvät hevi särötkin.
Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS
Antti1
28.12.2007 13:09:49
Taittuu joo, mutta älä ihmeessä tilaa. Noita saa käytettyinä torilta ja Suomesta saa muutenkin huomattavasti halvemmalla. Mä sain oman 50W version about 100€ halvemmalla, kuin Thomannilta.
talmander
28.12.2007 13:14:57
Taittuu joo, mutta älä ihmeessä tilaa. Noita saa käytettyinä torilta ja Suomesta saa muutenkin huomattavasti halvemmalla. Mä sain oman 50W version about 100€ halvemmalla, kuin Thomannilta.

Sitten täytyy lähteä joku päivä naapurikuntiin etsimään. =D

http://www.power-sound.fi/product_info.php?products_id=1776 Tuollainen taitaa olla se sinun omasi?
Valdemart
28.12.2007 13:21:12

50-wattisesta on olemassa myös kahdella elementillä varustettu versio. Se onkin sitten jo vähän kalliimpi. Itse ostin yksi elementtisen 330 € DLX-musicista.

P.S. Mitäh, Led Zeppelinkö kevyempää rokkia?!?
You Can't Put Your Arms Around a Memory
talmander
28.12.2007 13:26:19
50-wattisesta on olemassa myös kahdella elementillä varustettu versio. Se onkin sitten jo vähän kalliimpi. Itse ostin yksi elementtisen 330 € DLX-musicista.

P.S. Mitäh, Led Zeppelinkö kevyempää rokkia?!?

Okei, Led Zeppelin oli aika virheellinen maininta kevyeen rockiin:DD

Taitaa olla viisainta ostaa samantien tommonen 50W niin ei ainakaan, heti tarvitse vaihtaa, jos saisi taas jotain pientä bänditoimintaa vireille?
dropD
28.12.2007 13:29:03

Juuri eilen adoptoin torilta Laneyn VC15 combon. Vaikka haussa oli ensisijaisesti hyvät paksut puhtaat soundit, niin kyllä tuolla lähtisi zeppeliinitkin kauniisti. Sitä rankemmat sitten pedaaleilla. Menee ainakin käytettynä hintahaarukkaan.
jomppu
28.12.2007 13:45:53
Minulla oli ennen 30 watin Vox Valvetronix kotikäytössä ja hyvin toimi, vaihdoin sen sitten Tech 21 TM 10 ja hyvin toimii vieläkin. Jos tarvitsee efektejä ja paljon eri mallinuksia niin sitten Vox on monipuolisempi. Minä en tarvinnut, niin hommasin sitten käytetyn Tech 21:n ja tyytyväinen olen. Paitsi että sen Direct outti on rikki enkä saa nauhoiteltua soittoani, prkl.
Antti1
28.12.2007 14:29:40
Taitaa olla viisainta ostaa samantien tommonen 50W niin ei ainakaan, heti tarvitse vaihtaa, jos saisi taas jotain pientä bänditoimintaa vireille?

Joo, se ei ole kallis ja siitä riittää hyvänlaatuista mölyä bänditoimintaankin todella reilusti. On tullut soiteltua örinähevistä rautalankaan ja aina on riittänyt vielä ylimääräistäkin potkua reserviin.
alazzi
07.01.2008 14:39:09
Fender Super Champ XD 15W
http://www.thomann.de/fi/fender_super_champ_xd.htm

Zeppelin soundit löytyy helposti:

http://www.youtube.com/watch?v=LduwSeUDqJs

niinkuin ACDC , Free ,Chuck Berry jne
http://www.youtube.com/watch?v=YHQK05_6UCs&feature=related
sihvoh
12.05.2009 16:53:13 (muokattu 12.05.2009 17:12:45)
Itselläni on ollut kotona käytössä lähinnä mallintavia tähän saakka ja THD Univalve sekä omatekoisia putkivahvistimia aina silloin tällöin. Mallintavista (Line6 laitteet) puuttuu dynamiikkaa ja taas tuo Univalve kärsii keinokuormasta jota on pakko käyttää kotioloissa (kerrostalossa), samoin kuin myös omatekoiset putkarit.

Tutkailin pitkän aikaa Fender Super Champ XD vahvaria sekä netistä että myöskin testasin itse moista liikkeessä ja täytyy sanoa että ainakin omaan käyttöön tuo on todella täydellinen vahvistin.

+ Hyvät soundit suoraan laatikosta otettuna
+ Vieläkin paremmat soundit vaihtamalla putket
+ Vieläkin paremmat soundit vaihtamalla ämyri
+ Kevyt roudata paikasta toiseen
+ Soi hyvin sekä hiljaisella että kovalla volumella
+ Erinomainen hinta-/laatusuhde
+ Helppo käyttää
+ Monipuoliset soundit

Mitään pahaa sanottavaa ei laitteesta toistaiseksi ole etenkin ottaen huomioon hinnan.

Vaihdoin siihen Mazda ECC83 ja GE 7408 (6V6 yksi versio) vintage putket ja väittäisin soundin parantuneen ainakin henkisellä puolella jonkin verran jo sen etuaste-/vaiheenkääntäjäputken vaihdon jälkeen. Ne GT6V6C pääteputket kuulostivat aika hyviltä, mutta kun oli tuollaiset GE:t hyllyssä niin pitihän sitä kokeilla. Ämyriä en ole vielä vaihtanut, mutta pitää kokeilla ainakin jo valmiina olevaa Celestion G10 Vintagea. Eminence Ragin Cajunia suositellaan kovasti muualla, mutta saa nähdä vaihdanko ämyriä ollenkaan.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)