Aihe: Hughes & Kettner, Trilogy & Switchblade (+kumppanit?)
1 2
elbowski
22.06.2006 23:28:17 (muokattu 23.06.2006 15:35:19)
Uusi vahvistin alkaa tässä pikkuhiljaa hotsittamaan, kun tuosta trankusta on jo pelkästään mielenrauhankin takia päästävä eroon.

Maanantaina käväisin Fasulla toiveenani testata Trilogy-nuppia, mutta sitä en löytänyt. Vaan törmäsinpä switchbladeen jota on kehuttu Trilogyn jatkeeksi. Trilogya en ole koskaan testannut, mutta Switchbladesta jäi ensimmäiseksi ainakin melkoisen kehno maku suuhun. Kliiniä en oikein EMG:n kasiykkösillä saanut irti, ja Yamahan Pacifica telelläkin (jossa jokin sinkkukokoinen humppari kaulassa) irtosi musakauppavolyymeillä melkoisen muroista saundia. Crunch-kanava oli ihan jees, hyviä rokkisaundeja sai aikaseksi, samaten ensimmäinen särökanava. Viimeinen särökanava oli kuitenkin hirveä, odotin tältä sellaista laulavaa liidisaundia, mutta kanavasta irtosi vaan sellaista hiomattoman kuuloista murinaa. Toki testasin vain hyvin vähän aikaa, ja EQ:ta en kovin kerennyt ronkkia, mutta nyt kysynkin, onko Trilogy ja Switchblade samalla tasolla saundillisesti?

Trilogysta olen kovin kiinnostunut, melko sopiva hintaluokka ja monipuolisuus innostaa ostoaikeisiin.

Vahvistinta olen siis hakemassa max. 1500€-hintaluokassa, suositelkaa mitä vaan. Vaatimuksina ovat hyvät kliinit ja säröt, väh. kaksi kanavaa, ja väh kaksi EQ:ta.

Kiitos jo etukäteen.
Raivo määrää nuotin
Härski
23.06.2006 00:04:48
Trilogya olin jo ostamassa itsekin, mutta päädyin omiin tarpeisiini katsoen kompaktimpaan Englin Screameriin. Trilogyssa on kyllä aivan helvetin iso soundi. Clean kanava oli erittäin perinteinen, crunch kanavalla vetää heviä köykäisesti ja Lead 1 kanavalla kuolon metallia. Lead 2 vetää kyllä särömääräiset pohjat, mitä olen itse ikinä kuullutkaan, ihan mieletön suhina. En tiedä, johtuiko kokeilemalla kaapilla, mutta soundi oli kautta linjan melko kireä.

Switchbladesta en tiedä tuon taivaallista.
Ben_D
23.06.2006 09:11:35

Vahvistinta olen siis hakemassa max. 1500€-hintaluokassa, suositelkaa mitä vaan. Vaatimuksina ovat hyvät kliinit ja säröt, väh. kaksi kanavaa, ja omat EQ:t kaikille kanaville.

Kiitos jo etukäteen.

ENGL Savage käytettynä. 4 kanavaa tosin 1 EQ per 2 kanavaa, mutta en jaksa uskoo, että tarvit 4 kanavalle jokaiselle oman EQ:n. Seuraavat samanaikaiset EQ mahdollisuudet löytyvät Savagesta:

1. Clean / Lead
2. Clean / Chrunch2
3. Chrunch1 / Chrunch2
4. Chrunch1 / Lead

Luulis piisaavaan ellei teillä ole joitain biisejä, joissa tarvii käyttää useita (enemmän kun kahta) soundia per biisi. Kannattaa tutustua laitteen manuaaliin...käyttömahdollisuuksia on helvetisti.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
McNulty
23.06.2006 11:28:15
Maanantaina käväisin Fasulla toiveenani testata Trilogy-nuppia, mutta sitä en löytänyt. Vaan törmäsinpä switchbladeen jota on kehuttu Trilogyn jatkeeksi. Trilogya en ole koskaan testannut, mutta Switchbladesta jäi ensimmäiseksi ainakin melkoisen kehno maku suuhun. Kliiniä en oikein EMG:n kasiykkösillä saanut irti, ja Yamahan Pacifica telelläkin (jossa jokin sinkkukokoinen humppari kaulassa) irtosi musakauppavolyymeillä melkoisen muroista saundia.

Minä en pitänyt Switchbladesta yhtään. Tuntui että siinä oli keskitytty liikaa niihin ohjelmoitaviin digi-häpräkkeisiin ja itse perusasiat unohdettu. Ei ollut minun mieleeni tuo Switchblade... vaikka en päässytkään kovaa luukuttamaan. Kenties se olisi silloin toiminut hieman eri tavalla.

Crunch-kanava oli ihan jees, hyviä rokkisaundeja sai aikaseksi, samaten ensimmäinen särökanava. Viimeinen särökanava oli kuitenkin hirveä, odotin tältä sellaista laulavaa liidisaundia, mutta kanavasta irtosi vaan sellaista hiomattoman kuuloista murinaa. Toki testasin vain hyvin vähän aikaa, ja EQ:ta en kovin kerennyt ronkkia, mutta nyt kysynkin, onko Trilogy ja Switchblade samalla tasolla saundillisesti?

Mielestäni eivät ole... kaksi erilaista vaffaria. Tosin, minun kokemukseni on niin kovin yksipuolinen. Trilogyn omistaja ja Switchbladea testannut.

Trilogysta olen kovin kiinnostunut, melko sopiva hintaluokka ja monipuolisuus innostaa ostoaikeisiin.

Vahvistinta olen siis hakemassa max. 1500€-hintaluokassa, suositelkaa mitä vaan. Vaatimuksina ovat hyvät kliinit ja säröt, väh. kaksi kanavaa, ja omat EQ:t kaikille kanaville.

Trilogyssä on 4 kanavaa ja 3 EQua. Eli Lead ja Ultra Lead kanavat (crunch, lead ja ultra lead kanaville on omat gain-säätimet) käyttävät samaa EQ-sektiota. Itse en käytä Ultra Lead-kanavaa lainkaan. Se on kuin Lead kanava mutta korostetulla alakerralla. Vissiin hieman Mesa-tyyppinen lähtökohta ollut siinä Ultra Leadissa. Minulle ainakin tuo Trilogy on ollut taivaanlahja. Kun soittaa kahdessa eri bändissä ja vielä kotosalla innostuu jostain blues-lurittelusta, niin parempaa putkikonetta en ole vielä tähän päivään mennessä löytänyt. On ollut Ashdownia, Peaveytä, Marshallia, Rocktronia jne. H&K:n kanssa olen ensimmäistä kertaa 189% tyytyväinen, sillä saan siitä irti kaiken tämän:

1. lämmin, puhdas ja sopivalla tavalla pyöreä soundi clean
2. sparkling "fenkku-tyylinen", kirkas ja loistavasti erotteleva puhdas soundi clean + sparkle-kytkin
3. kevyt blues-roso crunch
4. kevyt rokkisärö ala Kingston Wall crunch + lisää gainia
5. hard rock ja 80s heavy-säröt tyyliin Purple ja Maiden crunch + gainit + boost-kytkin
6. rässisärö anthraxista sepulturaan lead + gain keskellä tai vähän alle
7. modernimpi hi-gain särö jolla irtoaa Hauntedista Panteran kautta kuolometalliin asti lead + gainia reilusti
8. nu-metal meiningit ultra lead... tätä käytän harvoin, todella harvoin

Kiitos jo etukäteen.

Ei kestä... ja tosiaan EQ-spedulla fx-loopissa noita soundeja saa muokattua vielä laajemmin vaikka Trilogyn omat EQ:T vaikuttavat kyllä suuresti soundiin myöskin. Mutta meikäläinen käyttää MXR:n 6-band EQua middlen korostamiseen tarvittaessa. FX-loopin saa erillisellä kytkimellä päälle ja pois... tai voit kontrolloida kaikkea midillä. Smart FX-loop muistaa asetukset vaikka kanavia vaihtelisi kuinka. Eli jos laitat fx-loopin päälle Lead-kanavalle ja muilla kanavilla se on pois päältä, niin vaihtaessa vaikka clean-kanavalta (fx off) takaisin lead-kanavalle niin fx-loop tulee automaattisesti takaisin päälle. Nerokasta :)
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
rakula
23.06.2006 13:17:21
Helvata. Itsekin miettinyt uuden vahvistimen ostamista. Switchblade oli vahvasti mielessä, mutta rupeaa näyttämään pahalta.

Pystyykös muuten esim. Trilogylla tahi Fireballilla soittelemaan vähän hiljaisempia keikkoja vai tuuttaako se liian kovaa jöötiä?

Mullakin budjettina semmonen max 1300-1400. Mikäs kaappi sopisi hyvin fireballin tai trilogyn kanssa yhteen?
Ei voi lähtee jos on tullu
McNulty
23.06.2006 13:21:33
Pystyykös muuten esim. Trilogylla tahi Fireballilla soittelemaan vähän hiljaisempia keikkoja vai tuuttaako se liian kovaa jöötiä?

Olen pystynyt soittelemaan ihan kuunneltavilla soundeilla Trilogyä kotosalla 2x12" kaapin kera. Mitään päätemöyhyä on turha kotona hakea ilman keinokuormaa, mutta kyllä sillä voi kotosallakin reenailla. Kanavan oman volumen ja master volumen kanssa saa ihan hissukseenkin soiteltua.

Jos sitten keikalla haluat päätemeuhkaa, niin nykäset puolet pääteputkista pois ja laitat vaffarin toimimaan 50W versiona. Eihän se desibeleissä tarkoita kuin 3dB mutta pääte herää aikaisemmin.

Mullakin budjettina semmonen max 1300-1400. Mikäs kaappi sopisi hyvin fireballin tai trilogyn kanssa yhteen?

Ainakin Trilogyn kanssa toimii hienosti kaikki missä on Celen V30 tai Eminence Texas Heatit. Muita en ole suuremmin kokeillut.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
joukov
23.06.2006 13:26:21
Helvata. Itsekin miettinyt uuden vahvistimen ostamista. Switchblade oli vahvasti mielessä, mutta rupeaa näyttämään pahalta.

Miksi Switchblade alkaa näyttämään pahalta?
rakula
23.06.2006 13:43:53
Miksi Switchblade alkaa näyttämään pahalta?

Itsekin olen testaillut sitä ja se oli ihan semmonen ok. Ajattelin että ruuvamalla siitä saisi passelin vermeen. Nyt kuitenkin kun kuullut trilogya ja fireballia on mielipide kallistunut niiden suuntaan vahvasti.
elbowski
23.06.2006 15:34:56
ENGL Savage käytettynä. 4 kanavaa tosin 1 EQ per 2 kanavaa, mutta en jaksa uskoo, että tarvit 4 kanavalle jokaiselle oman EQ:n.
Ah, toden totta, tarkoitin tuolla kaikilla kanavilla lähinnä niitä kahta, enkä tajunnut ollenkaan muita vaihtoehtoja, muokkaanpa tuon pois. Ei neljällä EQ:lla varustettuja vahvistimia taida edes olla. Kaksi EQ:ta riittää hyvin, kolme plussaa.

Mielestäni eivät ole... kaksi erilaista vaffaria. Tosin, minun kokemukseni on niin kovin yksipuolinen. Trilogyn omistaja ja Switchbladea testannut.
No tämä helpotti, odotan siltä Trilogylta niin suuria :)

Trilogyssä on 4 kanavaa ja 3 EQua. Eli Lead ja Ultra Lead kanavat (crunch, lead ja ultra lead kanaville on omat gain-säätimet) käyttävät samaa EQ-sektiota. Itse en käytä Ultra Lead-kanavaa lainkaan. Se on kuin Lead kanava mutta korostetulla alakerralla. Vissiin hieman Mesa-tyyppinen lähtökohta ollut siinä Ultra Leadissa. Minulle ainakin tuo Trilogy on ollut taivaanlahja. Kun soittaa kahdessa eri bändissä ja vielä kotosalla innostuu jostain blues-lurittelusta, niin parempaa putkikonetta en ole vielä tähän päivään mennessä löytänyt. On ollut Ashdownia, Peaveytä, Marshallia, Rocktronia jne. H&K:n kanssa olen ensimmäistä kertaa 189% tyytyväinen, sillä saan siitä irti kaiken tämän:
Ehkä tuossa Switchbladessakin oli Ultra Leadin idea sama, mutta siinä kanava oli kyllä melko mieto. Tosiaan, monipuolisuus on valttia, soittelemme bändin kanssa kaikkea Coldplaysta ja Oasiksesta raskaampaan menoon, ja itsekseni tykkään vääntää säröt kaakossa :)

Juu, siis kiitosta vaan lisää, ehdotuksia saa ja melkein pitääkin tehdä lisää.
Raivo määrää nuotin
zeme
23.06.2006 15:40:49 (muokattu 23.06.2006 15:43:46)
Ei neljällä EQ:lla varustettuja vahvistimia taida edes olla. Kaksi EQ:ta riittää hyvin, kolme plussaa.

On ainakin nuo Mesan Roadking ja Roadster, mutta ne onkin liian kalliita vempeleitä... Mieluumin sitä ostaisi kaksi kahen kanavan(joilla omat eq:t per kanava) putkinupit... tms..

EDIT: niin ja taitaapi olla tossa Englin uudessa Invader (E640/150) nupissakin olla erilliset eq:t jkaselle neljälle kanavalle...
No problem.
elbowski
23.06.2006 15:45:15
On ainakin nuo Mesan Roadking ja Roadster, mutta ne onkin liian kalliita vempeleitä... Mieluumin sitä ostaisi kaksi kahen kanavan(joilla omat eq:t per kanava) putkinupit... tms..

EDIT: niin ja taitaapi olla tossa Englin uudessa Invader (E640/150) nupissakin olla erilliset eq:t jkaselle neljälle kanavalle...

Noilla on hintaa sen verran, että vaikka mulla se kolmisen tonnia olisikin kädessä, niin en raaskisi sitä yhteen nuppiin laittaa. Se on melkein 20 000 markkaa!
Raivo määrää nuotin
zeme
23.06.2006 15:48:04
Noilla on hintaa sen verran, että vaikka mulla se kolmisen tonnia olisikin kädessä, niin en raaskisi sitä yhteen nuppiin laittaa. Se on melkein 20 000 markkaa!

Niinpä... Se on ihan helvetisti (anteeksi huono sanavalintani) rahaa...
No problem.
ReBeat
23.06.2006 15:51:58

Räkkivehkeissä aitoja neljäkanavaisia putkietuasteita on useitakin. Rocktron IE4, VP4 ja modulaariset systeemit Egnater M4 ja Randall RM4. Noissa on siis kaikille kanaville omat EQ:t.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
oiva tumpeloinen
23.06.2006 15:53:13
Räkkivehkeissä aitoja neljäkanavaisia putkietuasteita on useitakin. Rocktron IE4, VP4 ja modulaariset systeemit Egnater M4 ja Randall RM4. Noissa on siis kaikille kanaville omat EQ:t.

Unohtamatta Engl E570 + kaikki midi-ohjattavat presettihirmuetuset.
elbowski
23.06.2006 15:59:19
Noniin, anteeksi nyt kauheasti, mutta neljällä EQ:lla varustetut vahvistimet eivät ole haussa, eli niitä ei tarvitse listata :)
Raivo määrää nuotin
ReBeat
23.06.2006 16:02:00

Unohtamatta Engl E570 + kaikki midi-ohjattavat presettihirmuetuset.

Jos vielä hiukan hivellään pilkkua niin E570 sisältää vain kahdet bass ja middle potikat eli siinä ei ole neljää täysin erillistä eq:ta :) Mutta takaisin aiheeseen...
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
rakula
24.06.2006 20:10:17
Onkos kenelläkään kokemusta Engl fireball + framus 2x12 kaappi-yhdistelmästä?

Suhteellisen halpa peli kuitenkin tuo fireball verrattuna trilogyyn.
elbowski
25.06.2006 19:36:36
Nostoa, nostoa.
Raivo määrää nuotin
Kjukka
25.06.2006 22:46:28 (muokattu 25.06.2006 22:49:29)

Off-topic-varoitus!

Meikäpoikapa sai tilattua Kölnin musicstoresta viimeisen kappaleen Framus Cobraa hintaan 1129e. Piti nyt tulla tännekin keulimaan.

Ps. Jebelle terveisiä ;E
elbowski
25.06.2006 23:00:51
Mites tuo Laneyn VH100R, olisiko siitä minulle peliksi? Haeskelen sellaisia oikeasti kirkkaita ja kristallisia kliinejä, semmoisia todella mietoja crunch-säröjä tyyliin Rolling Stones ja Coldplay, sellaisia rankempia rokkisäröjä vaikkapa Darknessin Dan Hawkinsin tyyliin, ja sitten äärimmäistapauksiin sellaista raa'an kuuloista middlesäröä kun tuota hardcorea tulee soiteltua. Kitarana on Schecterin Damien 7, siis jos se vielä on epäselvää.
Raivo määrää nuotin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)