JMzz 11.02.2009 21:51:50 (muokattu 12.02.2009 21:37:24) | |
---|
Mitä muita kitaroita näillä spekseillä saisi kuin Ibanezin erikoisempia customeita tai kalleimpia prestigeitä joista monet eivät nekään täytä kaikki vaatimuksia. Hinta siellä 1500-2500. En ole löytänyt vielä yhtään kitaraa joka nämä speksit täyttäisi. Nykyisen kitaran melkein onnistuu mutta Neck-thru jää haaveeksi (RG3120). Vaatimukset omalle ultimaaliselle kitaralla: Neck-thru Kaulassa ei ole lakkaa ollenkaan tai enintään hyvin ohut kerros -> ns. luonnollinen pinta Kaula on ohut laaudukas floikkatalla Laatumikit tyyliin Dimarzio/SD -> soveltuvat heviin 25,5 " skaala Nice to have- ominaisuudet See-thru väritys, jollakin nätilla loimukannella. Hevikeppimäinen Mikkien puolituskytkin Mahonkirunko - |
Riku Rotten 11.02.2009 22:02:46 (muokattu 12.02.2009 09:54:03) | |
---|
2 1/2 pitäis riittää jo teetettyyn keppiin ihan kotomaassa. |
Billsner 12.02.2009 17:55:35 | |
---|
Neck-thru Kaulassa ei ole lakkaa ollenkaan tai enintään hyvin ohut kerros -> ns. luonnollinen pinta Kaula on ohut laaudukas floikkatalla Laatumikit tyyliin Dimarzio/SD -> soveltuvat heviin Ibanez RGT42 johon vaihdat mikit ja tallan niin pääset aika lähelle. Mua kiinnostaisi nuo prestige RGT-Ibanezit, mutta värivaihtoehdot ovat aika suppeat. En minä pinkillä RG:llä kyllä ala mitään deathmetallia soittelemaan... Wrapped in plastic |
Henkka370 12.02.2009 18:09:07 | |
---|
Omaa custom keppiä lähtisin tolla 2500e hommaamaan Ma murskata sinut! |
ibnz 12.02.2009 18:14:36 | |
---|
Itse asensin ESP:n M-II:een (NT) SD:n passiivit ja push-pull -potsikan, nyt on väritystä vaille speksien mukainen. Helppo homma ja aika edullinen. |
JMzz 12.02.2009 21:37:00 | |
---|
Vähän tietenkin unohtelin sellaisia kivoja ominaisuuksia eli Mahonkirunko 25,5 " skaala hyvä sustain (floikan kanssa..) - |
JMzz 12.02.2009 21:45:08 | |
---|
Ibanez RGT42 johon vaihdat mikit ja tallan niin pääset aika lähelle. Mua kiinnostaisi nuo prestige RGT-Ibanezit, mutta värivaihtoehdot ovat aika suppeat. En minä pinkillä RG:llä kyllä ala mitään deathmetallia soittelemaan... Jos viittaat RGT320Z malliin niin sitä löytyy myös ihan nätillä värityksellä: http://www.thomann.de/fi/ibanez_rgt320q_rbb.htm Mutta toi on minusta aivan törkeen kallis kun tossa on vielä jotkut iban omat mikitkin. Ainut kitara oikeestaan joka kiinnostaisi ibalta. - |
lärviapina 12.02.2009 21:51:06 | |
---|
Osta ESP Horizon FR II siis vanhempaa mallia ja hinkkaa sitten vaikka lakan pinta mataksi. Jää vielä rahaa kivasti vaikka treenikaljoihin. Rauchen Sie Malrboro oder Rovaniemi? |
JMzz 12.02.2009 22:06:21 (muokattu 12.02.2009 22:38:07) | |
---|
Osta ESP Horizon FR II siis vanhempaa mallia ja hinkkaa sitten vaikka lakan pinta mataksi. Jää vielä rahaa kivasti vaikka treenikaljoihin. Koklasin sitä Emppu Vuorisen horizonia jossa on violetti kaula. Jotenkin vaan ei istunut omaan käteen laisinkaan toi. Tiedä mikä siinä sitten oli. Tuntui vaan jotenkin oudolta se kaula. Liian tottunut Super Wizard kaulaan? Ehkä. Kaipaisin kuintenkin ehkä jotain muutosta tohonkin kaulaan kun se on kieltämättä aika tosi ohut. Niin ja toki houkutttaa vaihtoehto teetättää jossain ihan kunnon Custom-skitta. Mutta pieni pelko tossa vaan on, että mitä jos siitä nyt ei tuukkaan sellasta kuin haluaa. - |
Riku Rotten 12.02.2009 22:50:22 | |
---|
No ekaks tarvii tietää mitä haluaa, kaulaprofiilista lähtien. |
kimurantti1 12.02.2009 22:52:12 | |
---|
Jos viittaat RGT320Z malliin niin sitä löytyy myös ihan nätillä värityksellä: http://www.thomann.de/fi/ibanez_rgt320q_rbb.htm Mutta toi on minusta aivan törkeen kallis kun tossa on vielä jotkut iban omat mikitkin. Jos sä laitat yli kaksi tonnia rahaa kitaraan, niin onko sen tasan mitään väliä, jos uusiin mikkeihin menee vielä satanen? |
Aazi 12.02.2009 22:53:01 | |
---|
Jakson kelly KE-2 ja kaulasta maalit hioo pois. muuten istuu spekseihin. |
Vladi 12.02.2009 23:01:09 | |
---|
Jos sä laitat yli kaksi tonnia rahaa kitaraan, niin onko sen tasan mitään väliä, jos uusiin mikkeihin menee vielä satanen? Mun mielestä ketjun aloittaja on oikeassa. Jo tonnin kitaraan saa laatumikkejä, tuon hintaisessa härvelissä sen pitäis olla itsestäänselvyys. Eipä muuta, jatkakaa... Kyllä se siitä. |
Estranged 12.02.2009 23:04:59 | |
---|
Mun mielestä ketjun aloittaja on oikeassa. Jo tonnin kitaraan saa laatumikkejä, tuon hintaisessa härvelissä sen pitäis olla itsestäänselvyys. Eipä muuta, jatkakaa... Niin pitäisi ja itsekin ihmettelen tuota Iban touhua, mutta totta on myös se että tuon verran jos on laittaa kitaraan rahaa, ei se mikkien vaihto ole niin iso ja kallis homma. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787 |
kimurantti1 12.02.2009 23:07:31 | |
---|
Mun mielestä ketjun aloittaja on oikeassa. Jo tonnin kitaraan saa laatumikkejä, tuon hintaisessa härvelissä sen pitäis olla itsestäänselvyys. Eipä muuta, jatkakaa... Mikit on vaihtotavaraa. Ihan yhtä hyvin voisi olla tilanne, ettei jotkut merkkimikit muuten hyvässä kitarassa miellytäkään, jolloin ne menisi kuitenkin vaihtoon. Saahan sitä toki etsiä "täydellistä" kitaraa ihan stockina, mutta jos on vähän valmis tuunaamaan itse, niin sen täydellisen kitaran löytäminen voipi tulla vähän helpommaksi. |
Vladi 12.02.2009 23:10:59 | |
---|
Mikit on vaihtotavaraa. Ihan yhtä hyvin voisi olla tilanne, ettei jotkut merkkimikit muuten hyvässä kitarassa miellytäkään, jolloin ne menisi kuitenkin vaihtoon. Saahan sitä toki etsiä "täydellistä" kitaraa ihan stockina, mutta jos on vähän valmis tuunaamaan itse, niin sen täydellisen kitaran löytäminen voipi tulla vähän helpommaksi. Juu, en väitäkkään että pitäs saada stockina unelmakitaroita, ihmetyttää vaan tuo hinta verrattuna siihen, minkälaiset mikit saa. Noilla kun ei ole oikein mitään jälleenmyyntiarvoa verrattuna esim Dimarzioihin tai SD:hen. Muutenhan mikkien vaihto ei todellakaan maksaisi paljoa kun pistäis vaan mukana tulleet kiertoon. Kyllä se siitä. |
kimurantti1 12.02.2009 23:23:32 (muokattu 12.02.2009 23:23:50) | |
---|
Juu, en väitäkkään että pitäs saada stockina unelmakitaroita, ihmetyttää vaan tuo hinta verrattuna siihen, minkälaiset mikit saa. Noilla kun ei ole oikein mitään jälleenmyyntiarvoa verrattuna esim Dimarzioihin tai SD:hen. Muutenhan mikkien vaihto ei todellakaan maksaisi paljoa kun pistäis vaan mukana tulleet kiertoon. Samaa olen miettinyt, mutta porukka kuitenkin tuntuisi vaihtelevan RG:ihin mikkejä kuin sukkia, niin ehkä Ibanezilla on vaan ajateltu, ettei ne suurimmalle osalle ostajista tuo paljoakaan lisäarvoa. Tän olettaman todenperäisyydestähän ei tiedetä, ellei Ibanez ala taas laajemmin asentamaan kitaroihinsa merkkimikkejä. Mutta tuota mä juuri en ymmärrä, että jos on varaa laittaa yli 2000e kitaraan, niin ei kai se nyt voi jäädä mikeistä kiinni. Satanen on kuitenkin 1/20 -osa tuosta hinnasta. |
-K- 12.02.2009 23:46:20 (muokattu 13.02.2009 00:04:58) | |
---|
Minä en kyllä henk koht ymmärrä tuota neckthruun hienoutta. Pulttikaulaisten kanssa on paljon kivempaa, jos vaikka ajelee autolla kitaralaukun yli ja kaula sanoo naps, on siihen uusi vaihdettavissa helposti tilalle. Vähän enemmän sustainia ja nasaalisuutta huomaan itse erona pulttikaulaiseen, AANJ:lla saa tuntumankin jo todela lähelle. Noi iban RGT mallit on kyllä kalliita specseihin nähden, MII vie kyllä aika pahasti noita. EDIT: Eli sulla on kaulaliitosta ja bodymateriaalia lukuunottamatta unelmiesi keppi nyt jo, iboissa aika harvoin on mahonkia body, itseltäni tuollaisia löytyy pari. Ei kyllä itseltänikään löydy itselleni specseiltään täydellistä keppiä, ja jos löytyy niin sitten seuraavaksi muuttuu unelmaspecsit. Uusien kitaroiden ja täydellisen kepin metsästäminen on vähintään yhtä antoisaa kuin unelmien soundinkin metsästys. Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita. |
kimurantti1 12.02.2009 23:48:13 | |
---|
Noi iban RGT mallit on kyllä kalliita specseihin nähden Niinhän ne Thomannilla onkin. Suomesta noita saa todella paljon halvemmalla. |
-K- 12.02.2009 23:51:22 | |
---|
Niinhän ne Thomannilla onkin. Suomesta noita saa todella paljon halvemmalla. Joo kyllähän tuon saa Suomesta melko varmasti 300e halvemmalla, mutta MII on halvimmillaan suomessa 1400 pintaan. Sehän on fakta ettei Ibanezeja kannata tompalta ostaa, paikalliselta musakaupalta saa varmasti halvemmalla. Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita. |