Yazka 17.05.2009 21:53:52 | |
---|
Eli käytössä on POD 2.0 munuaismalli + t amp päättäri + 4x10 kaappi enkä saa näistä sitten millään järkevää soundia pihalle treeniksellä.Ymmärrän että hommassa on omat rajoituksensa..mutta jos nyt edes tarkoituksenmukaiset POD-soundit sais aikaan.. Ongelma lyhyesti seuraavanlainen: -Vaikka käännellään säätönupit, kaappimallinnukset, A.I.R. modet, jne. kaikkiin mahdollisiin asentoihin ja vielä kokeillaan ne "toiset" säädöt TAP napin takaa ei tulokseksi saada muuta kun karmeeta digitaalista kirskuntaa ja ihme "honotusta"? (vaikea kuvailla!) Varmemmaksi vakuudeksi kokeiltiin vielä suoraan PA:han, sama tarina. Onks jollakin kertoa ihan perussäädöt/säännöt mistä vois lähteä yrittämään? Jotain kikkoja?Kotonahan toi kuulostaa luurien ja tietsikan kautta ihan suht hyvältä, mikä vie soundin kuralle treeniksellä?Jos toi kuulostais edes vähänkään samalta kuin kotona soitellessa vois tolla kitkutella siihen asti kun saa massia kunnon putkitoosaan.(Nykyisessä Voxissa loppuu kanavat kesken) Onhan näillä tai vastaavilla kirjotusten perusteella keikkojakin vedetty, joten luulisi että joku ratkaisu täytyy olla. "En missään nimessä halua kuulua yhteisöön joka huolisi minut jäsenekseen" |
Janne19691 18.05.2009 08:08:31 | |
---|
Kai sulla on kaappimallinnukset nimenomaan POIS päältä kun soitat kitarakaapin kautta (kaappisoundia ei haluta kahta kertaa). AIR säätö mulla oli n. puolessa välissä ja siitä sitten sopiva vahvistinmallinnus ja tätsit. Itse soitin POD 2:lla, PA-päätteellä, ja Marshall 4x12":lla pari vuotta (kauan sitten) ja kyllä se vähintäänkin ok oli (nykyään ei mallintavat vahvistimet juuri enää innosta). Rule #1: There are no rules. |
Yrms 18.05.2009 09:59:29 | |
---|
jlummaa: Kai sulla on kaappimallinnukset nimenomaan POIS päältä Toki sitä kannattaa koittaa ottaa ne pois, mutta en mä nää mitään syytä miksei noi voisi toimia vaikka soitettaisiinkin kaapin kautta. Mulla ainakin toimii ihan hyvin. www.mikseri.net/blindways |
Janne19691 18.05.2009 10:24:19 | |
---|
Yrms: Toki sitä kannattaa koittaa ottaa ne pois, mutta en mä nää mitään syytä miksei noi voisi toimia vaikka soitettaisiinkin kaapin kautta. Mulla ainakin toimii ihan hyvin. No mä nään aika ilmeisen syyn: kaksikertainen kitarakaappi soundi -> mullakin ainakin soundi oli just "karmeeta digitaalista kirskuntaa ja ihme honotusta". Kokoäänialuekaapin (=PA-kaappi) kautta kaiutinmallinnus on ihan paikallaan mutta kitarakaapin kautta tulee mieleen lähinnä että miksi. Rule #1: There are no rules. |
Shredator 18.05.2009 10:33:57 (muokattu 18.05.2009 16:21:01) | |
---|
Yazka: Onks jollakin kertoa ihan perussäädöt/säännöt mistä vois lähteä yrittämään? Jotain kikkoja? Jos metallisoundia halajat, niin tämä toimii ainakin: Optimoi ensin se Pod 4x12 -kaapille. Mallinnukseen Modern Higain #1. Kaapiksi joko Marshall w Vintage 30 tai Line6 4x12 (kaappimallinnukset riippuu pitkälti sun kamoista ja mieltymyksistä), AIR-switch ehdottomasti direct-asennossa. Säätöihin esim Treble 5,5-7,5; middle 4,5 -6,5; bass 3-4,5. Gainia sen verran että riittää. Tietenkin nuo eq-säädöt riippuu omista mieltymyksistä. Tämä oli ainakin se toimivin soundi mitä itse siitä vekottimesta sain irti. Mutta sitä sirinää ja muovisuutta on kuitenkin vaikea saada pois. Paremmalta kuulostaa tietenkin jos vaihdat putkipäätteen kaveriksi ;) http://www.youtube.com/watch?v=vciCWOYDhfU |
Hannu H. 18.05.2009 10:50:02 | |
---|
Onko se 4x10 kitara vai bassokaappi? Ite kerran vetelin 4x10 bassokaapilla yhet reenit kitaralla ja soundi oli ikävän honottava. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
varakeef 18.05.2009 13:21:45 | |
---|
Tärkeintä on säätää sillä volumella kuin soittaa, ihmiskorva kun kuulee eri voimakkuuksilla äänen eri taajuudet erilailla. Eli treenikämppäsäädöt tehdään treenikämpällä, treenivolumella, treenitatsilla ja otetaan muut instrumentit huomioon. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Janne19691 18.05.2009 13:31:44 | |
---|
varakeef: Tärkeintä on säätää sillä volumella kuin soittaa, ihmiskorva kun kuulee eri voimakkuuksilla äänen eri taajuudet erilailla. Eli treenikämppäsäädöt tehdään treenikämpällä, treenivolumella, treenitatsilla ja otetaan muut instrumentit huomioon. Naulan kantaan. Tämä asia unohtuu usein kun kokeillaan niitä kotona kuulokkeilla viimesen päälle ruuvattuja soundeja reeneissä kaapilla. Kaksi eri maailmaa ja niille omat säädöt. Rule #1: There are no rules. |
Yrms 18.05.2009 13:34:12 | |
---|
Jep, ite huomaan kotona säädetyt soundit usein käyttökelvottomiksi treeniksellä. Gainia tuntuu olevan aina ihan liikaa vaikka se olisi jätetty himassa kuulokekuuntelussa tosi pienelle. Päätesäröthän tossa astuu varmaan kehiin niin tuntuu että sitä säröä on aivan tuhottomasti vahvistimen kanssa. www.mikseri.net/blindways |
sepisti 18.05.2009 13:42:12 | |
---|
Yrms: Jep, ite huomaan kotona säädetyt soundit usein käyttökelvottomiksi treeniksellä. Gainia tuntuu olevan aina ihan liikaa vaikka se olisi jätetty himassa kuulokekuuntelussa tosi pienelle. Päätesäröthän tossa astuu varmaan kehiin niin tuntuu että sitä säröä on aivan tuhottomasti vahvistimen kanssa. Mitä tarkoitat päätesärön muodostumisella tässä tilanteessa? Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Satu ja Tuija 18.05.2009 13:44:00 | |
---|
sepisti: Mitä tarkoitat päätesärön muodostumisella tässä tilanteessa? Tässähän yritetään selvästi rakentaa jotain ansaa. :) |
Yazka 18.05.2009 17:05:18 | |
---|
Kai sulla on kaappimallinnukset nimenomaan POIS päältä kun soitat kitarakaapin kautta (kaappisoundia ei haluta kahta kertaa). AIR säätö mulla oli n. puolessa välissä ja siitä sitten sopiva vahvistinmallinnus ja tätsit. On kokeiltu kaappimallinnukset päällä ja pois, muutos oli lähinnä akselilla tunkkanen soundi vs tunkkasempi Onko se 4x10 kitara vai bassokaappi Takaa avoin itse rakennettu kitarakaappi, elementtien tyyppiä en muistanut kurkata Jos metallisoundia halajat, niin tämä toimii ainakin: Optimoi ensin se Pod 4x12 -kaapille. Mallinnukseen Modern Higain #1. Kaapiksi joko Marshall w Vintage 30 tai Line6 4x12 (kaappimallinnukset riippuu pitkälti sun kamoista ja mieltymyksistä), AIR-switch ehdottomasti direct-asennossa. Säätöihin esim Treble 5,5-7,5; middle 4,5 -6,5; bass 3-4,5. Gainia sen verran että riittää. Tietenkin nuo eq-säädöt riippuu omista mieltymyksistä. Tämä oli ainakin se toimivin soundi mitä itse siitä vekottimesta sain irti. Mutta sitä sirinää ja muovisuutta on kuitenkin vaikea saada pois. Paremmalta kuulostaa tietenkin jos vaihdat putkipäätteen kaveriksi ;) Kiitti vinkeistä, kokeillaan vielä näitäkin,vaikka noi treble ja muut namikat tuli kyllä kokeiltua laidasta laitaan..modern higain on tosiaan noista ehkä paras vahvarimallinnus.Ketuttaa jos sydeemiä ei saa toimii asiallisesti kun erehdyin satsaamaan petaaliinkiin.No välimallin systeemihän tää on joka tapauksessa..JVMään tms. säästellessä yritetään näillä rimpuilla vielä tovi.. "En missään nimessä halua kuulua yhteisöön joka huolisi minut jäsenekseen" |
Yrms 18.05.2009 17:46:18 | |
---|
sepisti: Mitä tarkoitat päätesärön muodostumisella tässä tilanteessa? Putkinupin päätesäröjä www.mikseri.net/blindways |
Janne19691 18.05.2009 20:28:55 | |
---|
Yrms: Putkinupin päätesäröjä Mistäs ne putkipäätesäröt nyt yhtäkkiä tupsahti. Jos säädät kotona gainit tosi pienelle (mitä tarkoittaneekaan) niin ei niitä sen enempää t ampin kanssa ole (t amp on transistoripääte) mutta toki kun isot volat tulee kaiuttimesta niin kuuntelukokemus on vähän eri kuin kuulokkeilla. Rule #1: There are no rules. |
Yrms 18.05.2009 20:32:41 (muokattu 18.05.2009 20:33:47) | |
---|
Ei mulla oo T.Ampia!! Säädän himassa kuulokekuuntelulla gainit sopiville lukemille, vien treenikselle putkinupin seuraksi ja sitä gainia tuntuu olevan yhtäkkiä ihan liikaa. Eli siis yksi esimerkki siitä, miten noi himassa säädetyt kuuloke/pc-kaiutinsoundit ei toimi treeniksellä. Got it? www.mikseri.net/blindways |
Antti1 18.05.2009 21:38:29 | |
---|
Yrms: Säädän himassa kuulokekuuntelulla gainit sopiville lukemille, vien treenikselle putkinupin seuraksi ja sitä gainia tuntuu olevan yhtäkkiä ihan liikaa. En usko tuohon päätesäröön tässä tapauksessa, ellet luukuta jotain pientä vahvistinta oikein todenteolla. Oletko kytkenyt efektilenkin paluuseen, vai inputiin tuon etuasteen? "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Yrms 18.05.2009 21:41:21 | |
---|
Loopin paluussa se on www.mikseri.net/blindways |
Antti1 18.05.2009 21:47:13 | |
---|
Yrms: Loopin paluussa se on Yksi mahdollisuus on vaikka, että liian kova ulostulo säröyttää vaiheenkääntöputken nupista. Sit on tietty otettava huomioon käytetty kitarakaappi vs. mallinnus ja sensellaiset. Ne kaappisimut on lähes poikkeuksetta kaikessa tunkkaisuudessaan yksi noiden pahimmista kompastuskivistä. Se voi hyvinkin olla syynä eroon, vaikkei särö sinänsä lisäännykään. "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
joku muu sikko 18.05.2009 22:41:10 (muokattu 18.05.2009 22:44:05) | |
---|
Nyt ne haukkuu Pod2:n.. Ja minä kun "myöhäisherännäisenä" laitoin sellaisen tilaukseen nyt kun halvalla saa ja ajattelin että tuosta minä kotioloissa saan erilaisia kelpo etuastemalleja joita sitten eri efektipurkeilla muokkaan, ajan marsun kombolle ja lopputuloksena on huimat valikoimat hienoja treenisoundeja :) Kuvittelenkohan liikoja. |
Kitaravirtuaali 19.05.2009 06:56:58 | |
---|
Parin Podin kokemuksella (XT Live ja FloorPod) tuntuu, että nuo lykkäävät aivan liikaa trebleä pihalle. Kotisoittelussa EQ menee jotenkin Hi - 5, Mid - 10, Bass -5 ja treeniksellä taas suoraan PA:han vedettäessä piti vääntää ylä-ääneksiä vielä tuostakin alaspäin ja kontrolloida sitä rapsun määrää lähinnä presencellä. Mielestäni varsin oivat soundit irtosi siten. Gaini pyörii siinä jossain puolenvälin tienoilla, ehkä jopa hieman alle. Modern HiGain mallinnuksena, eipä niistä muista oikein omaan korvaan irtoa miellyttävää ääntä. Liian sirkkeleitä. Tältä pohjalta. |